سوزوکیشورلت

دوئل شورلت ترکس و سوزوکی ویتارا

مرحلهٔ یک‌هشتم نهایی، دور دوم، قسمت نخست، دومین دوئل از گروه کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت

نتیجهٔ دوئل قبلی بین نیسان جوک و هیوندای کُنا

مجموع آراء: ۹۹۳

آراء نیسان جوک: ۳۱۵

آراء هیوندای کُنا: ۶۷۸

پیروز دوئل: هیوندای کُنا با کسب ۶۸ درصد از کل آراء

نیسان کیکس

نیسان ترانو

؟

هیوندای کُنا

نیسان جوک

هیوندای کُنا

فیات 500L

کیا سول

؟

فولکس‌واگن T-Roc

اوپل کراسلند

؟

سیتروئن C3 ایرکراس

سیتروئن C4 کاکتوس

؟

سوزوکی ویتارا

شورلت ترکس

؟

تویوتا C-HR

جیپ رنگید

؟

سوبارو XV

مزدا CX-3

؟

 

سوزوکی ویتارا

تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۴

نسل کنونی: چهارم

پلت‌فرم: –

امتیاز از کاربایر: ۳.۸ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در در اروپا: ۲۶,۷۱۰ دستگاه

فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۷۲,۳۰۱ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۸۹ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۵ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۶ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۷۵ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

 

شورولت ترکس

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۳

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: گاما II جنرال موتورز

امتیاز از کاربایر: ۳.۴ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۷۹,۲۸۹ دستگاه

فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۳۷,۱۷۳ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۴ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۵ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۶۴ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۸۱ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

مقایسهٔ مشخصات فنی

سوزوکی ویتارا

شورلت ترکس

پیشرانه ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۱۴۰ اسب بخار ۱۴۰ اسب بخار
گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر ۲۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ جلو یا چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۱۰.۲ ثانیه ۱۰.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر/ساعت ۱۸۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۵.۵ لیتر (ترکیبی) ۸.۱ لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی ۱۲۸ گرم/کیلومتر ۱۴۵ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۴۷ لیتر ۵۳ لیتر
وزن ۱۲۳۵ کیلوگرم ۱۴۳۰ کیلوگرم
طول ۴.۱۷ متر ۴.۲۵ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۵۰ متر ۲.۵۵ متر
حجم صندوق بار ۳۷۵ لیتر ۵۳۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
رینگ و لاستیک ۱۷ اینچی ۲۱۵ ۱۶ اینچی ۲۰۵
قیمت پایه ۱۶,۰۰۰ پوند ۲۰,۱۱۰ پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=10033425]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. joojoo

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (275 ديدگاه)

    قیمت کمتر…
    امکانات مشابه…
    عملکرد فنی بهتر…
    مصرف سوخت کمتر…
    4 چرخ استاندارد…
    قیافه ی شکیل تر…
    ولی فضای کمتر…
    رای من سوزوکی

    1. فرامرز

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      همش رو باهات موافقم بجز قیافه شکیل تر. طراحی جلو و همچنین داشبورد شورلت بهتره به نظرم

  2. حمید

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چقدر ویتارا تغییر کرده با نسل فعلی تو ایران خودرو

    1. حسین

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (3001 ديدگاه)

      این ویتارا هست ، اونی کت تو ایران هست گراندویتارا هست!
      ویتارا یک کلاس کوچک تر هست!
      گراند ویتارا همچنان تولید میشه و نسخه ۶ سیلندر هم دارد!
      راجب این مقایسه هم بنظر من ظاهر ویتارا بهتره و شورلت شبیه هاچ بک اسباب بازی هس!

  3. مرصاد

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (96 ديدگاه)

    معلومه که شورولت
    ولی در هر صورت این دوتا هر کدوم بیاد بالا جلوی اون رقبای خفن ، چیزی نیستند

  4. Genius

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    تو رو خدا فقط قیمت ها رو باشید!حقوق یک کارمند ساده در بریتانیا سالی اقلا 30 هزار پونده یعنی با درآمد پنج شش ماهش میتونه شورولت و سوزوکی داشته باشه ما هم اینجا با حقوق سه چهار سالمون نهایتا بتونیم 206 چینیزاسیون شده بخریم و همش تو صف تعمیرگاه بایستیم اونهم بشرطی که قیمت ها ساعت به ساعت نره بالا!

    1. حسین

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (3001 ديدگاه)

      میانگین ۳۰ هزار یا ۱۸ هزار پوند؟
      بعد چقدر در ماه هزینه اش هست؟

  5. Radin

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (87 ديدگاه)

    سوزوکی ویتارا نسل قبلش بهتر بود از نظر من الان واقعا شورولت طراحی زیباتری داره هم داخلش هم بیرونش مشخصات هم که یکیه تقریبا ولی در کل شورولت

    1. Mohamad

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (812 ديدگاه)

      لامصب این مشخصات کجاش یکیه!!!

  6. سام

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (753 ديدگاه)

    هر دو خودرو گزینه های ارزنده ای برای خرید هستند ولی منتخب من در این دوئل خودرویی شورولت ترکس می باشد آنهم به دلیل طرح هماهنگ تر بدنه آن در قیاس با سوزوکی.

  7. me84

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    سوزوکی بخاطر مشخصات فنی بهتر

  8. سروش

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (184 ديدگاه)

    رئیس سازمان بازرسی اعلام کرده سایت وزارت صنعت هک شده و پنج هزار خودرو خارجی ثبت نام شده و وارد ایران من قبلا فک میکردم ماشینها توسط کشتی وارد ایران میشن و حداقل یکی دو هفته زمان نیاز داره
    فک کنم این ماشین ها تو ی فایل زیپ و فشورده بوده و هرکی سایت رو هک کرده فورا فایل رو از حالت زیپ خارج کرده و کل ماشینها رو فروخته

    1. حسین دهمرد

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2643 ديدگاه)

      خدایی یه همچین حرفی زده یا دارین مسخره میکنین؟

      1. سروش

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (184 ديدگاه)

        متاسفانه واقعیت داره

  9. کارشناس

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (58 ديدگاه)

    سوزوکی سپرشو از ساینا کپی زده

  10. نیما

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (6 ديدگاه)

    فرمون جک اس فایو با فرمون شورلت مقایسه کنین
    چینی دیگه چینی …
    http://s9.picofile.com/file/8329526568/54d40393_7b3c_4977_8273_e3370d7441c6.jpg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا