سوزوکی

درگ جالب پلیموث همی کودا با سوزوکی GSX-R1000

پلیموث باراکودا که معمولاً با نام کوتاه شده‌ی کودا هم شناخته می‌شود یکی از خاطره‌انگیزترین خودروهای عضلانی دهه‌ی ۷۰ میلادی بوده و شهرت آن حتی فراتر از برند پلیموث نیز رفته است. این نماد دنیای معاصر به خاطر کمیاب بودن خود نیز طرفداران فراوانی دارد. همین چهار سال پیش بود که یک مدل کمیاب همی کودا با قیمت ۲.۲۵ میلیون دلار به فروش رفت.


جدای از تعداد کم موجود، بخشی از ارزش‌های والای کودا به تاریخچه‌ی آن بازمی‌گردد. کودا در طول سال‌هایی که تولید شده تغییر و تحولات زیادی داشته و به فرم‌های متنوعی روانه‌ی خیابان‌ها شده است.


اما همی کودا ۱۹۷۰ به عنوان خودروی استاندارد کارخانه می‌تواند در برابر محصولات مدرن زیادی قد علم کند زیرا از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۷ لیتری حجیم با قدرت ۴۲۵ اسب بخار استفاده می‌کند.


اما امروز وضعیت متفاوت است. چیزی که مشاهده می‌کنید یک کودا ۱۹۷۰ سبز رنگ با همان پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۷ لیتری همی است که این بار خروجی ۹۲۵ اسبی دارد یعنی ۵۰۰ اسب بخار قوی‌تر از مدل استاندارد می‌باشد. این خودرو کاملاً تیون شده و اگرچه نمی‌دانیم که در نیروگاه این خودرو یک سوپرشارژر هم کار گذاشته شده یا نه اما جست‌وجویی سریع در فضای مجازی نشان می‌دهد این خودرو همان کودای سبز رنگی است که به‌صورت آنلاین به فروش رفته بود. احتمالاً قدرت اضافی این خودرو با استفاده از سیستم NOS به دست آمده است.

البته در ویدئوی پیش رو شاهد درگ این خودرو با یک سوزوکی GSX-R1000 تیون شده خواهیم بود. جدای از بازوی طویل‌تر، مطمئن نیستیم که در قوای محرکه‌ی این بایک هم تغییراتی صورت گرفته یا نه اما مدل استاندارد این موتورسیکلت قدرت قابل‌توجه ۱۵۷ اسبی و گشتاور ۷۷ نیوتون متری دارد.


به نظر شما کدام‌یک از این دو هیولای چهار و دو چرخ سریع‌تر هستند؟ تنها به عنوان یادآوری باید گفت هر دو وسیله می‌توانند مسافت ۴۰۰ متر را زیر ۱۰ ثانیه طی کنند!

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. AMIR / ARMI

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    این است معجزه کرایسلر و همی
    قیمت 2.25 میلیون دلار
    8 سیلندر ناب امریکایی
    و 925 اسب بخار قدرت

    1. AMIR / ARMI

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      اگه پول به اندازه کافی داشتید
      کدوم برند تعطیل شده رو میخریدید و زندش میکردید
      جواب من پلیموث هست

      1. Mad.z.Max

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        پلیموت رو که شما احیا میکنی
        منم پونتیاک مرحوم…?

      2. محمد

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (1433 ديدگاه)

        من پونتیاک امیر جان
        و چون قدرتشو ندارم، شدیدا دوست دارم یکی از برندهای خودروسازی پونتیاک رو باز زنده سازی کنه
        یعنی میشه؟؟؟
        ایکاش جی ام بیشتر پونتیاک رو دوست داشت

        1. AMIR / ARMI

          ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (1286 ديدگاه)

          پونتیاک فقط برند اسپورت بود
          و اسپورت سازی و سوپر اسپورت سازی
          برای انبوه سازان زیاد سود اور نیست
          کمپانی های امریکایی یاد گرفتن
          در سگمنت هایی که احتمال موفقیت کمه وارد نشن
          ولی وضع سود دهی جنرال موتورز در این سال ها خوب بوده
          برند کادیلاک قرار کامل باز سازی بشه
          و در سگمت هایی زیادی دوباره وارد کنن کادیلاک
          مثل فوق لوکس که اسکالا باشه
          یا گرند تور که یه جورایی نسخه کوپه ct5 حساب میشه
          یا کراس اوور کوپه لوکس
          شاید 5 الی 6 سال بعد احساس نیاز به اسم پونتیاک بشه

        2. مانی

          ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          البته امیر جان یادش رفته پونتیاک این اواخر یه چیزایی مثل آزتک تولید میکرد
          هنرنمایی جی ام در عرض دو دهه
          از عرش به فرش

