سوزوکی

بازگشت سوزوکی جیمنی به اروپا در قامت یک خودروی تجاری دونفره!

خبرهای پیشین منتشر شده درباره سوزوکی جیمنی درست بودند. در آن زمان برخی خبرگزاری‌ها گفتند این خودرو دیگر به‌صورت یک شاسی‌بلند پنج‌نفره در قاره اروپا عرضه نخواهد شد اما به‌صورت خودرویی تجاری به قاره همیشه‌سبز بازخواهد گشت. حالا ژاپنی‌ها به‌صورت رسمی اعلام کرده‌اند نسخه دونفره این خودرو را در برخی بازارهای اروپایی عرضه می‌کنند.

مدل تجاری و سبک جیمنی دارای محفظه بار بزرگ با کفی مسطح و پارتیشن بار ایمنی است که طبق گفته سوزوکی محصولی ایده آل برای کسب‌وکارهای کوچک است. البته حقیقت این است ک نسخه جدید جیمنی تنها برای ادامه حیات این خودرو تولید شده و به عنوان محصولی تجاری نفس می‌کشد. این کلاس خودرویی در اروپا محدودیت‌های آلایندگی بسیار کمتری نسبت به خودروهای سواری دارد.

به همین خاطر است که جیمنی LCV دارای همان عملکرد آفرود مدل‌های استاندارد می‌باشد. سوزوکی می‌گوید آفرودر کوچکش همچنان از فریم نردبانی استفاده کرده و به سیستم چهار چرخ محرک به همراه جعبه انتقال دنده‌سنگین مجهز است.

نبود صندلی‌های عقب باعث ایجاد فضای بار ۸۶۳ لیتری شده که ۳۳ لیتر بیشتر از فضای موجود در جیمنی شاسی‌بلند با صندلی‌های عقب تا شده می‌باشد. پارتیشن ایمن جدید نیز از حرکت بار و ورود به داخل کابین جلوگیری کرده و باعث شدن فضای بار از صندلی‌های جلو می‌شود.

تغییری در زیر کاپوت رخ نداده و جیمنی تجاری از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۰۰ اسب بخار استفاده می‌کند. این خودرو در هر کیلومتر ۱۷۳ گرم دی‌اکسید کربن تولید کرده که این میزان آلایندگی بالاتر از استانداردهای خودروهای سواری قاره اروپا بوده و به همین خاطر جیمنی روانه کلاس خودروهای تجاری سبک شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    دو نفر خیلی کم نیست

    موافقم 15
    مخالفم 5
  2. حمید

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (371 ديدگاه)

    اتفاقا تو المان یه ماهه دنبال جیمنی برای یکی از دوستانم میگردم ، کلا پشیمون شدیم نظرمون برگشت به جیپ رنگلر ، اسمش ۲۰ هزار تاست ، با دنده اتومات چنتا اپشن ضروری و مختصر که یکم قیافه متمدن تری پیدا کنه ،میرسه به نزدیک ۳۵ هزارتا ، وقتی با ۴۰ تا میشه مدل های پایه رنگلر گرفت که ۲۷۰ اسبه نه ۱۰۰ اسب چرا باید جیمی گرفت !

    موافقم 32
    مخالفم 4
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      آقا حمید
      یعنی با چندتا آپشن در آلمان به ۳۵ هزار یورو میرسه ، مطمئنید ؟؟؟!!!
      من نمیدونم حقیقته یا نه اما مطمئنم در این رنج قیمت خیلی خودروهای زیادی گیر میاد که بهتر از سوزوکی هست .

      اما اگر قیمتش زیر ۲۰تا باشه ، مطمئناً ماشین بصرفه‌ایه که هم مصرف کمی داره ، هم یه آفرودر کوچولوئه ، هم کم استهلاک و برای مجردها ساخته شده .

      این خودرو اگر در ایران تولید یا وارد میشد ، استقبال خوبی میشد اَزَش ، فسقلی دوست داشتنی‌ایه .

      موافقم 18
      مخالفم 4
      1. حمید

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (371 ديدگاه)
  3. Hussein

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    ماشین خوبیه قیمتش هم مناسبه
    شخص بعد از کار میتونه باهاش یه بیرون(نیم افرودی )بره
    و لذت ببره
    در حالی که اگ تو ایران بود فقط قشر ثروتمند میتونستن بخرنش ?

    موافقم 16
    مخالفم 3
  4. کافر مقدس

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    ما که پاژن هم نمیتونیم داشته باشیم چه دو نفر چه صد نفر

    موافقم 8
    مخالفم 2
  5. Malt hill

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    جیمنی:
    آهای …، من هنوز زنده ام

    موافقم 16
    مخالفم 5
    1. مازیار

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (233 ديدگاه)

      ?????

      موافقم 2
      مخالفم 2
    2. مازیار

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (233 ديدگاه)

      این دیالوگی از فیلم پاپیون بود و شاید نیازی به سانسور نداشت

      موافقم 5
      مخالفم 3
  6. پارسا عشق ماشین

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (117 ديدگاه)

    تو عربستان این هارو شبیه جی کلاس می کنن که چیز جالبی میشه

    موافقم 3
    مخالفم 5
  7. میثم

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    نمیدونم یه سری شرکتها چرا انقدر برای تغییر مقاومت میکنن. این ماشین زمان معرفیش استقبال خیلی خوبی ازش شد که تو پدال هم مقالش هست. اما بخاطر آلایندگی بالاتر از استانداردهای اروپا باید جریمه زیادی میداد که صرفه اقتصادی نداره. بخاطر همین فروشش خیلی محدود شده. درصورتی که اگه مدل هیبریدی ملایم ازش تولید میکرد میتونست خیلی خوب فروش کنه.

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. حسین

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (3003 ديدگاه)

      دقیقا منم میخواستم بنویسم چرا هیبریدی اش نمیکنن؟
      بقول شما هیبریدی ملایم!

      موافقم 4
      مخالفم 1
  8. امید

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (166 ديدگاه)

    این ماشین اگه با قیمت مناسب توی ایران بود ، چه فروشی پیدا میکرد

    موافقم 4
    مخالفم 1
  9. سعید روشن

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (12 ديدگاه)

    جای همچین ماشینی تو ایران کاملا خالیه.البته نه با این قیمتها

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا