در قسمت نخست سری مطالب دوئلهای خودروی پدال به سگمنت سدانهای متوسط لوکس و رقابت مرسدس بنز E کلاس و اینفینیتی Q70 پرداختیم. حال در قسمت دوم این سری رقابتها به سراغ سگمنت کراساوورهای سابکامپکت رفتهایم که در آن خودروهای زیر حضور دارند:
اوپل موکا
اوپل کراسلند
شورلت ترکس
رنو کپچر
رنو داستر
فیات 500X
فیات 500L
هوندا HR-V
نیسان جوک
نیسان کیکس
نیسان ترانو
پژو ۲۰۰۸
تویوتا C-HR
مزدا CX-3
سوبارو XV
سانگیانگ تیوولی
جیپ رنگید
امجی ZS
سیتروئن C4 کاکتوس
سیتروئن C3 ایرکراس
سوزوکی ویتارا
سوزوکی SX4
هیوندای کرتا
هیوندای کُنا
کیا سول
کیا استونیک
فولکسواگن T-Roc
سئات آرونا
اشکودا یتی
لادا ایکسری
فورد اکواسپرت
میتسوبیشی ASX
به دلیل محبوبیت روزافزون کراساوورها، این کلاس به یکی از شلوغترین کلاسهای خودرویی دنیا تبدیل شده و اکثر خودروسازان حتی گاه با دو تا سه نماینده در آن حضور دارند که ما هم همهٔ آنها را در رقابتها شرکت دادهایم. طبق شیوهای که قبلاً مشخص کردیم، این خودروها در ابتدا بهصورت دوبهدو با یکدیگر دوئل خواهند کرد. برای اولین قسمت از رقابتهای کلاس کراساوورهای سابکامپکت، دو خودروی سوزوکی ویتارا و سانگیانگ تیوولی به مصاف یکدیگر رفتهاند.
سوزوکی ویتارا
نام این خودرو برای ما ایرانیان کاملاً آشنا است چراکه نسل قبلی آن توسط ایرانخودرو در کشور تولید و عرضه میشود که همچنان ادامه دارد. نسل اول سوزوکی ویتارا در سال ۱۹۸۸ بهعنوان یک مینی SUV معرفی شد اما در نسل دوم که در سال ۱۹۹۸ به بازار آمد، به یک SUV کامپکت تبدیل شد و البته نامش هم به گرند ویتارا تغییر پیدا کرد. نسل سوم که در کشورمان حضور دارد نیز همین رویه را ادامه داد و بهعنوان یک SUV کامپکت در سال ۲۰۰۵ معرفی شد؛ اما در سال ۲۰۱۵ و با معرفی نسل چهارم اوضاع تغییر کرد چراکه سوزوکی این خودرو را به یک کراساوور سابکامپکت تبدیل کرده و نام آنرا هم دوباره به ویتارا تغییر داد. سوزوکی ویتارا با موتورهای مختلفی عرضه میشود که ما نمونهٔ ۱.۶ لیتری بنزینی آنرا انتخاب کردهایم که ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۶ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند.
سانگیانگ تیوولی
تیوولی بهعنوان کوچکترین محصول شرکت کرهای سانگیانگ در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و بنابراین فعلاً در نسل اول خود قرار دارد. همچنین چند وقتی است که تیوولی توسط شرکت رامکخودرو در کشورمان هم عرضه شده است. چند وقت بعد از معرفی تیوولی، سانگیانگ یک نسخهٔ کشیده از آنرا نیز با نام XLV معرفی کرد که خود سانگیانگ معتقد است با این کار کلاس جدیدی را بنام کراساوور استیشن ابداع کرده است. در این نسخه فاصلهٔ محوری تغییری نداشته و فقط از پشت چرخهای عقب به میزان ۲۴ سانتیمتر به طول خودرو اضافه شده است و بنابراین ادعای سانگیانگ را میتوان درست دانست. تیوولی با دو موتور ۱.۶ لیتری بنزینی و دیزل عرضه میشود که در این رقابت نمونهٔ بنزینی آن شرکت کرده است. موتوری که ۱۲۸ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور داشته و آنرا از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخهای جلو انتقال میدهد.
مشخصات فنی
سوزوکی ویتارا | سانگیانگ تیوولی | |
پیشرانه | ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر | ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر |
قدرت | ۱۲۰ اسب بخار | ۱۲۸ اسب بخار |
گشتاور | ۱۵۶ نیوتن متر | ۱۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۵ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | جلو/چهارچرخ | جلو/چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۹.۱ ثانیه | ۱۰.۷ ثانیه |
مصرف سوخت | ۵.۳ لیتر | ۶.۴ لیتر |
طول | ۴.۱۷ متر | ۴.۱۹ متر |
وزن | ۱۰۷۵ کیلوگرم | ۱۲۷۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۱۷,۶۰۰ دلار | ۱۸,۳۰۰ دلار |
با توجه به جمیع جهات، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9726131]
امره Emrah
۲۹ فروردین ۱۳۹۶با سلام به دوستان گرامی با توجه به اینکه ویتارا امتحانش رو به خوبی پس داده انتخاب من ویتاراست ضمنا مشتریای تیوولی به مشکلات زیادی برخوردن در حالی که هنوز تازه وارد محسوب می شه
Pony car
۲۹ فروردین ۱۳۹۶دوست عزیز چند مورد از این مشکلات نام می برید ؟اگر منظورتون تاخیر در تحویل شما می تونید ماشین از بازار با قیمت ۱۱۸ میلیون خریداری کنید از لحاظ فنی این ماشین هیچ مشکلی نداره و در بین تمام رقبا موتور و گیربکس بهتری داره با تنفس طبیعی ۱۶۰۰ سی سی کافیه نگاهی به مشخصات فنی رقبا با همین حجم تنفس طبیعی بیاندازید نیسان جوک وسوزوکی ویتاراو پژو ۲۰۰۸ همگی با موتور ۱۶۰۰ سی سی تنفس طبیعی قدرت و گشتاور کمتری تولید می کنند و گیربکس ضعیف تری دارند گیربکس تیوولی قادر است تا۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را تحمل کند و تولید ایشین ژاپن است و دقیقا همین گیربکس روی مینی کانتری موجود است وهمین گیربکس تیوولی قابلیت سه حالت رانندگی را دارد نرمال و پاور و برفی بنابراین هم از لحاظ فنی و دوام و کیفیت تیوولی از این ویتارای جدید بسیر سرتر
فرید
۲۹ فروردین ۱۳۹۶باتوجه به تجربه شخصی که برای مدت 2سال سوزوکی داشتم (مدل91)وصفرکیلومترهم ازکارخانه تحویل گرفتم متاسفانه بدلیل ضعف مونتاژدرایران پس ازمدت کوتاهی داخل اتاق به سروصداافتاد(این مسئله دقیقا درمورد مگان هم که پدرم داردکاملا مشهود هست).ولی اکنون حدود 6ماه ازخرید تیوولی گذشته هنوز مورد خاصی ندیدم . ضمنا این اتاق سوزوکی که درگزارش آمده را بنده درشرکت ایران خودرو دیده ام که قصد مونتاژآن رادرایران داشتند ولی به نتیجه نرسید،کیفیت داخل اتاق شامل داشبورد ،رودری ها،صندلی و…خیلی درسطح پایین بود(احتمالا به سفارش خودروسازداخلی )
Kamran cooper
۲۹ فروردین ۱۳۹۶ویتارا خودوری خوش ساختیه ولی واقعا رانندگی خیلی خشکی داره بخصوص توی شهر گاهی آزار دهنده میشه
بنده یک ماه موقتا یکیش دستم بود اصلا مناسب استفاده ی روزمره نیست
پارسی
۲۹ فروردین ۱۳۹۶سرنشین عقب سوزکی از فضای بهتری بخاطر یک شیشه کوچک عقب برخودار هست دو تا علت باعث شد من تیولی نخرم و منتظز پژو 2008 هستم یکی توان کم موتور نسبت به اتاق و وزن و دیگری فضای بسته بدون دید سرنشین عقب و بهترین موتور برای تیولی موتور توربو با 150 اسب و گشتاور 190 میباشد
shahin
۲۹ فروردین ۱۳۹۶داداش پژویی که میخای بخری زیاد با تیوولی فرق نداره قدرت موتورش.فقط ایرانیزه شده که گند میخوره بهش
Mehran nikfar
۲۹ فروردین ۱۳۹۶برای من تیوولی صد در صد برتره.
تا جایی که من میدونم وزن ۱۰۷۵ کیلوگرمی ویتارا مربوط به نسخ دو دره. چهار در خیلی سنگینتره.دوستان اگه کسی اطلاعات دقیق داره اعلام کنه.
كوروش
۲۹ فروردین ۱۳۹۶من یک مدت شرکت یک ویتارا ۲.۴ در اختیارم گذاشته بود خودرو بسیار خوبی بود سواری محکم و قابل اعتمادی داشت نکات و ویژگی های خوبش کشکش عالی در شیب های زیاد و سیستم لاک دیفرانسیل و تهویه بسیار قوی اون بود که کلا ماشین بسیار خوب برای مسافرت و یک کوچولو افرود هستش اصلا در گل و لای من باهاش گیر نکردم (در حالت 4L) فقط ایرادش بنظرم مصرف سوخت زیادش که خیلی ها گفتند برای من اینجوریه با اینکه روی کامپیوتر صدی ۸ می زد ولی مطمئن هستم بالای ۱۴ مصرف می کرد شک ندارم و دیگری یکم تعلیقش سفت هستش که در شهر اذیت می کنه ولی برای جاده خیلی قرص و محکم بودنش بنظرم خوبه
بین نسل جدیدیش و تیولی من سوزوکی بنظرم بهتره نسبت به مشخصات مصرف سوخت قطعا کیفیت و فضای داخلی بهتر ، ولی خیلی حیف شد که سیستم های کمکی و دیفلاک رو ورداشتند از روش توی گرند ویتارا خیلی عالی بود این سیستم
#ali.m#
۲۹ فروردین ۱۳۹۶بدون فکر ویتاره چون ژاپنیه.
ژاپن یه کشور قابل احترام در خودرو سازی هستنکه راه و روش موفقیتش با همه متفاوت بوده و هست.
یه مطلب خوندم که مقایسه خط تولید تویوتا با یه شرکت دیگه ی غیر ژاپنی بود (توی همین پدال)
تویتا یه خط تولید داشت با عرض خیلی کم ک فقط جای ماشین در حال تولید و کارگرها میشد .
اما خط تولید اون غیر ژاپنی خیلی بزرگ و بهم ریخته و عریض که همه جاش ماشین هایی ک تازه تولید شده بودن و مشکل یا خذابی داشتن در حال تعمیر بودن.
در حالی که تویوتا هیچ ماشین تازه تولید شده با مشکل جدی نداشت .(البته اون زمان تمام خط تولید ها مشابه همین شرکت غیر ژاونی و دوست داشتنی بودن این نکته بدی نیست اینکه تویوتا متفاوت کار میکرده شاهکاره)
ژاپن یعنی کمتریم امکانات و ثروت ملی و بیشترین پیشرفت و تکامل به لطف تلاش ادماش .
پس حتی خودروی سطح دوی ژاپنی مثل سوزوکی هم قابل احترامه برام.
یه جا خوندم در جنگ ژاپن و امریکا یکی از خلبان ها به خاطر خانوادش راضی نمیشده که با هواپیما بره تو
ناو امریکایی . پس خانوادش دست جمعی خودکشی میکنن تا اون دیگه دلیل برای انجام ندادن این کار نداشته باشه.
ژاپن یعنی با کمترین امکانات و کمترین ثروت ملی بهترین و با کیفیت ترین خودرو ها رو بسازی.
اکبر
۲۹ فروردین ۱۳۹۶از نظر ظاهری هر دو خودرو جذاب و قشنگ هستن،من با اینکه علاقه ی زیادی به تیوولی دارم ولی به ویتارا رای دادم،هرچند طبق این عکسها ظاهرا تیوولی فضای پای صندلیهای عقبش بیشتره ولی صندلیهای عقب ویتارا فضای سر بیشتر و همچنین دید بهتری نسبت به بیرون دارن،در مورد قدرت و گشتاور کمتر ویتارا با توجه به اینکه وزنش نسبت به تیوولی کمتره بعید میدونم ضعف محسوسی داشته باشه،ضمن اینکه ویتارا مصرف سوخت و شتاب و مهمتر از همه قیمت کمتری هم داره
اکبر
۲۹ فروردین ۱۳۹۶اگه میشه تو این دوئل ها وضعیت ایمنی و همچنین امکانات و آپشن های ماشینها رو به طور مختصر بیان کنید،با تشکر
روزبه
۲۹ فروردین ۱۳۹۶دلیل ابنکه سوروکیو انتخاب کردم اینه که کره هر چقدرم که خوب باشه هنوز به کم استهلاکی ژاپن نیست …
کاوه آهنگر
۲۹ فروردین ۱۳۹۶انتخابم ویتارا
1_ژاپنیه و این یعنی اعتبار و اصالت و کیفیت برتر
2_مصرف سوخت کمتر
3_شتاب بیشتر
4_قیمت مناسب تر
5_همونطور که از عکس مشخصه ویتارا فضای داخلی بهتر و دید بیشتری نسبت به بیرون داره
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۶من به تیوولی رای دادم چون اولین خودروی زیبایی هستش که از سانگ یانگ می بینم و بنظرم ارزش فکر کردن رو داره.
یاسین
۲۹ فروردین ۱۳۹۶اولا مرسی از پدال بابت دوئل این سگمنت که سگمنت مورد علاقه منه ولی فقط یه چیزی کاش از هر برندی فقط بهترین نمایندش رو میاوردین مثلا از هوندا فقط HRv رو میاوردین یا از نیسان فقط جوک رو میاوردین نه اون مدلهاییشون که برای بازارهای محدودترین
انتخاب من بدون شک ویتاراس به این دلیل که اولا ویتارا تو این سگمنت یکی از بزرگترین اتاق ها رو داره و مراتب کاربردی تره از خیلی جهات دوم اینکه ارتفاع از سطح زمین خیلی خوبی داره و سیستم چهارچرخش یه سیستم چهارچرخ خیلی کاربردیه که تو محیطهای خارج جاده ایه عملکرد به مراتب بهتری داره و اینکه سوزوکی به عنوان یه برند ژاپنی با کیفیت ماشین های به مراتب کم استهلاک و اقتصادی خوبی داره تا سانگ یانگ کره
یه خبرخوبم به کسایی که منتظر این نسل ویتاران بدم که امسال تابستون بعد از حدود یک سال که ویتارای 2015 به کلینیک خودرو ایران خودرو اومده احتمالا معرفیش میکنن
ارمین
۲۹ فروردین ۱۳۹۶سوزوکی تیپ 10 اصن یه پا اس یو ویه واس خودش آفرودو میخوره لامروت
تیوولی تو خیابون میبینی یه هاچبک خوشگل بیشتر میخوره بهش تا کراس
رای من قطعا سوزوکیه
Ace
۲۹ فروردین ۱۳۹۶.
ویتارا.
سانگ یانگ هنوز راه داره تا به سوزوکی برسه.
جرمی کلارکسون
۲۹ فروردین ۱۳۹۶یکی از دوستام میگفت ماشین عروس فامیلشون تیوولی بود پنچر کردبعد تو ماشین زاپاس و جک نبود کلا. بعد وسط خیابون گل هارو کندن چسبوندن به یه ماشین دیگه رفتن
من ویتارا
NSX
۲۹ فروردین ۱۳۹۶احیانا این دوست شما گل نزده بود؟(به ماشنیشون)
آخه این داستانه یجوری بود کلا =)
silver
۲۹ فروردین ۱۳۹۶دوست عزیز تیولی زاپاس نداره درست ،ولی سازنده اینقدر عقل داره که فکر پنچری ماشین رو بکنه
تیولی یک کیت پنچریگیری داره که با استفاده از اون همون لاستیک پنچر رو ترمیم میکنن مگر اینکه لاستیک کاملا شکافته بشه
البته ممکن هم هست که این کیت توسط فروشندگان عزیز وطن به جهت کاهش وزن ماشین و بهبود مصرف سوخت حذف شده باشه!!!!!!! ?
كوروش
۲۹ فروردین ۱۳۹۶احتمالش زیاده همونطور که می دونید وارد کننده های عزیز!!! خیلی به فکر مصرف سوخت هستند یه وقت وقت فکر نکنید سود جو یا بی…. هستند
رسول
۲۹ فروردین ۱۳۹۶تیوولی های سری اول همه کیت پنچر گیری داشتن واسه سری های بعدم زاپاس گذاشتن
ممل
۲۹ فروردین ۱۳۹۶گرند ویتارای ایران خودرو (آپشن)، سیستم کنترل پایداری داره؟
محسن
۹ خرداد ۱۳۹۶سلام دوست عزیز من ویتارا اتومات کلاس 8 دارم و متاسفانه esp یا همون کنترل پایداری در سطوح لغزنده رو نداره ولی در زمستانها من باهاش هیچ مشکلی نداشتم و عین موشک تو قیطریه تهران سربالایی که پر برف بود رو رفتم و جلوم یه سانتافه 2016 لیز خورد ( به خاطر وزنش) و رفت تو باقالیا ولی من راحت رفتم بالا بی هیچ مشکلی
محمود
۲۹ فروردین ۱۳۹۶من هم تیوولی را داشتم وهم الان سوزوکی ویتارا دارم رای من تیوولی است به دلایل زیر نسبت به پول پرداختی بهترین جنس رو تحویل میگیری
فرمان راحت رانندگی راحت مصرف کم کیفیت بالای داشبورد وخوده ماشین رانندگی راحت وبی سروصدایی داخل خودرو به نظر من تو ایران تا رنج قیمتی 120 میلیون بهترین ماشین تیوولی است شک نکنید
بیژن
۲۹ فروردین ۱۳۹۶فکر میکنم محمود عزیز که هر دو دستگاه خودرو رو داشته و تست کرده درست باشه….منم تیوولی…
Sina
۲۹ فروردین ۱۳۹۶دوست من اینجا نسل جدید ویتارا داره مقایسه میشه بعد شما نسل قدیم اونم مونتاژ ایرانخودرو رو ملاک رای دادن تو این نظرسنجی قرار دادی!!!!؟
بیژن
۲۹ فروردین ۱۳۹۶تاریخ کمپانیهای خودروسازی نشون داده صفات ذاتی خودروها به نسلهای مختلفشون منتقل میشه. اگرچه در خلال زمان بهینه سازی شده اند…این صفات ، شناسنامه ودر واقع هویت اون خودروست.
قطعا اختلاف کیفیت سواری این دو نسل سوزوکی اونقدر نیست که شما تصور میکنی که مثلان بین پراید و اپتیماست.
Sina
۳۰ فروردین ۱۳۹۶حرف شما بیشتر برای خودروهایی صدق میکنه بعد چهار پنج سال نسل بعدی رو میدن بیرون ولی بین این دو مدل ده سال فاصله زمانی هست، سوزوکی که ایران خودرو تولید میکنه سال معرفیش مربوط به 2005 هست ولی سوزوکی جدید سال 2015 معرفی شده، تو این ده سال خیلی چیز ها تو صنعت خودرو تغییر کرده
حمیدرضا
۲۹ فروردین ۱۳۹۶من که سوار هیچ کدوم نشدم صرفا از رو ی امار و تصاویر به سوزوکی رای میدم چون هم مصرفش کمتره هم شتابش بهتره هم از طراحی داخلی سوزوکی بیشتر خوشم اومد از طراحی دایره ای بزرگ در وسط کنسول خوشم نمیاد دکمه های کوچیک رو بیشتر میپسندم بعدشم اگر بحث قدرت باشه هشت اسب هزار دلار نمیارزه اونم با وزن بیشتر
shahin
۲۹ فروردین ۱۳۹۶پدال جان کاش یه سیستمی اتخاذ کنی که یکم دوئل ها رو فشرده تر برگزار کنی.اینجوری یادمون میره کی با کی مسابقه داد و نوبت بعدی دوئل اون ماشین چه زمانیه
amin
۲۹ فروردین ۱۳۹۶رای من سوزوکی است به این دلایل
1.ژاپنی است و امتحان پس داده
2.شتاب بیشتر
3.مصرف کمتر(حدود 18% مصرف کمتر از تیوولی که اختلاف زیادی است)
4.وزن کمتر
5.قیمت پایینتر
muhammed
۲۹ فروردین ۱۳۹۶به نظر من بر اساس این ارقام و آماری ک گفته شده:
سوزوکی گشتاور و قدرت کمتری نسبت ب تیوولی داره ولی
در هر 100 کیلومتر 1 لیتر سوخت کمتر مصرف میکنه
و چون ما هم هایپر کار نمی خایم بخریم ک شتاب 2.5 با شتاب 2.6 ی مزیت باشه
پس نتیجه میگیریم ک ویتارا گزینه بهتریه کاری ب ژاپنی بودنش ندارم ولی تا وقتی که در اتوبان بیشتر از 120 تا نمیشه رفت قدرت و گشتاور اصلا مهم نیستن
silver
۲۹ فروردین ۱۳۹۶من به ویتارا رای دادم به دو علت
یکی اینکه از اون دسته افرادی هستم که دیر به دیر ماشین عوض میکنم ،سوزوکی طراحی ساده تر اما ماندگار تری داره ، تیولی طراحی بروزی داره ولی بعد دو سال جذابیت الان رو نداره
دوم اینکه اخلاق شرکت سوزوکی اینطور هست که تا اصطحلاک سیستم های مختلف رو به حداقل نرسونه اون رو در ماشیناش استفاده نمیکنه(نمونه های ایرانیزه رو در نظر نگیرید!!!!) که دراز مدت چنین خودرویی برای افرادی مثل من بی نظیر خواهد بود البته این مورد باعث میشه شما آخرین تکنولوژی روز دنیا رو در سوزوکی نداشته باشید چون داره امتحانشو در برند های دیگه پس میده!!!!!!!!
اگر از اون دسته افرادی بودم که سر دو سال ماشین عوض میکنن از تیولی لذت میبردم.
Hamid.Hellcat
۲۹ فروردین ۱۳۹۶استهلاک رو با اصطکاک اشتباه گرفتی
صه طا قلت طو یک کلمه
silver
۲۹ فروردین ۱۳۹۶اصل منظور بود که رسونده
در ثانی کیبورده که دخالت میکنه ?
Ahmad
۲۹ فروردین ۱۳۹۶رنگ بندی و طراحی زیبایه تیوولی باعث شده در مدت کوتاهی فروش قابل قبولی در ایران داشته باشه.تو خیابون میشه به این مسئله پی برد.رای من هم تیوولی هستش چون واقعا زیباتره
Hamid.Hellcat
۲۹ فروردین ۱۳۹۶گفتن این دوتا ماشین و با هم مقایسه کنید نه ژاپن و کره رو.
اگه تجربه رانندگی ویا اطلاعی از عملکردشون ندارید لطفا یا نظر ندین یا حداقل بر اساس طراحی بیرونی و داخلی نظر بدین.
Ace
۳۰ فروردین ۱۳۹۶?????
Ali
۲۹ فروردین ۱۳۹۶شتاب تیولی تو سایت ها ۱۲ تا ۱۲.۷ نوشتن اینجا اشتباه نوشته
مجید
۲۹ فروردین ۱۳۹۶من تجربه گرند ویتارای نسل قبل رو دارم و باید بگم چون سیستم انتقال قدرتش 4×4 دائمی بود میشد با خیال راحت تو آفرود سبک مثل برف باهاش رفت اما هزینه نگه داریش بالا بود و کیفیتش اصلا قابل قیاس با بزرگانی مثل تویوتا و نیسان نبود اما از اون طرف نه تیوولی سوار شدم و نه ازش خوشم میاد چون به نظرم جالب نیومد اما یکی از موفق ترین خودروهای جدید اتحادیه اوروپا و شاید بهترین محصول سنگ یانگ هستش.به هر حال چون من هیچ وقت کراس اوور تک دیفرانسیل سوار نمیشم و تجربه ای از هیچ کدوم از این ماشین ها ندارم پدال عزیز رای ندادم
alonso
۲۹ فروردین ۱۳۹۶هر دو تا تو دورای بعدی حذف میشن ولی سوزوکی ویتارا لیاقتش برا بالا اومدن بیشتره
کارال
۲۹ فروردین ۱۳۹۶آقای دهقان عزیز با سلام . فک میکنم تو لیستی ک دو تا خوردرو رو مقایسه کردید . وزن ویتارا رو اشتباه نوشتی . آخه کراس اور مگه داریم ک اینقدر وزنش کم باشه . و ی ایراد ب این دوئل ک خیلی خیلی خلاصه بود دارم . شما فقط ی مشخصه ی کوچک از توان حرکتی خودرو نوشتی ک مطمئن اگه تیوولی ام لایق برنده شدن باشه با این کار فقط ذهن بچه ها رو به سمت این ک یک خودرو با برند معتبر تر هستش سوق میدی ن خود خودرو و توانایی های اون .
ME84
۲۹ فروردین ۱۳۹۶.
به سوزوکی رای دادم و با نظر alonso کاملا موافقم.
بردیا
۲۹ فروردین ۱۳۹۶سلام
ببخشید خواستم یه نظر سنجی به عمل بیارم و هیچ ارتباطی به پست نداره خواهش میکنم لایک و دیسلایک بدید بین خرید این دو ماشین موندم
دنا (پلاس) صفر کیلومتر =دیسلایک
مگان موتور 1600 دنده دستی مدل 1390 با قیمتی در حدود 50 میلیون=لایک
خودم مگان بیشترمد نظرمه
silver
۲۹ فروردین ۱۳۹۶دوست عزیز دنا پلاس از نظر طراحی ماشین بدی نیست ولی کیفیت ساخت پایینشه که باعث میشه توصیه کنم سمتش نرید، بخصوص مشکلات برقی و دسته سیم ماشین که واقعا اعصاب خورد کن میشه (البته بستگی به شانس شما داره که ماشین خوب دربیاد یا اذیت کنه)
برای مگان هم هزینه های بالای لوازم یدکی و دستمزد های گزافه که باعث میشه مگان گزینه پر ریسکی برای شما باشه چون ماشین کارکرده هست و بالاخره بدون دردسر نخواهد بود حتما چند سرویس مثل تسمه تایم و دیسک و صفحه و دسته موتور و …. که مصرفی هم هستن گریبان گیر شما میشه که هزینه این ها با دستمزد ممکنه به حدود دو میلیون و حتی بیشتر برسه، در کل هزینه نگه داری بالایی برای شما داره مگر اینکه یک مدل واقعا بکر پیدا کنید.
توصیه بنده ال نود یا ساندرو صفر در این رنج قیمت هست ،چون گزینه شانس کمتر از دنا در این ماشین ها دخیل هستن و در صورت استفاده درست و سرویس به موقع تا ۴-۵ سال بدون دردسر کار میکنن.
ولی اگر باز هم بر مگان مصمم هستید بیشتر وقت بگذارید و ماشین بکر پیدا کنید
بردیا
۳۰ فروردین ۱۳۹۶ممنونم دوست عزیز از اینکه جوابمو دادید و راهنماییم کردید اما راستش بنده شش سال هست النود دارم و ماشین حال حاضرمه به همین دلیل دیگه نمیخوام النود یا ساندرو بگیرم
amin
۲۹ فروردین ۱۳۹۶و اینکه تیوولی تقریبا یک ماشین زنانه است.بیشتر کسانی که من پشت این ماشین میبینم خانم هستند اما ویتارا مردونه تره
رسول
۲۹ فروردین ۱۳۹۶بدون شک تیوولی