انکاپ جهانی اقدام به تست ماروتی سوزوکی اس پرسو بازار هند کرده و این هاچبک پنج درب با هیچ ستاره ایمنی تستها را ترک کرده است. در ویدئوی منتشر شده میتوانیم عملکرد فاجعهبار این خودرو را مشاهده کنیم.
انکاپ جهانی نسخه پایهی اس پرسو را تست کرده است. این خودرو فقط دارای کیسه هوای راننده میباشد درحالیکه تریم های فول تر با کیسه هوای سرنشین جلو نیز عرضه میشوند.
ویدئوی منتشر شده نشان دهنده وضعیت ناگوار این خودرو در تستها میباشد. حتی پس از باز شدن کیسه هوا نیز به نظر میرسد سر راننده به ستون B برخورد داشته است. حسگرها نیز نشان دهندهی فشاری هستند که به قفسه سینه آدمکهای راننده و سرنشین جلو وارد شدهاند.
انکاپ جهانی در زمینه ایمنی خردسالان دو ستاره ایمنی را به این خودرو اعطا کرده اما با توجه به وضعیت خودرو پس از تصادف، قطعاً شما خواهان آن خواهید بود که کودک خود را همواره در صندلی عقب قرار دهید. این موسسه همچنین گفته که اس پرسو بهصورت استاندارد فاقد اتصالات ایزوفیکس برای سیستم حفاظت کودکان میباشد.
دیوید وارد رئیس موسسه به سمت صفر میگوید:
بسیاری ناامید کننده است که ماروتی سوزوکی که بیشترین سهم از بازار خودروی هند را دارد چنین خودروی ناایمنی را برای مشتریان عرضه میکند. خودروسازان داخلی همچون ماهیندرا و تاتا ایمنی بالاتری را برای مصرفکنندگان ارائه کردهاند و محصولات آنها ۵ ستاره ایمنی کسب کردهاند. قطعاً زمان آن فرا رسیده که ماروتی سوزوکی تعهد خود به حفظ سلامتی مصرفکنندگان را نشان دهد.
تست تصادف اس پرسو بخشی از برنامه خودروهای ایمنتر برای هندیها است. در جدیدترین تستها هیوندای گرند i10 دو ستاره ایمنی و کیا سلتوس سه ستاره ایمنی به دست آوردهاند. در حال حاضر تستهای محصولات بازار هند فقط شامل حفاظت از جلو بوده و خبری از تستهای پروفایل جانبی و حفاظت از عابران پیاده نیست. در آینده این تستها نیز انجام خواهند شد.
[دانلود ویدئو]
meysam
۲۳ آبان ۱۳۹۹واقعا خجالت آوره
شرکتی که یه تنه نصف بازار هند دستشه و این همه سود بدست میاره نباید کمی برای مشتریاش ارزش قائل بشه؟؟؟؟
پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??
۲۳ آبان ۱۳۹۹زنده باد پراید!!!!، زنده باد تیبا!!!!!! ،زنده باد ساینا،!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تو فکر کن پراید به اون فولاد بخوره چی میشه؟؟؟
مطمئن باش صد برابر این ها ضربه میخوره و فقط درب صندوق عقب باقی بمونه
Amin-mc20
۲۳ آبان ۱۳۹۹اصلا خجالت آور نیست
خودروسازی های خودمون یه تنه کل ایرانو دست گرفتن نه تنها هیچ ارزشی قائل نیستن بلکه طلب کارم هستن
hssn
۲۳ آبان ۱۳۹۹ربطی نداره کی چقد از کجا رو گرفته
خود عمل خجالت اوره
Dr.Ahmadreza2002
۲۳ آبان ۱۳۹۹تا بد ترین امد به چشم بد لاجرم محبوب شد
Ramin
۲۳ آبان ۱۳۹۹اونو ولش کن. اسمو بچسب
اسپرسو. مگه قهوه هستش ؟؟؟؟؟؟
ماشین ارزون فقط چینی. حداقل نمیگن ما برندیم.
