اگر فکر میکنید سوزوکی سواِیس Swace به طرز عجیبی آشناست اشتباه نمیکنید. جدای از نشان سوزوکی در دماغه، این خودرو در واقع همان تویوتا کرولا تورینگ اسپورت است.
سواِیس دومین محصول ریبج شده سوزوکی از تویوتاست و اولین آنها Across میباشد که در واقع راو ۴ با لباس این برند میباشد. همکاری سوزوکی و تویوتا گستردهتر هم بوده و تویوتا نیز از دانش سوزوکی در زمینه خودروهای کوچک سود برده درحالیکه سوزوکی از تکنولوژی هیبریدی تویوتا استفاده میکند. سواِیس حتی در بریتانیا و در همان خط تولید کرولا مونتاژ میشود.
از نظر ظاهری اصلیترین تغییر در بخش جلو دیده میشود جایی که سپر و جلوپنجرهای جدید نصب شده و محل لوگو نیز تغییر نموده است. تلاشهای زیادی برای پنهان نمودن ریشه اصلی این خودرو در سایر بخشها صورت نگرفته است. نشانهای هیبریدی روی دربها خاص محصولات تویوتا بوده درحالیکه در بخش عقب به نظر میرسد لوگوی سوزوکی روی لوگوی تویوتا چسبانده شده است. جدای از لوگوی روی رینگها، این نمونههای ۱۶ اینچی در هر دو تریم سواِیس نصب میشوند و البته همان رینگهایی هستند که در نسخه پایه کرولا آیکن دیده میشود.
داخل کابین نیز همین داستان برقرار است که خب چیز بدی نیست زیرا کابین این خودرو خوشساخت، راحت و جادار است. البته از نظر فضا و کیفیت کلی این اشکودا اوکتاویاست که دست برتر را دارد.
سوزوکی سواِیس فقط با پیشرانه ۱.۸ لیتری هیبریدی کوچکتر کرولا عرضه میشود. پیشرانه بنزینی قدرت ۱۰۱ اسبی و گشتاور ۱۴۲ نیوتون متری داشته درحالیکه پیشرانه الکتریکی با خروجی ۷۱ اسبی و گشتاور ۱۶۳ نیوتون متری در دسترس بوده و در کل با همکاری نیروگاه درونسوز قدرت ترکیبی ۱۲۰ اسبی را ارائه میکنند. نیروی تولیدی هم از طریق یک گیربکس CVT به چرخ های جلو فرستاده میشود.
این قوای محرکه در شهر بهترین عملکرد خود را داشته جایی که شاهد شتاب گیری سبک و کاهش شتاب مناسب با استفاده از ترمز احیا شونده هستیم که در این حالت میتوان مسافت خوبی را بدون استفاده از پیشرانه بنزینی طی کرد. دستیابی به مصرف سوخت ادعایی ۴.۴ لیتر در هر صد کیلومتر سوزوکی خیلی سخت نیست و اگر شارژ کافی در باتری وجود داشته باشد میتوان حالت تمام الکتریکی را انتخاب کرد هرچند برد کم آن باعث میشود فورا پیشرانه بنزینی وارد میدان شود.
در سرعتهای بالاتر ضعف پیشرانه آشکار میشود. علیرغم بوست پیشرانه الکتریکی، مجموعه قوای محرکه در سواِیس قوی حس نمیشود و شتاب گیری ضعیف خودرو باعث به صدا درآمدن گیربکس CVT میشود که دور پیشرانه را در بالا نگه میدارد. جدای از این مورد شاهد سواری خوب سواِیس هستیم. البته نباید سواری خودرو را هیجانانگیز دانست بلکه سوزوکی بیشتر روی نرمی و راحت تمرکز داشته و قطعاً لاستیکهای دیواره بلند نیز روی این موضوع تأثیرگذار بودهاند.
سواِیس در دو تریم SZ-T و SZ5 عرضه میشود که تریم اولی قیمت ۲۷۴۹۹ پوندی داشته و از جمله تجهیزات آن میتوان به چراغهای جلوی LED، صندلیهای جلو و فرمان گرم شونده، دوربین دندهعقب، دستیار تشخیص علائم ترافیکی و کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد.
مدل SZ5 قیمت ۲۹۲۹۹ پوندی داشته و برخی تجهیزات آن عبارتاند از پایش نقاط کور، هشدار ترافیک پشتی، حسگرهای پارک جلو و عقب، دستیار پارک هوشمند، شارژ بیسیم گوشی هوشمند و چراغهای LED ارتقا یافته.
از نظر مشخصات این دو خودرو با نسخههای فول کرولا تورینگ اسپورت قابلمقایسه هستند هرچند در هیچکدام از آنها ناوبری ماهوارهای فابریک وجود ندارد اما خب نمایشگر ۸ اینچی سیستم اطلاعات مرکزی به اپل کارپلی و اندروید اتو در آن وجود دارد.
SZ5 کاملاً با کرولا اکسل فول قابلمقایسه است اما فاقد تریم چرم بوده و بجای رینگهای ۱۷ اینچی از نمونههای ۱۶ اینچی سود میبرد. البته این اختلافها خیلی اساسی نیست اما تویوتا فقط ۷۱۱ پوند گران است که تفاوت زیادی محسوب نمیشود.
اما بحث گارانتی وجود دارد که تمامی مدلهای کرولا با گارانتی ۵ ساله یا ۱۶۰ هزار کیلومتر عرضه میشوند اما گارانتی سواِیس برابر با ۵ سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر برای تکنولوژی هیبریدی بوده و کل خودرو تنها ۳ سال گارانتی دارد.
همانند تویوتا کرولا تورینگ اسپورت، سوزوکی سواِیس استیشنی راحت و کممصرف با سواری ریلکس است. اگرچه سواِیس فاقد برخی تجهیزات رفاهی کرولاست اما تفاوتهای چندانی وجود ندارد و اندکی ارزانتر است. در کل سواِیس را میتوان گزینهای قابلتأمل در این سطح از بازار دانست.
مشخصات سوزوکی سواِیس SZ5
- قیمت: 29299 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۸ لیتری هیبریدی
- قدرت: 120 اسب بخار
- گیربکس: CVT اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 11.۱ ثانیه
- حداکثر سرعت: 180 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 4.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
احمدرضا
۲۸ بهمن ۱۳۹۹طراحیش رو عوض میکرد بهتر نبود ?؟
خیلی شبیه کرولاس
امیرحسین
۲۸ بهمن ۱۳۹۹الآن تو پدال یه خبر خوندم به عنوان اپل با نیسان به نتیجه نرسید.
یادتونه چند روز پیش گفتم دو روز دیگه خبر میاد قرار داد نیسان با اپل بسته نشده لغو شد?
امیرحسین
۲۹ بهمن ۱۳۹۹این همه دیس لایک واسه چیه واقعا چرا
بعضیا مریضند
زیزیگولو
۲۸ بهمن ۱۳۹۹احمدرضا درست میگی خیلی شبیه تویوتا کرولای تورینگ اسپرته
?Ali Hossein?
۲۹ بهمن ۱۳۹۹خیلی وقت بود از سوزوکی خبری نبود…
امیرحسین
۲۹ بهمن ۱۳۹۹اول که نگاه میکنی انگار تویوتا نسخه استیشنشو زده
NAVID۰۰۹۸
۲۸ بهمن ۱۳۹۹این همون تویوتا کرولاست فقط رنگ جوراباش عوض شده !
سوزوکی ، خسته نشی یه موقع ?
mahan
۲۸ بهمن ۱۳۹۹حتی مانیتور و کولر همونه و رابط کاربری !
امیرحسین
۲۹ بهمن ۱۳۹۹چراغ هاشم آمدن مثل کرولا کردن
خب یکم از خودتون خلاقیت به خرج میدادین
مثل چینی ها که میان علاوه بر دیگران از خودشونم کپی میکنند جدیدا ژاپن هم به اینا پیوسته در واقع سوزوکی به خودروسازان چینی میوسته?
واقعا اگه لکسوس بیاد ماشینای تویوتا رو با برند خودش بزنه از ازن کمتر کپی میکنه وصلا ظاهرشون شبیه به هم نیست
عقبشم فک کنم شبیه سوبارو شده
Gatsby
۲۸ بهمن ۱۳۹۹بازم خوبه اون اس روی کاپوت و فرمان هست
Ali
۲۸ بهمن ۱۳۹۹کرولای جدید واقعا طر احی تمیزی داره با قیمت مناسب قطعا هر بازاری رو جارو میکنه…
ولی خب امیدوارم بیشتر مستقل عمل کنه سوزوکی کم برندی نیست طراحی ویتاراهای تو ایران هنوزم جذابه
??Amin_sto??
۲۸ بهمن ۱۳۹۹چند وقته خبری از سوزوکی جیمنی نیست ، پدال یه مطلب درباره جیمنی بزار ??
جیمنی یه suv کوچیک و ارزونه اما به شدت توانا در آفرود و بسیار دوست داشتنی که با رنگ آبی بینظیر میشه ?
جیمنی با یه موتور 1.5 لیتری و فقط 100 اسب بخار میتونه با رانگلر ، دیفندر و g class رقابت کنه و حتی شکستشون بده ??
Ahmedreza2002
۲۸ بهمن ۱۳۹۹یه دست مریزاد بگم به سوزوکی عزیز که واقعا همت میکنه این روزا
S
۲۸ بهمن ۱۳۹۹گفتی جیمینی یاد مقاله سوزوکی اینگیس۲۰۱۷ افتادم
اون مقاله مال سال ۹۵ بود چقدر زود گذشت خیلی بچه هایی که اون زمان بودن رفتن و ما از بس سرگرم بودیم متوجه رفتنشون نشدیم
یاد همه اونایی که انقدر توی مشکلات این زندگی غرق شدن که ما و پدال فراموششون شد بخیر❤
Twin H Power
۲۸ بهمن ۱۳۹۹لوگو سوزوکی قشنگ تر از تویوتاس . خوشکل تر شده D:
برقیه جارو برقی
۲۸ بهمن ۱۳۹۹دوستان سریع برید خبر ادعای عجیب ایلان ماسک خالق بیت کویین است رو بخونید
ایلان ماسک یا ساتوشی ناکاماتو
از این به بعد هر کدومو راحت بودید بگید
پدال خواهشا بزار سریع منتشر بشه فوریه فوری
mahan
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ایلان ماست رو از همون موقع که کار بدی با جانی کرد دنبال نمی کنم مرد مومن لااقل میرفتی خونه خودت!
اخلاقی که دارم چه توی بیزینس خودم و چه توی رفاقت ساده حتی خرید ماست از سوپری!با ادمایی که تو چارچوب های اخلاقی نمی گنجند و خطوط قرمز ندارند و شخصیت ثابتی ندارند کاری نمی کنم.الحمدالله تا حالا هم موفق شدم!
برای من پیشینه و رفتار اخلاقی اقای ماسک بوداره و اصلا بگی موفق موفقاست بلاخره یه روز گندش درمیاد همون طور که گند های دیگهش در اومد این افراد برای رسیدن به موفقیت چارچوب ندارند که موفقیت به هر قیمتی فایده نداره
NAVID۰۰۹۸
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ماهان جان
به نکتهی جالبی اشاره کردید !
با شما موافقم
این بشر ، چارچوب مشخصی نداره و همیشه نگاهش جوریه که داره چیزی را مخفی نگه میداره که انگاری به کسی یا چیزی ضرری میرساند و فقط با شو راه انداختن میتواند مخفی نِگهَش دارد !!!
فکر میکنم ، روزگاری نزدیک ، شاهد خبری انفجاری از این شخص و اعمالش باشیم (( البته اینها نظر شخصیست و کاری به عَدِله و منطق نداره )).!
mahan
۲۹ بهمن ۱۳۹۹نوید جان من تاجرای زیادی دیدم اکثر اینایی که شو اجرا می کنند دور از جون کلاهبردارند.کلا فلسفه شو برای اینه که یه چیزی رو مخفی کنی یا گنده تر نشون بدی که هردو کلاهبرداریه این یک فن داره به نام فن شعبده باز که بعدا توضیح میدم.با توجه به زندگی نامه اش هم ببینید ادم بی چارچوب و … هست.البته درسته که کوچکتر از اینم که همچین قضاوتی کنم ولی اگه دوستان ویدئو هاشونو ببینند متوجه میشند.
NAVID۰۰۹۸
۲۹ بهمن ۱۳۹۹آقا ماهان
با شما موافقم
یکی از دلایلی که آدمها میتوانند در بیزینسشان موفق باشند ، اینه که علم روانشناسی را به صورت ناخداگاه درک کنند که این از بازخوردها و تداوم روابط انسانی در جامعه نِشئت میگیره !
حالتهای رفتاری و سخنان ماسک همیشه مرموز بوده که این نشونهی پنهانکاری در مورد قضیهای هست که مطمئناً با پیدا شدنش ضرر میبینه و حتماً غیر قانونی هست و در کل بوی کلاهبرداری میدهد !
ایلان ماسک ، بازار خودروها و عصر خودرو را با نِگَرِشِش عوض کرده و اسمش وارد تاریخ شده ، اما نمیدونم چرا حس من میگه ، این شخص پشتپرده داره به ریشِ همه میخنده ، فقط ثابت کردنش سخته !
البته من از بلندپروازیهایش لذت میبرم و آدم دیوانهای هست !
همیشه ، دیوانهها بودن که جهان را رو به جلو و تحول هول دادهاند !
مثل ترامپ که همه میدانیم دیوانه هست ، اما دیوانهای که جهان را به فکر فرو میبره و باعث تغییرش میشه و همیشه تغییر باعث پیشرفت و بهتر شدن دنیا میشه !
توجه کردید تو رسانهها ، میگن دنیای قبل از ترامپ و دنیای بعد از ترامپ !
ایلان ماسک هم همینه !
البته در صنعت خودرو میشه گفت : دنیا قبل از ایلان ماسک و دنیا بعد از ایلان ماسک به همراه تحولاتی که جهان خودرو را پس از صد سال دگرگون کرد !
mahan
۲۹ بهمن ۱۳۹۹1.رهبر ما رندی و آوارگی ست…………………………………..منزل ما لانۀ دیوانگی
2.عـالمی معروف در فرزانگی………………………..مبتلا شد بـر تب دیوانگی
3.دیوانگی یعنی به رویا پر گشودن…………….از سر طلسم عقل و منطق را زدودن
4.گفت، من دیوانگی کردم هزار……………..تا بدیدم جلوه پروردگار
نوید جان یه چند بیت در مورد دیوانگی قبلا خونده بودم و یادداشت کردموبنظرم زیبا بود یه چندتاشو نوشتم!
اگه دیوانگی به سمت ویرانگی بره فایده ای نیست! یه موقع شخص انقدر عاقل هست که مردمان دیوانه خطابش می کنند ولی یه موقع هم شخص انقدر بی پروا هست که دیوانه … !بنظرم زمان همه چیز رو نشون میده و باور کن زمان قاضی بزرگه یک کاری میکنه اصلا خودم یک کاری میکنم غلط فکر میکنم در رفتم تو اینده یه جوری چوبشو میخورم که یادم میاد کجا چی کردم حالا اسمشو همه چی میشه گذاشت کارما.الله و … .
برقیه جارو برقی
۲۸ بهمن ۱۳۹۹پدال خواستی در این باره هم یه مقاله بزار
برقیه جارو برقی
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ممنون
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۸ بهمن ۱۳۹۹هی….
پدال به معنای واقعی ارزش موندن نداره…
یه دوئل درست و حسابی بعد مدتها گذاشته بجای اینکه رقابت نزدیک باشه و هیجان انگیز،فقط اکانت دارا باید نظر بدن!کل این نظر سنجی ۳۰تا رای هم نداشته!
بقول پدربزرگ مرحومم توی جهان سوم یا افراط هست یا تفریط!چیزی بین اینا اینجا وجود نداره!
اوضاع کامنتا هم هنوز درست نشده!
واقعاً ??????
ツSAMURAIツ
۲۸ بهمن ۱۳۹۹با همون ۳۰ تا رای هم M5 رای آورد
نکنه میخواستی رای فیک بزنی که نتونستی و الان ناراحتی ?
Mf1
۲۹ بهمن ۱۳۹۹خیلی ها هستن مثل من یه دونه اکانت بیشتر نداریم و با همون یه اکانت هم نمیتونیم رای بدیم نمیدونم برای یه رای ساده اینقدر داستان داشته باشه
Sina
۲۹ بهمن ۱۳۹۹من یه اکانت دارم و با همون رای هم دادم
برین ثبت نام کنید که نه رای فیک باشه و خیلی مشکلات دیگه
بهترین کار رو پدال کرد که عدالت رعایت بشه
Nothing with out
۲۸ بهمن ۱۳۹۹?به به خداروشکر
ایشالا سوزوکی جی تی ۸۶ رو میزنن
Sina
۲۹ بهمن ۱۳۹۹یه دقیقه فکر کردم بررسی خود کرولا بود
بعدش فکر کردم کپیه چینیه
اسمش رو که خوندم دیدم سوزوکی بود?
Amirreza
۷ فروردین ۱۴۰۰فقط یه کوچولو شبیه کرولاس ، اونم یکم ، اصلا زیاد نیست شباهتشون ?