سوزوکی ویتارا در تابستان سال جاری فیس لیفت شد و هماکنون زمان انتشار جزئیات و تصاویر بیشتر از این خودروی ژاپنی فرا رسیده است.
ویتارا ۲۰۱۹ دارای طراحی بهبود یافته شامل جلوپنجره و سپر جدید، چراغهای عقب LED و رینگهای آلیاژی متفاوت میباشد.
کابین این خودرو نیز بهروز شده است. در این بخش شاهد عناصر نقرهای روشنتر روی داشبورد، دربها و کنسول مرکزی و همچنین متریال نرمتر بالای پشت آمپرها و الگوی جدید برای پانل داشبورد نقرهای میباشیم. پشت آمپرها نیز جدید بوده و از صفحهنمایش اطلاعات رنگی بهره میبرند.
البته تغییرات فنی مهمتر هستند و برجستهترین تفاوت ویتارا ۲۰۱۹ در مقایسه با نسخه سال پیشین پیشرانههای توربوی جدید هستند. این پیشرانهها که از S-Cross گرفته شدهاند جایگزین پیشرانههای ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی قبلی میشوند.
مدل پایهی این خودرو دارای پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربویی است که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری دارد. مدلهای فول تر ویتارا ۲۰۱۹ از پیشرانهی ۱.۴ لیتری توربو با خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۲۲۰ نیوتون متری استفاده میکنند. البته تاکنون هیچ خبر رسمی درباره قوای محرکه دیزلی ویتارا منتشر نشده است.
سیستم چهار چرخ محرک AllGrip سوزوکی صرفنظر از نوع تریم و نوع گیربکس به عنوان آپشن عرضه میشود. کممصرفترین نسخهی ویتارا از نوع ۱ لیتری دنده دستی و دیفرانسیل جلو است که طبق ادعای سوزوکی مصرف سوخت متوسط ۵.۳ لیتری را بر جای میگذارد.
ویتارا همچنین از نظر سیستمهای ایمنی نیز بهروز شده و سیستم ترمز راداری قبلی جای خود را به سیستم حمایت ترمز حسگر دوگانه یا DSBS داده است. اگرچه سیستم قبلی از راداری با موج میلیمتری سود میبرد اما سیستم جدید هم از دوربین مونوکولار و هم رادار لیزری سود برده و به همین دلیل دارای قابلیت تشخیص عابران پیاده میباشد.
DSBS شامل هشدار خروج خودرو از خط، تشخیص عابران پیاده، هشدار نقاط کور و هشدار ترافیک عقب میباشد.
پیکان جوانان گوجه ای
۶ مهر ۱۳۹۷همه چیزش عالیه به جز طراحی دریچه سیستم تهویه این مدلها دیگه مد نیست تو ذوق یزنه
محمد
۷ مهر ۱۳۹۷اصلا طراحی خارجی خوبی نداره
شبه چینی
محمد
۷ مهر ۱۳۹۷سوزوکی هم نه بدتر از ایرانخودرو و سایپا، دست از سر این طراحی های کهنه ور نمیداره
.
حالا اگه حس نوستالژیک داشت مثل فولکس بیتل
یا شاخصه اش زبان طراحی اش بود مثل بنز G کلاس باز یه چیزی
.
بخدا کلاس شاسی بلند ها اینقدر متنوع شده حتی عمر یه طراحی توش به ۳-۴ سال رسیده
اما سوزوکی کماکان مرغش یه پا داره
.
درسته که کیفیت داره
وای اگه اینجور بود که الان هنوزم همه تویوتا لندکروز مدل ۱۹۹۰ صفر کیلومتر سوار میشدن
ADAK
۶ مهر ۱۳۹۷بیاد ایران میشه 1/5 میلیارد …
همون نسل عهد دقیانوسش شده 350
علیرضا
۶ مهر ۱۳۹۷دیگه جَو نده
از میتسوبیشی اوتلندرو سانتافه و ایکس تریل و … که بالاتر نیست
ADAK
۷ مهر ۱۳۹۷جو چیه!
– https://bama.ir/car/details-2-7008611/1397-suzuki-grand-vitara-ir-at-2.4-for-sale
سوزوکی ویتارا فول مشکی – اتومات-کلاس 10- موتور 2.4 لیتری
قیمت پیشنهادی فروشنده: 360,000,000 تومان
حالا اگه این طرح جدیدش اومد که امکان نداره قبل از چند سال دیگه برسه ایران ، بیبین چقد قیمت میخوره !
emad1990
۷ مهر ۱۳۹۷منبعت باماس داداش!؟ دلیل نمیشه
منم امشب میرم سوزوکی رو که ندارم قیمت میذارم 500
منبعت باید نرخ معاملات انجام شده باشه که الان خیلی کم معامله میشن این ماشینا نسبت به2سال پیش و قبلترش
ADAK
۸ مهر ۱۳۹۷ببخشید شما مبع ات رئیس اتحادیه فروشندگان خودروعه ؟!؟!!؟
دوما : کسی مگه اینکه ناراحتی روانی داشته باشه بره ماشینی که اصن نداره را آگهی کنه !!
بهزاد
۶ مهر ۱۳۹۷سال 2019 و همچنان لامپ نارنجی رنگ برای راهنما…..!
الکی
۷ مهر ۱۳۹۷تو اروپا لامپ راهنمای نارنجی رنگ اجباریه
تو خیلی از کشورا اجباریه
کلا دوتا استاندارد جهانی هستش که کشورا رعایتش میکنن
یکی امریکا و یکی اروپا
تو امریکا لامپای راهنمای غیر همرنگ نور چراغا تو چراغ جلو اجباریه. اگه پیچیده شدش یعنی اینکه اون لامپای راهنمای داخل چراغ جلو باید به رنگ نارنجی باشه. وگرنه تایید نمیشه
تو اروپا ولی لامپای راهنمای کنار ماشین یعنی یا داخل بدنه و یا کنار ایینه های بغل باید نارنجی باشه. در واقع تو اروپا اون لامپای راهنمای داخل چراغای جلوی ماشین میتونه سفید و همرنگ نور پایین نور بالا باشه
اکثر کشورام استانداردای اروپا رو اجرا میکنن
بعضی چیزا دست سازنده نیستش. قوانین بازار هدف هستش تعیین میکنه
همین ویتارایی که تو عکسه و راهنمای نارجنی تو چراغای جلو هستش یعنی اینکه برا بازار امریکا طراحی شده
ولی تو بازار اروپام میتونه به فروش بره با همین رنگا فقط در صورتی که چراغای راهنمای بغل هم نارنجی باشه. حالا شاید سوزوکی برا بازار اروپا لامپای نارنجی چراغ جلو رو برداره ولی اگه بودش اشکالی نداره.
آرین
۶ مهر ۱۳۹۷140 اسب؟
لعنتی گرند ویتارا رو توسعه میدادی بهتر بود
یاسین
۶ مهر ۱۳۹۷من خودم الان یه گرند ویتارا دارم واقعا به جز مصرف سوخت بالاش مشکلی ندارم باهاش خیلی خیلی کاربردیه به نظرم سوزوکی باید سوزوکی روطراحی گرند کار میکرد و نمیرفت سراغ تبدیل کردنش به یه کراس اور ساب کامپکت عوض کردن سگمنت ویتارا از نظر بحث فروش برای سوزوکی بد نیست چون الان سلیقه بازار دنیا این شده ولی یه جورایی هم بازار دنیا رو از یه اس یو وی خوب و ارزون قیمت محروم کرده
الهی
۷ مهر ۱۳۹۷شبیه چینیا شده… ای وای…
Mili
۵ اردیبهشت ۱۳۹۸قیمتش بین حداقل 400 تا 450 میلیون تومان.