سوزوکی کیزاشی دومین محصول سازنده معروف ژاپنی است که به بازار ایران وارد خواهد شد. ایران خودرو از یکسو برای تنوع بخشیدن به محصولات و سبد انتخابی مشتریان و از سویی دیگر برای رقابت با محصولات سواری متوسط و لوکس بازار در میان گزینه های محدود خود، نهایتاً سوزوکی کیزاشی را انتخاب نمود.
به نظر می رسد که ایران خودرواز همکاری با سوزوکی راضی بوده که بجای پژو سراغ این تولید کننده دورگه ژاپنی آمریکایی رفته است.
سوزوکی کیزاشی رقیب مزدا ۶ و سوبارو لگاسی است و تلاش شرکت سوزوکی برای ورود به بازار خودروهای بزرگ و خانوادگی محسوب می شود.
سوزوکی کیزاشی در بازارهای جهانی باقیمت پایه ۱۸۹۹۹ دلار عرضه می شود. این قیمت شامل تجهیزات پایه نظیر گیربکس شش دنده دستی، هشت عدد کیسه هوا، سیستم تهویه دوگانه برای سرنشینان جلو و عقب، ۹ عدد اسپیکر، سیستم کنترل پایداری خودرو (ESP)، ترمز ABS ، پروژکتور، پاور ویندوز و نورپردازی زیر خودرو می باشد.
در صورت انتخاب گیربکس CVT قیمت به ۲۰۵۰۰ دلار خواهد رسید. بالاترین مدل نیز با ۲۴۳۹۹ دلار شامل صندلیهای چرمی و رینگها و تایرهای اسپرت و دوربین دید عقب و بازکننده در گاراژ و سنسور اتوماتیک باران و غیره می باشد.
مدل انتخابی ایران خودرو دارای موتور ۲.۴ لیتری و چهارسیلندر است که ۱۸۵ اسب بخار قدرت را در ۶۵۰۰ دور در دقیقه و ۱۷۰ پوند فوت را در ۴۰۰۰ دور در دقیقه تولید می کند.
با اینکه قیمت این خودرو در بازارهای جهانی مشابه قیمت یک پژو پارس یا سمند دنا در ایران است اما با مونتاژ آن در ایران باید منتظر رویت قیمتی نجومی پشت شیشه آن باشیم.با توجه به قیمت مشابه گراند ویتارا با این خودرو، در بازار ایران نیز قیمت زیر ۴۰ میلیون برای این خودرو متصور نیست.
انتخاب شما در بین خودروهای هم کلاس این خودرو در بازار ایران چیست؟ آیا سوزوکی می تواند نظر شما را جلب کند؟
توجه: این مقاله بصورت اختصاصی برای سایت پدال نوشته شده و برداشت از آن تنها با ذکر نام و آدرس این سایت مجاز می باشد.
جعفر
۵ آذر ۱۳۹۰قیمتش تو مجله ایران خودرو زده بود 58 میلون تومان
معترض
۵ آذر ۱۳۹۰[…] و قیمت ماشین وارداتی رو 3برابر بیشترمیکنن و کلی از آپشن هاشونم برمیدارن و خوردوهای بیخود و مرگ آور ایرانی رو به خوردمون میدن واقعا کی میخواد این وضع درست بشه از بس که مامردم ساده و توسری خوریم
احمدرضا
۵ آذر ۱۳۹۰حتماً من یکیشو میخرم ولی قبلش میرم مغزم را میزارم رو حالت آف…
یاشار
۵ آذر ۱۳۹۰بیاد زیر 40 میلیون عالیه
عطیه
۵ آذر ۱۳۹۰من یکی ازش میخوام فقط شرایطش خوب باشد
م.ن.ع
۶ آذر ۱۳۹۰در این رده قیمتی محصولات تویوتا،مثل کمری، رو ترجیح میدم…اما خودم حاضر کمی هزینه را بالا ببرم درعوض یک تویوتا آریون بگیرم.
از نظر تامین قطعات و خدمات پس از فروش اگر بالاتر از ایران خودرو نباشه،کمتر نیست.
امید
۶ آذر ۱۳۹۰با سلام وخسته نباشید .کیزاشی از نظر ظاهری دارای تیپی معمولی از نظر امکانات نمره خوب از لحاظ قیمتی خیلی گران است.دراین رده قیمتی ترجیح میدم سیتروئن c5 با 10میلیون اضافه تر بگیرم.فکر میکنم ازش استقبال نشه.یا علی
امیر
۶ آذر ۱۳۹۰سوزوکی کیزاشی ظاهری کلاسیک و زیبایی داره ولی اگه قیمتش بیاد پایین خریدنیه.
امیر
۶ آذر ۱۳۹۰در هر صورت ماشین خوبیه ولی بازم قیمتش گرونه…
ساسان
۷ آذر ۱۳۹۰باتوجه به عدم اقبال سوزوکی ویتارا در ایران اگر قیمت کیزاشی بالای 40 میلیون باشد نمیارزد.
علی
۷ آذر ۱۳۹۰با توجه به قیمتهای دلاری اعلام شده، قیمت این ماشین باید زیر 30 میلیون باشد تا مورد استقبال قرار گیرد.این در حالی است که باید با رقبایی مثل مگان و آوانته (2000CC)روبرو شود.
علی
۷ آذر ۱۳۹۰ایران خودرو مطمئنا از قبل فکر این ژاپنی را در سر داشته که به صورت تصاعدی قیمت ویتارا رو 10 میلیون بالا برده تا این ژاپنی بالای قیمت 50 میلیون وارد بازار ایران شود اگر زیر 40 میلیون عرضه گردد که بعید میدونم و با امکانات واقعیش ونه کم وزیاد شده واقعا می ارزه با تشکر علی
مسعود
۷ آذر ۱۳۹۰زیر 40 میلیون…؟
ال 90 هم قرار بود زیر10 میلیون باشه…
مصطفی عطار از اهواز
۷ آذر ۱۳۹۰واقعا به این میگن رقابت سالم بین شرکتهای خودرو سازی داخلی وخارجی ؟به نظر شما ایا درسته که به خاطر سود یک سری شرکت خودرو سازی خاص ما باید سالی 30000 کشته بدیم؟ ایا بهتر نیست با وارداته خودرو با قیمت واقعی و بدون گمرک از جون مردممون محافظت کنیم و یک رقابت سالم ایجاد کنیم؟ واقعا این وضع تا کی میخواد ادامه پیدا کنه؟
pedram
۷ آذر ۱۳۹۰قیمت کیزاشی در سه مدلش چنه ؟
یاشار
۸ آذر ۱۳۹۰من نمیدونم اینا رو برای چی به ما نشون میدن بعدش هم اونجوری قیمت گذاری میکنن اعصاب ادم و خراب میکنن
محمد
۸ آذر ۱۳۹۰انتخاب برا زمانیه که تنوع وجود داشته باشه نه با این درهای بسته تازه وقتی هم که 4تاش وارد میشه با این قیمتهای گزاف
حسین
۹ آذر ۱۳۹۰سوزوکی یک از براندهای خوب خودرو ژاپنی است ودرکلاس خودروهای کم حجم وکم مصرف در دنیابسیار خوب درخشیده و می توان به انواع مدلهای چون سوئیفت،ریتز،واگنر….و SX4 اشاره کرد.
خودرو کیزاشی یک خودرو بسیار شیک ومدرن با تکنولوزی روز ژاپنی است ودر مقایسه با مدلهایی نطیر پژو و مزدا قطعا برتر خواهد بود
قیمت فول آبشن این خودرو درحدود 55-60ملیون می باشد
خالد
۹ آذر ۱۳۹۰قیمت زیر 40 باشه ارزش داره اگه بالای 40 باشه کمری بهتره
مجید
۹ آذر ۱۳۹۰باسلام اگر آقازادها بگذارند قیمت 37 میلیون مناسب میباشدواستقبال هم خواهد شد
حسین
۹ آذر ۱۳۹۰شکل ظاهری زیبایی نداره
قیمت فول آپشنش هم 65 میلیون اعلام شده
علی
۹ آذر ۱۳۹۰قیمتش باید زیر 50 باشه تا ازش استقبال بشه ولی احتمالا قیمتش بالای 55 خواهد بود
نخسوزن
۱۰ آذر ۱۳۹۰سمند بسیار بهتر از کیزاشی است و یوسف زبان بلد نیست
حاج خدر
۱۰ آذر ۱۳۹۰طبق آخرین اعلام قیمتش 110 میلیون تمام است
آنهم نیم آبشن
جعفر
۱۲ آذر ۱۳۹۰با 110 میلیون به جای این لندکروز می خری
saeid
۱۳ آذر ۱۳۹۰سلام
یادتونه موقعی که ایران سمند و زد کره چی تولید میکرد
و هنوز مما داریم سمند تولید میکنیم و حالا کره چی تولید میکنه
صنعت خودرو سازی در یاران فقط به معنی سود شرکت های دولتیه همین و بس
بگذریم
من یه ماشین اسپرت ژاپنی رو به یه سدان در سطح متوسط ترجیح میدم
به نظر من مزدا 3 نیو با اینکه از فضای داخلی کمتری بهره منده . اما از نظر شکل و ظاهر و همچنین حس زسبای یک رانندگی هنوزم هم در جایگاه بالاتری نسبت به این ماشین قرار میگیره
فکر نکنم هیچ اپشنی از این ماشین قرار باشه باقی بمونه
این همون بلایی که سر همه ماشین های وارد شده به ایران میاد
با محاسبه سر انگشتی قسمت روز دلار و ارز در ایران و همچنین مالیات بر ارزش افسوده و تعرفه 90 درصدی واردات و هزینه های دیگه قیمت این خودرو دورو بر 53 54 میلیون باید در بیاد البته بازم میگم با کمترین تجهیزات
موفق باشین
ممد
۱۳ آذر ۱۳۹۰ماشینهای ژاپنی واقعا راحت وبدون دردسر هستند ولی امیدواریم ایران خودرو موتور این ماشین رو روی آردی نذاره واختراع کنه چون بهر چی دست میزنن اگه طلا باشه تبدیل به مس میشه اونم با فیمت نجومی اینست هنر ایران خودرو
محمدنبي
۱۳ آذر ۱۳۹۰امروز تو سایت ایران خودرو مشخصات کیزاشی و آؤرده بود مدل فول آن خیلی امکانات داره به نظرم از آزراو سوناتا بهتره
arsalan
۱۳ آذر ۱۳۹۰بعید میدونم کیزاشی بتونه جای آزرا و سوناتا رو بگیره، حالا سوناتا رو فاکتور بگیریم، از آزرا خیلی کم داره!
گرمکن فرمان، Auto hold، ماساژور صندلی و و و که به هیچ وجه نمیتونه با کیزاشی مقایسه اش کرد!
این فقط نظر شخصی منه!
سعید
۱۵ آذر ۱۳۹۰سلام
بااین امکانات ماشین خوبیه ولی حیف که تو ایران باید پول 4تاکیزاشی بدی تا یکی شو بخری واقعا متاسفم اینجوری که خودرو سازان روز بروز پسرفت میکنن تا پیشرفت ،امیدوارم هرچه زودتر مسولان از خواب بیدار شوند …..قیمتش تو ایران نباید از 33 ملیون بیشتر بشه