سوزوکی اعلام کرد که دیگر به تولید سدان کیزاشی و شاسیبلند گرند ویتارا ادامه نخواهد داد و در عوض روی شش مدل جدید برنامهریزی میکند.
این یک شکست برای کیزاشی تلقی میشود که عمر کوتاهی دارد و نتوانسته در برابر رقبای مطرح این کلاس، کمر راست کند. در واقع کیزاشی وارد کلاسی شد که خودروهای معروفی چون کمری، آکورد، سوناتا، پاسات، مزدا ۶، کیا اپتیما و … جای پای محکمی داشتند و دستدرازی به بازار آنها بسیار دشوار مینمود.
در عوض این خبر بدی برای گرند ویتارا ویتارا میباشد که از سال ۲۰۰۵ به عنوان یک کراس اوور بسیار محبوب در بازار حضور داشته است و اکنون باید جای خود را به برادر کوچکتر خود ویتارای جدید بدهد و این یعنی دیگر خبری از سری گرند نخواهد بود. تا سال ۲۰۱۷، مدلهای جدیدی شامل سلریو، ویتارا، سوئیفت، Baleno و Jimny با طراحی و نسل جدید وارد بازار خواهند شد. بنابراین سوزوکی تقریباً به حوزه تخصصیتر خود یعنی خودروهای کوچکتر و مینی با قیمت مناسب بازمیگردد و دست از بلندپروازی لااقل برای مدت محدودی خواهد شست.
با اینکه کیزاشی تو کلاس خودش رقبای خیلی گردن کلفتی داشت اما بیش از همه فکر میکنم حداقل در ایران قربانی زیاده خواهی ایران خودرو شد،ایران خودرو به جای یک قیمت گذاری مناسب و تبلیغ برای خدمات پس از فروش اومد به خیال اینکه این تفکر وجود داره که ماشین ژاپنی هست ، کیزاشی و از سونوتا و اپتیما گرون تر فروخت که باعث از بین رفتن ماشین شد ( دقیقا داستانی که برای پژو 407 و سیتروئن c5 اتفاق افتاد) خوشم میاد برا خودشون تجربه هم نمیشه ، یعنی باز که موقع فروش محصول جدید میشه با خودشون میگن بزار تا خر خره گرون بفروشیم و سود کنیم!!!( البته این تقصیر انحصار خودرو هستش)…به امید روزی که حداقل قیمت گذاری ماشین های وارداتی کمی تنها کمی منصفانه تر باشه… درود بر عاشقان خودرو
سوزوکی کیزاشی از تمامیه رقیبایی که او بالا نام برده شده چهره جذاب تری داشت و 100% از رقیبای کره ای اون زمان خودش سرتر بود اشتباهات شرکت در عرضه نکردن به موقع این مدل و همچنین عدم فیس لیفت در زمان مناسب باعث شد میدونو به رقبا ببازه . در مورد ویتارا هم همین اشتباه رو کرد. دلیل موفق شدن ویتارا در ایران به این دلیل بود که در زمان عرضش هنوز رقبای کره ای رنگ به رنگش وارد بازار ایران نشده بودن . به شخصه واسه کیزاشی خیلی متأسفم چون اتومبیله خیلی خوش استایلی بود در زمان خودش
یعنی خوشم میاد با هر کی همکاری میکنن زود بدبخت اش میکنن اون کمپانی را ! واسه همینه غولی شدن واسه خودشون عاغا برندهای معتبر جرات ندارن دور و بر ایران و ایران خودرو بیان سریع نابود میشن
گراند ویتارا که واقعا ازش ناراضی بودم هم موتورش ضعیفه وهم امکانات زیادی نداره قیمتش هم خدایی بالاست ادم با140 ملیون میتسوبیشیASXیا توسان می گیره ولی کیزاشی رونمی دونم چه جور ماشینیه
دوست عزیز لطفن در مورد موتور 2400 سی سی ویتارا بی انصافی نکن. بزرگترین ایرادی که میشه به گرند ویتارا گرفت امکانات کمشه. اما خب مال سال 2009 بوده. در ضمن ویتارا هیچ وقت قیمت واقعیشو نداشت که اونم به خاطر بی تدبیری یه سری آدماست. در کل به خاطر سرنوشت تلخ گرند ویتارا و مخصوصا کیزاشی خیلی ناراحتم. دوسشون دارم.
