سوزوکی

معرفی رسمی سوزوکی جیمنی 2019 اروپا

سوزوکی قول داده بود که آفرود ریزه‌میزه و جذاب خود یعنی جیمنی جدید را در پنجم جولای معرفی خواهد کرد و هم‌اکنون می‌توانیم جزئیات فنی این خودرو را با شما به اشتراک بگذاریم. می‌دانیم که درباره قوای محرکه این خودرو هیجان‌زده هستید بنابراین بدون فوت وقت به آن‌ها اشاره می‌کنیم.


این شاسی‌بلند بامزه برای بازارهای اروپایی از پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی جدیدی سود می‌برد که جایگزین قلب قبلی ۱.۳ لیتری شده است. ژاپنی‌ها ادعا می‌کنند این پیشرانه گشتاور بیشتری را ارائه کرده و مخصوصاً این عملکرد در دورهای پایین باعث افزایش پرفورمنس در آفرود می شود. علیرغم افزایش حجم، پیشرانه جدید ۱۵ درصد سبک‌تر از پیشرانه قبلی بوده و به‌طور قابل‌توجهی کم‌مصرف‌تر است.


این پیشرانه ۴ سیلندر با حجم دقیق ۱۴۶۲ سی‌سی دارای سیستم تزریق چندنقطه‌ای بوده و در دور ۶ هزار قدرت ۱۰۰ اسبی و در دور ۴ هزار نیز گشتاور ۱۳۰ نیوتون متری دارد.


این قلب آهنین به‌صورت استاندارد به یک گیربکس ۵ سرعته دستی با نسبت‌های تعویض بهینه شده متصل شده است تا مصرف سوخت بهتری را بر جای بگذارد. به لطف اهرم تعویض دنده و اتصالات جدید، لرزش‌های منتقل شده به کابین نیز کاهش یافته است. این خودرو با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک نیز در دسترس است که دارای الگوی تعویض بهبود یافته می‌باشد.


با استفاده از سیستم چهار چرخ محرک Allgrip سوزوکی نیروی پیشرانه به چهار گوشه خودرو فرستاده می شود. سوزوکی ادعا می‌کند این سیستم برای حرفه‌ای‌ها طراحی شده و دارای دنده انتقال سنگین و سه حالت رانندگی 2H، 4H و 4L است که انتخاب آن‌ها با یک اهرم متصل شده به دنده انتقال صورت می‌گیرد. این سیستم چهار چرخ محرک با کنترل کشش LSD هم همراه شده که نیروی ترمز را در زمان موردنیاز به چرخ در حال هرزگردی انتقال می‌دهد.


طبیعتاً نسل جدید سوزوکی جیمنی از ساختار نردبانی سود می‌برد اما دارای قطعات بیشتر سیستم تعلیق برای افزایش استحکام پیچشی می‌باشد. طراحی بازنگری شده‌ی سیستم تعلیق عقب نیز باعث ایجاد زاویه حمله ۳۷ درجه، زاویه شکست ۲۸ درجه و زاویه فرار ۴۹ درجه‌ای شده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۱۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    طراحی خوبی برا اف رود داره منتهی پیشرانه ضعیف

    1. فورد

      ۱۵ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (892 ديدگاه)

      با حاله شاسی داره دیفرانسیل مرکزی فنر لول همینا بس برای افرود اگه قابلیت باز شدن سقفو داشت عالی میشد

    2. مزدا

      ۱۵ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (2096 ديدگاه)

      دوست داشتنیه.قدرتشو میشه افزایش داد. شرایط ورود به کشور رو هم داره ولی دیگه ورود خودرو خارجی ممنوع شده!

  2. Mohamad

    ۱۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    بقول متن: ریزه میزه، جذاب و بامزه
    دوستانی که به ضعف پیشرانه غر میزنن توجه داشته بشن که اولا این باید خودشو در عمل ثابت کنه که قطعا میکنه. ژاپنیا هنوزم به شعار اونقدری که نیاز هست معتقد اند…
    دوما فاکتور قیمت را در نظر بگیرید
    سوما این با این طراحی داخلی و خارجی زیباش و مصرف سوخت که به احتمال قوی عالی خواهد بود تو استفاده های شهری و مسافرت های برون شهری کاربردشو ثابت میکنه.

    1. ADAK

      ۱۵ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      به نظرت کسی این ماشینو برای استفاده های شهری و مسافرت های برون شهری میخره ؟!!!؟

  3. حسین

    ۱۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (3003 ديدگاه)

    احتمالا یکی از بازار های هدفش اروپا شرقی ، دامداران و کشاورزان هست که در جاده های خاکی رفت و امد دارن و نیاز به افرودسنگین ندارن و قبلا خودرویی مثل ال۹۰ داشتن!
    رنو هم ال۹۰ رو به همین دلیل بلند طراحی کرد.

  4. حسین

    ۱۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (16 ديدگاه)

    یک گزینه خوب برای بازار ایران.. البته با قیمت منطقی!!

  5. mohammad FM480

    ۱۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    علیرغم اینکه ماشینای کوچیک مخصوصا سوزوکی زیاد برام جالب نیستن ولی این بنظرم فرق میکنه اگه شرایطش بود شاید میخریدمش…فقط اگه موتورش قوی تر مثلا حدود ۲۰۰۰ بود خیلی بهتر میشد

  6. Genius

    ۱۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    تو مملکت ما که چنگال و جولز و جولی تک دیفرانسیل شبه شاسی بلند رو بالای 100 میلیون میخرند اگر این سوزوکی میتونست با قیمتی حدود 100 میلیون وارد بشه یقینا بازار خوبی پیدا میکرد

  7. شاپور

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (320 ديدگاه)

    ژاپنی اصیل و دوست داشتنی

  8. علی

    ۲۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سوزوکی همه محصولاتش عالیه. جیمنی های قدیمی که محشر بود. حتمن این یکی هم عالیه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا