با توجه به محبوبیت روزافزون کراساوورهای کوچک شهری، تصمیم گرفتیم سه نمونه از این خودروها را به رقابت دعوت کرده و آنها را باهم مقایسه کنیم. اولین شرکتکنندهٔ این رقابت، کراساوور کوچک و محبوب سانگیانگ یعنی تیوولی است. البته در این مقایسه نسخهٔ کشیده یا XLV تیوولی شرکت کرده است. سانگیانگ ادعا میکند با ساخت تیوولی XLV، یک کلاس خودرویی جدید ایجاد کرده است. سازندهٔ کرهای این کلاس جدید را «SUV استیشن» نامیده است اما نباید فریب این نام جدید را خورد چراکه تیوولی XLV هنوز هم یک کراساوور معمولی است. XLV بر اساس دستورالعمل نسبتاً موفق تیوولی استاندارد ساخته شده است؛ بنابراین این مدل بزرگتر، فضای بیشتری ارائه کرده و درنتیجه کاربردیتر است درحالیکه ظاهری مشابه مدل استاندارد داشته و از همان موتور نسخهٔ کوچکتر استفاده میکند. بااینحال افزایش فضا موجب افزایش قیمت هم شده است بهگونهای که بالاترین تیپ تیوولی XLV که ELX 4×۴ نام دارد و در آزمون ما شرکت کرده است قیمتی معادل ۱۹,۵۰۰ پوند دارد.
با توجه به اینکه نسخهٔ استاندارد تیوولی ازلحاظ قیمت در آخرین حد طیف کراساوورهای کوچک قرار دارد، نسخهٔ بزرگتر XLV با قیمت بیشتر، در برابر رقبای یک کلاس بالاتر قرار میگیرد. بااینحال تیوولی XLV هنوز هم از قیمتی رقابتی برخوردار است بنابراین در اینجا آنرا در برابر یکی از اقتصادیترین کراساوورهای بازار یعنی داچیا (رنو) داستر ۴×۴ قرار دادهایم؛ اما در این میان یک رقیب قدرتمند دیگر هم حضور دارد که از ژاپن آمده است و آن سوزوکی ویتارا است که با پیشرانهٔ دیزل ۱.۶ لیتری و سیستم چهارچرخ محرک ارائه میشود. در خودروهای چهارچرخ محرک تواناییهای خارج جادهای بهوضوح اهمیت دارد اما این قابلیت باید در کنار کاربردی بودن، قیمت مناسب و کارایی خوب وجود داشته باشد؛ اما کدامیک از این سه کراساوور کوچک ۴×۴ بهترین ترکیب از این ویژگیها را ارائه میکند؟ در ادامه خواهیم فهمید.
همچنین با توجه به اینکه هر سه کراساوور این آزمایش بهنوعی در ایران هم حضور دارند، جذابیت رقابت آنها افزایشیافته و نتیجهٔ آن میتواند برای کسانی که در ایران قصد خرید یکی از آنها را دارند مفید باشد. البته نمونهٔ عرضه شده از هر سهٔ این خودروها در ایران با نمونههای شرکتکننده در این رقابت متفاوتاند بهگونهای که داچیا داستر با برند رنو در ایران عرضه میشود، نسخهٔ استاندارد و کوچکتر سانگیانگ تیوولی در ایران حضور دارد و همچنان نسل قبلی سوزوکی ویتارا توسط ایرانخودرو در کشورمان تولید میشود. بااینحال خواندن این مقایسه و تطبیق آن با شرایط بازار ایران خالی از لطف نخواهد بود.
شروع رقابت
تواناییهای آفرود
هر سه خودروی شرکتکننده در این آزمون دارای آپشن سفارشی سیستم چهارچرخ محرک هستند. همچنین سوزوکی حالات مختلف رانندگی مختلف ازجمله برفی، گِلولای و اسپرت را هم ارائه کرده است. با ابن حال داچیا با فاصلهٔ بیشتر از سطح زمین بهترین شرایط مناسب برای آفرود سبک را دارد. خودرویی که هرچند ارزانقیمت احساس میشود اما کشش بسیار زیادی در مسیرهای ناهموار دارد.
استایل بیرونی
داچیا تواناییهای آفرود خوبی را با ترکیبی از ویژگیهای ظاهری برجسته و جذاب ارائه میکند اما بااینوجود هیچ آپشن رنگ سقف متفاوت با بدنه که در تیوولی XLV و ویتارا ارائه میشود، در داستر وجود ندارد. همچنین هر دو خودروی مذکور آپشنهای سفارشی بیشتری نسبت به داستر دارند که خارج و داخل آنها را زیباتر از کراساوور کوچک داچیا میکند.
کیفیت
برای برخی از خریداران ممکن است داستر کمی احساس ارزانقیمت بودن داشته باشد اما هدف ساخت این خودرو همین بوده است بنابراین نمیتوان آنرا یک نقطهٔ منفی تلقی کرد. بعلاوه اگرچه ممکن است داستر در کیفیت همسطح رقبای خود نباشد اما فاصلهٔ آن با رقبا خیلی هم زیاد نیست درحالیکه داستر بسیار مقرونبهصرفهتر بوده و هنوز هم تا حد زیادی کاربردی است.
نتیجه
مقام اول داچیا داستر
بهروزرسانی جزئی داچیا داستر از آن خودرویی ساخته که رقابت با آن دشوار است. این خودرو با آپشن دو دیفرانسیل ارائه میشود که این یعنی در جاده از راحتی مناسب برخوردار است و در مسیرهای ناهموار و لغزنده نیز کشش و ثبات خوبی دارد درحالیکه ازلحاظ قیمت هم فوقالعاده مقرونبهصرفه است. در این خودرو تنها عملکرد مناسبْ کافی است اما داستر با ارائهٔ بهرهوری مناسب و معقول، مقدار زیادی فضای داخلی و یک لیست خوب از آپشنهای تریم ظاهری، برندهٔ این رقابت شد. داستر هنوز هم بیشترین ارزش در برابر مبلغ پرداختی را در بین کراساوورهای کامپکت دارد.
مقام دوم سوزوکی ویتارا
اگر شما میتوانید کمی از راحتی سواری و پویایی رانندگی را قربانی کنید، ویتارا کراساوور خوبی است. این جدیدترین شرکتکنندهٔ آزمون ماست که شاسی مناسب و فرمان تیزی دارد اما فقدان فضای صندوق بار بزرگ و قیمت بالاتر موجب شد که در مقام دوم قرار گیرد. ویتارا با توجه به عملکرد قابلتوجهی که ارائه میکند، بهرهوری مناسبی دارد اما درعینحال سواری خشکتر و استهلاک بالاتری هم دارد.
مقام سوم سانگیانگ تیوولی XLV
مدل XLV یک تیوولی جذاب است که کاربردی بودن آن افزایش یافته است اما نتیجهٔ این امر افزایش قیمت بوده است. هرچند این خودرو صندوق بار بزرگتری دارد و کیفیت آنهم نسبتاً خوب است اما رانندگی خوبی ندارد. علاوه بر این، نسخهٔ مورد آزمایش ما که بالاترین تیپ تیوولی است، موجب افزایش هزینهٔ خرید میشود درحالیکه ازلحاظ کارآمد بودن نیز در پایینترین سطح قرار دارد؛ بنابراین میتوان نسخهٔ دیفرانسیل جلوی آنرا خریده و در عوض مقداری پول پسانداز کرد.
مشخصات فنی
داچیا داستر | سوزوکی ویتارا | سانگیانگ تیوولی XLV | |
قیمت پایه | ۱۵,۵۹۵ پوند | ۲۲,۰۴۹ پوند | ۱۹,۵۰۰ پوند |
قیمت تستشده | ۱۶,۹۴۰ پوند | ۲۲,۸۴۹ پوند | ۲۰,۴۰۰ پوند |
فاصلهٔ بین دو محور | ۲.۶۷ متر | ۲.۵ متر | ۲.۶ متر |
طول/عرض/ارتفاع | ۴.۳۱/۱.۸۲/۱.۶۹ متر | ۴.۱۷/۱.۷۵/۱.۶۱ متر | ۴.۴۴/۱.۸۰/۱.۶۳ متر |
پیشرانه | ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر دیزل | ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر دیزل | ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر دیزل |
قدرت | ۱۱۰ اسب بخار | ۱۲۰ اسب بخر | ۱۱۵ اسب بخار |
گشتاور | ۲۶۰ نیوتن متر | ۳۲۰ نیوتن متر | ۳۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
ظرفیت باک | ۵۰ لیتر | ۴۷ لیتر | ۴۷ لیتر |
حجم صندوق بار | ۴۴۳/۱۶۰۴ لیتر | ۳۷۵/۷۱۰ لیتر | ۵۴۷ لیتر |
وزن خالص | ۱۳۲۵ کیلوگرم | ۱۲۵۹ کیلوگرم | ۱۵۰۵ کیلوگرم |
ظرفیت کشش | ۱۵۰۰ کیلوگرم | ۱۵۰۰ کیلوگرم | ۱۵۰۰ کیلوگرم |
شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر | ۱۴.۷ ثانیه | ۱۰.۱ ثانیه | ۱۱.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۶۷ کیلومتر در ساعت | ۱۸۰ کیلومتر در ساعت | ۱۷۵ کیلومتر در ساعت |
مصرف سوخت اعلامی | ۳.۹ لیتر (ترکیبی) | ۳.۵ لیتر (ترکیبی) | ۴ لیتر (ترکیبی) |
مصرف سوخت آزمایش | ۵.۸ لیتر | ۵.۲ لیتر | ۷.۲ لیتر |
در ایران
مشخصات فنی این سه خودرو در ایران کاملاً با نمونههای مورد آزمایش متفاوت است چراکه در ایران همگی با پیشرانههای بنزینی عرضه میشوند. داچیا داستر با نام رنو داستر توسط نگینخودرو و نسخهٔ استاندارد سانگیانگ تیوولی توسط رامکخودرو در ایران عرضه میشوند درحالیکه نسل قبلی سوزوکی گرند ویتارا توسط ایرانخودرو مونتاژ میشود که البته بهتازگی نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ نسل قبلی متعلق به سال ۲۰۱۲ به بازار عرضه شده است. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به مشخصات و قیمت این سه کراساوور کامپکت در بازار ایران.
رنو داستر | سوزوکی گرند ویتارا | سانگیانگ تیوولی | |
پیشرانه | ۲ لیتری ۴ سیلندر | ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر | ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر |
قدرت | ۱۳۵ اسب بخار | ۱۷۰ اسب بخار | ۱۲۸ اسب بخار |
گشتاور | ۱۹۵ نیوتن متر | ۲۲۷ نیوتن متر | ۱۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۵ سرعته اتوماتیک | ۵ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۱۱ ثانیه | ۱۱.۷ ثانیه | ۱۳ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۷۱ کیلومتر در ساعت | ۱۸۵ کیلومتر در ساعت | ۱۷۵ کیلومتر در ساعت |
طول | ۴.۳۱ متر | ۴.۵ متر | ۴.۲ متر |
وزن خالص | ۱۲۰۵ کیلوگرم | ۱۵۵۲ کیلوگرم | ۱۳۰۰ کیلوگرم |
ظرفیت باک | ۵۰ لیتر | ۶۶ لیتر | ۴۷ لیتر |
مصرف سوخت | ۸.۲ (ترکیبی) | ۹ لیتر (ترکیبی) | ۷.۲ (ترکیبی) |
قیمت | ۱۱۵ میلیون تومان | ۱۳۵ میلیون تومان | ۹۷ میلیون تومان |
منبع: AutoExpress
سامان
۶ مهر ۱۳۹۵اگه قرار باشه از این سه تا یکیشو انتخاب کنم
اول ویتارا
بعد تیوولی
اخر سر داستر
uss zumwalt DDG-1000
۷ مهر ۱۳۹۵با این مشخصات توجدول چرا ویتارا اول نشد؟؟؟؟؟
reza
۶ مهر ۱۳۹۵تو ایران ویتارا داستر تیوولی.
البته با ید منتظر بود دید نسل جدید داستر رو با چه قیمت وارد میکنن
مانی
۷ مهر ۱۳۹۵ویتارا همه چیزش خوبه فقط مصرف بنزینش زیاده،اگر مشکلی بابت پول نداسته باشی ویتارا گزینه خوبیه ولی برای منی که هم قیمت و هم کارایی و مصرف بنزین برام مهمه داستر رو انتخاب میکنم هرچند طراحیش کم و کاستی داره.
cobra jet
۶ مهر ۱۳۹۵من به داستر رای میدم
<<<<<
۶ مهر ۱۳۹۵باید به نویسنده گفت:
نتیجه گیری ات تو حلقم!!!!
اصلا به گشتاور و شتاب و … توجه نکرده ها !!!!
فقط رفته سر وقت قیمت
بابا انصافتو …!!!!
uss zumwalt DDG-1000
۷ مهر ۱۳۹۵والا ویتارا همه چی بهتره
mehdi
۶ مهر ۱۳۹۵خدا وکیلی رنو داستراز نظر ظاهر و امکانات و قدرت موتور در پس سوزوکی و تیولی….فقط تو قیمت و وچهار چرخ محرک حرفی برای گفتن داره..خدا وکیلی سوزوکی که حرف نداره و تیولی هم تنها عیبش قدرت موتور و کمی قابلیت آف روده ولی باز هم بهتر از داستر آشغاله
s.M.s
۷ مهر ۱۳۹۵این نظر شماست ، ولی بنظر خیلیها داستر بهترین گزینست ، البته شاید تا چند سال پیش منم هم نظر شما بودم ولی الان با توجه به ظاهر نه چندان جذاب و فانتزی داستر بیشتر داستر رو ترجیح میدم ، اصلا بخاطر همین فانتزی نبودنش و زمخت بودنش حس بهتری بهش دارم
xan
۶ مهر ۱۳۹۵داستر فاجعه س ! با اون بدنه داغونش بعد دو ماه کاربرد معمولی انگار از جبهه اومده.
Arena
۷ مهر ۱۳۹۵موافقمممم
uss zumwalt DDG-1000
۷ مهر ۱۳۹۵طراحش باید بره خودکشی کنه با این سخن شما
صالح
۶ مهر ۱۳۹۵هرجور که فکرشو بکنی ویتارا یک سروگردن از اون دوتا بالاتره. اتو اکسپرس این نویسنده درپیت رو از کجا پیداکرده؟ به درد مقایسه جاروبرقی میخوره نه خودرو
اینجا هم تکنولوژی ژاپنی داره خودشو به بقیه دیکته میکنه لامصب از یک موتور 1.6 دیزل 320 نیوتن متر گشتاور گرفته
قدرت و شتاب بیشتر و کیفیت ساخت بهتر از اون دوتای دیگه
فقط باید کمی سر کیسه رو بیشتر شل کنی
فرید
۶ مهر ۱۳۹۵1-تیوولی (البته مدلی که درایران هست)
2-سوزوکی
3-داستر
بیژن
۶ مهر ۱۳۹۵شخصا با تیوولی موافقم…
گرچه خودم یک خودروی آلمانی دارم
uss zumwalt DDG-1000
۷ مهر ۱۳۹۵فولکس واگن؟؟؟؟؟
علی
۶ مهر ۱۳۹۵طراحی ظاهری سوزکی طراحی داخلی سانگ یانگ کیفیت داچیا در کنار هم یک کراس اور قابل قبول بیرون میاد
امیر
۷ مهر ۱۳۹۵به هیچ وجه باظاهر داستر نمیشه کنار اومد ، بنظر حاصل ازدواج فامیلیه ، خودرویی لایق مقام اول هست که از زیبایی کافی هم بهره ببره ، با این نتیجه گیری میشه گفت لندروور ۳۰ ساله بنده از این سه تا بهتره
Arena
۷ مهر ۱۳۹۵مقام اول داچیا داسترررررر؟؟؟؟???
رادین
۷ مهر ۱۳۹۵من داستر و میبینم ناخدآگاه یاد جوجه اردک زشت میافتم،اصلا خیلی شبیه اردک هم هست.
علیرضا
۷ مهر ۱۳۹۵تنها دلیلی که از خرید داستر دو دیفرانسیل منصرف شدم نبود ESP بود. برای کراس اوور وجود سیستم کنترل پایداری ضروری هست و اگه داستر این کمبود رو جبران کنه از همه نظر با قیمت 115 میلیون ماشین خوبی هست
سواری داستر واقعاً از نمونه های چینی باکیفیت تر هست و قابلیت خوب آفرود که همه مجلات اذعان کردن اون رو ارزشمند میکنه
مانی
۷ مهر ۱۳۹۵موافقم حتما باید ESP داشته باشه
محمد
۷ مهر ۱۳۹۵اتفاقا رنو داستر دو دیفرانسیل که توسط نگین خودرو به تازگی وارد کشور شده دارای سیستم کنترل پایداری یا همون esp میباشد در صورتیکه ویتارا فاقد این سیستم حیاتیست . به نظر من با توجه به ارزش در مقابل مبلغ پرداختی رنو داستر 4wd با امکاناتی که جدیدا روی اون قرار دادن با قیمت 115میلیون در رتبه اول و سوزوکی ویتارا با قیمت 135 میلیون در رتبه بعدی قرار میگیره ، تیوولی هم که اصلا به دلیل تک دیفرانسیل بودنش نمیتونه با این دو ماشین رقابت کنه .
امين
۱۱ آذر ۱۳۹۵داستر 2 دیف ESP داره
mehdi
۷ مهر ۱۳۹۵داستر داخلش افتضاست آدم یاده تندر 90 می افته….نمی دونم تندر 90با این که ماشین با کیفیته ولی داخلش از پرایدم زشت تره….به این دلیل حیف پول بدی برای داستر..تیولی اسپرت با 115 فیمت خیلی شکیل تر و زیباتر و با کلاس تره….
مانی
۷ مهر ۱۳۹۵تیولی برای داخل شهر خوبه،داستر برای آفرود،تو مناطق کوهستانی تیولی کم میاره فاصله از سطح زمینش خیلی کمه
مهدی
۷ مهر ۱۳۹۵سلام تیولی 1600 سی سی است در ایران مدلی که هست قیمتش حداکثر باید 80 میلیون باشه در این صورت میتواند بهتر از بقیه باشه داستر هم 95 میلیون بود که با ترفندهای عجیبی قیمت تا 117 بالا رفته ویترا 2400 سی سی با توجه به آپشن های ایران خودرو از 120 تا 137 تغییر دارد آیا 2400سی سی باید با 1600 مقایسه شود
سجاد افشار
۷ مهر ۱۳۹۵من تجربه روندن هر سه خودرو رو دارم واقعا داستر بهتره، بهد از اون سوزوکی در آخر تیوولی
پیمان
۷ مهر ۱۳۹۵با سلام خدمت تمام دوستان من 2سال ونیمه که داستر دارم وخیلی هم راضیم .فقط آپشن از دو ماشین دیگه کمتر داره ولی خداییش ماشینتره تیوولی که اسپرته.ویترا هم خشکه.داستر تمامه لوازم مگان وال 90 بهش میخوره وبه صرفه تره
علی
۱۲ اسفند ۱۳۹۵سلام داداش میشه بفرمایید مدل ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ اش هم espداره یا نه؟ بقیه آپشنها مهم نیستن این یکیو میخام بدونم. ظاهرا ۲۰۱۷ اش داره فقط؟
ایران و فرانسه
۷ مهر ۱۳۹۵ظاهر ماشین مهمه ولی ما ایرانیان زیادی به ظاهر و آپ شن هایی که اکثرا بلا استفاده اند و پولش رو از ما گرفته اند اهمیت می دهیم من تجربه یکسال داشتن داستر رو دارم فوق العاده نرم و بی صدا با هندلینگ عالی و با موتور 2000 cc مصرف 8 واقعی قدرت در حدی که با فشار به پدال گاز سرنشینان جلو به صندلیها فشرده میشدن جادار و در عین حال همه جا پارک میشد ماشین باید کاربردی و اقتصادی باشه؛ نگار و دلبر که نمی خواهیم انتخاب کنیم واقعا داچیا استرتژی خوبی داره اقتصادی در عین کیفیت
کیا
۷ مهر ۱۳۹۵بنظر من اول تیولی بعد. سوزوکی و در اخر داستر که اصلا نمیشه با قیافش کنار اومد. واقعا خیلی زشته طراحی دهه هشتاد نودی داره
علی
۷ مهر ۱۳۹۵تیولی خیلی سر. تره و شتابش در. حالت دستی ۱۰/۵ هست این چی نوشته اینجا
حامد
۸ مهر ۱۳۹۵اگه یه ماشین قوی میخواید که واقعا آفرود باشه و لوازمش پیدا بشه و بخواید با قابلیتهای دینامیکیش حال کنید به نظر من داستر میتونه انتخاب اول باشه.حتی داخل شهر هم با توجه به دست اندازها و چاله های موجود در خیابون و نرمی سیستم تعلیق باز هم داستر بهتره ولی اگه کسی با قیافش حال نکنه بهترین انتخاب سوزوکیه چون تیولی به نظر من خیلی زیباتر از داستر نیست.
ali
۸ مهر ۱۳۹۵داستر چجوری اول شد؟
ریپورتاژ اگهی ایا؟
داستر نه قیافه داره نه فنیش بهتر ازویتاراست و کیفیتشم از هردو رقیباش کمتره
king 918
۸ مهر ۱۳۹۵عالی
مهران قائمی
۱۸ مهر ۱۳۹۵داستر اول؟؟؟؟؟؟
اصلا این ماشین اخرش رنو؟داچیا؟چیه اخه
این مقاله صرفا قیمت رو مبنای کار گذاشته،که خوب علت ارزان بودنش معلومه،بگذریم که در ایران. ما قیمت گذاری خودرو ها هیچ قائده و قانونی نداره غیر از شیره مالیدن سر مردم.
به همین دلیل هم برند رنو روی این ماشینه،اگر اسم واقعی ماشین روش بود،شاید.
50تا60ملیون هم مردم براش نمیدادن، قیمت. بازار هرگز بیدلیل نیست،تیوولی 89ملیونی در بازار115ملیون فروش میره،در حالی که داستر 115 ملیون شرکتی،در بازار 90ملیون،
کیفیت،زیبایی، امکانات و….سانگ یانگ کره که حتی بالا تر از کیا و هیوندای قرار گرفته(البته در suv)و کیفیت سوزوکی ژاپن،حتی از رنو هم بالاتر قرار دارد،چه رسد به داچیا رومانی،
اصولا مقایسه این سه خودرو اشتباه، چون در یک کلاس نیستند، در ضمن افرود فقط بلند بودن زیر ماشین نیست،
این مقایسه تنها بر اساس ارزانی درست است،قطعا
ترتیب درست،سوزوکی، تیوولی،…………….داستر
است،
امیر
۲۹ مهر ۱۳۹۵سلام حدود چند ماهیه که یه داستر دو دیف اتومات گرفتم که از نظر سواری نرم و شتاب نسبتا خوبی داره…از نظر آپشن esp،دوربین و سنسور دنده عقب،دی لایت ،سیستم صوتی لمسی و نویگیشن،حالت اوتو و قفل دیفرانسیل و تک دف،رینگ بلک دیاموند داره…..وصدای داخل کابین کمه و آفرودشم خوبه….به نظر نسبت به قیمت خوبه،حالا ببینم در کارکرد بیشتر چطوره….
نظری بیشه دراز
۱ آبان ۱۳۹۵اگر میخواهید در اطاقی نرم وکم دست انداز وبیرون جاده راننگی کنیدباقیمت 100تمن فقط وفقطا داستر
پرمان
۱۱ آبان ۱۳۹۵از لحاظ فنی و نرمی و کیفیت و شتاب وقدرت آفرود اول سوزوکی یادمون نره که سوزوکی بزرگترین شرکت کشتی سازی است و در موتر سیکلت رتبه سوم جهانی رو داراست
در کشتی سازی باید از آلیاژی استفاده کرد که در شرایط سخت دریا دوام بیاره و قطعا دانش متالوژی زاپن که رتبه سوم در دنیاست پتانسیل بالاتری در خودرو سازی ایجاد میکنه
در ضمن سوزوکی باسابقه تر از دو خودرو ساز دیگر است و ویتارا پر فروش ترین خودرو ساسی بلند ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ در اروپا بوده و رتبه ایمنی بالا تری داره از لحاظ آفرود هم از هر دو خودرو دیگه قویتره به فیلمهای آفرود سوزکی در یوتوب نگاه کنین همچنین سوزوکی از سازمان بازرسی ایمنی اروپا امتیاز بیشتری از داستر داره و تیولی امتیاز پاینتر از داستر
ویتارا قویتر و کم استحلاک تره و از تکنولوژی موتر و گیربکس و دفرانسیل و تعلیق بروز تری بهره میبره در کل بررسی خودرو کار دشوار و تخصصی است و هر کس مختاره تابه سلیقه خودش از هر خودرویی برداشت کنه و نظر همه محترم هر سه خودرو خوبن و ویتارا بخاطر تجربه حظور قدیمیترش تست شده تره وباید به بقیه خودرو ها هم فرصت داد تا مدت طولانی تری در بازار تست بشن
داستر ماشین خوبیه و از طراحی مستقل داچیا تحت لیسانس نیسان رنو بهره میبره
نباید فراموش کرد که رومانی جزو کم درآمدترین کشورهای اروپایی است و طبیعی است که طراحان داچیا سیاست ارزان سازی در کنار کیفیت مناسب را مد نظر دارن
HESAM
۲۲ آذر ۱۳۹۵اقا پرمان یکم بیشتر تحقیق کن هیوندای الان بزرگترین کشتی ساز دنیاست.
خسروتاش
۸ فروردین ۱۳۹۶با سلام و عرض ادب
من داستر دو هزار و چهارده دارم . بسیار راضیم اپشنی نداره که با ماشین های پرزرق و برق کره ای مقایسه بشه ولی وقتی تو جاده باهاش می ری احساس پایداری بسیار مناسبی داره . مصرف کم و قدرت خوب و مناسب . برای تک دیف هستش ام تا حالا در هیچ جایی نمونده با توجه به اینکه خیلی هم در سفرم . قیافه عجیبی داره که سلیقه ای هستش ولی من دوستش دارم . بسیار کم اذیت هستش . دوستانی که راجع به این ماشین نظر می دن من فکر می کنم یا خیلی جوان هستند یا اصلا سواری این ماشین رو ندیدند. من نزدیک چهل سال دارم با تجربه ماشین های متفاوت دستی و اتومات . سوزوکی رو نداشتم ولی دوستی نزدیک داشته که من هم زیاد پشتش نشستم ولی احساسم در داستر بهتر بوده علیرغم همه سادگیش . محصولات سانگ یانگ رو بسیار می پسندم و خودم عاشق آکتیون هستم اما متاسفانه رامک خودرو واقعا بی مسولیته و بهترین ماشین را با بدترین خدمات همراه کرده . نگین خودرو هم خیلی خوب نیست ولی چون مدیریت اصلیش اقای حسینی که ایرتویا رو هم داره با هم یکی هستش خدمات تویوتا و رنو در یک سطح ارایه میشه . البته که تویوتا ذاتا باکیفیت تره و مشتریانش متمول تر هستند پس رضایت کلی در اونها بیشتر دیده میشه . اطاله کلام شد اما یک حرف اخر …به نظر من برای کسی که به دنبال ماشین جادار و کم اذیت و استیبل می گرده در ایران و بازار موجود داستر گزینه منا سب تری هستش در مورد پلت فرمش هم که با نیسان جوک کاملا یکسانه و این نشان از استحکام و صلابتش هست.
در پایان امید وارم نظر دادن های ما کمی از حالت احساساتی خارج شود .چون هر وسیله ای برای هدفی ساخته می شود و برای جامعه هدفی . فقط اینجا هزینه خدمات خودرویی مثل سایر ملل نیست متاسفانه
ميلاد
۱۲ خرداد ۱۳۹۶من 3 سال سوزوکی داشتم از لحاظ آپشن و تجهیزات اول سوزوکی بعد بقیه. از لحاظ آفرود و انتقال قدرت به محور ها و جلوگیری از هرزگردی به نظر من بعد از داستر قرار میگیره.
الان بعد سه سال داستر 2017 خریدم از لحاظ کارایی و قدرت وکشش تو آفرود عالیه.ارتفاع کف ماشین نسبت به سطح جاده و ترکیب این مورد با فاصله محور ها باعث میشه به راحتی از همه جا عبور کنه.ولی از لحاظ آپشن کاملا عادی و پایینتر از سوزوکی و تیولی.
تیولی به هیج وجه به درد آفرود نمیخوره و به نظر من با حذف این گزینه و اضافه کردن به قدرت موتور و بقیه موارد میتونه جایگاهش بهتر بشه