این اولین تصاویر از شاسیبلند کلاس B از سوزوکی است؛ مدلی که قرار است بهار سال آینده در اروپا عرضه شود. این خودرو که قرار رقیب مدلهایی مانند نیسان جوک و رنو کپچر باشد، بسیاری از عناصر طراحی خود را کانسپت iV-4 الهام گرفته است؛ کانسپتی که در نمایشگاه فرانکفورت تابستان گذشته رونمایی شد.
کانسپت iV-4 یک جهتگیری مغایر با شرایط کلی برند سوزوکی داشت. این خودرو دارای ۴۲۱۵ میلیمتر طول، ۱۸۵۰ میلیمتر عرض و ارتفاعی به اندازه ۱۶۶۵ میلیمتر بود. عناصر کلیدی این خودروی کانسپت شامل جلوپنجره ویژه پنج خطه برای تولید مدل شاسیبلند کامپکت سوزوکی استفاده خواهد شد.
شواهد نشان میدهد که این خودروی جدید سوزوکی از مدل SX4 S-Cross کوچکتر است. با این حال، احتمالاً از لحاظ پیشرانه و سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک با آن مشترک خواهد بود. به این معنی که احتمالاً گزینههای در دسترس برای پیشرانه موتورهای ۱/۶ لیتری بنزینی و دیزل خواهند بود که هر کدام قدرتی در حدود ۱۱۸ اسببخار خواهند داشت.
البته سوزوکی گزینههای مختلفی را پیش روی مشتریان خود خواهد گذاشت تا از آنها در خودروی شخصی خود استفاده کنند. شاید این مدل جدید بتواند در بازار بزرگ و رو به رشد کراساورها برای سوزوکی درآمدزایی داشته باشد.
این مدل جدید، در کارخانه سوزوکی واقع در مجارستان تولید خواهد شد و به عنوان بخشی از برنامه این کمپانی برای اضافه کردن ۴ مدل جدید به خط تولیدش خواهد بود. به همین ترتیب یک خودروی جدید شهری جایگزین هر دو مدل آلتو و اسپلش میشود. سوزوکی همچنین به دنبال یک یک سوپرمینی جادارتر بر اساس کانسپت G70 است.
PEUGEOT
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳روی ماشین که پارچه انداختن اصلا درباره قیافش نمیشه نظر داد
از نظر موتور قدرت معمولی داره
سوزوکی یه برند معمولی در ژاپنه
اما در این چند ساله پیشرفت خوبی داشته
meysam
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳این واقعا شاسی بلنده یا شاسی کوتاه؟ ارتفاع کف تا زمین با ماشینای سواری فرقی نداره که؟
sadegh
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳به یه کراس اور خیلی معمولی میخوره، در کل بهش میاد ماشینی باشه که توی خارج قشر متوسط می تونن روش حساب کنن، اما اگه بیاد توی ایران، فشر فوق پولدار باید بهش فک کنن، اینم از بخت ما…
NASSY
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳اصلا قیافش معلوم نیست اما برند سوزوکی از رقیب هاش خیلی خیلی عقب افتاده!!!!
امیدوارم با 4 تا مدل جدید که میخواد بزنه , باز بتونه رقابت کنه!!!
بهترین فروش سوزوکی توو هند هست, جون اونجا کارخونه زده
در کل شرکته خوبیه اما خیلی عقب از شرکت های دیکه
طراحی هاش هم بد نیست(از این عکس های میشه فهمید داره متحول میشه سوزوکی)
زیگما
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳احتمالا تا نیمه ی دوم قرن 21 تولید میشه….
NASSY
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ماشین های سوزوکی که توو بازار اسیا هست , دو مدل میاد
ساخت هــــند و ساخت ژاپن (ساخت ژاپن از هند خیلی گرون تره!!!!)
اما قیمت هاش برای قشر متوسط رو ب پایین عااااااااالیه
(کاااااش میشد یکم طراحی شو بهتر کنه)
کیفیتش خوبه:(
NASSY
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳بووووق! همچین زرورق پیچی کرده ماشین و که هیچی نمیشه دید و …
مررررررررردیم از فوضولی !!!:)
مسولیین رسیدگی کنین !!!
Ehsan
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳چه لباس گرونقیمتی تنش کردند ، نه از زره ولوو نه از این بارونی سوزوکی
Metalhead
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ماشین های ژاپنی عالیند
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
دلم خیلی برا کیزاشی میسوزه .
خیلی مظلوم رفت کنار .
Metalhead
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳کیزاشی عالی بود :(
برید کیا و هیوندای بخرید برید
کاش تویوتا سوزوکی رو بخره قبل از اینکه سوزوکی ورشکست بشه
saeid
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳بس حق
میلاد
جدی ازش خوشت میومد ؟
بنظر من یکم زیادی تپل بود :(
حس ماشین اسپرتو حداقل به من نمیداد
این کراس اورم که مثل این میتسوبیشتی ASX
( البته منطورم قیاس میتسوبیشتی و سوزوکی نیست اصلا )
یادمه اولین بار که دیدمش (ASX)
تو خیابون سورنا تو یه نمایشگاه بود
خحم موتورش رو تا که فهمیدم
دوباره نگاش کردم
بعد به فروشنده نگاه کردم
گفتم یکم زیادی کم نیست ؟ !!
الانم واسه این همینو میگم
یکم زیادی کم نیست ؟
این خرس و با این موتور بخوای جلو عقب کنی
دو روز وقت میبره : ))))
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
سعید من عاشقش بودم . کمتر مواقعی پیش میاد که من از
ماشین ژاپنی خوشم بیاد .
یکی تو محلمون داشت ، البالویی ، معتادش شده بودم .
saeid
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳بسم حق
ان شا الله
همه به عشقشون برسن
من که عشقم 911 :)
ali n
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳قشنگ از جلوش معلومه که گرند ویتارای بعدیه
رضا
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳از ویتارا خیلی کوچیک تره
فرهاد
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳تنها خودروساز ژاپنی که دیگه در حد ژاپن نیست چون خیلی عقب افتاده
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
این حرفو نزن .
سوزوکی خیلی هم برند خوبیه .
از کره ایی ها خیلی خیلی بهتره .
چاپلو
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳میلاد خداییش کسی حرف از کره زد.
اگه میخوای بحث کنی باید بگم سوزوکی گرند ویتارا یه اشغال بیش نبود که فقط طراحی خوبی داشت 2000 اش که اصن راه نمیرفت 2400 اش هم که دهن ملتو سرویس کرده بود از مصرف زیادش.
انصافا قبول نداری حرفمو؟؟؟؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
نه حرفتو قبول ندارم .
چون خودم چندبار پشت سوزوکی 2000 نشستم . عالی بود .
مدلش 2006 بود . حرف نداشت . فقط امکاناتش کم بود .
در مورد مصرف 2400 هم باهات مخالفم . اگر جفت
مدلهاشو داشته باشی ، متوجه خواهی شد که مصرف 2400
کمتره به خاطر سیستم متغیر باز و بسته شدن سوپاپ ها .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳در ضمن متوجه شدم که کسی از کره حرف نزد ، کلی گفتم .
چاپلو
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳درود.
ببین میلاد من نمیخوام حرف الکی بزنم ولی خودتم خوب میدونی که اسپورتیج و نیو توسان از هر لحاظ که بگی از گرند ویتارا سر ترن پس انقد از کره ای ها الکی بد نگو.
چاپلو
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳میلاد تو برای من دلیل بیار که چرا گرند ویتارا باید از اسپورتیج و نیو توسان بهتر باشه من کره رو میبوسم میزارم کنار.
مصطفی فقط P1
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳من از مدلای سوزوکی زیاد خوشم نمی یاد.
امید
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳صبر میکنیم تا نمایشگاه ببینیم طراحیش چطوره
خاوری مزراتی
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳میگن قراره همکار جدید ایران خودرو بشه..البته اشکودا هم مذاکراتی با ایران خودرو داشته که فعلا کنسل شده و شانس سوزوکی بیشتره
رضا
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳کاش اشکودا بیاد
AHMADREZA
۱ تیر ۱۳۹۴فکر کنم یه شاسی بلند شهری کامپکته