خبرهای پیشین منتشر شده درباره سوزوکی جیمنی درست بودند. در آن زمان برخی خبرگزاریها گفتند این خودرو دیگر بهصورت یک شاسیبلند پنجنفره در قاره اروپا عرضه نخواهد شد اما بهصورت خودرویی تجاری به قاره همیشهسبز بازخواهد گشت. حالا ژاپنیها بهصورت رسمی اعلام کردهاند نسخه دونفره این خودرو را در برخی بازارهای اروپایی عرضه میکنند.
مدل تجاری و سبک جیمنی دارای محفظه بار بزرگ با کفی مسطح و پارتیشن بار ایمنی است که طبق گفته سوزوکی محصولی ایده آل برای کسبوکارهای کوچک است. البته حقیقت این است ک نسخه جدید جیمنی تنها برای ادامه حیات این خودرو تولید شده و به عنوان محصولی تجاری نفس میکشد. این کلاس خودرویی در اروپا محدودیتهای آلایندگی بسیار کمتری نسبت به خودروهای سواری دارد.
به همین خاطر است که جیمنی LCV دارای همان عملکرد آفرود مدلهای استاندارد میباشد. سوزوکی میگوید آفرودر کوچکش همچنان از فریم نردبانی استفاده کرده و به سیستم چهار چرخ محرک به همراه جعبه انتقال دندهسنگین مجهز است.
نبود صندلیهای عقب باعث ایجاد فضای بار ۸۶۳ لیتری شده که ۳۳ لیتر بیشتر از فضای موجود در جیمنی شاسیبلند با صندلیهای عقب تا شده میباشد. پارتیشن ایمن جدید نیز از حرکت بار و ورود به داخل کابین جلوگیری کرده و باعث شدن فضای بار از صندلیهای جلو میشود.
تغییری در زیر کاپوت رخ نداده و جیمنی تجاری از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۰۰ اسب بخار استفاده میکند. این خودرو در هر کیلومتر ۱۷۳ گرم دیاکسید کربن تولید کرده که این میزان آلایندگی بالاتر از استانداردهای خودروهای سواری قاره اروپا بوده و به همین خاطر جیمنی روانه کلاس خودروهای تجاری سبک شده است.
محمد
۲۱ شهریور ۱۳۹۹دو نفر خیلی کم نیست
حمید
۲۱ شهریور ۱۳۹۹اتفاقا تو المان یه ماهه دنبال جیمنی برای یکی از دوستانم میگردم ، کلا پشیمون شدیم نظرمون برگشت به جیپ رنگلر ، اسمش ۲۰ هزار تاست ، با دنده اتومات چنتا اپشن ضروری و مختصر که یکم قیافه متمدن تری پیدا کنه ،میرسه به نزدیک ۳۵ هزارتا ، وقتی با ۴۰ تا میشه مدل های پایه رنگلر گرفت که ۲۷۰ اسبه نه ۱۰۰ اسب چرا باید جیمی گرفت !
NAVID۰۰۹۸
۲۱ شهریور ۱۳۹۹آقا حمید
یعنی با چندتا آپشن در آلمان به ۳۵ هزار یورو میرسه ، مطمئنید ؟؟؟!!!
من نمیدونم حقیقته یا نه اما مطمئنم در این رنج قیمت خیلی خودروهای زیادی گیر میاد که بهتر از سوزوکی هست .
اما اگر قیمتش زیر ۲۰تا باشه ، مطمئناً ماشین بصرفهایه که هم مصرف کمی داره ، هم یه آفرودر کوچولوئه ، هم کم استهلاک و برای مجردها ساخته شده .
این خودرو اگر در ایران تولید یا وارد میشد ، استقبال خوبی میشد اَزَش ، فسقلی دوست داشتنیایه .
حمید
۲۲ شهریور ۱۳۹۹لینکشو میزارم ،نمیدونم بشه لینک گذاشت اینجا یا نه
https://www.autoscout24.com/offers/suzuki-jimny-edition-automatik-leder-gasoline-white-8cdfb2a0-b540-4998-b912-b6e56ef1001f?cldtidx=1&cldtsrc=listPage
Hussein
۲۱ شهریور ۱۳۹۹ماشین خوبیه قیمتش هم مناسبه
شخص بعد از کار میتونه باهاش یه بیرون(نیم افرودی )بره
و لذت ببره
در حالی که اگ تو ایران بود فقط قشر ثروتمند میتونستن بخرنش ?
کافر مقدس
۲۱ شهریور ۱۳۹۹ما که پاژن هم نمیتونیم داشته باشیم چه دو نفر چه صد نفر
Malt hill
۲۱ شهریور ۱۳۹۹جیمنی:
آهای …، من هنوز زنده ام
مازیار
۲۱ شهریور ۱۳۹۹?????
مازیار
۲۱ شهریور ۱۳۹۹این دیالوگی از فیلم پاپیون بود و شاید نیازی به سانسور نداشت
پارسا عشق ماشین
۲۱ شهریور ۱۳۹۹تو عربستان این هارو شبیه جی کلاس می کنن که چیز جالبی میشه
میثم
۲۱ شهریور ۱۳۹۹نمیدونم یه سری شرکتها چرا انقدر برای تغییر مقاومت میکنن. این ماشین زمان معرفیش استقبال خیلی خوبی ازش شد که تو پدال هم مقالش هست. اما بخاطر آلایندگی بالاتر از استانداردهای اروپا باید جریمه زیادی میداد که صرفه اقتصادی نداره. بخاطر همین فروشش خیلی محدود شده. درصورتی که اگه مدل هیبریدی ملایم ازش تولید میکرد میتونست خیلی خوب فروش کنه.
حسین
۲۱ شهریور ۱۳۹۹دقیقا منم میخواستم بنویسم چرا هیبریدی اش نمیکنن؟
بقول شما هیبریدی ملایم!
امید
۲۱ شهریور ۱۳۹۹این ماشین اگه با قیمت مناسب توی ایران بود ، چه فروشی پیدا میکرد
سعید روشن
۲۳ شهریور ۱۳۹۹جای همچین ماشینی تو ایران کاملا خالیه.البته نه با این قیمتها