سوزوکی

آخرین فیس لیفت سوزوکی ویتارا برای 2015

نمایشگاه پاریس ۲۰۱۴: سرانجام سومین فیس لیفت از سومین نسل سوم ویتارا در پاریس رونمایی شد؛ خودرویی که فروش آن از بهار ۲۰۱۵ و ابتدا از بازار انگلستان آغاز می شود . . .

2015 Suzuki Vitara
۲۰۱۵ Suzuki Vitara

بعد از بازنشستگی اجباری ویتارا، این فیس لیفت را باید آخرین نسخه تولیدی از نسل سوم این کراس اور جمع و جور دانست. همانطور که در زمان انتشار تیزر اولیه این خودرو نیز اشاره شد، مدل ۲۰۱۵ ویتارا ظاهری مدرن تر از همیشه دارد چراکه از یک طرف هم به سبک و سیاق مفهومی i-V4 طراحی شده و از طرف دیگر هم تریم های کرومی بدنه (به ویژه در جلوپنجره) آن بیشتر شده و همچنین LEDهای روز در سپر جلو بکار رفته اند.

سوزوکی برای مدل ۲۰۱۵ ویتارا از پیشرانه های جدید M16 (بنزینی) و D16AA (دیزلی) بهره گرفته؛ یعنی یک انجین ۱.۶ لیتری که در هردو مدل ۱۲۰ اسب قدرت دارد با این تفاوت که گشتاور آن در مدل بنزینی ۱۵۶ نیوتن متر بوده اما در مدل دیزلی این عدد به ۳۲۰ نیوتن متر هم می رسد.

برای مدل بنزینی از گیربکس ۵ سرعته دستی (۶ سرعته اتومات سفارشی) و برای مدل دیزلی از ۶ سرعته دستی استفاده شده؛ همچنین سیستم محرکه ویتارا بصورت استاندارد از نوع دیفرانسیل جلو بوده اما با این حال مشتریان می توانند از سیستم چهارچرخ محرک ALLGRIP که از کراس اور SX4 گرفته شده نیز بصورت سفارشی استفاده کنند.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط اپل ... فقط رئال »

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    مرتضی جان ماشاءالله تخته گاز گرفتی افتادی رو دور!!!

    ایشالاه سال 1404(!) شاهد حضور یکی از اینا به طور گذر موقت در کشور خواهیم بود!!!!!!!

    1. فرامرز

      ۱۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      همچین چیز عتیقه ای نیست. ایشالا تا ۱۴۰۴ عوارض گمرک رو برداشتن و همه میتونیم محصولات کمپانی های درجه یک رو بخریم نه سوزوکی که خداییش از کره ای ها و چینی ها هم داره عقب میوفته. انصافاْ نسل قدیم ویتارا که ایران هم مونتاژ‌ میکنه چیز خاصی نبود و اصلاْ در حد و اندازه های اسپورتیج هم نبود!!!
      این مدل هم اول یه کانسپت خیلی قشنگ ارایه دادن و بعد دیدن نمیتونن تولید انبوه کنن کلی ازش حذف کردن الآن دیدن همون قبلیه قشنگ تره دارن فیس لیفت میدن.

      1. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط اپل ... فقط رئال »

        ۱۱ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        بله…بله…حتما گمرکو برمیدارن!!!!!
        دلت خوشه ها…اینا تا قطره آخر خون مردمو نکنن تو شیشه ول نمیکنن

        بعضی وقتا فکر میکنم شاید اینا با اسرائیلی جایی در ارتباطن میخوان نسلمونو منقرض کنن

        1. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط اپل ... فقط رئال »

          ۱۱ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          اصلا هم مهم نیست که این ماشین خوبه یا بد مهم اینه که از فرغون هایی که ما سوار میشیم بهتر و ایمن تره…

          ارزش این ماشین تو کشور خودش مثل پراید تو کشو ماست(شاید هم کمتر).ولی اینجا هرکی سوار میشه مردم ساده میگن:به به چقدر پول دار!!!

        2. فرامرز

          ۱۱ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (1597 ديدگاه)

          من نمیگم این ماشین بده. اما این خیلی ناامیدانه هست که بگیم ایشالاه سال 1404(!) شاهد حضور یکی از اینا به طور گذر موقت در کشور خواهیم بود!!!!!!! همین الآن ماشین های خیلی بهتری تو ایران پلاک میشن. مشکل اصلی ما ورود خودرو نیست و در واقع مشکلات اقتصادی هست چرا که پولدارها خیلی راحت تر از کشورهای پیشرفته سوپرکار میخرن تو ایران. من اونفدری که تو تهران پورشه دیدم تو آلمان ندیدم! گمرک رو مجبورن بردارن و تا الآن هم ۱۰ درصد مردم ایران تو مناطق آزاد تبریز، اهواز و …. زندگی میکنن و میتونن بعد از ۵ سال مالکیت خودرو بدون مالیات پلاک ملی بگیرن و سالی یک ماه خودرو رو از منطقه آزاد خارج کنن!!! این شرایط رو با ۵ سال پیش (گمرک ۱۸۰ درصدی هر نوع خودرو وارداتی) مقایسه کنیم و بعد راجع به ۱۱ سال پیش نظر بدیم!

        3. فرامرز

          ۱۱ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (1597 ديدگاه)

          رضا جان من سنگ دولت، حکومت یا خودروساز داخلی رو به سینه نمیزنم بلکه میگم دنیا داره به سمتی میره که نمیشه مقاومت کرد. شاید شما یادت نباشه مردم ۲۰ سال پیش واسه یه سیم کارتی که خارج از تهران هیچ وقت در دسترس نبود پول یه پیکان رو میدادن و خیلی هم راضی بودن. اما بالاخره دولت مجبور شد بپذیره که این انحصار طلبی و فشار یه طرفه فایده نداره و با اومدن شرکت های دیگه مثل ایرانسل (که البته اونم یه جور دیگه سواستفاده کرد) حالا مردم پول یه پیتزا رو میدن واسه یه سیم کارت!!!

        4. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط اپل ... فقط رئال »

          ۱۱ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          نه برادر شما جدی نگیر…

          منظور من از اون حرف بیان وضع فجیع خودرو های درون کشور بود-البته با قدری مبالغه ;)

      2. وحید

        ۱۱ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (398 ديدگاه)

        از بچه های بالا خبر رسیده: سال 1404 عوارض گمرگ برای خودروهای بالای 900 سی سی ممنوع و برای پائین 900cc هم 300% میگیرن

        1. وحید

          ۱۱ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (398 ديدگاه)

          آره 900 سی سی چون بالای 900 سی سی محصول لوکس حساب میشه باید از سال 1404 به بعد از محصولات 3چرخه ای که چین از 10 سال پیش تولید نکرد و مونتاژ کنیم

      3. DRAGONBORN

        ۱۱ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (1884 ديدگاه)

        آخه میگفتن دیگه اولید نمیشه پس چی شد؟

      4. وحید

        ۱۲ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (6 ديدگاه)

        درود بر همه دوستان. چرخ ماشین های ژاپنی از ماشین های کره ای سر داره. همین ویتارا مونتاژ داخل از توسان و اسپورتیج سر داره به جز ظاهرش که اینا به روز تر هستن.کمک برقی ویتارا با پاورش واقعا عالیه تو آفرود اصلا کم نمیاره تو این رنج قیمت کم شاسی بلندی پیدا میشه که قدرت و مقاوت ویتارا رو داشته باشه.ویتارا فقط 2400 عالیه

    2. "Amir"

      ۱۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (728 ديدگاه)

      پشتش افتضاحه مخصوصاً چراغاش

    3. DRAGONBORN

      ۱۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      نسبت به قبل بهتر شده

    4. SuperVeloce

      ۱۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (450 ديدگاه)

      تازه شاید اون موقع بیاد.

    5. DRAGONBORN

      ۱۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      رنگهاش خیلی بچه گانست!!!!!
      آبی آسمانی و نارنجی
      انگار واسه مهد کودک ساختنش

    6. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۲ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود . فرامرز جان چطوری ؟؟؟

      من عاشق ویتارا بودم ، اصلا هم کیا اسپورتیج رو در حد ویتارا نمیدونم .

      بحث من بخش فنی و دوام در دراز مدت است . طراحیه ظاهری هم یک امر سلیقه

      ایی است . اما من ویتارا را انتخاب میکنم .

      1. Ahmad..F12

        ۱۳ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (2542 ديدگاه)

        همون داستان “سونیم” هست دیگه میلاد….. :)

        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۳ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (6526 ديدگاه)

          درود . بله کاملا احمد جان .

  2. وحید

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (398 ديدگاه)

    ویتارا نسل قبلش که تو ایران بود واقعا پیش رقبا حرفی برا گفتن نداشت. تو انگلیسم به هیچ عنوان فروش خوبی رو با وجود نیسان قشقایی 2014 تجربه نمیکنه

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۲ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود .

      مردم ایران اکثریت دنبال قیافه و دک و پز هستند . اما حاضرم شرط ببندم که

      قابلیت های افرودش خیلی بیشتر از توسان و اسپورتیجه . اصلا قابل مقایسه

      نیستند .

      1. مهرداد فراهانی

        ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (36 ديدگاه)

        دقیقا با نظرت موافقم، من یه ۲۴۰۰ دنده ایش رو داشتم، این ماشین توی این قیمت فوق العاده، قابلیت آفرودش عالیه و به هیچ وجه با اسپورتیج و توسان قابل مقایسه نیست. (البته انتظار آفرود لندکروزو ازش نداشته باشید چون یه suv کامپکت) روی حالت ۴L Look هیچی جلودارش نیست.
        به لطف یکی از دوستانم، کیزاشی رو هم تست کردم اونم عالیه، هم از نظر هندلینگ هم از نظر لذت رانندگی
        متاسفانه کمپانی سوزوکی دو تا ضعف اساسی داره:
        تبلیغات به شدت ضعیف
        جذابیت کم در طراحی ظاهری

  3. rezaSHA

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (38 ديدگاه)

    اصلا سوزوکی جلوی توسان و ASX قشقایی هیچ هرفی برای گفتن نداره
    از بس آشغاله

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۲ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود .

      دوست عزیز میتسوبیشی ASX اصلا در کلاس ویتارا نیست . در ضمن اشغال هم نیست .

      بعدشم چرا میگی اشغال ؟؟؟

      طراحی که شلیقه ایی هست . من ویتارا رو بیشتر از رقبایی که گفتی میپسندم .

  4. MoahmmadTSR

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (323 ديدگاه)

    خوشمان آمد

  5. زیگما

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    سوزوکی گرند ویتارا یکی از موفق ترین اس یو وی های کوچک دنیا بود….تقریبا در همه دنیا عرضه شد و موفقیت عظیمی بدست اورد
    حالا که میخوان بذارنش کنار خیلی غم انگیزه
    کلا جزو اون دسته از ماشینایی بود که دیگه مثلش ساخته نمیشه
    مثل کاپریس تخم مرغی و بنز ای کلاس نسل قبل و 206 و 405…..
    جالبه بدونید همین گرند ویتارا که ایران خودرو مونتاژ میکنه روی پلتفرم تِـــتــا جنرال موتورزه که در سال 2002 در امریکا طراحی شد
    شورلت equinox
    جمس تِرِین
    کادیلاک srx
    هم روی این پلتفرم ساخته شدن

  6. رسول

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    کپی رنجروور معلومه

  7. SuperVeloce

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    قیافش یه جوریه.انگار اسباب بازیه واقعی نیست!

  8. farzad

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    یه ته چهره ای از وراکروز داره

    1. خاوری

      ۱۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1102 ديدگاه)

      به شدت ناتوان بودن در اجرای فیس لیفت..مخصوصا به عقب خودرو گند زدن و به مدلای میتسو نزدیکش کردن.. حجمای روی بدنه م به هیچ وجه خوب درنیومده… در جلو هم کاملا ردپای فیس لیفت و طرح قدیمی دیده میشه… خوشم نیومد..قبلا خیلی بهتر بود

  9. محمدحسین پورکیوان

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (73 ديدگاه)

    سلام
    واقعا جای گراند ویتارا خالی!!!!
    این ویتارای جدید هیچ شباهتی به گراند نداره فکر نکنم بتونه مثل برادر بزرگترش (البته توی بحث چهره ی ضاهری) موفق باشه.

  10. MASOOUD

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (84 ديدگاه)

    حجم پردازیهاش واقعا زیباس علی الخصوص خط کمر پایینی که از گلگیر جلو شروع میشه ودر انتها به گلگیر عقب ختم می شود، طراحی قسمت جلو خوب از آب دراومده اما قسمت عقبش چنگی به دل نمی زنه، طراحی داخلیشم که نسبت به ویتارای قبلی یه سر و گردن بالاتره، ولی نمی دونم واقعا این فیس لیفته یا نسل جدید ویتاراس؟

  11. MASOOUD

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (84 ديدگاه)

    یه سوال از دوستان اهل فن
    چه شاخصه هایی وجود داره که فیس لیفت رو از نسل جدید تمییز داد؟

    1. زیگما

      ۱۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      هیچ معیار خاصی وجود نداره
      معمولا خود خودروساز اعلام میکنه که محصول جدیدش فیس لیفت هست یا نسل جدید
      یه ماشین مثل تویوتا کمری فیس لیفت میشه و ظاهرش از زمین تا اسمون فرق میکنه و مثل یه نسل جدید میمونه ولی فیس لیفته!
      از طرفی هم نسل دهم و یازدهم فورد سری اف رو داریم که ظاهرشون تقریبا فرقی نکرده.

      1. وحید

        ۱۱ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (398 ديدگاه)

        فیس لیفت میگی ناخودآگاه ذهنم میره پیش غول خودروسازی “سایپا”

  12. Ahmad..F12

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2542 ديدگاه)

    سوزوکی همیشه جزء بهترین خودروها بوده، ویتارا هم که عالی بود

    فقط چندتا ایراد بهش وارده:

    کاش موتورش قوی تر بود

    کاش مثه نسل قبل زاپاسو رو درب عقب سوار می‌کرد، با ابهت تر بود

    کاش طراحی چراغای عقب هم به صورت عمودی تکامل پیدا می‌کرد تا اینکه اینجوری بشه

    کاش طراحی داخلش هم یکم لوکس تر و جذاب تر می‌شد

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۲ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود . احمد شدیدا باهات موافقم .

      به نظر من از لحاظ فنی افت کرده .

      چون هم موتورش ضعیف شده و هم در نسخه لیمیتد ، تک دیفرانسیله .

      این خیلی بده .

      یکی عاشق ویتارا بودم ، یکی هم عاشق کیزاشی .

      1. خاوری

        ۱۲ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (1102 ديدگاه)

        میلاد موافقم … کیزاشی ماشین زیبایی بود..منم خیلی ازش خوشم میومد..بدنه شو طوری طراحی کرده بودن انگار میخواست حمله کنه خیلی اسپرت بود

      2. Ahmad..F12

        ۱۳ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (2542 ديدگاه)

        منم همینطور میلاد :(

  13. Alpha

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (544 ديدگاه)

    ضعف بزرگش نوع چیدمان داخلی چراغ های عقبش هست ! اصلا اون تیکه بزرگ سفید رنگ که ظاهرا مال دنده عقب هست رو نمیشه هضم کرد ! خیلی قیافه پشتش خنگه

  14. 4MATIC

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    طراحی داخلی وخارجی ضعیفی داره سقف دورنگ هم ازرنج روور کپی کرده نسل قبلیش که واقعا بی کیفیت بود وبه نظرم70 بیشترنمی ارزیدنه135حالا ببینیم این چی کارمی کنه

  15. e36

    ۱۲ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (917 ديدگاه)

    پشتش واقعا زشته خصوصا چراغاش داخلشم خیلی ساده و بی روحه

  16. مصطفی

    ۱۲ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (62 ديدگاه)

    چراغ عقباش خیلی افتضاح شده ….

  17. parseh net30

    ۱۲ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    خداییش انگار طراحش به زور طراحیش کرده که از سر خودش بازش کنه

  18. AHMADREZA

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    جلوش خوبه ولی عقبش نه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا