سوزوکی از شاسیبلند پلاگین هیبریدی اکراس (Across) برای بازارهای اروپایی رونمایی کرد. این خودرو اولین محصول حاصل از همکاری با تویوتا میباشد.
سوزوکی اکراس جدید در واقع تویوتا راو ۴ پلاگین هیبریدی با نمای جلوی متفاوت و برخی تغییرات نه چندان مشهود دیگر میباشد.
چراغهای جلوی LED جدید به همراه جلوپنجره بزرگ و رینگهای ۱۹ اینچی جزو ویژگیهای این خودرو هستند.
قوای محرکه این خودرو نیز تغییری نداشته و بنابراین همچنان شاهد همکاری پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری بنزینی با دو واحد الکتریکی و مجموعه باتری ۱۸.۱ کیلووات ساعتی هستیم. پیشرانه درونسوز قدرت ۱۷۳ اسبی داشته درحالیکه خروجی پیشرانههای الکتریکی جلو و عقب به ۱۸۰ و ۵۴ اسب بخار میرسد. سوزوکی قدرت کل این مجموعه را اعلام نکرده اما همین قوای محرکه در راو ۴ خروجی ۳۰۲ اسبی دارد.
این خودروساز ژاپنی مدعی است اکراس جدید میتواند برد الکتریکی ۷۵ کیلومتری داشته باشد. سیستم چهار چرخ محرک نیز گشتاور را بهصورت متغیر بین چرخ های جلو و عقب توزیع میکند. سیستم مدیریت چهار چرخ محرک یکپارچه بکار رفته در این شاسیبلند همچنین پدال گاز، تعویضهای گیربکس و فرمان را کنترل میکند.
این خودروی جدید از حالتی به نام تریل سود میبرد که بهترین چسبندگی و کنترل در سطوح لغزنده را میسر میسازد. در واقع دیفرانسیل لغزش محدود بکار رفته باعث کنترل بیشتر راننده روی خودرو خواهد شد.
طراحی کابین نیز نسبت به تویوتا راو ۴ تغییری نکرده و تنها تفاوت به طراحی فرمان، پانل پشت آمپرها و نشانهای سوزوکی مربوط میشود. سیستم اطلاعات سرگرمی هم شامل صفحه لمسی ۹ اینچی، اپل کارپلی، اندروید اتو و میرور لینک است.
از جمله سیستمهای ایمنی فعال سوزوکی اکراس جدید نیز میتوان به سیستم پیشگیری از برخورد، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، کروز کنترل راداری و… اشاره کرد.
این خودرو از پاییز سال جاری میلادی در بازارهای اروپایی عرضه خواهد شد.
NAVID۰۰۹۸
۱۳ تیر ۱۳۹۹این خبرو دیروز دیدم یجوری شدم
جداً سوزوکی چرا یه مدیر خوب استخدام نمیکنه تا دوباره احیاء بشه .
البته اگر تحریم نمیشدیم ، تو ایران خودرو مشهد تولید میشد و الان یه تویوتای سوزوکی شده سوار میشدیم با قیمت مناسب .
مزدا
۱۳ تیر ۱۳۹۹خدایش این چه کاریه!!؟
جلو پنچره رو عوض میکنن بعد میگن همکاری کردیم!!؟
جلوه پنجره راو جذابتر بود که.
اگه بازه قیمتیش با راو۴ یکی باشه فک نکنم فروش زیاد کنه چون ملت میرن همون راو رو میخرن
meysam
۱۳ تیر ۱۳۹۹تویوتا مالک 20% سهام سوزوکیه و از هر 5 تا سوزوکی سود یکیش میره تو جیب تویوتا. اینجا هم که یکی از بهترین محصولاتشو داده به سوزوکی و یه سود خوبی هم اینجوری کاسب میشه چون درواقع یکی دیگه بازاریابی و تولیدشو به عهده گرفته ولی تو سودش شریک هستن
بازار هند هم که در آینده نزدیک حتی از چین هم بزرگتر میشه 50% خودروهای سواری سبکش در اختیار ماروتی سوزوکی هستش یعنی از هر 10 تا ماشینی که تو هند فروش میره بازم سود یکیش تو جیب تویوتاست.
کاسب خوبیه
AMIR-REZA
۱۳ تیر ۱۳۹۹نمیشه گفت اتفاق خوبیه کاشکی حداقل فیسشو کلا عوض میکردن…
در صورتی خوبه که قیمتش کمتر باشه نسبت به راو 4
مهدی
۱۳ تیر ۱۳۹۹از فرمون مسخره ش معلومه دست تویوتا در کاره ?
مهدی
۱۳ تیر ۱۳۹۹اسمها مشترکه ولی تعداد سوابق متفاوته و این نشون میده صحبت شما درست نیست
ضمنا شما توی نظرات دیگران دخالت نکن و فقط نظر خودتو بگو
از نظر بنده،تویوتا در طراحی فرمان خودرو عملکرد افتضاحی داره و اینکه نظر شما چیه اصلا برای من محترم نیست و به خودتون مربوطه
مسعود
۱۳ تیر ۱۳۹۹به نظر من ماشین خوب و قشنگی شده ولی توی طراحی خارجی اش باید سوزوکی یه مقدار ابتکار عمل به خرج میداد و روی چراغ های قسمت عقب و قالب بدنه تغییراتی را ایجاد می کرد. فکر کنم نسبت به تویوتا رافور جثه ی کوچکتری داره و عملا ماشین جمع و جور و جوان پسندی میشه. اگه تو اروپا زندگی می کردم حتما این ماشین را می خریدم.
msn
۱۳ تیر ۱۳۹۹حداقل چراغ های جلو و جلو پنجره ش از rav 4 زیباتره
ارشیاsvj
۱۳ تیر ۱۳۹۹از راوفور زیباتره
Hadi
۱۳ تیر ۱۳۹۹نمای جلو از راوفور قشنگ تره…
ولی کاش عقبشم یه دستی به سر و روش میکشید…
بابای باران
۱۳ تیر ۱۳۹۹امیدوارم با شروع تولید دوباره سوزوکی در تیران اینم بیاد مثل ویتارا من که خوشم اومد قشنگ شده بیاد میگیرم البته از هیبرید و اینا خوشم نمیاد برای ایران موتور بنزینی ساده و راحت تعمیر و پرکار
Afg
۲۳ بهمن ۱۴۰۰نمیدونم چرا ولی نشان سوزوکی از تویوتا بیشتر میاد به این خودرو