ما ساعتی را با سوزوکی SX4 S-Cross بهروز شده گذراندیم و فهمیدیم که این خودرو بسیار بهتر از مدل قبلی است.
از زمان معرفی و عرضهی سوزوکی ویتارای جدید در سال گذشته، مدل SX4 S-Cross بهطور گستردهای نادیده گرفته شده است. هر دو خودرو تقریباً در بازار کراس اوورها اندازهی مشابهی دارند؛ اما هماکنون سوزوکی بازطراحی چشمگیری را روی این خودرو انجام داده تا آن را بیشتر شبیه یک شاسیبلند نماید. این خودرو همچنین از دو پیشرانهی توربوی جدید نیز سود میبرد. ما نسخهی ۱ لیتری کوچکتر Boosterjet را آزمودیم تا ببینیم که آیا میتوان روی این خودرو به عنوان آلترناتیوی شایسته برای نیسان قشقایی حساب باز کرد یا خیر.
بیشک اولین چیزی که برق نگاهتان را میرباید نمای جلوی جدید است. کاپوت بالاتر رفته و طراحی جدید پیدا کرده و طبق گفتهی مقامات سوزوکی دماغهی خودرو نیز به منظور ایجاد حس قویتر و برجستهتر بودن بالاتر آمده است. البته ما دراینباره خیلی مطمئن نیستیم و در چشمان ما جلوپنجرهی بزرگ کرومی از نظر محل قرارگیری و هماهنگی با چراغها و کاپوت کمی عجیب به چشم میآید.
این تغییر اصلی ظاهر SX4 S-Cross است اما با نگاهی عمیقتر میتوان به جزئیات دیگری نیز پی برد. پوششهای بدنه بازطراحی شده و ورودیهای هوای تغییر شکل یافته در جلو دیده میشوند. همچنین طرح رینگهای آلیاژی تغییر یافته و چراغهای جلو و عقب از نوع LED هستند. به علاوه ارتفاع سیستم تعلیق نیز به میزان ۱۵ میلیمتر افزایش یافته است.
داخل کابین بهبودهای کوچکی در داشبورد صورت گرفته و پلاستیک نرم در آن به چشم میخورد. تریم مشکی براق نیز صفحه لمسی را دربر گرفته و در برخی نقاط از مواد روشنتر استفاده شده است. هنوز هم مقدار زیادی مواد خراش پذیر روی دربها، بخش بالایی داشبورد و بسیاری از نقاط لمس شونده وجود دارد اما در کل کابین به خوبی سر هم شده است.
سوزوکی همچنین سیستم اطلاعات سرگرمی ویتارا که بزرگتر بوده و استفادهی آسانتری دارد را جایگزین نسخهی قدیمی قبلی کرده است. در مجموع علیرغم بهبودهای صورت گرفته، این خودرو هنوز هم بیش از آنکه دلچسب و رؤیایی باشد عملکردیتر باقی مانده است. این همهی داستان نیست و چیزهای زیادی دربارهی گفتن و دیدن وجود دارد.
این خودرو جادارتر از اکثر کراس اوورهای موجود در این محدودهی قیمتی است. فضای مناسب برای افراد قدبلند وجود داشته و فضای سر نیز برجسته است. در این مدل فضای محفظهی بار افزایش ۱۰ لیتری داشته و فضای آن به ۴۴۰ لیتر رسیده که بیشتر از نیسان قشقایی است.
این خودرو به اندازهی سئات آتکا گشتاور زیادی را در دورهای پایین ارائه نمیکند اما پیشرانه منعطف بوده و صدای آن دوستداشتنی است. این موارد را با مصرف سوخت و آلایندگی بسیار رقابتی سوزوکی ترکیب کنید. شما حتی میتوانید این خودرو را با پرداخت ۱۷۰۰ پوند اضافیتر به سیستم چهارچرخ محرک سوزوکی مجهز نمایید. با این سیستم SX4 S-Cross فرز و چابکتر از قبل احساس میشود. سیستم تعلیق به منظور بهبود پایداری و راحتی خودرو تنظیم شده است. وقتی خودرو را تحت فشار میگذارید تکانهای بدنه قابلتوجه است اما در کل خودرو چسبندگی خوبی دارد. البته جادههای ناهموار و دست اندازهای تیز میتوانند خودرو را ناراحت کنند.
جذابیت واقعی سوزوکی به ارزشی است که پیشنهاد میکند. برخلاف اینکه SX4 S-Cross از نظر اندازه و فضای کابین اختلاف چندانی با قشقایی ندارد اما از نظر قیمتی با نیسان جوک کوچکتر رقابت میکند. بهای این خودرو تنها از ۱۴۹۹۵ پوند آغاز میشود البته نسخهی نیمه فول SZ-T حاضر در این بررسی بهای ۱۹۴۹۹ پوندی داشته و به سیستم ناوبری، حسگرهای پارک جلو و عقب، دوربین پشتی، تهویه مطبوع دو ناحیهای، چراغهای LED و رینگهای ۱۷ اینچی مجهز است.
مشخصات سوزوکی SX4 S-Cross 1.0 Boosterjet SZ-T
قیمت: 19499 پوند
پیشرانه: 3 سیلندر ۱ لیتری توربو بنزینی
قدرت/گشتاور: 110 اسب بخار/۱۷۰ نیوتون متر
گیربکس: 5 سرعته ی دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 11 ثانیه
حداکثر سرعت: 180 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 5 لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
ارش
۶ مهر ۱۳۹۵کابینش زیاد جذاب نبود ولی عملکرد خوبی نسبت به قیمتش داره
علی
۶ مهر ۱۳۹۵ظاهرش نگاه کنی استفاده گسترده از پلاستیک چه طراحی خارجی و داخلی این نمایانگر اینه می خواستن هزینه ساخت پایین بیارن که یک خودرو مقرون بصرفه باشه که بازم شیک و قابل قبول شده به نظر من خودرو خوبیه اما توی بازاری اروپایی فکر نکنم حرفی واسه گفتن داشته باشه اگه دیگه بیشتر در آسیا کشورای جهان سوم ارائه بشه چون بیشتر امکاناتش از سطح استاندارد کشوری مثل ایران بالاتره کشوری که شیشه برقی از امکانات لوکس محسوب میشه
ایرانی
۶ مهر ۱۳۹۵یک سؤال متفرقه….
آیا کمپانی ساب سوئد دوباره میتونه شروع به ساخت خودروهای سواری کنه؟!!!
آیا تو برنامش هست که برگرده یا برای همیشه رفت؟!!!
علی
۶ مهر ۱۳۹۵اگه یک شرکت چینی سرمایهگذاری کنه درونش چرا که نه ? البته ساب شرکت کله شق یه وقتی زیر نظر جنرال موتورز بود هر کار خودش می خواست میکرد آخرش لغو همکاری به فنا رفت ولی کیفیت و اصالت و ایمنی سر لوحه کارشون بود
AMIR
۶ مهر ۱۳۹۵به نظر من شاسی بلند 5 نفره فقط kia sportage
امیر
۶ مهر ۱۳۹۵کلا ماشینای سوزوکی بد قواره وزشتن نمیدونم چرا تیم طراحی بدی داره هیچ جذابیت بصریی نداره
REVENTоN
۸ مهر ۱۳۹۵اتفاقا بعضیاشون عالین
مثل کیزاشی
که دو سال پیش برنده بهترین طراحی تو آمریکا رو گرفت
vahid porsche
۶ مهر ۱۳۹۵این چرا انقد شبیه شاسی بلندای bmw شده?
parham
۶ مهر ۱۳۹۵پشتش شبیه قشقایی خیلی. کلا تو اون استایله
Archi KHAN
۶ مهر ۱۳۹۵دوستان به نظرتون
پایین ترین جایگاه خودروسازی ژاپن متعلق به کدوم خودروساز ژاپنیه ؟
( در زمینه ی خودروهای سبک )
و از همه لحاظ ! حالا دوستان فیلسوف میان میگن تویوتا اینش خوبه فلانش بده و نیسان فلانش خوبه اونش بده و …
در جمیع پارامترها را منظور هست
uss zumwalt DDG-1000
۷ مهر ۱۳۹۵فقط مصرف سوختش خوشم اومد