کیزاشی ماشین خوبیه عالی هست ولی نسبت به قیمتش به صرفه نیست یه جورایی توبازارایرانم درحقش ظلم شد اصلا وجودنداره ازسال ورودش به بازار من فقط یه دونش رو دیدم همین…
کیزاشی واقعا ماشین زیبایی بود ولی چون ایرانخودرو می خواست از قیمتش سوء استفاده کنه شکست خورد اون روز قیمتی در حدود آزرا داشت که شکست خورد البته خریداراش هم الان فکر نمی کنم حال و روز خوشی داشته باشند چون بازار خرید و فروش گرمی نداره با این دست پای رنگین ایران خودرو نمی دونم قطعاتش را از کجا تهیه می کنند البته اگه دبی بروند قطعاتش حتما یافت می شود
البته ایران خودرو هنوز هم دندون طمعش را نکشیده و می خواهد با کپچر و کلیو هم همین کار را بکند یک قیمت نجومی برای این دو تعیین میکند و یک تعداد هم در بازار میفروشه بعدم تمام میشه ماشینا هم روی دست خریدارها باد میکنه دیگه نه خدمات پس از فروشی نه قطعاتی نه خرید و فروشی ایزان خودرو در موقع قیمت گذاری خودرو ها مثل کپک سرش را زیر برف می کند و بعد قیمت می گذارد البته سایپا صد مرتبه بدتره
الان بهترین موقعیته که ایران خودرو پلتفرم کیزاشی را از سوزوکی بخره بیاره ایران تولید کنه البته با قیمت مناسب چون اصولا توی دنیا پروژه شکست خورده را خوب میشه خرید
نگران نباشید چینیا قبل از شما به فکر خرید پلت فرمش افتادن در عرض چند ماه یه مدل قوقولی مقولی با چراغهای مکش مرگ ما ازش میدن بیرون با 10%کیفیت اولیه به قیمت 80 میلیون وارد ایران میشه و ما اینجا تو پدال درباره آشغال بودنش نظر میدیم و اونو با فرقونهای دیگه مثل ال90 و 405 و سمند مقایسه می کنیم و واسه خودمون خوشیم که قول این زرق و برقا رو نمی خوریم و هی فحش به ایران خودرو و سایپا میدیم و این دو شرکت محترم هم در 30 سال آینده با تلاش خودشون چراغهای جلو عقب همه ماشینهای درجه 7 دنیا رو رو ماشیناشون امتهان می کنند و ما به قیمتهای 200 300 میلیونی اونا رو می خریم و آرزو می کنیم که کاش یه ماشین با کیفیت چینی یا هندی (سی سال بعد) داشتیم تا با قیمت800 میلیون سوار شیم و لذت ببریم و این درحالی اشت که ماشینای اروپایی بیش از 800 سی سی حق ورود به ایران رو ندارند و تو مناطق آزاد باقیمتهای چند 10 میلیاردی معامله میشن و هم وطنهای منطقه آزاد نشین به پرایدهای کوپه 1600 سی سی توربو و سورن کابریولت تویین توربو 2 گانه سوز باهاشون کورس میندازن و ویدیو شو تو آپارات میزارن تا ما ببینیم حال کنیم………… اصلا یه وضعی خداییش پدال این پیشبینی رو نگه دار سال 1423 ببینیم اگه اینطوری نشده بود من یه پراید به هرکی لایک کنه بدهکارم ببخشید اگه طولانی شد دلم خیلی پره
لاکی استریک
۱۸ آذر ۱۳۹۳اون قرمزه خوشکله اما ترکیبش مثه سوناتاس
سپهر
۱۸ آذر ۱۳۹۳پیشرفتش خیلی خوب بوده ها ولی از همه بیشتر من از قرمزه خوشم اومد. ولی زرده اصلا قشنگ نیست.
فرامرز
۱۸ آذر ۱۳۹۳زرده رو انگار رنو و داچیا طراحی کردن!
سام سامی
۱۸ آذر ۱۳۹۳با اینکه کیزاشی تو کلاس خودش رقبای خیلی گردن کلفتی داشت اما بیش از همه فکر میکنم حداقل در ایران قربانی زیاده خواهی ایران خودرو شد،ایران خودرو به جای یک قیمت گذاری مناسب و تبلیغ برای خدمات پس از فروش اومد به خیال اینکه این تفکر وجود داره که ماشین ژاپنی هست ، کیزاشی و از سونوتا و اپتیما گرون تر فروخت که باعث از بین رفتن ماشین شد ( دقیقا داستانی که برای پژو 407 و سیتروئن c5 اتفاق افتاد) خوشم میاد برا خودشون تجربه هم نمیشه ، یعنی باز که موقع فروش محصول جدید میشه با خودشون میگن بزار تا خر خره گرون بفروشیم و سود کنیم!!!( البته این تقصیر انحصار خودرو هستش)…به امید روزی که حداقل قیمت گذاری ماشین های وارداتی کمی تنها کمی منصفانه تر باشه…
درود بر عاشقان خودرو
amin
۱۸ آذر ۱۳۹۳سوزوکی کیزاشی از تمامیه رقیبایی که او بالا نام برده شده چهره جذاب تری داشت و 100% از رقیبای کره ای اون زمان خودش سرتر بود اشتباهات شرکت در عرضه نکردن به موقع این مدل و همچنین عدم فیس لیفت در زمان مناسب باعث شد میدونو به رقبا ببازه . در مورد ویتارا هم همین اشتباه رو کرد.
دلیل موفق شدن ویتارا در ایران به این دلیل بود که در زمان عرضش هنوز رقبای کره ای رنگ به رنگش وارد بازار ایران نشده بودن .
به شخصه واسه کیزاشی خیلی متأسفم چون اتومبیله خیلی خوش استایلی بود در زمان خودش
shahin
۱۹ آذر ۱۳۹۳آزرا 2010 110 میلیون به بالا
سوزوکی کیزاشی 2012 105 به بالا
کدوم؟؟؟؟؟؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۹ آذر ۱۳۹۳درود .
به خدا حرف دلمو زنید .
منم چندین ماه پیش این حرفو در پدال زدم .
من عاشق گرند ویتارا و کیزاشی بودم .
کیزاشی قرمز . واااااای خدای من .
واقعا چرا باید یک ماشین اشغال فروش بره ، اما کیزاشی نه .
ببین چجوری برند های خوب و مدل های خوب دارن بازار رو واگذار میککند .
اون از تویوتا اف جی کروزر . اون از دیفندر . اینم از کیزاشی و گرند
ویتارا .
اونووقت توسان و اسپورتیج مثل نقل میفروشن .
اه اه اه
صادق
۱۹ آذر ۱۳۹۳میلاد گفتی اف جی کروز داغ دلمو تازه کردی
خیلی حیف بود، واقعا عالی بود، یه چندتا ازش دیدم اصلا وقتی میبینیش فقط ابهت میبینی
جزء مدل هایی هم هست که بیشترین انتظار برای تولید جانشینش وجود داره ولی چشمم آب نمیخوره!!
یاسین
۱۸ آذر ۱۳۹۳به شخصه کیزاشیو خیلی دوس داشتم ماشین ژاپن یه چیز دیگس .
مسعود
۱۸ آذر ۱۳۹۳چقدر جالب هر دو مدلی که ایران خودرو انتخاب کرده بود ناموفق از آب دراومد آفرین به انتخاب ایران خودرو
ایرانی
۱۸ آذر ۱۳۹۳منم همینا میخاستم بگم…
Archi KHAN
۱۸ آذر ۱۳۹۳یعنی خوشم میاد با هر کی همکاری میکنن زود بدبخت اش میکنن اون کمپانی را !
واسه همینه غولی شدن واسه خودشون عاغا برندهای معتبر جرات ندارن دور و بر ایران و ایران خودرو بیان
سریع نابود میشن
4MATIC
۱۸ آذر ۱۳۹۳گراند ویتارا که واقعا ازش ناراضی بودم هم موتورش ضعیفه وهم امکانات زیادی نداره قیمتش هم خدایی بالاست ادم با140 ملیون میتسوبیشیASXیا توسان می گیره
ولی کیزاشی رونمی دونم چه جور ماشینیه
امیررضا
۱۸ آذر ۱۳۹۳دوست عزیز لطفن در مورد موتور 2400 سی سی ویتارا بی انصافی نکن.
بزرگترین ایرادی که میشه به گرند ویتارا گرفت امکانات کمشه. اما خب مال سال 2009 بوده. در ضمن ویتارا هیچ وقت قیمت واقعیشو نداشت که اونم به خاطر بی تدبیری یه سری آدماست.
در کل به خاطر سرنوشت تلخ گرند ویتارا و مخصوصا کیزاشی خیلی ناراحتم. دوسشون دارم.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۹ آذر ۱۳۹۳درود .
من پشت ویتارا 2006 نشستم . موتورش 2000 بود . من که راضی بودم .
با 6 نفر از تهران تا شمال و از شمال تا مشهد . مثل مرد میرفت .
کم خرججججججججججججج
عالی .
به نظر کیزاشی میتونست گزینه ی منسبی برای خودروی پلیس ما باشه .
رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال
۲۳ آذر ۱۳۹۳چه قدر کم خرج بوده پس!!!!
محمد
۱۸ آذر ۱۳۹۳کیزاشی ماشین خوبیه عالی هست ولی نسبت به قیمتش به صرفه نیست یه جورایی توبازارایرانم درحقش ظلم شد اصلا وجودنداره ازسال ورودش به بازار من فقط یه دونش رو دیدم همین…
سجاد
۱۸ آذر ۱۳۹۳به ژاپنی ها بگید اگه 30 سال دیگه دلشون برای ویتارا تنگ شد ، بیان ایران از خط تولید همچنان فعالش دیدن کنن!
محمدMOHAMMAD
۱۸ آذر ۱۳۹۳کیزاشی واقعا ماشین زیبایی بود ولی چون ایرانخودرو می خواست از قیمتش سوء استفاده کنه شکست خورد اون روز قیمتی در حدود آزرا داشت که شکست خورد البته خریداراش هم الان فکر نمی کنم حال و روز خوشی داشته باشند چون بازار خرید و فروش گرمی نداره با این دست پای رنگین ایران خودرو نمی دونم قطعاتش را از کجا تهیه می کنند البته اگه دبی بروند قطعاتش حتما یافت می شود
محمدMOHAMMAD
۱۸ آذر ۱۳۹۳البته ایران خودرو هنوز هم دندون طمعش را نکشیده و می خواهد با کپچر و کلیو هم همین کار را بکند یک قیمت نجومی برای این دو تعیین میکند و یک تعداد هم در بازار میفروشه بعدم تمام میشه ماشینا هم روی دست خریدارها باد میکنه دیگه نه خدمات پس از فروشی نه قطعاتی نه خرید و فروشی ایزان خودرو در موقع قیمت گذاری خودرو ها مثل کپک سرش را زیر برف می کند و بعد قیمت می گذارد البته سایپا صد مرتبه بدتره
مجتبی(ساروی)
۱۸ آذر ۱۳۹۳الا لعنت اله علی القوم الظالمین و سیعلموالذین ظلمو ای منقلب ینقلبون
حیف از کیزاشی حیف خیلی ماشین استانداردی بود
اصلا این فرقون سازا نجسن دست رو مگان هم گذاشتن به گند کشیدنش
یه پسر
۱۹ آذر ۱۳۹۳من طراحی کیزاشی رو خیلی دوست داشتم واقعا از سوناتا بهتر بود
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۹ آذر ۱۳۹۳درود .
گل گفتی داداش . طراحیش فضایی نبود . منطقی بود کیزاشی .
4MATIC
۱۹ آذر ۱۳۹۳از کیزاشی وویتارا عبرت نگرفتن بازم ایران خودرو تااون جایی که من می دونم رنو کپچررو حدود110می خواد بفروشه
E 36
۱۹ آذر ۱۳۹۳با ویتارا حال میکردم هرچند تنبله
parseh net30
۱۹ آذر ۱۳۹۳حیف پول ک بدی کیزاشیه که تو ایرانه
YaShar
۱۹ آذر ۱۳۹۳حالا که اونا نمی خوان تولیدش کنن اینا برن امتیاز و خط تولیدشو بگیرن
صادق
۱۹ آذر ۱۳۹۳کیزاشی مدلی بود که باعث بیشتر در مورد سوزوکی تحقیق کنم و برام قابل احترام تر بشه
فقط حیف که دیگه نیست
ایران که این مدل و نابود کرد، شرایطش فروشش و قیمتش بد بود.
مدلی بود که میشد به جای نسل قبلی سوناتا و کلا برند هیوندای و کیا دست مردم داد
واقعا خوب بود.
محمدMOHAMMAD
۱۹ آذر ۱۳۹۳الان بهترین موقعیته که ایران خودرو پلتفرم کیزاشی را از سوزوکی بخره بیاره ایران تولید کنه البته با قیمت مناسب چون اصولا توی دنیا پروژه شکست خورده را خوب میشه خرید
4MATIC
۲۰ آذر ۱۳۹۳اقا محمد کیزاشی توایران پروزه شکست خورده هست نه تو خارج
محمدMOHAMMAD
۲۰ آذر ۱۳۹۳آقای 4MATIC اگر خط اول را با دقت بخوانید نوشته سوزوکی دیگر کیزاشی و ویتارا را تولید نخواهد کرد یعنی شرکت اصلی و اصلا کاری به ایران خودرو ندارد
rasoul
۲۰ آذر ۱۳۹۳نگران نباشید چینیا قبل از شما به فکر خرید پلت فرمش افتادن در عرض چند ماه یه مدل قوقولی مقولی با چراغهای مکش مرگ ما ازش میدن بیرون با 10%کیفیت اولیه به قیمت 80 میلیون وارد ایران میشه و ما اینجا تو پدال درباره آشغال بودنش نظر میدیم و اونو با فرقونهای دیگه مثل ال90 و 405 و سمند مقایسه می کنیم و واسه خودمون خوشیم که قول این زرق و برقا رو نمی خوریم و هی فحش به ایران خودرو و سایپا میدیم و این دو شرکت محترم هم در 30 سال آینده با تلاش خودشون چراغهای جلو عقب همه ماشینهای درجه 7 دنیا رو رو ماشیناشون امتهان می کنند و ما به قیمتهای 200 300 میلیونی اونا رو می خریم و آرزو می کنیم که کاش یه ماشین با کیفیت چینی یا هندی (سی سال بعد) داشتیم تا با قیمت800 میلیون سوار شیم و لذت ببریم و این درحالی اشت که ماشینای اروپایی بیش از 800 سی سی حق ورود به ایران رو ندارند و تو مناطق آزاد باقیمتهای چند 10 میلیاردی معامله میشن و هم وطنهای منطقه آزاد نشین به پرایدهای کوپه 1600 سی سی توربو و سورن کابریولت تویین توربو 2 گانه سوز باهاشون کورس میندازن و ویدیو شو تو آپارات میزارن تا ما ببینیم حال کنیم…………
اصلا یه وضعی
خداییش پدال این پیشبینی رو نگه دار سال 1423 ببینیم اگه اینطوری نشده بود من یه پراید به هرکی لایک کنه بدهکارم
ببخشید اگه طولانی شد دلم خیلی پره
رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال
۲۳ آذر ۱۳۹۳خدا رحمتش کنه
ماشین خوبی بود اصلا هم باد بیخودی نداشت