پس از افشای تصاویر بدون پوشش و همینطور چندین کاتالوگ، سوزوکی سرانجام نخستین تصاویر رسمی از نسل جدید جنگجوی کوچک آفرود خود یعنی جیمنی را منتشر کرده است. بااینحال سازندهٔ ژاپنی هنوز هم اطلاعات چندانی از مشخصات فنی جیمنی جدید ارائه نکرده و بنابراین فعلاً نمیدانیم که چه چیزی در زیر پوستهٔ جعبهای شکل این خودرو پنهان شده است. بااینحال سوزوکی صرفاً تأیید کرده است که جیمنی جدید همچنان روی شاسی نردبانی ساخته شده و ساختاری بدنه روی شاسی دارد.
نسل جدید جیمنی در دو نسخهٔ مختلف بنامهای «جیمنی» و «جیمنی سییرا» عرضه میشود که اولی کوچکتر بوده و مخصوص بازار داخلی ژاپن است. نمونهٔ اول در بازار خودروی ژاپن در بخش کی کارها قرار میگیرد که این یعنی طولی کمتر از ۳.۴۰ متر داشته و به یک پیشرانهٔ ۶۶۰ سیسی مجهز خواهد بود. جیمنی سییرا اما برای عرضه در بازارهای خارج از ژاپن در نظر گرفته شده و طبق گزارشها، از یک پیشرانهٔ بزرگتر ۱.۵ لیتری چهار سیلندر استفاده میکند. با توجه به اینکه محدودیت طول برای جیمنی سییرا وجود ندارد، این مدل همچنین به بچه گلگیرها و سپرهای برجستهتر مشکیرنگ نیز مجهز خواهد بود.
به گفتهٔ سوزوکی، تمامی مدلهای جیمنی به سیستم چهارچرخ محرک نیمهوقت مجهز هستند و بهصورت استاندارد با یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی ارائه میشوند اما امکان سفارش یک گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک و همینطور یک گیربکس کمکی ضریب سنگین هم برای آن وجود دارد. نسل جدید جیمنی با سه ترکیب دورنگی مختلف به همراه پنج تکرنگ گوناگون به بازار عرضه خواهد شد که با توجه به تصاویر، شامل رنگهایی چون سبز جنگلی، کِرِمی و سفید میشود.
کابین نسل جدید جیمنی اما خصوصاً در اطراف صفحه آمپر، بهوضوح از مدل قدیمی سامورایی الهام گرفته است. این ویژگی به جیمنی شخصیتی کاربردی بخشیده که بخشی از جذابیتهای این آفرودر کوچک محسوب میشود. ازجملهٔ ویژگیهای برجستهٔ کابین این اسیووی ژاپنی نیز میتوان به صفحهنمایش هفت اینچی برای سیستم اطلاعتی-سرگرمی، دکمههای کنترلی روی غربیلک فرمان، سیستم تهویهٔ اتوماتیک، کروز کنترل و مهمتر از همه سیستم ترمز اضطراری خودکار اشاره کرد. بهزودی جزئیات و مشخصات بیشتری در مورد نسل جدید سوزوکی جیمنی مدل ۲۰۱۹ اعلام خواهد شد.
Genius
۲۹ خرداد ۱۳۹۷یه کپی ارزان سازی شده از نسل قدیم G.Class که با توجه به قیمت و توانایی هاش گزینه خیلی محبوبی برای بازار کشورهای در حال توسعه بالاخص هند و پاکستان محسوب میشه.ایکاش ایران ما هم اقلا باندازه پاکستان اقتصادی آزاد و پویا داشت تا می تونستیم لذت رانندگی با این کوچولوی سخت جان رو بچشیم!
Mohamad
۲۹ خرداد ۱۳۹۷واژه “کپی” معمولاً برای تولید کنندگان چینی استفاده میشه و با سوزوکی سنخیتی نداره
اگر کوچکترین کپی و یا نقض پتنتی صورت بگیره برندهای معتبر و جهانی چنین حرکتی رو برنمیتابن و قطعا شکایت میکنن.
ضمنا هر طراحی جعبه ای شکلی لزوما الهام گیری از g کلاس نیست، یکم منطقی باشید.
datsun
۲۹ خرداد ۱۳۹۷وقتی جیمنی با همین شکل ۱۹۷۰ تولید میشد G کلاسی وجود نداشت
E 36
۲۹ خرداد ۱۳۹۷خیلی ضعیفه همه چی هست جز آفرودر
ایمان
۲۹ خرداد ۱۳۹۷نگاه به فسقلی بودنش نکن یک آفرودی داره که بیا و ببین
me84
۲۹ خرداد ۱۳۹۷.
اگه مدل 4 درش رو هم بزنه فکر کنم استقبال خوبی ازش بشه. طراحی خیلی خوبی داره.
حسن
۲۹ خرداد ۱۳۹۷موتور۶۶۰سی سی و ۱۵۰۰ سی سی برای آفرود؟؟. این خودرو است یا موتور سیکلت؟
رها
۲۹ خرداد ۱۳۹۷سوزوکی جان یه موتور 2.5لیتری هم براش بذار که اگه کسی خواست سفارشی استفاده کنه .
نه گشتاور داره نه قدرت.
رها
۲۹ خرداد ۱۳۹۷فی چند؟؟
Mohamad
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ایم همه جوره بدرد بازار ما میخوره
چه مصرف عموم و چه استفاده نظامی
قیمت مناسبت
طراحی متعارف
ژاپنی بودن و استهلاک کم
قدرتشم به اندازه کافی خواهد بود جای نگرانی نداره
سام
۲۹ خرداد ۱۳۹۷سوزوکی همیشه ماشین های با کیفیت و ارزان و خیلی کم خرج می سازد و در ژاپن هم سومین برند پرفروش است.از بتدای سال 2018 سوزوکی توانست 310,716 خودرو در ژاپن بفروشد که پس از تویوتا و هوندا در رتبه سوم جای گرفته است.
مهران
۲۹ خرداد ۱۳۹۷چقدر باحاله…خصوصا استایلش…البته چراغهای عقبش به خوبی بقیه اجزاش نیست..به هر حال به نظرم پر طرفدار خواهد بود.