سوزوکی

تست و بررسی سوزوکی بالنو 2016

سوزوکی بالنو برادر معقول‌تر سوئیفت بوده و همه‌ی موارد پایه‌ی یک سوپرمینی را داراست.

Suzuki Baleno 2016
Suzuki Baleno 2016
سوزوکی در کلاس سوپرمینی ها قبلاً با خودروی سوئیفت حاضر بوده است بنابراین کمی عجیب به نظر می‌رسد که بالنوی جدید نیز در همان بازار به رقابت خواهد پرداخت؛ اما منطق کمپانی قوی است: سوپرمینی ها هنوز هم سهم بزرگی از بازار اروپا را در اختیار دارند و یک جایگزین کاربردی‌تر می‌تواند به حضور قوی‌تر سوزوکی در این کلاس کمک نماید.
Suzuki Baleno 2016
Suzuki Baleno 2016
بالنو از پلتفرم جدید بهره می‌برد، پلتفرمی که پایه و اساس نسل آینده‌ی سوئیفت را شکل خواهد داد. این پلتفرم به گونه‌ای طراحی شده که با وجود ساختاری مستحکم از وزن پایینی برخوردار باشد. در حقیقت، ساختار پایه‌ی خودرو کمتر از ۲۰۰ کیلوگرم وزن دارد و در مجموع وزن خودرو به ۹۳۵ کیلوگرم می‌رسد.
Suzuki Baleno 2016
Suzuki Baleno 2016
کاهش وزن همیشه با جایزه همراه است به این معنی که کارایی بالاتر می‌رود و سرعت و چابکی بیشتری را شاهد هستیم. وزن خودرو به این معنی نیست که با خودروی بسیار کوچکی طرف هستیم. ۳.۹ متر طول و ۱.۷ متر عرض، این خودرو را در سگمنت سوپرمینی ها قرار می‌دهد و فضای بار ۳۲۰ لیتری (با خم شدن صندلی‌ها این مقدار به ۷۵۶ لیتر می‌رسد) بسیار بزرگ است. کابین خودرو نیز همانند صندوق‌عقب جادار است. فضای زیادی در جلو وجود دارد و حتی با عقب کشیدن صندلی‌های جلو، فضای پای عقب برای نشستن راحت افراد بالغ مناسب و کافی است. این خودرو به‌آسانی یکی از سازگارترین سوپرمینی های بازار است. برای افراد بلندقد فضای سر اندکی کم است اما صندلی‌های عقب برای اکثر افراد کافی خواهد بود.
Suzuki Baleno 2016
Suzuki Baleno 2016
اگر از آن دسته افرادی هستید که از خودرو برای جابجایی اشیا استفاده می‌کنید، باید گفت که صندلی‌های عقب به آسانی تا می‌شوند و بین آن‌ها و کف صندوق لبه و فاصله‌ای وجود ندارد. حتی زیر کف یک فضای اضافه وجود دارد. جدیدترین سوپرمینی سوزوکی همچنین سواری خوبی دارد. صندلی‌ها کمی سفت هستند اما به‌خوبی از بدن حمایت می‌کنند. پس از چندی رانندگی با این خودرو احساس ناراحتی به ما دست نداد، چیزی که در برخی از مدل‌های گران‌تر دیده می‌شود. مشکل اصلی بالنو به صدای خودرو به خصوص در بزرگراه‌ها مربوط می‌شود. صدای باد و جاده کاملاً وجود دارد و تنها با ۵ دنده، دور موتور خودرو در سرعت‌های زیاد بالا می‌رود و کمکی به بهبود شرایط نمی‌کند.

suzukibaleno1
وقتی که به راه‌های شهری و کم‌سرعت می‌رسید، ژن‌های سوئیفت خود را نشان می‌دهند و بالنو فرز و چابک احساس می‌شود.
فرمان خودرو کمی سبک است اما سوزوکی با قدرت شگفت‌آوری از پس پیچ‌ها برمی‌آید. حتی کاهش سرعت نیز راضی‌کننده است و پدال ترمز حس خوبی دارد. سیستم تعلیق نرم به معنی وجود کمی حرکت در بدنه است اما بالنو نیز در بخش رانندگی به خوبی برادرش می‌تازد.
خودروی حاضر در تست از پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۱ لیتری جدید سوزوکی که به توربو مجهز است استفاده می‌کند. این پیشرانه به خوبی می‌درخشد. ۱۰۹ اسب بخار قدرت و ۱۷۰ نیوتون متر گشتاور برای خودرویی با این وزن کم بیش‌ازحد کافی است و با وجود توربو بودن، لذت خوبی دارد.

suzukibaleno3
پیشرانه‌ی خودرو اقتصادی بوده و سوزوکی مدعی مصرف سوخت ۳.۷۵ لیتری در هر صد کیلومتر است و آلایندگی آن نیز ۱۰۵ گرم Co2 در هر کیلومتر تخمین زده می‌شود. گیربکس دستی استفاده‌ی آسانی دارد و احتمالاً در سفرهای طولانی به مصرف سوخت کمتر کمک می‌کند.

baleno-2016-0099
متأسفانه، بالنو در بخش طراحی داخلی و خارجی قافیه را باخته است. نمای ظاهری خودرو در مقایسه با سئات ایبیزا یا فورد فیستا، باعث جلب توجه خریداران جوان نمی‌شود. این سوپرمینی ها در بخش داخلی نیز جذاب‌تر از بالنو به نظر می‌آیند. درحالی‌که پلاستیک‌های سخت کابین دوام خوبی دارند اما کابین بسیار کهنه و ساده به نظر می‌رسد و شاید بدتر از همه فاقد هیجان به نظر آید.

baleno-2016-0100
تجهیزات استاندارد برای همه‌ی مدل‌ها عبارت‌اند از رینگ‌های آلیاژی، رادیوی DAB، اتصال بلوتوث و USB و شیشه‌های عقب تیره. شما حتی می‌توانید سیستم ناوبری را هم به دست آورید که چیزی بی‌سابقه در این کلاس است. اگر شما درباره‌ی ظاهر و احساس داخل خودرو نگرانی ندارید، لیست تجهیزات می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد.

suzukibaleno8
سوزوکی بالنو یک گوهر مخفی در این کلاس است، مخصوصاً وقتی با پیشرانه‌ی عالی ۳ سیلندر و ۱ لیتری همراه شود. اگر می‌توانید با نمای خارج و داخل فاقد جذابیت آن کنار بیایید، سوزوکی می‌تواند یک انتخاب عالی باشد. بالنو سواری جذابی دارد، کاربردی و راحت است و هزینه‌های رانندگی کمی دارد. این مدل SZ5 با تجهیزات کامل عرضه شده و ۲۰ هزار دلار قیمت دارد.

baleno-2016-0094
مشخصات سوزوکی بالنو ۲۰۱۶
قیمت: ۲۰۰۱۳ دلار
پیشرانه: ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو
قدرت/گشتاور: ۱۰۹ اسب بخار/۱۷۰ نیوتون متر
گیربکس: ۵ سرعته ی دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر: ۱۱.۴ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۰۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۳.۷۵ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. احمد باقری

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (544 ديدگاه)

    طرح خوبی زدن.حداقل یکم ابهت و خشونت داره بر خلاف بعضی ماشینا.قیمت و مصرفشم عالیه

  2. Archi KHAN

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    به نظر من سوزوکی و میتسوبیشی باید اول حساب شون را با خودوشن تسویه کنن !
    بعد ادامه بِدن …

  3. اشكان

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (81 ديدگاه)

    آخه خدا……الان این بیاد ایران به جای اینکه 40 تومن باشه آدم به جای 206 از این بخره…..میان قیمت میزارن 70 تومن!!!!! آخه اینا چرا سیر نمیشن??بابا جیبتون ترکید!!

    1. rasa

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (85 ديدگاه)

      40 میلیون ؟؟؟
      چجوری حساب کردین دقیقا ؟؟؟

    2. احسان(احسان سابق)

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (2876 ديدگاه)

      قیمت خالص این ماشین 20 هزار دلاره.از 40 میلیون خیلی بیشتره

    3. علی

      ۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (67 ديدگاه)

      آقا اشکان این ماشین با قیمت جهانی حساب بشه با دلار 3500 میشه 70 میلیون. چطور 40 میلیون بفروشن؟ البته ماشین 109 اسب بخاری 70 میلیون براش زیاده. بخصوص که دنده اتومات هم نیست. کیا ریو اتومات با امکانات قابل قبول و 107اسب بخار قدرت، حول و حوش 50میلیون تا 55 میلیون هست و با همین قیمتها در کشورهای دیگه فروخته میشه. بالنو 70 نمی ارزه

  4. حسین

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    همیشه صدای سوت توربو می‌یاد داخل؟
    خوب ادم که دیوونه میشه!!

  5. باربد.فقط شورولت .فقط کامارو

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (810 ديدگاه)

    ممنون شاهین جان بابت مطلب.
    قیمتش زیاده نسبتاً با این قیمت گزینه های بهتری هم هست.

  6. بهنام طیبی

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    قیمتش 20013 دلار میشه 68044200 تومن که با این مشخصات قیمتش کمتر بود بهتر بود
    من تومشخصات فنی که اعلام شده فقط با مصرف سوختش حال کردم.

  7. بهنام طیبی

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    البته این نباید فراموش کنیم.این خودرو 3 سیلندر و تونسته 109 اسب بخار قدرت تولید کنه بازم تونوبه خودش خوبه

  8. احمد باقری

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    نمای جلو و داخل کابین خوبی داره.

  9. كسرى

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    ۷۰میلیون؟؟!!تازه اتومات هم نیست،خو ب پیکانتو خیلی ازاین سرتره

  10. بنتلی

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    فک کنم عرضش 192باشه طولشم بیشتر از4متره،البته اگه اشتباه نکنم!،در اینصورت اگه ابعادشو درست گفته باشم سوپر مینی حساب نمیشه،درکل اصن خودرو جذابی نی و کلی گزینه بهتر مثه سیویک و کروز وجود داره،ب نظرم سوزوکی فقط باید تمرکزشو رو ساخت
    موتورسیکلت بزاره

  11. عیسی

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    به نظر من تنها حسنش مصرف سوخت پایینشه و گرنه با این قیمت، ظاهر و شتاب پایینش انتخابای خیلی بهتری وجود داره…

  12. ali

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (776 ديدگاه)

    خیلی ماشین کاربردی و خوبی هست طراحیشم بد نیست مخصوصا جلوش طراحی داخلی هم ساده و خوبه ماشین سبک و کم مصرف و ایمنی هم هست . تقریبا میشه گفت بهترین ماشین سوزوکی هست! بنظرم این ماشین واقعا ارزش تولید داخل ایران رو داره ولی با قیمت خوب !

  13. امیرحسین

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (337 ديدگاه)

    من گمون کنم 13200 دلار باشه و قیمت 20000 دلار اشتباه هست چون با این قیمت یعنی گرونتر از تویوتا کرولا!!!!اکثر سوپرمینی ها هم دور و بر 13000 تا 14000 دلار قیمت دارن
    این ماشین اگر منصفانه تو ایران وارد بشه چیزی نزدیک 206 قیمت داره ولی از آنجایی که مدیران خودرویی خوش اشتها هستن باید قیمت 70 میلیونی در نظر بگیریم

  14. ASTON

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (213 ديدگاه)

    با امیر حسین کاملا موافقم یک ساعته دارم حساب میکنم با بیست هزار دلار کلی ماشین هست خیلی سر تر از این که میشه خرید پیش خودم گفتم حتما من اشتباه فکر میکنم
    رفتم سایت کیا و هیوندا و تویویا ( ماشینهایی که تو ایران هست) میبینم بابا قیمت این تنده

  15. ارمان

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1306 ديدگاه)

    بدک نیستا اقتصادیا میدونن من چی میگم مصرف زیر 4 خیلی کم دیده میشه

  16. Arash-zr

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (26 ديدگاه)

    پدال عزیز لطفا توی ذکر قیمت دقت کن
    این خودرو در هند 5,11000 تا 8,16000 روپیه قیمت داره که به دلار میشه چیزی حدود 8 تا 12 هزار دلار.
    این خودرو با این قیمت واقعا عالی هست اگر وارد بازار ایران بشه با قیمت گذاری مناسب مطمئنن موفق خواهد شد

    1. سردبیر

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (761 ديدگاه)

      سلام.
      همانگونه که در منبع نیز مشاهده می نمایید، قیمت نسخه صادراتی این خودرو به پوند انگلستان درنظر گرفته شده که پس از تبدیل به رقم حدود 20 هزار دلار رسیده است. البته قیمت ها ممکن است در سایر بازارها با توجه به میزان عوارض و مالیات و تجهیزات متفاوت باشد.
      ممنون

  17. حسین

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    دقیقا با امیر حسین موافقم

    ولی خداییش عاشق جمله بندیای بهنام طیبیم..بهنام هم شهری خودمون شیرازی هستی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا