سوزوکی

خداحافظی سوزوکی با گرند ویتارا و کیزاشی

سوزوکی اعلام کرد که دیگر به تولید سدان کیزاشی و شاسی‌بلند گرند ویتارا ادامه نخواهد داد و در عوض روی شش مدل جدید برنامه‌ریزی می‌کند.

 Suzuki Kizashi Sport
Suzuki Kizashi Sport
این یک شکست برای کیزاشی تلقی می‌شود که عمر کوتاهی دارد و نتوانسته در برابر رقبای مطرح این کلاس، کمر راست کند. در واقع کیزاشی وارد کلاسی شد که خودروهای معروفی چون کمری، آکورد، سوناتا، پاسات، مزدا ۶، کیا اپتیما و … جای پای محکمی داشتند و دست‌درازی به بازار آن‌ها بسیار دشوار می‌نمود.
در عوض این خبر بدی برای گرند ویتارا ویتارا می‌باشد که از سال ۲۰۰۵ به عنوان یک کراس اوور بسیار محبوب در بازار حضور داشته است و اکنون باید جای خود را به برادر کوچک‌تر خود ویتارای جدید بدهد و این یعنی دیگر خبری از سری گرند نخواهد بود.
سوزوکی گراند ویتارا 2013
سوزوکی گراند ویتارا
تا سال ۲۰۱۷، مدل‌های جدیدی شامل سلریو، ویتارا، سوئیفت، Baleno و Jimny با طراحی و نسل جدید وارد بازار خواهند شد. بنابراین سوزوکی تقریباً به حوزه تخصصی‌تر خود یعنی خودروهای کوچک‌تر و مینی با قیمت مناسب بازمی‌گردد و دست از بلندپروازی لااقل برای مدت محدودی خواهد شست.
2015 Suzuki Vitara
۲۰۱۵ Suzuki Vitara
Suzuki Celerio
Suzuki Celerio
Maruti-Suzuki Ciaz Concept
Maruti-Suzuki Ciaz Concept
Suzuki A:Wind concept
Suzuki A:Wind concept

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. لاکی استریک

    ۱۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (191 ديدگاه)

    اون قرمزه خوشکله اما ترکیبش مثه سوناتاس

    1. سپهر

      ۱۸ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (70 ديدگاه)

      پیشرفتش خیلی خوب بوده ها ولی از همه بیشتر من از قرمزه خوشم اومد. ولی زرده اصلا قشنگ نیست.

      1. فرامرز

        ۱۸ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (1597 ديدگاه)

        زرده رو انگار رنو و داچیا طراحی کردن!

  2. سام سامی

    ۱۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    با اینکه کیزاشی تو کلاس خودش رقبای خیلی گردن کلفتی داشت اما بیش از همه فکر میکنم حداقل در ایران قربانی زیاده خواهی ایران خودرو شد،ایران خودرو به جای یک قیمت گذاری مناسب و تبلیغ برای خدمات پس از فروش اومد به خیال اینکه این تفکر وجود داره که ماشین ژاپنی هست ، کیزاشی و از سونوتا و اپتیما گرون تر فروخت که باعث از بین رفتن ماشین شد ( دقیقا داستانی که برای پژو 407 و سیتروئن c5 اتفاق افتاد) خوشم میاد برا خودشون تجربه هم نمیشه ، یعنی باز که موقع فروش محصول جدید میشه با خودشون میگن بزار تا خر خره گرون بفروشیم و سود کنیم!!!( البته این تقصیر انحصار خودرو هستش)…به امید روزی که حداقل قیمت گذاری ماشین های وارداتی کمی تنها کمی منصفانه تر باشه…
    درود بر عاشقان خودرو

    1. amin

      ۱۸ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (77 ديدگاه)

      سوزوکی کیزاشی از تمامیه رقیبایی که او بالا نام برده شده چهره جذاب تری داشت و 100% از رقیبای کره ای اون زمان خودش سرتر بود اشتباهات شرکت در عرضه نکردن به موقع این مدل و همچنین عدم فیس لیفت در زمان مناسب باعث شد میدونو به رقبا ببازه . در مورد ویتارا هم همین اشتباه رو کرد.
      دلیل موفق شدن ویتارا در ایران به این دلیل بود که در زمان عرضش هنوز رقبای کره ای رنگ به رنگش وارد بازار ایران نشده بودن .
      به شخصه واسه کیزاشی خیلی متأسفم چون اتومبیله خیلی خوش استایلی بود در زمان خودش

      1. shahin

        ۱۹ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (266 ديدگاه)

        آزرا 2010 110 میلیون به بالا
        سوزوکی کیزاشی 2012 105 به بالا
        کدوم؟؟؟؟؟؟

    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۹ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود .

      به خدا حرف دلمو زنید .

      منم چندین ماه پیش این حرفو در پدال زدم .

      من عاشق گرند ویتارا و کیزاشی بودم .

      کیزاشی قرمز . واااااای خدای من .

      واقعا چرا باید یک ماشین اشغال فروش بره ، اما کیزاشی نه .

      ببین چجوری برند های خوب و مدل های خوب دارن بازار رو واگذار میککند .

      اون از تویوتا اف جی کروزر . اون از دیفندر . اینم از کیزاشی و گرند

      ویتارا .

      اونووقت توسان و اسپورتیج مثل نقل میفروشن .

      اه اه اه

      1. صادق

        ۱۹ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        میلاد گفتی اف جی کروز داغ دلمو تازه کردی
        خیلی حیف بود، واقعا عالی بود، یه چندتا ازش دیدم اصلا وقتی میبینیش فقط ابهت میبینی

        جزء مدل هایی هم هست که بیشترین انتظار برای تولید جانشینش وجود داره ولی چشمم آب نمیخوره!!

  3. یاسین

    ۱۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    به شخصه کیزاشیو خیلی دوس داشتم ماشین ژاپن یه چیز دیگس .

  4. مسعود

    ۱۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (56 ديدگاه)

    چقدر جالب هر دو مدلی که ایران خودرو انتخاب کرده بود ناموفق از آب دراومد آفرین به انتخاب ایران خودرو

    1. ایرانی

      ۱۸ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (640 ديدگاه)

      منم همینا میخاستم بگم…

    2. Archi KHAN

      ۱۸ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (2198 ديدگاه)

      یعنی خوشم میاد با هر کی همکاری میکنن زود بدبخت اش میکنن اون کمپانی را !
      واسه همینه غولی شدن واسه خودشون عاغا برندهای معتبر جرات ندارن دور و بر ایران و ایران خودرو بیان
      سریع نابود میشن

  5. 4MATIC

    ۱۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    گراند ویتارا که واقعا ازش ناراضی بودم هم موتورش ضعیفه وهم امکانات زیادی نداره قیمتش هم خدایی بالاست ادم با140 ملیون میتسوبیشیASXیا توسان می گیره
    ولی کیزاشی رونمی دونم چه جور ماشینیه

    1. امیررضا

      ۱۸ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (61 ديدگاه)

      دوست عزیز لطفن در مورد موتور 2400 سی سی ویتارا بی انصافی نکن.
      بزرگترین ایرادی که میشه به گرند ویتارا گرفت امکانات کمشه. اما خب مال سال 2009 بوده. در ضمن ویتارا هیچ وقت قیمت واقعیشو نداشت که اونم به خاطر بی تدبیری یه سری آدماست.
      در کل به خاطر سرنوشت تلخ گرند ویتارا و مخصوصا کیزاشی خیلی ناراحتم. دوسشون دارم.

    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۹ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود .

      من پشت ویتارا 2006 نشستم . موتورش 2000 بود . من که راضی بودم .

      با 6 نفر از تهران تا شمال و از شمال تا مشهد . مثل مرد میرفت .

      کم خرججججججججججججج

      عالی .

      به نظر کیزاشی میتونست گزینه ی منسبی برای خودروی پلیس ما باشه .

      1. رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال

        ۲۳ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        چه قدر کم خرج بوده پس!!!!

  6. محمد

    ۱۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (512 ديدگاه)

    کیزاشی ماشین خوبیه عالی هست ولی نسبت به قیمتش به صرفه نیست یه جورایی توبازارایرانم درحقش ظلم شد اصلا وجودنداره ازسال ورودش به بازار من فقط یه دونش رو دیدم همین…

  7. سجاد

    ۱۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    به ژاپنی ها بگید اگه 30 سال دیگه دلشون برای ویتارا تنگ شد ، بیان ایران از خط تولید همچنان فعالش دیدن کنن!

  8. محمدMOHAMMAD

    ۱۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    کیزاشی واقعا ماشین زیبایی بود ولی چون ایرانخودرو می خواست از قیمتش سوء استفاده کنه شکست خورد اون روز قیمتی در حدود آزرا داشت که شکست خورد البته خریداراش هم الان فکر نمی کنم حال و روز خوشی داشته باشند چون بازار خرید و فروش گرمی نداره با این دست پای رنگین ایران خودرو نمی دونم قطعاتش را از کجا تهیه می کنند البته اگه دبی بروند قطعاتش حتما یافت می شود

  9. محمدMOHAMMAD

    ۱۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    البته ایران خودرو هنوز هم دندون طمعش را نکشیده و می خواهد با کپچر و کلیو هم همین کار را بکند یک قیمت نجومی برای این دو تعیین میکند و یک تعداد هم در بازار میفروشه بعدم تمام میشه ماشینا هم روی دست خریدارها باد میکنه دیگه نه خدمات پس از فروشی نه قطعاتی نه خرید و فروشی ایزان خودرو در موقع قیمت گذاری خودرو ها مثل کپک سرش را زیر برف می کند و بعد قیمت می گذارد البته سایپا صد مرتبه بدتره

    1. مجتبی(ساروی)

      ۱۸ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (551 ديدگاه)

      الا لعنت اله علی القوم الظالمین و سیعلموالذین ظلمو ای منقلب ینقلبون

      حیف از کیزاشی حیف خیلی ماشین استانداردی بود
      اصلا این فرقون سازا نجسن دست رو مگان هم گذاشتن به گند کشیدنش

  10. یه پسر

    ۱۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1134 ديدگاه)

    من طراحی کیزاشی رو خیلی دوست داشتم واقعا از سوناتا بهتر بود

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۹ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود .

      گل گفتی داداش . طراحیش فضایی نبود . منطقی بود کیزاشی .

  11. 4MATIC

    ۱۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    از کیزاشی وویتارا عبرت نگرفتن بازم ایران خودرو تااون جایی که من می دونم رنو کپچررو حدود110می خواد بفروشه

  12. E 36

    ۱۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (917 ديدگاه)

    با ویتارا حال میکردم هرچند تنبله

  13. parseh net30

    ۱۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    حیف پول ک بدی کیزاشیه که تو ایرانه

  14. YaShar

    ۱۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (294 ديدگاه)

    حالا که اونا نمی خوان تولیدش کنن اینا برن امتیاز و خط تولیدشو بگیرن

  15. صادق

    ۱۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    کیزاشی مدلی بود که باعث بیشتر در مورد سوزوکی تحقیق کنم و برام قابل احترام تر بشه
    فقط حیف که دیگه نیست

    ایران که این مدل و نابود کرد، شرایطش فروشش و قیمتش بد بود.

    مدلی بود که میشد به جای نسل قبلی سوناتا و کلا برند هیوندای و کیا دست مردم داد

    واقعا خوب بود.

  16. محمدMOHAMMAD

    ۱۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    الان بهترین موقعیته که ایران خودرو پلتفرم کیزاشی را از سوزوکی بخره بیاره ایران تولید کنه البته با قیمت مناسب چون اصولا توی دنیا پروژه شکست خورده را خوب میشه خرید

  17. 4MATIC

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    اقا محمد کیزاشی توایران پروزه شکست خورده هست نه تو خارج

  18. محمدMOHAMMAD

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    آقای 4MATIC اگر خط اول را با دقت بخوانید نوشته سوزوکی دیگر کیزاشی و ویتارا را تولید نخواهد کرد یعنی شرکت اصلی و اصلا کاری به ایران خودرو ندارد

    1. rasoul

      ۲۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      نگران نباشید چینیا قبل از شما به فکر خرید پلت فرمش افتادن در عرض چند ماه یه مدل قوقولی مقولی با چراغهای مکش مرگ ما ازش میدن بیرون با 10%کیفیت اولیه به قیمت 80 میلیون وارد ایران میشه و ما اینجا تو پدال درباره آشغال بودنش نظر میدیم و اونو با فرقونهای دیگه مثل ال90 و 405 و سمند مقایسه می کنیم و واسه خودمون خوشیم که قول این زرق و برقا رو نمی خوریم و هی فحش به ایران خودرو و سایپا میدیم و این دو شرکت محترم هم در 30 سال آینده با تلاش خودشون چراغهای جلو عقب همه ماشینهای درجه 7 دنیا رو رو ماشیناشون امتهان می کنند و ما به قیمتهای 200 300 میلیونی اونا رو می خریم و آرزو می کنیم که کاش یه ماشین با کیفیت چینی یا هندی (سی سال بعد) داشتیم تا با قیمت800 میلیون سوار شیم و لذت ببریم و این درحالی اشت که ماشینای اروپایی بیش از 800 سی سی حق ورود به ایران رو ندارند و تو مناطق آزاد باقیمتهای چند 10 میلیاردی معامله میشن و هم وطنهای منطقه آزاد نشین به پرایدهای کوپه 1600 سی سی توربو و سورن کابریولت تویین توربو 2 گانه سوز باهاشون کورس میندازن و ویدیو شو تو آپارات میزارن تا ما ببینیم حال کنیم…………
      اصلا یه وضعی
      خداییش پدال این پیشبینی رو نگه دار سال 1423 ببینیم اگه اینطوری نشده بود من یه پراید به هرکی لایک کنه بدهکارم
      ببخشید اگه طولانی شد دلم خیلی پره

  19. رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    خدا رحمتش کنه
    ماشین خوبی بود اصلا هم باد بیخودی نداشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا