پلیموث باراکودا که معمولاً با نام کوتاه شدهی کودا هم شناخته میشود یکی از خاطرهانگیزترین خودروهای عضلانی دههی ۷۰ میلادی بوده و شهرت آن حتی فراتر از برند پلیموث نیز رفته است. این نماد دنیای معاصر به خاطر کمیاب بودن خود نیز طرفداران فراوانی دارد. همین چهار سال پیش بود که یک مدل کمیاب همی کودا با قیمت ۲.۲۵ میلیون دلار به فروش رفت.
جدای از تعداد کم موجود، بخشی از ارزشهای والای کودا به تاریخچهی آن بازمیگردد. کودا در طول سالهایی که تولید شده تغییر و تحولات زیادی داشته و به فرمهای متنوعی روانهی خیابانها شده است.
اما همی کودا ۱۹۷۰ به عنوان خودروی استاندارد کارخانه میتواند در برابر محصولات مدرن زیادی قد علم کند زیرا از پیشرانهی ۸ سیلندر ۷ لیتری حجیم با قدرت ۴۲۵ اسب بخار استفاده میکند.
اما امروز وضعیت متفاوت است. چیزی که مشاهده میکنید یک کودا ۱۹۷۰ سبز رنگ با همان پیشرانهی ۸ سیلندر ۷ لیتری همی است که این بار خروجی ۹۲۵ اسبی دارد یعنی ۵۰۰ اسب بخار قویتر از مدل استاندارد میباشد. این خودرو کاملاً تیون شده و اگرچه نمیدانیم که در نیروگاه این خودرو یک سوپرشارژر هم کار گذاشته شده یا نه اما جستوجویی سریع در فضای مجازی نشان میدهد این خودرو همان کودای سبز رنگی است که بهصورت آنلاین به فروش رفته بود. احتمالاً قدرت اضافی این خودرو با استفاده از سیستم NOS به دست آمده است.
به نظر شما کدامیک از این دو هیولای چهار و دو چرخ سریعتر هستند؟ تنها به عنوان یادآوری باید گفت هر دو وسیله میتوانند مسافت ۴۰۰ متر را زیر ۱۰ ثانیه طی کنند!
AMIR / ARMI
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸این است معجزه کرایسلر و همی
قیمت 2.25 میلیون دلار
8 سیلندر ناب امریکایی
و 925 اسب بخار قدرت
AMIR / ARMI
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸اگه پول به اندازه کافی داشتید
کدوم برند تعطیل شده رو میخریدید و زندش میکردید
جواب من پلیموث هست
Mad.z.Max
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸پلیموت رو که شما احیا میکنی
منم پونتیاک مرحوم…?
محمد
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸من پونتیاک امیر جان
و چون قدرتشو ندارم، شدیدا دوست دارم یکی از برندهای خودروسازی پونتیاک رو باز زنده سازی کنه
یعنی میشه؟؟؟
ایکاش جی ام بیشتر پونتیاک رو دوست داشت
AMIR / ARMI
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸پونتیاک فقط برند اسپورت بود
و اسپورت سازی و سوپر اسپورت سازی
برای انبوه سازان زیاد سود اور نیست
کمپانی های امریکایی یاد گرفتن
در سگمنت هایی که احتمال موفقیت کمه وارد نشن
ولی وضع سود دهی جنرال موتورز در این سال ها خوب بوده
برند کادیلاک قرار کامل باز سازی بشه
و در سگمت هایی زیادی دوباره وارد کنن کادیلاک
مثل فوق لوکس که اسکالا باشه
یا گرند تور که یه جورایی نسخه کوپه ct5 حساب میشه
یا کراس اوور کوپه لوکس
شاید 5 الی 6 سال بعد احساس نیاز به اسم پونتیاک بشه
مانی
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸البته امیر جان یادش رفته پونتیاک این اواخر یه چیزایی مثل آزتک تولید میکرد
هنرنمایی جی ام در عرض دو دهه
از عرش به فرش
AMIR / ARMI
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸مانی جان
پونتایک محصولات بینظیری تولید کرد در تاریخ
ولی اره خب اخرین تلاش های پونتاک که ازتک باشه
جالب نبود
همه خودرو سازان یه زمانی ماشینی ساختن که
خیلی بد بوده
مثل پورشه 928
hasan
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸مانی جان
شما دیگه از این حرفها نزن که میباخ سال 2013 بخاطر شکست در برابر رولزرویس و بنتلی تعطیل شد
Mad.z.Max
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸این پلیموت رو بصورت فابریک کارخونه برای روندن زیر پا داشته باشی، فک کنم تو هر نقطه دنیا باهاش بیرون بری، جزو سلبریتی های اون منطقه شی ?
رهگذر
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸تو مازندران دقیقآ همین رنگ با همین نوار مشکی رو دیدم، فقط چون از بقل دیدم و هوا هم گرگ و میش بود و از دور ماشین رو دیدم نتونستم دقیق تشخیص بدم همی بود یا چلنجر، با دوستم بودم یهو بلند داد زدم همی رو ببین، ملت یهو برگشتن با تعجب نگام میکردن، خیلی صحنه جالبی بود.
hasan
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸[جواهری به اسم کودا
((این نماد دنیای معاصر به خاطر کمیاب بودن خود نیز طرفداران فراوانی دارد. همین چهار سال پیش بود که یک مدل کمیاب همی کودا با قیمت 2.25 میلیون دلار به فروش رفت.))
محمد
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸«یکی از خاطرهانگیزترین خودروهای عضلانی دههی 70 میلادی…»
دهه عجیب ۷۰ دهه ای که میتونست رشد اقتصادی سرشاری واسه ما هم داشته باشه و پیشرفت صنعت خودروی ما رو تضمین کنه تا امروز رقیب جدی برندهای جهانی باشیم…
F22RAPTOR
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸لامصب چه لانچی زد
hasan
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸اره
رانندش اینکاره بود
لانچ خوب نتیجه درگ رو زیر رو رو میکنه
Sajjad
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸لانچی برابر وحتی بهتر از خودروی چهارچرخ متحرک تخصص درگسترهای امریکاست
محمد
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸دوستان مطلع، با استفاده تنها از NOS میشه اینقدر (بیش از ۲ برابر) قدرت موتور رو افزایش داد؟؟؟
و اینکه در استهلاک موتور هم موثره احتمالا؟؟؟
شاهین
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸نوس اکتان بالایی داره و نیازمند موتوری هست که فشار و حرارت تولیدی رو تحمل کنه روی موتورهای استوک جواب نمیده
محمد
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸بطور استوک یا فابریک نه،اما این میزان افزایش قدرت و بصورت پایدار اونم تنها با افزایش نوس امکانپذیره؟؟؟
اینجوری خیلی از هایپرکارها «روی کاغذ» میتونن به موشکهای زمینی تبدیل بشن
امیر
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸و باز هم یاد میکنم از پلیموث داستر ۳۴۰ پدرم…
ای کاش داشتمش الان?
Hemichan
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸احتمالش هست که از موتورای بزرگتر استفاده کرده باشه
پلیموت باراکودا سوپر استوک ۱۹۶۸ به حدی سریع بود که مجوز تردد تو خیابونا رو نداشت و ۱۰.۶ ثانیه مسیر رو طی میکرد اونم با اون تایرهای قدیمی
یه سری درگها هم برگزار میشه بین ماشینهای استوک قدیمی و با تایرای سایز اصلی ولی بافت جدید و معمولا ۱-۲ ثانیه به شتابشون اضافه میشه
به طور مثال کورونت ۶۹ با تایر امروزی زمان ۱۱.۷ ثانیه رو به ثبت رسونده که ۲ ثانیه نسبت به تایمهای ثبت شده در سال ۱۹۶۹ سریعتره
خیلی جالب میشه یه بار سوپراستوک اصلی بازسازی بشه و با تایر استاندارد امروزی [و نه حتی درگ رادیال ] تست بشه