        3. AMIR / ARMI

          ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (1286 ديدگاه)

          مانی جان
          پونتایک محصولات بینظیری تولید کرد در تاریخ
          ولی اره خب اخرین تلاش های پونتاک که ازتک باشه
          جالب نبود
          همه خودرو سازان یه زمانی ماشینی ساختن که
          خیلی بد بوده
          مثل پورشه 928

        4. hasan

          ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (68 ديدگاه)

          مانی جان
          شما دیگه از این حرفها نزن که میباخ سال 2013 بخاطر شکست در برابر رولزرویس و بنتلی تعطیل شد

  2. Mad.z.Max

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1864 ديدگاه)

    این پلیموت رو بصورت فابریک کارخونه برای روندن زیر پا داشته باشی، فک کنم تو هر نقطه دنیا باهاش بیرون بری، جزو سلبریتی های اون منطقه شی ?

    1. رهگذر

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (64 ديدگاه)

      تو مازندران دقیقآ همین رنگ با همین نوار مشکی رو دیدم، فقط چون از بقل دیدم و هوا هم گرگ و میش بود و از دور ماشین رو دیدم نتونستم دقیق تشخیص بدم همی بود یا چلنجر، با دوستم بودم یهو بلند داد زدم همی رو ببین، ملت یهو برگشتن با تعجب نگام میکردن، خیلی صحنه جالبی بود.

    2. hasan

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (68 ديدگاه)

      [جواهری به اسم کودا
      ((این نماد دنیای معاصر به خاطر کمیاب بودن خود نیز طرفداران فراوانی دارد. همین چهار سال پیش بود که یک مدل کمیاب همی کودا با قیمت 2.25 میلیون دلار به فروش رفت.))

  3. محمد

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    «یکی از خاطره‌انگیزترین خودروهای عضلانی دهه‌ی 70 میلادی…»
    دهه عجیب ۷۰ دهه ای که میتونست رشد اقتصادی سرشاری واسه ما هم داشته باشه و پیشرفت صنعت خودروی ما رو تضمین کنه تا امروز رقیب جدی برندهای جهانی باشیم…

  4. F22RAPTOR

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    لامصب چه لانچی زد

    1. hasan

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (68 ديدگاه)

      اره
      رانندش اینکاره بود
      لانچ خوب نتیجه درگ رو زیر رو رو میکنه

    2. Sajjad

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1868 ديدگاه)

      لانچی برابر وحتی بهتر از خودروی چهارچرخ متحرک تخصص درگسترهای امریکاست

  5. محمد

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    دوستان مطلع، با استفاده تنها از NOS میشه اینقدر (بیش از ۲ برابر) قدرت موتور رو افزایش داد؟؟؟
    و اینکه در استهلاک موتور هم موثره احتمالا؟؟؟

    1. شاهین

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1179 ديدگاه)

      نوس اکتان بالایی داره و نیازمند موتوری هست که فشار و حرارت تولیدی رو تحمل کنه روی موتورهای استوک جواب نمیده

      1. محمد

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (1433 ديدگاه)

        بطور استوک یا فابریک نه،اما این میزان افزایش قدرت و بصورت پایدار اونم تنها با افزایش نوس امکان‌پذیره؟؟؟
        اینجوری خیلی از هایپرکارها «روی کاغذ» میتونن به موشکهای زمینی تبدیل بشن

  6. امیر

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    و باز هم یاد میکنم از پلیموث داستر ۳۴۰ پدرم…
    ای کاش داشتمش الان?

  7. Hemichan

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (719 ديدگاه)

    احتمالش هست که از موتورای بزرگتر استفاده کرده باشه
    پلیموت باراکودا سوپر استوک ۱۹۶۸ به حدی سریع بود که مجوز تردد تو خیابونا رو نداشت و ۱۰.۶ ثانیه مسیر رو طی میکرد اونم با اون تایرهای قدیمی
    یه سری درگها هم برگزار میشه بین ماشینهای استوک قدیمی و با تایرای سایز اصلی ولی بافت جدید و معمولا ۱-۲ ثانیه به شتابشون اضافه میشه
    به طور مثال کورونت ۶۹ با تایر امروزی زمان ۱۱.۷ ثانیه رو به ثبت رسونده که ۲ ثانیه نسبت به تایمهای ثبت شده در سال ۱۹۶۹ سریعتره
    خیلی جالب میشه یه بار سوپراستوک اصلی بازسازی بشه و با تایر استاندارد امروزی [و نه حتی درگ رادیال ] تست بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا