همانطور که پیشتر هم گفته شد بزرگترین خودروساز کشورمان در پی ساخت و ورود سه مدل از سوزوکی به نامهای سلریو، سیاز و سوئیفت میباشد. چندی پیش در مورد خودروی سلریو متنی را تقدیمتان نمودم اما در این قسمت سعی میکنم که تا اندازهای شما را با سدان سیاز آشنا نمایم، خودرویی که کماکان بهایی برایش تعیین نشده ولی برخی از سایتهای داخلی ارقامی حولوحوش ۱۰۰ میلیون تومان را برای آن ذکر نمودند که دراینباره هم باید منتظر ماند و دید.
مدل سیاز از جدیدترین محصولات سوزوکی به شمار میآید و از اوایل سال ۲۰۱۴ میلادی در گردونه تولید قرار گرفت. این سدان کوچک با نام ALIVIO در بازار چین ارائه شده و جانشین مدل محبوب SX4 در بازارهای آسیا و آمریکای لاتین و آفریقا گردیده است. در حال حاضر هم این خودرو تنها در دو نقطه از این عالم تولید میشود یکی از آنها شرکت ماروتی هند است و دیگری چانگان چین. مدل مربوط به کشورمان نیز از معبر هندوستان وارد میگردد. سوزوکی سیاز با دو پیشرانه متفاوت دیزلی و بنزینی عرضه میشود. پیشرانههای بنزینی آن هم از دو تیپ مختلف بوده و هردویشان نیز ۴ سیلندر هستند. این دو، سری K و G نام دارند، سری K از ۱.۴ لیتر حجم برخوردار است و سری G که منحصراً در بازار چین ارائه میگردد از حجمی معادل ۱.۶ لیتر. پیشرانه دیزلی آن که ساخت شرکت فیات است نسخهای ۴ سیلندر بوده و از حجمی معادل ۱.۳ لیتر بهره میبرد. نمونهای که قرار است وارد ایران وارد شود از پیشرانه سری K بهرهمند است. چندی پیش نسخه ۱.۴ لیتری این خودرو توسط کارشناسان سایت «AUTODEALER» آفریقای جنوبی مورد بررسی قرار گرفت که در اینجا چکیدهای از آن را تقدیمتان میکنم.زندگی مملو از شگفتیهای غیرمنتظره است. سوزوکی سیاز هم قطعاً از آن دست توفیقات اجباری است که نصیبمان شد. ما هم نیز بهنوبه خود پوسته سخت آن را شکافته و لایه تحتانی و پنهان آن را برملا نمودیم.
اخیراً کمپانی ژاپنی سوزوکی توانسته است وجهه و اعتبار درخوری را از بابت ارائه مدلهای متعدد سواری در شعبات محلی خود کسب کند. درست بهمانند قطعات یک پازل که در کنار یکدیگر جای میگیرند، آخرین نسخه سدان این خودروساز نیز در مکانی مابین سوزوکی سوئیفت DZIRE و مدل ممتازتر کیزاشی، جای میگیرد. این مدل که سیاز نام دارد عناصری از هر دو خودرو را در DNA خویش به ارث برده است. با این وجود و روی هم رفته، سوزوکی سیاز نه ظاهر و نه حسی از یک خودروی اقتصادی را القاء نمیکند. در طراحی خارجی این خودرو شواهدی چند وجود دارد که آن را از این باب کمی بالاتر از رقبایش قرار میدهد.
بی هیچ شک و شبههای مهمترین بخش در یک خودرو فضای جلوپنجره آن است و دپارتمان طراحی سوزوکی هم از این بابت خریداران خود را مأیوس نمیسازد، طرح جسورانه جلوپنجره آن که از خطوط افقی بهره میبرد با یک ورودی هوا که از طرحی اسپرتی برخوردار و در زیر آن جای گرفته، تکمیل میگردد و اینها همه به هوزینگ های چراغهای مه شکن (سپر جلو) آن ختم میگردد که در این بخش هم از خطوط و زوایای اسپرتی به نحو گستردهای بهرهگیری شده است. در نیمرخ کناری این خودرو از خطوط نرم و ملایمی استفاده شده و از علم آئرودینامیک هم در این جهت مدد گرفته شده است. طرح کناری این خودرو با رینگهای ۱۶ اینچی آن جفت میگردد (این سایز از رینگ در تیپ GLX به صورت استاندارد وجود دارد) و از این رو نمایی موزونی را برای آن مهیا نموده است. از دیدگاه شخصی، چراغهای عقب این خودرو که از خطوط و زوایای قدیمی و منسوخی بهره میبرند نمایی زشت و ناشیانه را برایش فراهم نمودند. عمده تمرکز سوزوکی در کابین این خودرو، در وهله نخست، بر خصائصی همچون راحتی و فضا بوده است. در تیپ GLX این خودرو احساسی از راحتی آدمی را فرا میگیرد که این امر ناشی از بهکارگیری پوششهای چرمی خالص و مرغوب در آن است. رنگ استفاده شده در کابین هم از نوع مشکی و خاکستری بوده که به همراه نواری نقرهای فام، جلوهای ظریف، جذاب و گیرا را برای آن فراهم نموده است. پوشش چرمی صندلیها در تیپ GLX این خودرو به صورت استاندارد ارائه میشود. اخیراً کاربری آسان تجهیزات در داخل کابین یک خودرو به امری بدیهی و ملموس درآمده و سوزوکی هم از این لحاظ بههیچوجه شما را ناامید نمیسازد. از سیستم تهویه مطبوع گرفته تا سیستم رادیو و کروز کنترل و هر چیزی که در این کابین وجود دارد، بهراحتی برای رانندگان آن قابل دسترس است. برای آنکه در این میان توازنی هم برقرار شود یک انتقاد هرچند کوچک هم بر مجموعه این تجهیزات، وارد است. چنانچه نیمنگاهی به مکان کنترلرهای سیستم صوتی آن که بر روی فرمانش نصب گردیده بیاندازیم آن را شبیه به مدل اسپلش خواهیم یافت. تمامی کنترلر های سیستم صوتی در سوزوکی سیاز در سمت چپ فرمان جای گرفته و تا اندازهای شلوغ و درهم است و موجبات ناراحتی و رنجش راننده را در ترافیکهای سخت فراهم میکند و مضاف بر آن، باعث برخورد دست او با جعبهدنده نیز میگردد (هنگام کار با کنترلرهای سیستم صوتی بر روی فرمان). از لحاظ عملکرد، این خودرو بیش از آنچه که انتظار میرود را در اختیارتان میگذارد، پیشرانه ۱.۴ لیتری آن توانی معادل ۷۰ کیلووات (۹۱ اسببخار) را در دور نسبتاً بالای ۶۰۰۰ دور در دقیقه برای آن فراهم نموده و گشتاوری معادل ۱۳۰ نیوتنمتر راهم در مواقع مورد نیاز به آن تحویل میدهد. سوزوکی مدعی است که این نومولود از مصرف سوختی معادل ۵.۴ لیتر در هر یکصد کیلومتر مسافت برخوردار است. یک شیوه آسان جهت دستیابی به رقم صحیح مصرف سوخت، رانندگی به مدت یک هفته در جادهها و ترافیک شهری است که در این مورد هم عددی که ما بدان دست یافتیم ۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر مسافت بود. داوری نهایی
سوزوکی سیاز یک خودروی بسیار خوب در ازای بهای پرداختی است و در بسیاری جهات هم از مدلهای رقیب خود پیشی میگیرد. در خودروی مذکور، توجهات زیادی به جزییات بیرونی و علیالخصوص فضای درونی آن مبذول شده که حسی مناسب و فضای فراوانی را برای سرنشینانش مهیا میکند. سوزوکی سیاز یک خودروی کامل برای خانوادههای کوچک است و از فضای پای بیشتری هم برای سرنشینان عقب خود، حتی نسبت به برخی از خودروهای لوکس بازار، بهره میبرد و صندوقعقب آن نیز میتواند ۴۹۵ لیتر بار و اثاثیه را در خود جای دهد. از حق نباید گذشت که سوزوکی با ارائه این مدل به بخشهای بالایی بازار چنگ انداخته و هر آنچه را که از یک سدان کوچک انتظار میرود و حتی بیش از آن را، در این خودرو ارائه داده است. مشخصات فنی (نمونه ۱.۴ لیتری، سری K)
حجم موتور: ۱۳۷۳ سیسی
توان: ۹۱ اسببخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۳۰ نیوتنمتر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۴ ثانیه (نمونه اتوماتیک)
حداکثر سرعت: ۱۶۴ کیلومتر بر ساعت (نمونه اتوماتیک)
سیستم فنربندی جلو: مکفرسون استرات
سیستم فنربندی عقب: محور پیچشی
ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
ترمز عقب: کاسهای
نوع جعبهدنده: ۵ دنده دستی – ۴ دنده خودکار
طول/عرض/ارتفاع: ۴۴۹۰/۱۷۳۰/۱۴۸۵
فاصله بین دو محور: ۲۶۵۰ میلیمتر
وزن: ۱۰۱۰ کیلوگرم (نمونه ۱.۴ لیتری)
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۱۹۵/۶۵ R 16
حجم باک: ۴۳ لیتر
گنجایش صندوق بار: ۵۱۰ لیتر (نمونه هندی)
2 عدد کیسه ایمنی هوا (راننده، سرنشین جلو)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم ترمز کمکی BA
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
کمربندهای ایمنی سهنقطهای
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
سیستم ورود بدون کلید
دکمه START/STOP
صفحه نمایشگر لمسی
سنسور پارک عقب
دوربین دید عقب
کانالهای هوا برای سرنشینان پشتی
سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 و پورت USB،AUX و اتصالات بلوتوث
لامپهای مه شکن جلو
سوکت برقی 12V
نگهدارنده عینک
و… قیمت
در آفریقای جنوبی: ۱۷۹,۹۰۰ الی ۲۱۴,۹۰۰ راند (۱۳,۸۰۰ الی ۱۶,۴۰۰ دلار، پیشرانه ۱.۴ لیتری)
در هندوستان: ۷۱۷,۰۰۰ الی ۹۵۹,۰۰۰ روپیه (۱۰,۷۰۰ الی ۱۴,۳۰۰ دلار، پیشرانه ۱.۴ لیتری)
عباس
۲۱ شهریور ۱۳۹۴تقریبا حساب کنی پول یک دنا!حالا این کجا دنا کجا؟؟؟۵۰ میلیون اضافه برای چیه؟؟؟تمام امکاناتشو بر میدارن از ۱۰۰ تومن شروع میکنن تا ۱۵۰ تومن میبرنش،بیست تیپ از توش در میارن!نمیدونم چرا بیست تیپ پراید داریم؟؟؟؟
سعید
۲۱ شهریور ۱۳۹۴به نظر منم قیمتش نا عادلانه اس البته تو این کشور چی عادلانه اس که این باشه
ولی من من میرم یه جک جی پنج میگیرم که هم خوشگلتره هم نصف قیمته این حالا باشه این ژاپنی ولی به صرفه نیس
amin
۲۲ شهریور ۱۳۹۴کلا نباید از ایرانخودرو و سایپا و شرکت های ایرانی خودروساز خرید کرد … ماشین 35 میلیونی رو 100 ملیون قیمت گذاشتن …دزدی تو روز روشن…کسایی که بخرن هم به نوعی باهاشون هم دست هستن.. چون این بی وجدان هارو پول دارتر میکنن.
ماشین میخوای بخری دست دوم تمیز پیدا کن و بخر
بابک
۲۲ شهریور ۱۳۹۴آره امین درست میگه؟
یه نگاه به دور و بر خودمون بندازیم بد نیست
به امکاناتی که تو کشورمون داریم، به همه شرایطی که داریم
حالا به نظرتون چی باعث شده که این شرایط به وجود بیاد؟کی باعث شده؟
خودمون باعث همه چی هستیم
و الانم میتونیم درستش کنیم
پس اگه ایرانی هستی
اگه به تاریخت افتخار میکنی
کمک کن که برگردیم به نقطه های اوج تمدن
اولینش هم نخریدن خودرو از ایرانخودرو و سایپاست
اگه دو سه نفرم اطرافت مسخره میکنن مشکلی نیست
بدون که خیلی ها تو این مملکت دیگه تا آخر عمرشون از این فرغون سازا هیچی نمیخرن
ارش
۲۱ شهریور ۱۳۹۴یکی از مسوولان سایپا به باشگاه خبرنگاران گفته بود پراید در عراق 10هزار دلار هست!!!!!!ملت عراق این خودرو ول میکنن میان پراید بخرن؟؟؟؟؟
ارش
۲۱ شهریور ۱۳۹۴خبر دیگه اینکه شرکت هیوندا شرط گذاشته برای اینکه محصولاتشو در ایران مونتاژ کنه نمیخواد با هیچ خودروساز داخلی شراکت کنه بلکه مستقل خودش کارخانه بزنه یا جای رو اجاره کنه و مستقل تولید کنه که به نظرم این اتفاق بی افته خیلی خوب میشه چون میدونیم که بعضی آپشن ها رو مثل مونتاژکارای داخلی برای سود بیشتر حذف نمیکنن.
رضا
۲۱ شهریور ۱۳۹۴حیف که نمیزارن وگرنه خیلی خوب میشد حالا چه هیوندایی یا هر شرکت خارجی دیگه ای
lio
۲۱ شهریور ۱۳۹۴این اتفاق بیفته خیلی خوب میشه ؟!!!! چه فرقی میکنه آخه ، کامل وارد بشه یا تو کشور مونتاژ بشه
اون از زباله های چینی ، اینم از اسباب بازی های کره ایی با آپشن های مختلف البته!
هیوندا!!!
amir
۲۲ شهریور ۱۳۹۴لابی ایرا خودرو و سایپا نذاشت و تمام تلاششون رو دارن میکن که این اتفاق در آینده نباشه
محمد
۲۲ شهریور ۱۳۹۴هیوندا اگه بیاد از خودروسازی ما دزدی رو یاد میگیره بعد یکی باید جلوی هیوندا رو بگیره
علیرضا
۲۳ شهریور ۱۳۹۴ولی به نظر من اعتبارشو خدشه دار نمیکنه و ماشین های با کیفیت و با اپشن ارائه میده مگه نذاشتن اپشن برا هیوندا به اون عظمت سود ایجاد میکنه؟؟یا با گذاشتن چند تا اپشن ضرر میکنه؟؟ اونها با فکر عمل میکنند دقیقا برعکس سایپا و ایران خودرو
AHMADREZA
۲۲ شهریور ۱۳۹۴ارش اگر ببفته نمیزارنش
Danial
۲۲ شهریور ۱۳۹۴داداش فک کن 1درصد بزارن مشکل اصلی خودرو توکشور ما هم همینه که رقابت نیست دوتا شرکت دولتی نشستن اون وسط هر کاری دوست دارن میکنن کسی هم کاری نمیتونه بکنه مجبورن که بخرن الان نگاه نکن کسی نمیخره ی زمانی همین خود من هم ال 90 خریدم هم 206 هم پراید پرا پون چیزه دیگه اینبود قیمت ماشین خارجی زیاد بود پس زورمون در همین حد ایران خودرو و سایپا بود حالا فک کن میتسو بیاد کاشین بزنه با سیسات قیمت گذاری خودش بده تو بازار اون وقت همه ماشین هاشونو تو خیابون ول میکنن ب عمون خدا میزارن میرن …
ali
۲۱ شهریور ۱۳۹۴نه بابا این سیاستشون که اول بکشند که بعد به تب راضی بشی. اول می خواند هو بندازند 100 تومن که اگه قرار ماشین جدیدم بزنند به این ارزونیام نیست که منتظرش نشستین، پس بیایند همین پژو سمندا 40 50 تومنیا بخریند وگرنه اعلام قیمت ماشینی که قرار شهریور 96 بیاد رو خط (تازه اگه بیاد) چه معنی داره بعدم که اومد میگند 90 تومن ملتم ذوق میکنند وایییی چه ارزون فک کردم 100 تومن فرداشم تو 3 ساعت 4000 تا ثبت نام میکنند مث کپچر.
محمد حسین
۲۲ شهریور ۱۳۹۴من موندم ملتی که کپچر 15000 دلاری را 105 میلیون تومان میخرن واقعا حساب کتاب بلدن؟؟!!
amir
۲۲ شهریور ۱۳۹۴شما به 20000 دلار به من تحویل بده 5000 نوش جونت حساب کتاب هم مال خودت همون 105 تومنی یعنی به دو عدد دنا ملی نمی ارزه؟
سجاد13
۲۲ شهریور ۱۳۹۴حالا قیمت هیچی جدیدا یاد گرفتن درسته برند به نظر ژاپنیه. اما محصولاتی ازونارو انتخاب میکنن که واسه بازار چین یاه هنده. میبینید که اگه علامت سوزوکی نبود و شما طراحی بدنه رو میدیدی بدون شک میگفتید چینیه. وگرنه سوزوکی واسه بازار جهانی همچین طراحی میده. :/
kevin7360
۲۳ شهریور ۱۳۹۴فقط یک کلام تا ورشکست شدن این متجاوزان به مال و جان مردم از خریدن خودرو صفر خودداری کنید.
alireza
۲۱ شهریور ۱۳۹۴به دلم نمیشینه…
در کل اسم ایرانخودرو به دلم نمیشینه
محمد
۲۱ شهریور ۱۳۹۴موتورش خیلی ضعیفه ترمز کاسه ای برای یه ماشین به اصطلاح صد میلیونی ماشین خوبی اما نه تو این رنج قیمت ایرانخودرو واقعا دزده
sunmartin
۲۱ شهریور ۱۳۹۴اگه کامنتم پاک نمیکنید:
این خودرو زیاد مطرح و مشهور نیست و در کشورهای دنیا طبق رنکینگ استقبال بسیار کمی ازش شده رقیباش کیا ریو هیوندای اکسنت و فولوکس آپ و هوندا فیت و نیز تویوتا یاریس هستند که رقبای کره ایش بیشترین فروش در این سگمنت در جهان دارند و جزو با اطمینان ارین خودروها زیر قبمت 14 هزار دلار با موتوری بسیار قویتر 120 تا 160 اسب و لیست بلند بالایی از آپشن ها هستند این ندل از سوزوکی که طراحیش رگه هایی از سیتروئن سی فور داره با قیمت 14 هزار دلاریش که تقریبا 43 ملیون هست با دلار 3200 تومانی و در مدل فول بعلت گشادی کیسه ویران خودرو و پر نشدن جیب آقایان حتی با قیمت 80 تومانی هم نمیتونه موفق باشه چرا که همین الان کیا سراتو با موتور 157 اسبی و شتاب بسیار عالی و طراحی بهتر باینکه یک نسل هم قدیمی تر هست با قیمت 80 تومان مشتری نداره و افت قیمت 12 ملیونی داره حالا وای بحال این سوزوکی که اصلا موتوروش با این گشتاور پایین و قدرت کم محلی از اعراب نداره نمیدونم اینها تا وی میخوان جلوی واردات بی واسطه با سود کم و یا ابجاد شرکت های مستقل و با مالکیت خارجی مثل هیوندای موتورز و فولکس بگیرن ..کسی نمیخره بی خودی تلاش نکنین جز عده ای دلال معلوم الحال
genius
۲۱ شهریور ۱۳۹۴یه حسی بهم میگه در دوران پساتحریم قراره یه برند بنجل دیگه یعنی سوزوکی جایگزین پژوی ناجنس بشه!!
ژاپنی میخواید بزنید لااقل برید سراغ تویوتا و هوندا که در کلاس جهانی خواهان دارن.
عباس
۲۱ شهریور ۱۳۹۴اگه ماشین تو ایران درست قیمت گذاری بشه شما سوزوکی رو بنجل نمیگی!با قیمت معقول بدن خیلی هم شرکت درستیه!بدبختی اینه از بس ویران خودرو وجهه پژو رو خراب کرده،با هر کس باهاش قرارداد میبنده ناخداگاه آدم حس برند آشغال به آدم دست میده!اگرم تویوتا و هوندا هم بیان اینا بلایی سرش بیارن که بگین صد رحمت به پژو
Archi KHAN
۲۲ شهریور ۱۳۹۴منم با نظر عباس جان موافقم ، با قیمت 10هزار دلار بِدن بد نیست
چیزی حدود 35-34 میشه ، تازه با دلار مثلا گروون
خیلی ها میتونن بخرن
من
۲۱ شهریور ۱۳۹۴به نظر من نمیارزه با قیمت بالا حتما شکست میخوره
موتور بسیار ضعیف 90اسبی
بدنه با ظاهر معمولی
امکانات متوسط
عباس
۲۱ شهریور ۱۳۹۴مگه میخوای باهاش پرواز کنی؟؟؟از یک موتور ۱۴۰۰ اینقد قدرت و گشتاور انتظاری بیشتر نمیره!شما حتما میخوای با فراری کورس بزاری!
amir
۲۱ شهریور ۱۳۹۴عزیز من ماشین همش شتاب نیست این ۹۰ اسب شما ازش کولر میگیری بعد فکر کن تابستون تو ترافیک اصلا راه میره؟ هر چی قدرت بیشتر ماشین سبک تر کار میکنه و استهلاکش کمه فکر کنید تفاوت ۲۰۶ ۱.۴ و۱.۶
Hitler
۲۱ شهریور ۱۳۹۴عزیز دقت کن نود اسب قدرت تئوری اون هس.برای بدست آوردن توان عملی مصرف کولر،برق،اختلاف ارتفاع،افت فشار در مناطق الوده مانند تهران،و…رو در نظر بگیر.
کابوی ها و فرشته هابرای ما وقت دارند،فقط تصور کن،وقتی که قلبی میشکنی،فرشته ای می میرد.(کابوی ها و فرشته ها،جورج مایکل)
mohammad 7
۲۲ شهریور ۱۳۹۴ویران خودرو وقتی یه دونه از این بفروشه، به اندازه ده برابر خود سوزوکی سود میکنه، کافیه صد نفر پیدا شه بخره، ویران خودرو اندازه صد تا ماشین سود میکنه، واسه همینه ککشون نمیگزه. واقعا وقتی به قیمت واقعی فک میکنم اعصابم از دست خودروسازای دزدمون خورد میشه
حمید
۲۳ شهریور ۱۳۹۴ایرانخودرو 1x = سوزوکی 10x
ایرانخودرو 100x = سوزوکی 100x؟!
احسان(احسان)
۲۱ شهریور ۱۳۹۴قیمت واقعی این ماشین 35 تا 52 میلیون هست اما 100 میلیون فروخته میشه.کمی مشکوکه
حسین . ش
۲۲ شهریور ۱۳۹۴تازه بد قضیه اینجاست که درآمد مردم ما از مردم خیلی کشورای دیگه کمتره. یعنی یه کارمند تو ایران باید 50 تا 100 برابر حقوق یک ماهش رو بده تا این ماشینو سوار بشه. بعد کارمندای اونا با حقوق هفت هشت ماهشون یه ماشین تو این رنج رو میخرن.
شهاب مفیدی
۲۱ شهریور ۱۳۹۴حالا ببینیم ایرانخودرو چه بلایی سر کیفیتش میاره البته اگه مونتاژش کنه
سکوت
۲۱ شهریور ۱۳۹۴شکست میخوره تو بازار…
mohsen
۲۱ شهریور ۱۳۹۴تصویر سوزوکی در ذهن من همین ویتاراهای زایس که یه زمانی قال مردم کردن کیزاشی ها هم اگه با قیمت منصفانه میدادن بدک نبود ولی خوب اینام بیان یه عده علاقه به قالب گیری دارند و میخرند وقتی MVM و میخرن اینو با کله میخرن ولی فکر نکنم ژاپن بیشتر از اینا به ما حق مونتاژ بده ***
mohsen
۲۲ شهریور ۱۳۹۴پدال جان تو مدیراتو روانی دارید میشینه کامنتارو چک میکنه و سانسور میکنه؟ بیکاری یعنی در این حد؟
احمد باقری
۲۱ شهریور ۱۳۹۴چرا ایراد می گیرید که قیمت 100 میلیون برای این ماشین زیاده، شاید در یک سری از قسمتهاش روکش طلا کار گذاشته شده باشه و برای اینکه ریا نشه، نگفتن.
سامان از تبریز
۲۱ شهریور ۱۳۹۴با 100تومن میشه یه اپتیما یا وای اف کارکرده خرید
محمد
۲۱ شهریور ۱۳۹۴یه خبری خوندم که نوشته شده بود هیوندای قراره بیاد و در ایران سرمایه گذاری کنه و شعبه مونتاژ خودرو بزنه
ولی فقط یک شرط داشته اونم اینکه با سایپا و ایرانخودرو همکاری نکنه…
یعنی دیگه حتی کره ای ها هم دست اینارو خوندن…
ALiHidden
۲۲ شهریور ۱۳۹۴دمشون گرم شناخت خوبی از اینا دارن نمیخوان اسم برندشون بد در بره من جای بنز و فولکس بودم صد صال حق مونتاژ رو ب اینا نمیدادم :|
HELL CAT
۲۱ شهریور ۱۳۹۴هنوز برای فروش زوده
رامتین
۲۱ شهریور ۱۳۹۴100 تومن برای اتومبیلی با 90 اسب!! اصلا توجیه نداره و با این قیمت اصلا فروشی نخواهد داشت. با 100 تومن سراتوی کره ای (نه مونتاژ سایپا) 1600 سی سی با توان 130 اسب یا اکسنت فول 125 اسبی با قیمت 85 تومن و… را میشه گرفت.
amir
۲۱ شهریور ۱۳۹۴ترجیح میدم سراتو ۲۰۱۴ کارکرده بخرم تا این اینقدرم نگین سوزوکی یه زحمت بکشین برین نمایندگی که پایلوت سوزوکی هست ببینید برای چی ماشین میاد نمایندگی
امین اریامن
۲۱ شهریور ۱۳۹۴درسته ژاپنیه و با کیفیت؛تو این شکی نیست. ..اما…
اما با 90 اسب و 135 نیوتون متر گشاور و 14 ثانیه شتاب و 164 کیلومتر حداکثر سرعت ، ته تهش میتونه جایگزین مناسبی واسه 405 ایرانخودرو باشه با قیمت حداکثر 33 تومن(405 قدرتش 95 و گشتاورش 151 شتابش هم قطعا خیلی کمتر 14 ثانیه هست)..
حالا ایران خودرو چطور فکر میکنه میتونه با قیمت 100 ملیون اینو بفروشه؟؟؟؟یعنی اینا چی فکر کردن ؟اصلا فکر کردن؟
ب نظرم این گاری سازا وسیله ی فکر کردنو ک همان مغز هست رو ندارن..
عجبا
وحید
۲۱ شهریور ۱۳۹۴این خودرو قیمتشرسی تا بیشتر نیست
اونم نمونه فولش
درباره دلار هم باید گفت این قیمت دلار هم بر اساس مصلحت بالا گرفته میشه
نحوه محاسبه هم غلطه باید بر اساس ارزش واقعی قدرت خرید قیمت گذاری بشه.
دوستی می گفت تو کویت به معلم 1000 دینار حقوق می گیره و با 7000 تقریبا می تونه به کمری بگیره
حالا اینجا حقوق معلم چه نسبتی با یه خودرو کمری داره. بیش از 150 برابر
حالا می فهمید نرخ ارز هم نقش بازیچه رو داره تو اقتصاد ما
lio
۲۱ شهریور ۱۳۹۴تجربه نشون داده مردم ایران پتانسیل خرید هر چیزی به اسم خودرو رو دارن
وقتی یه عده هستن که ماشین چینی میخرن ، وانت پراید میخرن
هستن کسایی که اینو هم بخرن
آقا شما هر چی بگین این ملت می خرن! چیکار دارین می ارزه یا نه!
sia1211
۲۱ شهریور ۱۳۹۴100 میلیون قیمت زده انگار 100 هزار تومان ه فرت فورت بری بخری مثل اینکه پول براشون علف خرسه همینطوری برای خودشن می برن و می دوزن با این قیمتها اصلا فروش نمی کنه مثل کیزایشی میشه حالا ببین
ALiHidden
۲۱ شهریور ۱۳۹۴اگه آرم سوزوکی نبود میگفتم چینیه
نمیدونم چرا ولی همچین حسی بهش دارم…
مهدی
۲۱ شهریور ۱۳۹۴حتما قرار نیست که چون مثلا تحریمها برداشته شده، باید ایران خودرو یا سایپا حتما با یکسری شرکتهایی قرارداد ببندند.
به نظر من اگر هیچ کاری نکنند بهتر از این هست که این خودروهای بی فایده رو وارد کشور بکنند و ارز رو از ایران خارج بکنند
ولی باز هم یکسری خواهند خرید متاسفانه
فرهاد
۲۲ شهریور ۱۳۹۴واقعا برای مسولین متاسفم که فکر می کنن هر کاری بخوان می کنن و مردم هم همیشه ازشون حمایت می کنن
جالبه اگه این ماشین رو وارد کنن هم همین حدود در میاد تازه با کیفیت مونتاژ بالا تر
ولی تو رنج 100 میلیون رقیب زیاد داره و اصلا حرفی برای گفتن نداره
لنسر، النترا ،ولستر، اکسنت ، سراتو ، ریو ، ام جی 3 ، ام جی 350 ،ام جی 6 (با یکم هزینه بیشتر یا 1 سال کار کرده)
یا خودرو های کار کرده تمیز
در حدود 40 تا 45 ارزشش با قیمت دلار 3000 تومن باشه بازار خوبی داره والا اصلا ارزش خرید نداره چون موتور ضعیفی داره و امکانات خاصی نداره
از همه مهمتر برند سوزوکی دهن پر کن نیست
در آخر ارزو می کنم کمپینی که داره روز ب روز قوی تر و گسترده تر می شه به خواسته هاش برسه و اون حقی که این مردم می خوان رو بدست بیاره
موفق باشید
american and japan
۲۲ شهریور ۱۳۹۴خرید هر گونه خودروی صفر ممنوع.چه ایرانی چه خارجی
امير
۲۲ شهریور ۱۳۹۴با صد ملیون میشه کیا اپیروس264 اسب بخاری خرید
درسته چند سال کا ر کرده عوضش کلی آپشن داره خیلی چیزایه دیگه
فرشاد
۲۲ شهریور ۱۳۹۴یه خودروی معمولیه برای افراد با درآمد پایین.با این توصیف قطعا صاحبش رو راضی میکنه چون خریدار میدونه چقدر داره پول میده.این قیمتهای نجومی هم خیلی عجیب نیست و ممکنه همین قیمت بزارن.مگه ویتارا رو 135 میلیون نمیدن؟خب اینو تخفیف دادن بمون گفتن 100 تومن.ایران خودرو اینقدر رو اینا سود کشیده که تیراژ پایین تولید براش ضرر ده نشه . هم تهش یه چیزی برا خودشون بمونه و هم ژست همکاری بین المللی بگیره.
حسین
۲۲ شهریور ۱۳۹۴سیاستشونو
میخان بگن ما خودرو های داخلی رو ارزون میفروشیم
ALiHidden
۲۲ شهریور ۱۳۹۴با صد تا میشه اینا رو خرید :
http://bama.ir/car/all-brands/all-models?price=100-100&pic=true
حالا انتخاب با شما….
امیرحسین
۲۲ شهریور ۱۳۹۴کارشناسان خودروسازان از وجود تعرفه در سایر کشورهای میگن ولی حقه بازی آنها اینست که واقعیت رو تمام نمیگن
در کشورهایی که تعرفه بالا وجود داره اگر که کمپانی خودرویی رو در داخل آن کشور مونتاژ کنه دولت اجازه میده که به قیمت کارخانه بفروشد و تعرفه مربوط به ماشین وارداتی هست
ولی در ایران ماشینی که در داخل کشور تولید میشه هم در عمل به 2 برابر قیمت بفروش میرسه و این نشان از اشتهای زاید الوصف خودروسازان برای خالی کردن جیب مردم داره
ارمان
۲۲ شهریور ۱۳۹۴ماشین خوبیه اگه 60 میلیون باشه نه بیشتر
ما شانسی که اوردیم اینه که کمپانی ایران خودرو نون آرد و ماست و شیر تولید نمیکنه
والا میرفتن از اسب مادیان شیر میکشیدن اب میبستن بهش میدادن به مردم!
ALiHidden
۲۲ شهریور ۱۳۹۴دمت گرم خیلی خندیدم :D
فقط ب نظر من 60 هم زیاد باید با قیمت واقعیش ب دست مردم برسه(ولی این چ حرفیه آخه اینجا ایرانه :| )