سوزوکی بالنو برادر معقولتر سوئیفت بوده و همهی موارد پایهی یک سوپرمینی را داراست.
سوزوکی در کلاس سوپرمینی ها قبلاً با خودروی سوئیفت حاضر بوده است بنابراین کمی عجیب به نظر میرسد که بالنوی جدید نیز در همان بازار به رقابت خواهد پرداخت؛ اما منطق کمپانی قوی است: سوپرمینی ها هنوز هم سهم بزرگی از بازار اروپا را در اختیار دارند و یک جایگزین کاربردیتر میتواند به حضور قویتر سوزوکی در این کلاس کمک نماید. بالنو از پلتفرم جدید بهره میبرد، پلتفرمی که پایه و اساس نسل آیندهی سوئیفت را شکل خواهد داد. این پلتفرم به گونهای طراحی شده که با وجود ساختاری مستحکم از وزن پایینی برخوردار باشد. در حقیقت، ساختار پایهی خودرو کمتر از ۲۰۰ کیلوگرم وزن دارد و در مجموع وزن خودرو به ۹۳۵ کیلوگرم میرسد. کاهش وزن همیشه با جایزه همراه است به این معنی که کارایی بالاتر میرود و سرعت و چابکی بیشتری را شاهد هستیم. وزن خودرو به این معنی نیست که با خودروی بسیار کوچکی طرف هستیم. ۳.۹ متر طول و ۱.۷ متر عرض، این خودرو را در سگمنت سوپرمینی ها قرار میدهد و فضای بار ۳۲۰ لیتری (با خم شدن صندلیها این مقدار به ۷۵۶ لیتر میرسد) بسیار بزرگ است.
وقتی که به راههای شهری و کمسرعت میرسید، ژنهای سوئیفت خود را نشان میدهند و بالنو فرز و چابک احساس میشود.
فرمان خودرو کمی سبک است اما سوزوکی با قدرت شگفتآوری از پس پیچها برمیآید. حتی کاهش سرعت نیز راضیکننده است و پدال ترمز حس خوبی دارد. سیستم تعلیق نرم به معنی وجود کمی حرکت در بدنه است اما بالنو نیز در بخش رانندگی به خوبی برادرش میتازد.
خودروی حاضر در تست از پیشرانهی ۳ سیلندر ۱ لیتری جدید سوزوکی که به توربو مجهز است استفاده میکند. این پیشرانه به خوبی میدرخشد. ۱۰۹ اسب بخار قدرت و ۱۷۰ نیوتون متر گشتاور برای خودرویی با این وزن کم بیشازحد کافی است و با وجود توربو بودن، لذت خوبی دارد.
پیشرانهی خودرو اقتصادی بوده و سوزوکی مدعی مصرف سوخت ۳.۷۵ لیتری در هر صد کیلومتر است و آلایندگی آن نیز ۱۰۵ گرم Co2 در هر کیلومتر تخمین زده میشود. گیربکس دستی استفادهی آسانی دارد و احتمالاً در سفرهای طولانی به مصرف سوخت کمتر کمک میکند.
متأسفانه، بالنو در بخش طراحی داخلی و خارجی قافیه را باخته است. نمای ظاهری خودرو در مقایسه با سئات ایبیزا یا فورد فیستا، باعث جلب توجه خریداران جوان نمیشود. این سوپرمینی ها در بخش داخلی نیز جذابتر از بالنو به نظر میآیند. درحالیکه پلاستیکهای سخت کابین دوام خوبی دارند اما کابین بسیار کهنه و ساده به نظر میرسد و شاید بدتر از همه فاقد هیجان به نظر آید.
تجهیزات استاندارد برای همهی مدلها عبارتاند از رینگهای آلیاژی، رادیوی DAB، اتصال بلوتوث و USB و شیشههای عقب تیره. شما حتی میتوانید سیستم ناوبری را هم به دست آورید که چیزی بیسابقه در این کلاس است. اگر شما دربارهی ظاهر و احساس داخل خودرو نگرانی ندارید، لیست تجهیزات میتواند وسوسهانگیز باشد.
سوزوکی بالنو یک گوهر مخفی در این کلاس است، مخصوصاً وقتی با پیشرانهی عالی ۳ سیلندر و ۱ لیتری همراه شود. اگر میتوانید با نمای خارج و داخل فاقد جذابیت آن کنار بیایید، سوزوکی میتواند یک انتخاب عالی باشد. بالنو سواری جذابی دارد، کاربردی و راحت است و هزینههای رانندگی کمی دارد. این مدل SZ5 با تجهیزات کامل عرضه شده و ۲۰ هزار دلار قیمت دارد.
مشخصات سوزوکی بالنو ۲۰۱۶
قیمت: ۲۰۰۱۳ دلار
پیشرانه: ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو
قدرت/گشتاور: ۱۰۹ اسب بخار/۱۷۰ نیوتون متر
گیربکس: ۵ سرعته ی دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر: ۱۱.۴ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۰۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۳.۷۵ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
احمد باقری
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵طرح خوبی زدن.حداقل یکم ابهت و خشونت داره بر خلاف بعضی ماشینا.قیمت و مصرفشم عالیه
Archi KHAN
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵به نظر من سوزوکی و میتسوبیشی باید اول حساب شون را با خودوشن تسویه کنن !
بعد ادامه بِدن …
اشكان
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵آخه خدا……الان این بیاد ایران به جای اینکه 40 تومن باشه آدم به جای 206 از این بخره…..میان قیمت میزارن 70 تومن!!!!! آخه اینا چرا سیر نمیشن??بابا جیبتون ترکید!!
rasa
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵40 میلیون ؟؟؟
چجوری حساب کردین دقیقا ؟؟؟
احسان(احسان سابق)
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵قیمت خالص این ماشین 20 هزار دلاره.از 40 میلیون خیلی بیشتره
علی
۹ تیر ۱۳۹۵آقا اشکان این ماشین با قیمت جهانی حساب بشه با دلار 3500 میشه 70 میلیون. چطور 40 میلیون بفروشن؟ البته ماشین 109 اسب بخاری 70 میلیون براش زیاده. بخصوص که دنده اتومات هم نیست. کیا ریو اتومات با امکانات قابل قبول و 107اسب بخار قدرت، حول و حوش 50میلیون تا 55 میلیون هست و با همین قیمتها در کشورهای دیگه فروخته میشه. بالنو 70 نمی ارزه
حسین
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵همیشه صدای سوت توربو مییاد داخل؟
خوب ادم که دیوونه میشه!!
باربد.فقط شورولت .فقط کامارو
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ممنون شاهین جان بابت مطلب.
قیمتش زیاده نسبتاً با این قیمت گزینه های بهتری هم هست.
بهنام طیبی
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵قیمتش 20013 دلار میشه 68044200 تومن که با این مشخصات قیمتش کمتر بود بهتر بود
من تومشخصات فنی که اعلام شده فقط با مصرف سوختش حال کردم.
بهنام طیبی
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵البته این نباید فراموش کنیم.این خودرو 3 سیلندر و تونسته 109 اسب بخار قدرت تولید کنه بازم تونوبه خودش خوبه
احمد باقری
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵نمای جلو و داخل کابین خوبی داره.
كسرى
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵۷۰میلیون؟؟!!تازه اتومات هم نیست،خو ب پیکانتو خیلی ازاین سرتره
بنتلی
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵فک کنم عرضش 192باشه طولشم بیشتر از4متره،البته اگه اشتباه نکنم!،در اینصورت اگه ابعادشو درست گفته باشم سوپر مینی حساب نمیشه،درکل اصن خودرو جذابی نی و کلی گزینه بهتر مثه سیویک و کروز وجود داره،ب نظرم سوزوکی فقط باید تمرکزشو رو ساخت
موتورسیکلت بزاره
عیسی
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵به نظر من تنها حسنش مصرف سوخت پایینشه و گرنه با این قیمت، ظاهر و شتاب پایینش انتخابای خیلی بهتری وجود داره…
ali
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵خیلی ماشین کاربردی و خوبی هست طراحیشم بد نیست مخصوصا جلوش طراحی داخلی هم ساده و خوبه ماشین سبک و کم مصرف و ایمنی هم هست . تقریبا میشه گفت بهترین ماشین سوزوکی هست! بنظرم این ماشین واقعا ارزش تولید داخل ایران رو داره ولی با قیمت خوب !
امیرحسین
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵من گمون کنم 13200 دلار باشه و قیمت 20000 دلار اشتباه هست چون با این قیمت یعنی گرونتر از تویوتا کرولا!!!!اکثر سوپرمینی ها هم دور و بر 13000 تا 14000 دلار قیمت دارن
این ماشین اگر منصفانه تو ایران وارد بشه چیزی نزدیک 206 قیمت داره ولی از آنجایی که مدیران خودرویی خوش اشتها هستن باید قیمت 70 میلیونی در نظر بگیریم
ASTON
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵با امیر حسین کاملا موافقم یک ساعته دارم حساب میکنم با بیست هزار دلار کلی ماشین هست خیلی سر تر از این که میشه خرید پیش خودم گفتم حتما من اشتباه فکر میکنم
رفتم سایت کیا و هیوندا و تویویا ( ماشینهایی که تو ایران هست) میبینم بابا قیمت این تنده
ارمان
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵بدک نیستا اقتصادیا میدونن من چی میگم مصرف زیر 4 خیلی کم دیده میشه
Arash-zr
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵پدال عزیز لطفا توی ذکر قیمت دقت کن
این خودرو در هند 5,11000 تا 8,16000 روپیه قیمت داره که به دلار میشه چیزی حدود 8 تا 12 هزار دلار.
این خودرو با این قیمت واقعا عالی هست اگر وارد بازار ایران بشه با قیمت گذاری مناسب مطمئنن موفق خواهد شد
سردبیر
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام.
همانگونه که در منبع نیز مشاهده می نمایید، قیمت نسخه صادراتی این خودرو به پوند انگلستان درنظر گرفته شده که پس از تبدیل به رقم حدود 20 هزار دلار رسیده است. البته قیمت ها ممکن است در سایر بازارها با توجه به میزان عوارض و مالیات و تجهیزات متفاوت باشد.
ممنون
حسین
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵دقیقا با امیر حسین موافقم
ولی خداییش عاشق جمله بندیای بهنام طیبیم..بهنام هم شهری خودمون شیرازی هستی؟