بزرگترین خودروساز کشورمان در پی آن است که افواج سامورایی را از دروازههای خود عبور دهد؛ ازاینرو با شرکت ژاپنی سوزوکی تجدیدعهد نموده تا بلکه اینباره و با مددگیری از او، راه نوینی را در این صنعت بگشاید و به ندای بهحق مشتریان هم بهتر پاسخ دهد. امید است که چنین گردد.
این خودرو چندی پیش توسط سایت «AUTOEXPRESS» بریتانیا مورد بررسی قرار گرفت که در اینجا خلاصهای از آن را خدمتتان ارائه میدهم.
خلاصه بررسی
امتیاز کلی این خودرو: ۳ از ۵
فروش سوزوکی سلریو از اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی آغاز گردید، این خودرو جایگزین مدلهای شهری این برند به نامهای آلتو و اسپلش شد. درون این خودرو از اشکودا CITIGO وسیعتر بوده و حجم تجهیزات ارائه شده در آن از هیوندای i10 هم بیشتر است و هزینه نگهداری آن نیز از سئات MII پایینتر است.
بهای پایه این خودرو کمتر از ۸,۰۰۰ پوند است و تمامی مدلهای آن از تجهیزاتی همچون رینگهای آلومینیمی، سیستم تهویه مطبوع، اتصالات بلوتوث و سیستم DAB رادیو، بهره میبرند. اگر اینها بهتنهایی کافی نیستند، خریداران سلریو میتوانند تیپ برتر SZ4 را سفارش دهند که از اقلامی همچون شیشههای برقی عقب، تریم همرنگ بدنه و نیز ۴ عدد اسپیکر برخوردار است. گرچه چنین حجمی از تجهیزات قادر نیست که این خودرو را در رویارویی با رقبای اروپاییاش یاری دهد اما در عوض، این نکته را باید مد نظر قرار داد که در حال حاضر، هیچ خودروی شهری را در بازار نمییابید که با چنین مبلغ کمی، این میزان از تجهیزات را در اختیارتان نهد.
پیشرانههای انتخابی در این خودرو تنها به یک جفت محدود میگردند که سرمنشأ هر دوی آنها از یک پیشرانه سه سیلندر یک لیتری میباشد. این دو پیشرانه بهظاهر متفاوت به نامهای استاندارد و DUAL JET ارائه میشوند. پیشرانه استاندارد این خودرو از هزینه نگهداری بسیار پایینی برخوردار است و مصرف سوخت آن ۴.۳ لیتر در صد کیلومتر و میزان گاز CO2 خروجی آن معادل ۹۹ گرم در کیلومتر است که این میزان از آلایندگی، مالکین این خودرو را از پرداخت مالیات جادهای معاف میگرداند. نسخه DUAL JET این خودرو هم از مصرفی معادل ۳.۶۲ لیتر برخوردار است.
توضیحات: پیشرانههای مجهز به سامانه DUAL JET دارای دو نازل پاشش سوخت برای هر سیلندر بوده و ازاینرو دارای مصرفی کمتر و شتاب نسبتاً بهتری نسبت به نمونه استاندارد هستند. در بازارهای دیگر نسخه دیزلی این خودرو هم ارائه میگردد که از پیشرانهای ۲ سیلندر و به حجم ۰.۸ لیتر برخوردار است.
طراحی
امتیاز خودرو در این بخش: ۲.۸ از ۵
سوزوکی سلریو از آن دست خودروهایی نیست که در پی برنده شدن در مسابقات زیبایی باشد. این خودرو از ظاهری نسبتاً آرام و ملایمی برخوردار است و وجود سطح بالایی از تجهیزات استاندارد در آن موجب شده که گزینههای انتخابی تنها به (انتخاب) رنگ بدنه محدود گردند، در حالی که همتایانش از این لحاظ پربارتر بوده و ترکیبات و کیتهای گوناگونی را جهت آراستگی بدنه ارائه مینمایند.
مورد بدتری که در این خودرو قابل مشاهده است درک این موضوع است که در سوزوکی سلریو هیچ نوع گزینه شخصی و اختصاصی ارائه نشده و شما حتی قادر نیستید که رینگهای آلومینیمی متفاوتی را هم برای آن برگزینید؛ و تنها حق انتخابی که دراینبین وجود دارد سفارش رنگ متالیک برای آن است که بهتنهایی ۴۱۵ پوند خرج بر میدارد. در قیاس با طرح بیرونی لطیف و آرام این خودرو، درون آن بسیار شلوغتر است. ترکیب رنگها، مواد و بافتهای متعددی که در آن به کار رفته، احساس جاگیری در کابینی ارزانقیمت و با کیفیتی نازل را به آدمی القاء مینماید. با این حال، علیرغم حجم شایان توجهی از پلاستیک که در آن دیده میشود، کابین این خودرو از کیفیت ساخت مناسب و مستحکمی برخوردار است. کلیت داشبورد آن به سمت پایین و به یک کنسول میانی بزرگ ختم میگردد که در آن کنترلرهای رادیو و سیستم گرمایشی جای گرفتهاند. در بخش زیرین آن نیز یک سوکت USB و همچنین فضایی جهت استقرار تلفن (برای عمل شارژ) وجود دارد. نواری نقرهای فام و U شکل در میانه داشبورد آن نصب شده و جلوه درخشانی را برای آن مهیا نموده است. مضاف بر آن، در بالای دستهدنده و نیز پیرامون کانالهای هوا هم از قطعات درخشان و براقی استفاده شده است. در مجموع، بهکارگیری قطعات صیقلی و براق با رنگهای متضاد، جلوه متفاوتی را برای کابین یکنواخت و سرشار از قطعات پلاستیکی این خودرو فراهم نموده است. در نهایت، تمامی مدلهای این خودرو و حتی تیپ پایه ZS3، از رینگهای آلومینیمی و سپرهای همرنگ بدنه برخوردارند. بالاترین تیپ هم که ZS4 نام دارد از اقلامی همچون جلوپنجره کرومی و چراغهای مه شکن جلو سود میبرد. تمامی نسخههای سوزوکی سلریو در کابین از تجهیزاتی همچون بلوتوث و رادیو DAB برخوردارند و همچنین سیستم تهویه مطبوع، اتصالات USB و نیز سیستم CD PLAYER هم در آنها مشاهده میگردد.
رانندگی
امتیاز خودرو در این بخش: ۳ از ۵
برخلاف سوزوکی سوئیفت، هیچ نکته جادویی در هنگام رانندگی با سلریو مشاهده نمیگردد، این خودرو سودمندترین گزینه برای آنانی ست که در پی یک خودروی راحت و کاربردی شهری هستند. در قیاس با بسیاری از هاچ بکهای رقیب، جایگاه راننده در آن، در موضع بالاتری قرار دارد. دید رو به جلو عالی است و از همین رو تغییر مکان این خودرو در جادهها به سهولت صورت میپذیرد.
گرچه فرمان این خودرو از حالت قفل به قفل به گردش زیادی احتیاج دارد، ولی با این وجود، سوزوکی سلریو برای عمل دور زدن به کمترین شعاع گردش یعنی ۹.۴ متر نیازمند است. البته این امر در ترکیب با میدان دید جالبی که در آن وجود دارد، به وقوع میپیوندد. در مجموع، این خودرو بهسادگی پارک شده و از قابلیت مانور مناسبی در معابر و فضاهای تنگ شهری برخوردار است. از پیشرانه یک لیتری بنزینی این خودرو توانی معادل ۶۷ اسببخار استخراج میشود که در مدت ۱۳ ثانیه شتاب آن را از سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرساند و بیشینه سرعتی معادل ۱۵۵ کیلومتر بر ساعت را برای آن به ارمغان میآورد. این امر بهویژه مؤید آن است که این پیشرانه نمونهای تیز و چالاک نیست و حرکت با آن در بزرگراهها به تلاش سختی نیاز دارد اما علیرغم همه این موارد، پیشرانه مذکور برای آمدوشد در پیرامون شهرها نسخهای دندانگیر و پاسخگوست.
قابلیت اطمینان
امتیاز خودرو از این بخش: ۲ از ۵
فروش سلریو با شروع لرزان و سستی توأم بود، تنها یک روز پس از ارائه این خودرو به بازار، سوزوکی فراخوانی را برای تمامی مدلهای آن صادر نمود و بر وجود نوعی مشکل در سیستم ترمز آن مهر تأیید زد.با این وجود، تعمیر و رفعورجوع این معضل به سرعت صورت پذیرفت و سوزوکی از بابت ایمنی این سامانه مشتریانش را دلگرم و خاطرجمع نمود.
به لحاظ ایمنی، نتایج بهدستآمده در این خودرو چندان رضایتبخش نیست، باآنکه اخیراً سلریو توانسته سه ستاره را از موسسه ایمنی EURONCAP کسب کند اما نرخ ایمنی بزرگسالان در آن ۶۱ درصد میباشد که نتیجه ضعیفی به شمار میآید. این امر تا حدی ناشی از نصب غیراستاندارد ایربگ های جانبی در این خودروست.
سوزوکی امتیاز خوبی را هم درزمینهٔ «ارزیابی رضایت مشتریان» در سال ۲۰۱۴ میلادی به دست نیاورد و در این باب لقب بدترین سازنده و نیز رتبه سی و سوم را از آن خود نمود. با این حال، از لحاظ قابلیت اطمینان، سوزوکی توانست رتبه دوازدهم را کسب نماید.
قابلیتهای عملی و کاربردی
امتیاز خودرو از این بخش: ۴.۳ از ۵
این خودرو از بزرگترین صندوقعقب در میان خودروهای این کلاس برخوردار است و در آن فضای کافی جهت نشستن ۵ نفر وجود دارد. نمای کناری بلند و صاف این خودرو- که طرح مورد علاقه سوزوکی است- فضای زیادی را جهت جاگیری سر سرنشینان فراهم نموده است. در این میان باید قدردان فاصله زیاد بین دو محور آن نیز بود زیرا موجب شده که فضای کافی جهت جاگیری زانوهای سرنشینانی با قامت ۶ فوت (بیش از ۱۸۰ سانتیمتر) هم در پشت این خودرو مهیا شود.
گنجایش صندوق بار این خودرو ۲۵۴ لیتر است که سه لیتر بیشتر از فضای موجود در فولکسواگن UP!، اشکودا CITIGO و سئات MII میباشد و دو لیتر هم بیشتر از پرچمدار پیشین این کلاس یعنی هیوندای i10 است.
هزینههای نگهداری
امتیاز خودرو از این بخش: ۴ از ۵
این امر چندان اهمیتی ندارد که شما خواهان و یا خریدار کدام یک از خودروهای شهری هستید، زیرا تقریباً بیشتر خودروهای این کلاس از هزینههای نگهداری پایینی برخوردارند و سوزوکی سلریو هم از این قاعده مستثنی نیست. در نسخه پایه این خودرو که از پیشرانهای سه سیلندر و یک لیتری سود میبرد خروجی گاز CO2 کمتر از ۱۰۰ G/KM بوده و به همین سبب نیز از مالیات جادهای معاف است. از ماه آوریل سال ۲۰۱۵ میلادی، نسخه DUAL JET این خودرو در دسترس خریداران قرار گرفت که از مصرف سوختی معادل ۳.۶ لیتر برخوردار بوده و خروجی گاز CO2 در آن معادل ۸۴ G/KM است. همین امر بهنوبه خود این مدل را بهعنوان کارآمدترین خودرو در این کلاس جای میدهد و بیگمان نسخه استاندارد سوزوکی سلریو هم در بیشتر مواقع خودرویی کمخرج و باصرفه است.
نکته دیگری که در این خودرو نمود بارزی دارد بهای دستدوم مناسب و درخور آن است، تمامی نسخههای سوزوکی سلریو پس از طی سه سال از آغاز خرید،۳۹ درصد از ارزش اولیه خود را حفظ میکنند و این موضوع بیشتر از همه شامل حال تیپهایی میگردد که بهایشان از ۸,۰۰۰ پوند کمتر است. این امر همچنین بدان معناست که بیشتر مبلغ ناشی از خرید این خودرو بهمرورزمان به خریدار آن بازمیگردد و بیمه و هزینههای سرویس نازل و ارزان آن کمترین تأثیر را بر مبلغ موجود در کیف پولتان باقی مینهند.
کاربردی بودن خودرو
تجهیزات استاندارد
هزینههای نگهداری پایین
نکات منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOEXPRESS»
کابین ارزان (منظور مواد مورد استفاده است)
فرمان سردرگم (نهچندان دقیق)
قابلیت اطمینان مشکوک
مشخصات فنی
تعداد سیلندر: ۳ عدد
حجم موتور: ۹۹۸ سیسی
توان: ۶۷ اسببخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه (در سایت سوزوکی عدد ۶۸ ذکر شده است)
گشتاور: ۹۰ نیوتنمتر در ۳۵۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۳ ثانیه (نسخه DUAL JET) – ۱۳.۵ ثانیه (نسخه استاندارد) و ۱۶.۴ ثانیه (نمونه با گیربکس AMT)
حداکثر سرعت: ۱۵۴ کیلومتر بر ساعت
نسبت تراکم موتور: ۱۱.۰ (نسخه استاندارد) و ۱۲.۰ (نسخه DUAL JET)
سیستم فنربندی جلو: مکفرسون استرات به همراه فنرهای مارپیچ
سیستم فنربندی عقب: محور پیچشی به همراه فنرهای مارپیچ
مصرف سوخت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت: ۴.۳ لیتر (نسخه استاندارد) و ۳.۶ لیتر (نسخه DUAL JET)
ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
ترمز عقب: کاسهای
استاندارد آلایندگی: یورو ۶
نوع جعبهدنده: ۵ دنده دستی – ۵ دنده AMT و گیربکس CVT
طول/عرض/ارتفاع: ۳۶۰۰/۱۶۰۰/۱۵۳۰ میلیمتر
فاصله بین دو محور: ۲۴۳۵ میلیمتر
وزن: ۸۳۵ الی ۸۴۵ کیلوگرم
حجم باک: ۳۵ لیتر
گنجایش صندوق بار: ۲۵۴ لیتر
سایز تایرهای جلو و عقب: ۱۸۵/۶۵ R 14
ارتفاع از کف زمین: ۱۴۵ میلیمتر (نسخه استاندارد) و ۱۳۵ میلیمتر (نسخه DUAL JET)
ایمنی
کسب سه ستاره از موسسه ایمنی EURONCAP
6 عدد ایربگ (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پردهای)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کمکی ترمز BA
سیستم کنترل پایداری ESP
سیستم کمکی حرکت در سراشیبیها HILL HOLDER
کمربند ایمنی سهنقطهای
سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
قفل ایمنی کودک
کیت تعمیر تایر
و…
فرمان الکتریکی
سیستم روشنایی در روز (DAY LIGHT)
تنظیم ارتفاع نور چراغهای جلو
4 عدد اسپیکر (بلندگو)
سیستم صوتی + CD + MP3 + پورت USB و اتصالات بلوتوث،RDS
نمایشگر فشار باد تایرها (TPMS)
شیشههای عقب و جلو برقی
نمایشگر تعویض دنده
سیستم دزدگیر IMMOBLIZER()
نمایشگر دمای بیرون
قفل مرکزی با ریموت
نگهدارنده فنجان برای سرنشینان جلو و عقب
سیستم تهویه مطبوع + فیلتر هوای داخل
آینههای برقی جانبی
و… قیمت
در بریتانیا: ۶,۹۹۹ الی ۹,۷۹۹ پوند
در هندوستان: ۳۹۰,۰۰۰ الی ۵۷۱,۰۰۰ روپیه (۶,۱۲۰ الی ۸,۹۶۰ دلار آمریکا)
امیر مرادی
۳۱ مرداد ۱۳۹۴اولا که این نه تنها همپای پراید نیست که سرور پرایده..این کجا و اون کجا
دوما 25میلیون نه، همون 35میلیون فروش خواهد رفت از شانس ما!!
سوما ماشین خوبیه.
مصطفی
۳۱ مرداد ۱۳۹۴با با این که از پراید ضعیف تره قدرت اون واسمون کم بودو اینهمه کشته می داد بخاطر بدنه ضعیفش این از اونم که ضعیف تره تازه همچین تکنولوژی خاصی هم ناره که بگیم از پراید سرتره یه ضبط بلوتوث داره که خودمونم می تونیم با قیمت کمتر و کیفیت بیشتر روش ببندیم تازه حدود 10 میلیون هم گرونتره صندوق عقبش هم کوچیکتره پس…
امیر حسین
۳۱ مرداد ۱۳۹۴شما صبر کن بیاد، به درخواست شما دوستان سایپائیمون در یک اقدام مشتری مدارانه مثل همیشه یه صندوق و چند تا LED بهش اضافه می کنن و به قیمت بسیار مطلوب خواهند فروخت !!
سارا
۳۱ مرداد ۱۳۹۴این ماشین برای بازار هند طراحی شده برای استفاده یک یا دو نفر جوابگو هست ولی برای ایرانی ها که اکثرا به صورت خانوادگی از ماشین استفاده میکنن مناسب نیست … به جای این باید یه ماشین بزرگتر مثل مدل لوگان 2015 رو تولید کنن … حداقل اون برای 5 سرنشین هست … این که نه جا داره نه ایمنی و نه امکانات
سارا
۳۱ مرداد ۱۳۹۴دوستان خودتون قضاوت کنید
این ساندرو جدید هست و فقط 6000 یورو قیمت داره ! شما این رو میپسندید یا ساندرو ؟
لینک :
http://immagini.alvolante.it/sites/default/files/styles/anteprima_lunghezza_640/public/news_galleria/dacia-sandero-extra_2.jpg
سارا
۳۱ مرداد ۱۳۹۴مقایسه ایمنی دو خودرو :
http://www.euroncap.com/en/results/suzuki/celerio/7896
http://www.euroncap.com/en/results/dacia/sandero/8866
سامان از تبریز
۳۱ مرداد ۱۳۹۴در مقایسه با پراید که از موتور 1.3 لیتری 60 اسب بخار بیرون میکشه قدرتمندتره
مصرف سوختش خیلی عالیه
ایمنیش هم برا شهر خوبه
ولی یه چیزی بهم میگه اگه فروشش خوب باشه از نظر قیمت پله های ترقی رو بالا میره درست مثل تندر 90 که قرار بود جای پیکان رو بگیره
آرمااااان
۳۱ مرداد ۱۳۹۴باور کنین قبل از اینکه باز کنم این صفحه رو وقتی مارک و اندازه ی سوزوکی رو دیدم گفتم خب چرا همینو نمیارن ایران بسازن
Hitler
۱ شهریور ۱۳۹۴ای جان لکسوس نسخه خاص میزنه واس بازار اعراب،ماهم می شیم سومین بازار یکی از ارزانترین خودروی های دنیا.نمیدونم بخندم یا گریه کنم.
حتی عزیزترین عقاید هم لایق شک هستند.
حامد MASERATI GT
۳۱ مرداد ۱۳۹۴اگه 25 باشه که قطعا پراید رو شکست میده ولی 35 تومن یکم بعیده چون کسی نمیاد 35 تومن پولشو بابت یه خودروی 67 اسبی بده هرچند که از لحاظ کیفت خوب باشه
Zonda R
۳۱ مرداد ۱۳۹۴@.F
با سپاس از سام گرامی بابت مطلب جامع و کاربردی
این خودرو قیمتی شبیه به mg3 داره و امکاناتی شبیه به اون و دایه ی کم اصطحلاکی و کمترین هزینه ی نگهداری رو داره
اگر روزی در پایین ترین سطح خودرویی کشور این خودرو با برند سوزوکی عرضه بشه
اون روز رو میشه عصر رنسانس خودرو در ایران دونست
سام
۳۱ مرداد ۱۳۹۴با سلام
خواهش فرزاد عزیز و گرامی،لطف داری شما
hdkaka
۳۱ مرداد ۱۳۹۴اینو از لحاظ قیمت نباید باپراید مقایسه شه پژو پارس
18 میلیون خارج=6000 دلار
داخل 40 تومان
بعد اینو با تکنولوژی روز هست 8000 دلار میخوای بدن 25 تا 35
یه مورد دیگه همین ماشین چینی
خودتون قضاوت کنید.
reza
۳۱ مرداد ۱۳۹۴بی انصافیه خودرویی که تو سال 2015 طراحی و تولید شده بخوایم با پراید متعلق به دهه 80 میلادی مقایسه کنیم! (البته پراید سرور همه ماشین هاست توهین نباشه بهش :))
از هر نظر سرتر از پرایده .حتی 30 تومنم باشه ارزش خرید خوبی داره فراموش نکنیم mvm110 رو به این قیمت تو ایران عرضه میشیه.
و نباید فراموش کنیم از این خودرو باید اندازه یه هاچبک شهری انتظار داشته باشیم نه بیشتر.
به عنوان یه ماشین کوچیک شهری خیلی خوبه . هم مصرف سوخت پایینی داره هم رانندگی و هندلینگ خوبی طبق این بررسی داره هم شتابش خوبه برای این حجم موتور.(طراحی داخلیش خوبه بیرونیش هم بدنیست.)
و تحت نظر یه برند ژاپنی تولید میشه که حتما موندگاری خوبی داره.
به نظرم اولویت بازار ایران اینجور خودرو هاست که قیمت و مصرف سوخت پایینی دارن و نیاز قشر متوسط و ضعیف جامعه هستن تا از شر پراید راحت شن و یه ماشین بهتر و به روز تر سوار شن.
سام
۱ شهریور ۱۳۹۴دوست عزیز،در هیچ کجای این متن خودروی سوزوکی سلریو از لحاظ فنی،طرح بدنه و…. با پراید مقایسه نشده است و اصولا قیاس یک خودروی قدیمی و از رده خارج مربوط به دهه هشتاد میلادی با نمونه ای امروزی امر صحیحی نیست.به این دلیل از این خودرو به نام همتای جوان پراید نام برده شده که از لحاظ ابعادی در حد آن بوده و قرارهم است که با قیمتی مشابه عرضه شود و بالاتر از آن در شرکت ظاهرا رقیب سایپا، یعنی ایران خودرو تولید گردد.
وینسنت پرایس
۱ شهریور ۱۳۹۴آقای سام کاملا درست میگی . و حق با شماست . تا یادم نرفته بابت این مقاله هم متشکرم .
سام
۲ شهریور ۱۳۹۴با سلام
خواهش می کنم دوست عزیز و گرامی،لطف داری شما
سعید
۳۱ مرداد ۱۳۹۴نظر سنجی:قیمتش باشه 23 تومن
میخرم++++++++++
نمیخرم_ _ _ _ _ _
reza
۳۱ مرداد ۱۳۹۴بی انصافیه خودرویی که تو سال 2015 طراحی و تولید شده بخوایم با پراید متعلق به دهه 80 میلادی مقایسه کنیم! (البته پراید سرور همه ماشین هاست توهین نباشه بهش :))
از هر نظر سرتر از پرایده .حتی 30 تومنم باشه ارزش خرید خوبی داره فراموش نکنیم mvm110 رو به این قیمت تو ایران عرضه میشیه.
و نباید فراموش کنیم از این خودرو باید اندازه یه هاچبک شهری انتظار داشته باشیم نه بیشتر.
به عنوان یه ماشین کوچیک شهری خیلی خوبه . هم مصرف سوخت پایینی داره هم رانندگی و هندلینگ خوبی طبق این بررسی داره هم شتابش خوبه برای این حجم موتور.
و تحت نظر یه برند ژاپنی تولید میشه که حتما موندگاری خوبی داره.
به نظرم اولویت بازار ایران اینجور خودرو هاست که قیمت و مصرف سوخت پایینی دارن و نیاز قشر متوسط و ضعیف جامعه هستن تا از شر پراید راحت شن و یه ماشین بهتر و به روز تر سوار شن.
شایان
۳۱ مرداد ۱۳۹۴یه آشغالیه عین پراید
وینسنت پرایس
۳۱ مرداد ۱۳۹۴آقا شایان آلمانیها از این دوتا آشغالترن .
AHMADREZA
۳۱ مرداد ۱۳۹۴آره آشغالن چون شما نگاه کردنشون هم واستون زیاده
یاشار
۳۱ مرداد ۱۳۹۴برای جایگزینی برای پراید خیلی خوبه هم کم مصرفه هم ژاپنی و هم حداقل ۳ ستاره ایمنی از یورو نپ گرفته البته اگه به قیمتی نزدیک قیمت پراید عرضه بشه .
احمد باقری
۳۱ مرداد ۱۳۹۴باز هم بدتر از همیشه. این همه ماشین خوب رو ول کردن رفتن چسبیدن به این ماشین، باز هم برای سود بیشتر. این جمله خیلی جالب بود که اگه قیمت 25 تا 35 باشد، خیلی وسوسه انگیز است. واقعا سایت پدال مثل اینکه تحت فشار قرار گرفته و تبلیغات گسترده ای را برای شرکتهای خودروسازی شروع کرده است و هر محصولی که در هند یا تایوان یا از این دست کشورها تولید میشه رو کامل تبلیغ می کنه. واقعا باید گفت افسوس. بله، درسته، سوزوکی هست، ولی بین این همه ماشین خوب، باز هم برای سود بیشتر، این ماشین رو میخوان بیارن.
هادی
۳۱ مرداد ۱۳۹۴شما یه ماشین 35 تومنی ژاپنی نام ببر که گیربکس cvt داشته باشه به نظر من با گیربکس cvt بده من یکی از مشتریاش هستم
سام
۳۱ مرداد ۱۳۹۴دوست عزیز،آیا در حال حاضر با این قیمت خودروی مشابه ای در بازار ایران وجود دارد؟ وقتی خودرویی قدیمی و از رده خارجی همانند پژو پارس که همه مان کمابیش از کیفیت نازلش باخبریم با بهایی بیش از 40 میلیون تومان فروخته می شود شما انتظار دارید که خودرویی همانند سوزوکی سلریو با چه قیمتی به فروش برسد؟یادمان باشد این خودرو علیرغم کاستی های متعددی که با آن مواجه است یک محصول مدرن و به روز است و در صورت تحقق این قیمت (25 الی 35 میلیون تومان) لااقل می تواند بخش عظیمی از نیاز داخلی را پوشش داده و رفاه اقشار عظیمی از جامعه را اندکی بالاتر ببرد.
ارمان
۱ شهریور ۱۳۹۴رنو سیمبل هم قیمت مشابهی داشت 37000 درهم بود که این قیمت کاذب روش هست این اتفاق دیگه خیلی عادی شده , باز تو این رنج حسم میگه شورولت اسپارک ماشینه عالی هست توش هم نشستم واسه شهر عالیه باز ما از هر جایگزینه واسه پراید که ایمنیش از موتور سیکلت کمتره حمایت میکنیم
فرشاد
۱ شهریور ۱۳۹۴این خودرو فقط در شرایطی که قیمت نزدیک به پراید داشته باشه فروش میره.اگر به نزدیکی 30 تومن برسه هیچ شانسی نداره.
ما با خودمون که تعارف نداریم،سلیقه ی مردممون رو هم میدونیم.کسی با قیمتی بیشتر از 25 به این خودرو پول نمیده.
ما مثه اروپایی ها نیستیم که خودروی شهری و غیر شهری برامون فرق داشته باشه نشونش هم پرایدهای خیلی زیادی هست که تو جاده دیده میشن.شما خودتون فکر کنین ببینین خانواده ایرانی 3 نفره هم وقتی یه خودرو میخره با این میتونه سفر بره؟
حکمت
۳۱ مرداد ۱۳۹۴چند سال دیگه ایران خودرو صندوقدارش را میزنه و…. صد اسم دیگه روش میزاره و میشه خودرو ملی کوچک
میلاد
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ولی swiift با موتور 1600 اپر بر فرض محال بیاد خیلی خوب می شه.
استایلش خیلی ماهه این سویفت.
میلاد
۳۱ مرداد ۱۳۹۴اپر=اگر :/
نا شناس
۳۱ مرداد ۱۳۹۴پراید چرا آوردن ؟
که حالا می خوان جایگزین کنن کسی مجبور شون نکرده
M3 RS 4D
۳۱ مرداد ۱۳۹۴این خودرو هیچ وقت با 25 یا 35 میلیون هم فروش نمیره .یعنی نمیزارن بره …. اونوقت دیگه نمیتونن پراید رو که بفروشن ….
همین پژو هم قراره جمع بشه و بجاش ساینا بیاد … یعنی از همین اشغال هم اشغال تر ….
mds
۳۱ مرداد ۱۳۹۴خیلی ماشین مذخرفیه
من
۳۱ مرداد ۱۳۹۴اگر به تولید انبوه برسه تو ایران به قیمت زیر 30 میلیون میتونه بیاد و رقیب تیبا 1-2 ( و نه پراید 20 تومنی ) میشه که خب خیلی سرتره از تیبا
پ.ن .توی متن دایم ازش تعریف شده ولی برتری هاش نسبت به بقیه در حد 3 لیتر حجم صندق بیشتر و اپشن های فوق العاده مثل ضبط ! و بلوتوث ! مونده !؟!
sunmartin
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ما مردم بی چاره و دست و پا بسته ایران از شما مسئولین زحمت کش و بسیار باتلاش در زمینه پولسازی برج سازی زمین خواری رانت خواری و هزارو یک کار تخصصی دیگه از شما عزیزان درخواست داریم سلریو را به قیمت 27 و سوئیفت با قیمت 50 تومان به ما بفروشند تا از پراید نجات پیدا کنیم البته وام ارزشمند 15 ملیونی را هم لطف کنید و بما بدهید که خیلی خوشحال بشیم..بدون ضامن و سند و ..البته آرزو بر جوانان عار نیست ولی خوب ما آرزوهای بزرگی نداریم
علی
۳۱ مرداد ۱۳۹۴اگر قرار به تولید خودروهای کوچک باشد بهتره بریم سراغ دایهاتسو که تخصصش تولید خودروهای کوچک است و چون زیرمجموعه تویوتا هست از نظر کیفیت و دوام تثبیت شده میباشد.
Ali.Q
۳۱ مرداد ۱۳۹۴خب اینا ک تو یه قیمتن چرا فولکس up یا پژو 108 رو جای این نمیارن :/
mds
۳۱ مرداد ۱۳۹۴سگ پراید می ارزه به این مورچه خیلی طراحیش بچگانه هست آدم بشینه پشت این آبوروش میره که..
سامان از تبریز
۳۱ مرداد ۱۳۹۴در مقایسه با پراید که از موتور 1.3 لیتری 60 اسب بخار بیرون میکشه قدرتمندتره این از یک موتور کمتر از 1 لیتر 67 اسب بخار بیرون میکشه
مصرف سوختش خیلی عالیه
ایمنیش هم برا شهر خوبه خب تو یورونکپ تست شده اگه تو چینکپ ازمایش میشد راحت 4 ستاره میگرفت
مطمئن باشید اگه پراید یا حتی سمند تو یورونکپ ازمایش بشه 1 ستاره به زور میگیره
شتابش مثل همون پرایده شایدم بیشتر چون تو سایت سایپا نوشته شتاب 14 ثانیه
ولی یه چیزی بهم میگه اگه فروشش خوب باشه از نظر قیمت پله های ترقی رو بالا میره درست مثل تندر 90 که قرار بود جای پیکان رو بگیره
احسان
۳۱ مرداد ۱۳۹۴اقتصادی بودن از سر و روی این ماشین میباره اما مقایسه با پراید واقعا شرم اوره.دهه 80 میلادی هم فورد فستیوا یا همون پراید جزو بدترین ماشین های اقتصادی بود.اگر قرار باشه خودروسازای ایران بجای لجبازی به خودشون و ملت لطف کنن و برن تو کار مونتاژ برندهای معتبر قطعا خیلی بهتره
سام
۱ شهریور ۱۳۹۴در هیچ جای این متن سوزوکی سلریو از لحاظ فنی و… با پراید مقایسه نشده است بلکه چون این خودرو از لحاظ ابعادی نزدیک به پراید بوده و قرار هم است که توسط شرکت ایران خودرو مونتاژ شود و از سویی این سازنده خود را رقیب سایپا می داند لذا به این دلیل از آن به عنوان رقیب جوان پراید نام برده شده است.این نکته هم کاملا بدیهی است که قیاس یک خودروی دهه هشتاد میلادی با یک خودروی امروزی درست نیست.در ضمن پراید گرچه از لحاظ ایمنی خودروی نامناسبی بود و حتی موسسه ADAC آلمان آن را ناامن اعلام کرده بود ولی در زمان خودش به لحاظ استهلاک و کم خرجی گزینه بسیار مناسبی به شمار می رفت،این مطلب را از این بابت می گویم که خودم سال ها از یک خودرو پراید مدل 75 استفاده نموده و حداقل خرابی را در آن شاهد بوده ام.اگر امروزه می بینید که پراید از کیفیت نامطلوبی برخوردار است به دلیل عملکرد نامطلوب خودرو سازان و قطعه سازان وابسته است.
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱ شهریور ۱۳۹۴آقای کاویانی از شما بابت مطلب زیبا و بیان شیواتون تشکر میکنم.
دقیقاً با نظر شما موافقم.حداقل از نظر ایمنی بخوایم بررسی کنیم این خودرو 3 ستاره از موسسه ی EURONCAP داره به همراه 6 ایربگ در حالی که پرایدی که 2 تا ایربگ داره همون دوتاش هم به زور فعال میشه و ایربگش فقط غنچه میزنه!!!
ضمن اینکه ایمنیش این قدر پایینه که(پدال لطفاً پاک نکن این قسمت رو)مسئولین خودروسازی کشور حتی جرأت بررسی ایمنیش رو ندارن.
الان ایمنی سه ستاره رو فقط سمند و ال نود تونستن کسب کنن و 206 در مواردی 4 ستاره کسب کرده تازه اونم تحت استاندارد های EURONCAP و IIHS نبوده! سوزوکی سلریو مشخصاً در سطح بالاتری از پرایدی که 28 سال پیش به تولید رسید قرار میگیره.
حداقلش اینه که مردم با اطمینان خاطر بیشتری از خودروشون استفاده میکنن.این همه سال مردم جونشون رو گذاشتن کف دستشون و سوار بر پراید همه جا رفتن و تمامی کارهاشون رو انجام دادن.بنده نظرم اینه که حتی اگر این خودرو بهترین گزینه برای بازار ایران نباشه این قدر از پراید بهتر هست که ارزش خرید داشته باشه.
حقیقت مسلم اینه که پراید 28 ساله پاسخگوی نیاز امروز کشور ما نیست.
سام
۱ شهریور ۱۳۹۴با سلام
لطف داری باربد عزیز و گرامی،انجام وظیفه بود.
Km
۳۱ مرداد ۱۳۹۴بدبختی اینجاس که مردم غیور ایران زمین من جمله بعضی از کاربران گرامی پدال که بهتر باید بدونن از بقیه با همین ماشینم راضی میشن.ببخشید ولی مشکل از خود ماست.مسئولینم گیج و منگ نیستن و از این موقعیت سوء استفاده میکنن :) چرا باید زیر بار این قیمتا رفت؟
امیر
۳۱ مرداد ۱۳۹۴اول مدل پایه را 35 ثبت نام میکنند. بعد 40 تحویل میدن.
بعد جلوپنجره کرومی و شیشه بالابر عقب اضافه میکنن 55 میفروشن
بعد چراغاشو عوض میکنن 60 میفروشن.
بعد سلریو سمند، سلریو سورن، سلریو سریر، سلریو سال به تعداد سالهای عمر ما
و این داستان ادامه دارد…
دانیال
۳۱ مرداد ۱۳۹۴چرا قشر متوسط و رو به پایین حداقل نباید یه سراتو یا کیا ریو جدید یا خودروهای امثال این سوار شن مگه قشر ما آدم نیستن که مثه موش آزمایشگاهی شدیم
mehdi.s
۳۱ مرداد ۱۳۹۴همینم یه حرکت رو به جلو محسوب میشه، متاسفانه نباید انتظار داشت همه چیز یه دفعه خیلی سریع پیش بره، به هر حال همینم میتونه نشونه امیدواری باشه، اگه مسولین محترم بخوان! خیلی بهتر میتونن عمل کنن.
navidRR
۱ شهریور ۱۳۹۴بهتره اصلا به قیمت 25 ملیونی این ماشین امیدوار نشیم و شکممون رو صابون نزنیم که از محالات کهکشانه
اول ثبت نام میکنن بعد موقع تحویل زنگ میزنن لطفا موقع اومدن یه 5 ملیون هم با خودتون بیارید
و اگر سفارش جلو پنجره با طعم کروم رو بکنید یه 2 ملیون هم بابتش باید بدید
حالا چراغ های عقب رو در میارن و به عنوان آپشن لوکس جداگانه به مشتریان تقدیم میکنن یه مسئله ی جداس! ، مهم تر از اون وقتی که وارد ایران بشه از آپشن های قابل سفارش میشه به روکش صندلی ها اشاره کرد که راه راه باشه یا ساده و اینکه اختلاف قیمتش ناقابل یه ملیون تومن میشه!!
گذشته از این ها با این امکاناتی که داره اگه با قیمت خوبی ارائه بشه(که بعید میدونم) نه تنها جایگزین پرایده بلکه سروره پرایده
و صد البته در نهایت همه چی به قیمت ربط داره
genius
۱ شهریور ۱۳۹۴کلاس سوپر کامپکت با عنایت به فضای کم بار و سرنشینی که ایجاد میکنه خیلی باب طبعم نیست هر چند در نقطه مقابل این کلاس خودرویی در بحث فضای پارک کار راه بنداز تره.ایکاش حالا که اوضاع بسمت بهتر شدن پیش میره ویران خودرو بره بسمت تنوع برند و محصول نه تجدید قراردادهای سابق با شرکتهای قبلی،این کار هم باعث ورود سرمایه خارجی به کشور میشه هم میتونه منتج به ساخت کارخانه در جای جای مملکت و نتیجتا کاهش بیکاری جوانان و رشد متوازن تر شهرها بشه.
وحید
۱ شهریور ۱۳۹۴این با پراید قابل قیاس نیست
این اگه کیفیت کابینش بده پس پراید افتضاحه
این اگه استاندارد ایمنیش پایینه پراید قاتل زنجیره ایه
هرچند با همه اینا 35 زیاده
زحمت دعوت از این ماشینو نکشن
هروز یه خوابی. واسه مردم می بینند کی می خوان بیدار شند خدا می دونه
navidRR
۱ شهریور ۱۳۹۴با تشکر از جناب سام کاویانی عزیز با مطالب خوبشون
جدا از مزاحی که در کامنت بالاییم کردم این مسئله از اون مسائلیه که بسیار جای بحث و همفکری داره
ولی خودروسازان این مملکت آخرین چیزی که ممکنه بخوان بهش فکر کنن مردم و راحتی و امنیت اوناست.تازه قدرت اقتصادی ملت هم جزو مسائل به حساب نمیاد اصلا مهم نیست که به حساب بیاد!
سام
۱ شهریور ۱۳۹۴با سلام
خواهش می کنم دوست عزیز و گرامی،لطف داری شما
فرشاد
۱ شهریور ۱۳۹۴تو سایت سوزوکی دوتا سوایفت هست.اونی که موتورش 1600 سی سی رو میخوان بیارن؟نمونه 5 درش 14500 یورو قیمت داره که حدودا نزدیک 55 میلیون از آب درمیاد که بازم خیلی از محدوده توان خرید قشر متوسط دوره.
البته این یکی دیگه تقصیره خودروساز نیست مشکل از ارزش ریال و سرانه درآمد مردم ماست.