آیا سوزوکی بالنو به حد کافی کاربردی است تا از پس هوندا جاز و نیسان نوت برآید؟
در دنیای سوپرمینی های اسپورت، سوزوکی سوئیفت همیشه سواری عالی و هزینههای معقولی داشته است اما اگر شما خواهان خودرویی کوچک برای پوشش دادن موارد بیشتری از هیجان و هزینههای رانندگی باشید چه کار باید بکنید؟ در بازار امروزی، این مدلها نیازمند توانایی زیاد هستند اما صندوقعقب کوچکتری از برخی خودروهای شهری دارند و بااینوجود سوئیفت بسیاری از رقبا را به دنبال خود میکشد.
انتخاب سوزوکی بالنو باعث میشود تا سوپرمینی ای را به دست آورید که پلتفرم تطبیقپذیرتری داشته، فضای بیشتر ارائه داده و تجهیزات استاندارد بیشتری را عرضه بکند و درعینحال همانند سوئیفت کاراکتر لذت رانندگی را به همراه قیمتی معقول به همراه داشته باشد.
این خودروی تازهوارد باید با هوندا جاز روبرو شود اما حتی مدل SE سطح میانهی این خودرو گرانتر از مدل سطح بالای بالنو است. هوندا تعداد زیادی راهحل هوشمندانهی کاربردی بودن را دارد درحالیکه نیسان نوت قیمت معقولتری داشته و صندوقعقب بزرگ و کابین منعطف آن نقطهی قوت این خودرو محسوب میشوند. کدام سوپرمینی راهحل جذبکنندهی بیشتری را پیشنهاد میدهد؟
شاخبهشاخ
تطبیقپذیری
نبود نیمکت عقبی لغزشی در نیسان نوت حاضر در تست به این معنی است که هوندا به لطف صندلیهای جادویی خود دست برتر را میگیرد. هرچند شما اغلب از آنها استفاده نخواهید کرد بنابراین سوزوکی در بحث کاربردی بودن تقریباً با این خودرو برابری میکند درحالیکه نیسان نوت نیز کمی فضای سرنشین بیشتری را داخل کابین ارائه میدهد.
تجهیزات
این خودروها کاربردی بودن را با بودجهای کم عرضه میکنند اما آیا شما نسبت به تجهیزات توافقی دارید؟ خب، بالنو با ارائهی برخی تجهیزات که در خودروهای گرانتر یافت میشوند از همه قویتر عمل میکند؛ این خودرو حتی کروز کنترل تطبیقی نیز دارد. تجهیزات نیسان نوت کم است و آپشن های جاز نیز گران هستند.
کیفیت
هر دو خودروی بالنو و جاز مواد استفاده شدهی باکیفیتی دارند و نوت را پشت سر گذاشتهاند. پلاستیکهای نرمتر و طراحیهای تیزتر در سوزوکی و هوندا به این معنی هستند که نیسان نمیتواند با این دو رقابت کند. نوت اینترفیس کاربری سطح پایین و احساس ارزانتری دارد.
قضاوت نهایی
تازه وارد
نیسان میکرا
قیمت: ۱۱۵۰۰ پوند
پیشرانه: ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری ۹۷ اسب بخاری
| سوزوکی بالنو ۱.۰ Boosterjet SZ5 | هوندا جاز SE 1.3 i-VTEC | نیسان نوت Acenta Style 1.2 |
قیمت مدل تست شده (پوند) | ۱۴۴۲۹ | ۱۴۹۹۵ | ۱۴۸۳۵ |
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر) | ۳۹۹۵/۱۷۴۵/۱۴۷۰ | ۳۹۹۵/۱۶۹۴/۱۵۵۰ | ۴۱۴۰/۱۶۹۵/۱۵۳۰ |
پیشرانه | ۳ سیلندر خطی،۹۹۸ سیسی | ۴ سیلندر خطی،۱۳۱۸ سیسی | ۳ سیلندر خطی، ۱۱۹۸ سیسی |
قدرت (اسب بخار) | ۱۰۹ | ۱۰۱ | ۷۹ |
گشتاور (نیوتون متر) | ۱۷۰ | ۱۲۳ | ۱۱۰ |
گیربکس | ۵ سرعته ی دستی، دیفرانسیل جلو | ۶ سرعته ی دستی، دیفرانسیل جلو | ۵ سرعته ی دستی، دیفرانسیل جلو |
حجم صندوق عقب (لیتر) | ۳۲۰ | ۳۵۴ | ۴۱۱ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۹۵۰ | ۱۰۶۶ | ۱۰۴۰ |
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۹.۵ | ۱۰.۴ | ۱۲.۱ |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | ۲۰۰ | ۱۹۰ | ۱۷۰ |
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۴.۵/۳.۳/۳.۷ | ۵/۳.۵/۴.۱ | ۴.۹/۳.۳/۳.۹ |
منبع: autoexpress
سامان اذری
۵ بهمن ۱۳۹۵سوزوکی خوبه ولی نیسان میکرا اگه بیاد خیلی عالی میشه
فقط تویوتا و هوندا
۵ بهمن ۱۳۹۵چقدر خوشگله این نیسان میکرا. خدا کنه نمایندگی نیسان اینم بیاره تو سبد محصولاتش با قیمت مناسب. لامصب این ژاپنی ها وارد دنیای تازه ای از طراحی شده اند. اول کیفیت و قابلیت اطمینان رو به نهایت رسوندن حالا هم نوبت طراحی هاشون رسیده.
یاسین
۵ بهمن ۱۳۹۵سوزوکی منو یاد بچه باهوش کلاس میندازه که درست درس نمیخونه سوزوکی واقعا با استعداده ولی بسکه تنبله کاراش یه ایرادایی بهش وارده ولی باز با همین تنبلیش کارشو میکنه و شده سومین برند پر فروش خود ژاپن فکر کن اگه یکم بیشتر رو ماشیناش کار میکرد چی میشد
بین این چهار تا اگه مایکرا رو هم در نظر بگیریم من نیسان مایکرا رو بیشتر دوست دارم
Parker
۵ بهمن ۱۳۹۵.
1- نیسان میکرا
2- سوزوکی بالنو
3- هوندا جز
4- نیسان نوت
بهنام طیبی
۵ بهمن ۱۳۹۵کلا درود بر ژاپن
فيصل.
۵ بهمن ۱۳۹۵میکرا به شدت زیبا شده. قدرت بالنو هم خیلی زیاده نسبت به همرده هاش
امیر
۷ بهمن ۱۳۹۵من سوزوکی رو ترجیح میدم. سوزوکی ماشین های کم خرجی میزنه. بازده موتورش هم خیلی خوبه، موتور۳ سیلندر با ۱۰۹ اسب قدرت و مصرفش هم ۳.۷ خیلی عالیه. ویتارا هم مصرفش ۸.۵ لیتره ۱۷۰ اسب هم تولید میکنه و کلا ماشین خرکاریه.