Reza
۲۴ آبان ۱۳۹۹شک نکن مردم هند هم مثل مردم ما اهمیتی به اینجور مسایل نمیدن و میگن خودرو ارزونی باشه که مارو به مقصد برسونه . لیاقت همچین مشتری همینه که خودروساز یه حلبی تحویلش بده.
Ramin
۲۵ آبان ۱۳۹۹منظورت منم ؟
سوزوکی همین مدلش بیاد ایران 1 میلیارد قیمتش میشه اگه گفتی چرا ؟
چون برنده. چون مثلا ماشینه خوبیه.
برای همین ماشینای چینی اونم نه همه یه چند برند خاص خودرو های ارزون ومناسبشون شرف دارن به این برند ها
Reza ar
۲۳ آبان ۱۳۹۹کاری نداره! بیان بجای سوزوکی از محصولات صادراتی ایران خودرو و سایپا استفاده کنن تا مفهوم نا ایمنی رو درک کنن و اون وقت دست سوزوکی رو ببوسن!!!
میلاد
۲۳ آبان ۱۳۹۹واسه خودش یه پا پرایده.
مهدی
۲۳ آبان ۱۳۹۹آفرین آقا میلاد گل گفتی
میلاد
۲۳ آبان ۱۳۹۹قربان شما آقا مهدی.
Aria
۲۳ آبان ۱۳۹۹پراید اصلا ستاره ایمنی نداره
Ramin
۲۳ آبان ۱۳۹۹چرا پراید داره خودم دیروز دیدم.
3 ستاره ایمنی از تست ایمنی مصر باستان مقبره کلوپاترا
??????????
مهدی
۲۳ آبان ۱۳۹۹اوف ماشین خودش فهمید باید منفجر بشه و ایمنیش در افتضاحی عالیه
کوشا
۲۳ آبان ۱۳۹۹اتاقش سالم موند. با این حساب آشغال ترین خودروی بازار هند ( نه اروپا یا آمریکا) از اوج مهندسی و اتومبیل سازی اینجا (دنا پلاس توربو) بهتر عمل کرده!!! بعد می گین خودتحقیری نکنین!!!
\\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///
۲۳ آبان ۱۳۹۹به نظر من که ایمن بود
نسبت به پراید و کوییک و تیبا خیلی بهتر عمل کرد
Dr.Ahmadreza2002
۲۳ آبان ۱۳۹۹چیزی که واضحه اینه که تا خودت برا خودت ارزش قائل نشی حالا هند باشه ساحل عاج باشه یا… باشه
تا وقتی هند استاندارد های سختگیرانه تری اتخاذ نکنه داستان همینه
هیچ کمپانیی دلش برا مردم نسوخته حالا میخاد سوزوکی باشه میخاد بنز و بنتلی باشه
فقط سختگیری دولت هاس
صفا
۲۴ آبان ۱۳۹۹اگر Ncap چین بود الان 4 ستاره بهش داده بود.
امیر
۲۴ آبان ۱۳۹۹نه شیشه جلوش ترک برداشت نه ستونش کمی خم شد، اتاقش خیلی محکم بنظر میرسه چطور هیچ ستاره ای نگرفته
Mohamad
۲۴ آبان ۱۳۹۹اتفاقا به محکمی ربطی نداره فکر نکن اون ماشینی که تو تصادف کمتر داغون میشه پس ایمنیش بیشتره برعکس جمع شدن اتاق ماشین به گونه ای که به سرنشینان اسیبی وارد نکنه بسیاری از ضربات وارد شده به سرنشینان میگیره اتفاقا خودروهای ایمن طوری طراحی شدن که در تصادف اتاقشون جمع بشه شاید باورتون نشه ولی همین پژو 206 ورق بدنش حتی از پرایدم نازک تره اگه اشتباه نکنم 67 صدم میلیمتر و پراید 76 صدم میلیمتره ولی ایمنش از پراید بیشتره بطوریکه با معیارهای اون زمان یعنی دهه 90 تونسته 4 ستاره ایمنی بگیره