سوزوکی قول داده بود که آفرود ریزهمیزه و جذاب خود یعنی جیمنی جدید را در پنجم جولای معرفی خواهد کرد و هماکنون میتوانیم جزئیات فنی این خودرو را با شما به اشتراک بگذاریم. میدانیم که درباره قوای محرکه این خودرو هیجانزده هستید بنابراین بدون فوت وقت به آنها اشاره میکنیم.
این شاسیبلند بامزه برای بازارهای اروپایی از پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی جدیدی سود میبرد که جایگزین قلب قبلی ۱.۳ لیتری شده است. ژاپنیها ادعا میکنند این پیشرانه گشتاور بیشتری را ارائه کرده و مخصوصاً این عملکرد در دورهای پایین باعث افزایش پرفورمنس در آفرود می شود. علیرغم افزایش حجم، پیشرانه جدید ۱۵ درصد سبکتر از پیشرانه قبلی بوده و بهطور قابلتوجهی کممصرفتر است.
این پیشرانه ۴ سیلندر با حجم دقیق ۱۴۶۲ سیسی دارای سیستم تزریق چندنقطهای بوده و در دور ۶ هزار قدرت ۱۰۰ اسبی و در دور ۴ هزار نیز گشتاور ۱۳۰ نیوتون متری دارد.
این قلب آهنین بهصورت استاندارد به یک گیربکس ۵ سرعته دستی با نسبتهای تعویض بهینه شده متصل شده است تا مصرف سوخت بهتری را بر جای بگذارد. به لطف اهرم تعویض دنده و اتصالات جدید، لرزشهای منتقل شده به کابین نیز کاهش یافته است. این خودرو با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک نیز در دسترس است که دارای الگوی تعویض بهبود یافته میباشد.
با استفاده از سیستم چهار چرخ محرک Allgrip سوزوکی نیروی پیشرانه به چهار گوشه خودرو فرستاده می شود. سوزوکی ادعا میکند این سیستم برای حرفهایها طراحی شده و دارای دنده انتقال سنگین و سه حالت رانندگی 2H، 4H و 4L است که انتخاب آنها با یک اهرم متصل شده به دنده انتقال صورت میگیرد. این سیستم چهار چرخ محرک با کنترل کشش LSD هم همراه شده که نیروی ترمز را در زمان موردنیاز به چرخ در حال هرزگردی انتقال میدهد.
طبیعتاً نسل جدید سوزوکی جیمنی از ساختار نردبانی سود میبرد اما دارای قطعات بیشتر سیستم تعلیق برای افزایش استحکام پیچشی میباشد. طراحی بازنگری شدهی سیستم تعلیق عقب نیز باعث ایجاد زاویه حمله ۳۷ درجه، زاویه شکست ۲۸ درجه و زاویه فرار ۴۹ درجهای شده است.
حمید
۱۵ تیر ۱۳۹۷طراحی خوبی برا اف رود داره منتهی پیشرانه ضعیف
فورد
۱۵ تیر ۱۳۹۷با حاله شاسی داره دیفرانسیل مرکزی فنر لول همینا بس برای افرود اگه قابلیت باز شدن سقفو داشت عالی میشد
مزدا
۱۵ تیر ۱۳۹۷دوست داشتنیه.قدرتشو میشه افزایش داد. شرایط ورود به کشور رو هم داره ولی دیگه ورود خودرو خارجی ممنوع شده!
Mohamad
۱۵ تیر ۱۳۹۷بقول متن: ریزه میزه، جذاب و بامزه
دوستانی که به ضعف پیشرانه غر میزنن توجه داشته بشن که اولا این باید خودشو در عمل ثابت کنه که قطعا میکنه. ژاپنیا هنوزم به شعار اونقدری که نیاز هست معتقد اند…
دوما فاکتور قیمت را در نظر بگیرید
سوما این با این طراحی داخلی و خارجی زیباش و مصرف سوخت که به احتمال قوی عالی خواهد بود تو استفاده های شهری و مسافرت های برون شهری کاربردشو ثابت میکنه.
ADAK
۱۵ تیر ۱۳۹۷به نظرت کسی این ماشینو برای استفاده های شهری و مسافرت های برون شهری میخره ؟!!!؟
حسین
۱۵ تیر ۱۳۹۷احتمالا یکی از بازار های هدفش اروپا شرقی ، دامداران و کشاورزان هست که در جاده های خاکی رفت و امد دارن و نیاز به افرودسنگین ندارن و قبلا خودرویی مثل ال۹۰ داشتن!
رنو هم ال۹۰ رو به همین دلیل بلند طراحی کرد.
حسین
۱۵ تیر ۱۳۹۷یک گزینه خوب برای بازار ایران.. البته با قیمت منطقی!!
mohammad FM480
۱۶ تیر ۱۳۹۷علیرغم اینکه ماشینای کوچیک مخصوصا سوزوکی زیاد برام جالب نیستن ولی این بنظرم فرق میکنه اگه شرایطش بود شاید میخریدمش…فقط اگه موتورش قوی تر مثلا حدود ۲۰۰۰ بود خیلی بهتر میشد
Genius
۱۶ تیر ۱۳۹۷تو مملکت ما که چنگال و جولز و جولی تک دیفرانسیل شبه شاسی بلند رو بالای 100 میلیون میخرند اگر این سوزوکی میتونست با قیمتی حدود 100 میلیون وارد بشه یقینا بازار خوبی پیدا میکرد
شاپور
۲۶ بهمن ۱۳۹۷ژاپنی اصیل و دوست داشتنی
علی
۲۴ مهر ۱۳۹۸سوزوکی همه محصولاتش عالیه. جیمنی های قدیمی که محشر بود. حتمن این یکی هم عالیه.