معرفی سوزوکیهای جدید ایرانخودرو در آستانه ورود به بازار
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
۳۴ خواندن این مطلب 4 دقیقه زمان میبرد
پس از اخبار و شایعات فراوانی که در چند ماه اخیر در مورد شرکای خارجی آینده خودروسازان کشورمان به گوش میرسید، بهتدریج اخبار جدیتری از این همکاریها به رسانهها درز میکند که وضعیت همکاریهای خودروسازان و آینده بازار و صنعت خودروی کشورمان را روشنتر میکند.
Suzuki Swift سوزوکی یکی از شرکای جدی ایرانخودرو در زمان پیش از تحریمها بود و دو محصول ویتارا و کیزاشی را با همکاری ایرانخودرو در ایران عرضه میکرد که سرنوشتی کاملاً متفاوت با یکدیگر داشتند. سوزوکی گرند ویتارا شاسیبلندی بود که با محبوبیت فراوانی مواجه شد و توانست با تکیه بر قابلیتهای فنی مناسب و کیفیت خوب خود، جای مناسبی در بین مردم داشته باشد. از طرف دیگر، کیزاشی سدان سایز متوسط دو دیفرانسیل سوزوکی، علیرغم ارزشهای بالا، نتوانست آنطور که باید و شاید در بین مردم کشورمان محبوبیت کسب کند. البته این استقبال سرد مختص کشور ما نبود و تولید سوزوکی کیزاشی به دلیل استقبال پایین در سایر بازارهای جهانی نیز بهتدریج متوقف شد.
اما اکنون سوزوکی قرار است که با محصولاتی متنوعتر و اقتصادیتر پا به عرضه رقابت بگذارد. طبق آخرین اخباری که از ایرانخودرو رسیده است، این شرکت قصد دارد بهزودی سه محصول جدید از سوزوکی، یعنی سوئیفت، سیاز و ویتارای جدید را به بازار عرضه کند. قطعات منفصله این محصولات به احتمال زیاد از مبدأ هندوستان به کشورمان وارد شده و در سایت ایرانخودرو خراسان مونتاژ میشوند. به همین مناسبت تصمیم گرفتیم تا نگاهی به این محصولات جدید انداخته و آنها را به طور مختصر بررسی کنیم.
Suzuki Ciaz لازم به ذکر است که متأسفانه به دلیل اینکه اطلاعاتی که در مورد خودروهای جدید و شرکای جدید خودروسازان کشورمان درز میکند بسیار اندک و محدود است، در حال حاضر امکان اعلام جزئیات فنی و آپشن های هیچکدام از خودروهای فوق ممکن نیست. در نتیجه آنچه که در این مطلب بیان خواهد شد، چیزی است که ما احتمال وقوع آن را میدهیم. Suzuki Swift
سوزوکی سوئیفت:
بررسی را از ارزانترین و کوچکترین محصول سوزوکی آغاز میکنیم. سوئیفت یک سوپرمینی در ابعاد تویوتا یاریس و مزدا ۲ است که طبق نظر کارشناسان مختلف در سراسر جهان، ارزش در برابر پرداخت بالایی داشته و از بسیاری از جنبهها یکی از بهترین سوپر مینیهای اقتصادی به شمار میرود. نشریه تاپ گیر (top gear) در مورد این خودرو مینویسد: “کوچک، شیک و به طور غیرمنتظرهای رانندگی با آن سرگرم کننده است، سوئیفت از چیزی که اغلب مردم فکر میکنند خودروی بهتری است”
SUZUKI SWIFT سوزوکی سوئیفت که ایرانخودرو قصد مونتاژ آن را دارد، نسل سوم سوئیفت است که از سال ۲۰۱۰ تولید آن آغاز شده است و در سال ۲۰۱۳ یک بهروزرسانی بر روی آن اعمال شده است و تغییراتی مانند چراغهای روشنایی روز به آن اضافه شده است. ۲۰۱۵ Suzuki Swift۲۰۱۵ Suzuki Swift۲۰۱۵ Suzuki Swift لذت رانندگی بالا در برابر مبلغ پرداختی و ایمنی بالای سوئیفت میتوانند برگهای برنده این خودرو در برابر رقبا باشند. این خودرو در سال ۲۰۱۰ موفق به کسب ۵ ستاره کامل از موسسه یورو NCAP شده است. ۲۰۱۵ Suzuki Swift طبق اخبار اعلام شده، سوزوکی سوئیفت در سه تیپ ۱.۲، ۱.۴ و ۱.۶ لیتری و در بازه قیمتی ۴۴ تا ۷۷ میلیون تومان وارد بازار خواهد شد. در این صورت با توجه به رقبای فعلی در بازار و شرایط موجود، میتوان به موفقیت این خودرو در بازار ایران امیدوار بود.
۲۰۱۵ Suzuki Swift
۲۰۱۵ Suzuki Swift
سوزوکی سیاز
دومین خودروی سوزوکی که در آینده وارد کشورمان خواهد شد یک سدان جمع و جور به نام سیاز است. سوزوکی سیاز از محصولات سوزوکی ماروتی است که تولید کننده محصولات سوزوکی در هندوستان میباشد. این خودرو علاوه بر هندوستان، در چین و تایلند نیز تولید میشود و حضور چندانی در بازارهای کشورهای توسعه یافته ندارد.
Suzuki Ciaz این خودرو دارای دو گزینه موتور ۱.۴ لیتری و ۱.۶ لیتری و جعبه دنده ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک میباشد که دقیقاً معلوم نیست که کدامیک از این گزینهها برای مونتاژ در کشورمان انتخاب خواهند شد. ضمناً ما نتوانستیم نتیجهای از تست ایمنی این خودرو در مؤسسات معتبر به دست آوریم.
image description طبق اخبار رسیده، این خودرو ۱۰۰ میلیون تومان قیمت خواهد داشت که در این صورت ارزانتر از رقبایی مانند هیوندای الانترا، کیا سراتو و تویوتا کرولا خواهد بود. البته از نظر فنی، ایمنی و کیفی قطعاً قابل رقابت با خودروهای خوشنامی که از آنها نام بردیم نخواهد بود.
سوزوکی ویتارای جدید
سوزوکی گرند ویتارا یک شاسیبلند واقعی خوشنام است که در سالهای اخیر با تکیه بر قابلیتهای فنی خوب و البته نبود رقیب قابل در بازار کشورمان توانست جای پای خود را بهخوبی باز کند و محبوبیت فراوانی را برای خود کسب کند. ایرانخودرو اعلام کرده است که بهزودی نسخه جدید ویتارا را وارد بازار خواهد کرد. اگر منظور ایرانخودرو، نسخه فیسلیفت ویتارا باشد که اصلاً ارزش بحث و بررسی را نخواهد داشت. بنابراین ما فرض را بر این قرار میدهیم که منظور، نسل جدید ویتارا است که از سال ۲۰۱۵ وارد بازارهای جهانی شده است.
Suzuki Vitara S هنگامی که با نسل جدید ویتارا مواجه شوید باید هر آنچه که از نسل قدیم در ذهن داشتید را دور بریزید. برخلاف نسل قبلی که یک شاسیبلند واقعی با قابلیت آفرود بالا بود، نسل جدید یک کراس اور جمع و جور است که در تمامی زمینهها از نسخه قبلی ضعیفتر است. Suzuki Vitara 2015Suzuki Vitara 2015Suzuki Vitara 2015 نسل جدید ۱۲۵ میلیمتر در طول، ۸۵ میلیمتر در ارتفاع و ۳۵ میلیمتر در عرض کوچکتر از نسل قبلی شده است و فاصله محوری آن ۱۴۰ میلیمتر کاهش یافته است. حجم موتور آن نیز ۰.۸ لیتر از نسل قبلی کمتر شده است که بدین معنی است که قدرتمندترین نسخه آن دارای موتور ۱۶۰۰ سیسی میباشد. قدرت در این خودرو در نسخههای پایه تنها به چرخهای جلو و در نسخه فول به هر چهار چرخ منتقل میشود. از نظر ایمنی این خودرو موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی از موسسه یوروانکپ شده است. لازم به ذکر است که سایت یوروانکپ این خودرو را در دسته سوپرمینی ها دستهبندی کرده است.
طبق اخبار واصله این خودرو ۱۳۰ میلیون تومان قیمت خواهد داشت. قیمتی که با توجه به این مشخصات فنی کمی جای تعجب دارد و این احتمال را به وجود میآورد که ایرانخودرو قصد تولید نسخه بهروز شده از نسل قبلی را داشته باشد.
سیاز100 وای خدا وای خدا چقد تمع بابا چقد دزدی اخه من فک کردم ته تهش 40 ملیونه الان دارن به یه نتیجه میرسم وایساده بودم ماشین های جدید بیاد یه ماشین با قیمت مناسب کیفیت خوب بگیرم میبینم نه بابا باید تا ابد پراید سمند 405 پارس سوار شم این ماشینارو تو اروپا امریکا الاغ هم سوارنمیشه بابا بسه به خدا ما چه گناهی کردیم اخه ای خدا
یه جمله هست که میگه جهان سوم جاییست که مردمش به فکر امدن یک روز خوب هستند نه اوردنش تا زمانی که مردم به انتظار مسولین بشینن هیچ روز خوشی نخواهیم دید.بابا نخرید نخرید خوب خودتون دارد این ***حمایت میکنین
سیاز هیچ اقبالی در مقابل سراتوی تولیدی سایپا را هم ندارد درجاییکه طراحی نسل دوم سراتو(سایپایی) جزو یکی از بهترین طراحی های پیتر شرایر است و موتور قدرتمند 158 اسبی این خودرو با گیبربکس 7 سرعته اتومات آن کاملا همخوانی دارد حالا ما فرض بر سراتوی سایپا قرار دادیم سیاز چه بلحاظ ایمنی و طراحی و قدرت حتی نزدیک سراتو و النترا نیست نهایت قیمت منطقی برای اینخودرو 50 تا 55 ملیون است
هیوندای الانترا، کیا سراتو ?????? سوزوکی نمیتونه از نظر کیفیت با این ها رقابت کنه؟ پدال جان سوزوکی یه ژاپنیه. یه ژاپنی حتما حتما حتما کیفیتش از کره ای ها بهتره. چرا انقد ژاپنی ها رو مظلوم گیر آوردین و کره ای هار و بالا می کشین؟
قدرت خرید مردم بدجور پایینه.بدون اومدن خارجی ها به کشور نمیشه زندگی خوب داشت.خودکفایی سرابی برای نااهلان بیش نیست.برای باشرافت زیستن فقط و فقط و فقط تعامل با دنیا و اصلاحات شدید اقتصادی نیازه.امید داشتن هم به ملت یاد داده تن پرور و تنبل بار بیان
تا وقتی پژو و پراید تولید میشه وضع همینه تمام ماشین ها 2-3 برابر قیمت اصلی فروخته میشن ما یه آشنا داشتیم میگفت ام و ام x33به قیمت 12 میلیون میاد اونوقت 60-70 میلیون میفروشن :) :) :)
فکر کنم با این قیمتگذاری به عاقبت سوزوکی کیزاشی دچار بشن البته به نظر من کیزاشی حداقل از لحاظ ظاهری یک سر و گردن از این پیاز بالاتر بود. ابتدا قیمت کیزاشی رو 75 میلیون اعلام کردن بعدش بالای 100 میلیون عرضه شد.
امین
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵هیچ کور سوی امیدی در آینده اقتصاد و رفاه ما مردم نیست …
آیا کسی هست شمعی بیفروزد؟؟
ارش
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵قیمتشون بالا هست.
peyman.german
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵قیمت ها شاید یکم از میانگین جهانی بالاتر باشه،اما مشکل اصلی پایین بودن نرخ ارز کشور و همچنین کم بودن دسمزد اکثریت مردمه.
Pagani
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵پیاز ؟؟؟؟؟؟؟؟
تیلور سوئیفت!!!!
تا حالا ازین زاویه به خودروسازیمون دقت نکرده بودم??
نوید جهرمی
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵شمع که چ عرض کنم. کاش یکی بیاد کبیرت بکشه زیرش راحت شیم. مردیم از اینهمه استرس و انتظار. بترکوننش خلاص شیم بره بابا
سعید
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵اون دوتا خوشکلند اما سوئیفت قشنگ نیست انصافا
سعید
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵چرا الکی منفی میدید، مثلا منفی میدید خیلی با کلاس و متمدن هستید
بازم میگم که سوئیفت اصلا خوشکل نیست، عقبش مثل مگان هاچ بک حال به هم زنه
دانیال
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵سیاز100 وای خدا وای خدا
چقد تمع بابا چقد دزدی اخه
من فک کردم ته تهش 40 ملیونه الان دارن به یه نتیجه میرسم وایساده بودم ماشین های جدید بیاد یه ماشین با قیمت مناسب کیفیت خوب بگیرم میبینم نه بابا باید تا ابد پراید سمند 405 پارس سوار شم
این ماشینارو تو اروپا امریکا الاغ هم سوارنمیشه بابا بسه به خدا ما چه گناهی کردیم اخه ای خدا
حامد
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵یه جمله هست که میگه جهان سوم جاییست که مردمش به فکر امدن یک روز خوب هستند نه اوردنش تا زمانی که مردم به انتظار مسولین بشینن هیچ روز خوشی نخواهیم دید.بابا نخرید نخرید خوب خودتون دارد این ***حمایت میکنین
سامان اذری
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵حرام خورها
sunmartin
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵سیاز هیچ اقبالی در مقابل سراتوی تولیدی سایپا را هم ندارد درجاییکه طراحی نسل دوم سراتو(سایپایی) جزو یکی از بهترین طراحی های پیتر شرایر است و موتور قدرتمند 158 اسبی این خودرو با گیبربکس 7 سرعته اتومات آن کاملا همخوانی دارد حالا ما فرض بر سراتوی سایپا قرار دادیم سیاز چه بلحاظ ایمنی و طراحی و قدرت حتی نزدیک سراتو و النترا نیست نهایت قیمت منطقی برای اینخودرو 50 تا 55 ملیون است
آبادان
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵سیاز و ویتارای جدید محکوم به شکست هستند با این قیمت اما سویفت با قیمت زیر 50 میلیون شاید بتونه کاری کنه.
رضا پ
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵زیر 50 میلیون ضعیف ترین موتور و دنده ایشو شاید بده
(*مهرداد*)
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵سویفت غیرممکنه این قیمت
Sina
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵چه قیمتای ابلهانه ای
محمد
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵هیوندای الانترا، کیا سراتو ?????? سوزوکی نمیتونه از نظر کیفیت با این ها رقابت کنه؟ پدال جان سوزوکی یه ژاپنیه. یه ژاپنی حتما حتما حتما کیفیتش از کره ای ها بهتره. چرا انقد ژاپنی ها رو مظلوم گیر آوردین و کره ای هار و بالا می کشین؟
رسول
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵سیاز فقط اسم ژاپن رو داره درواقع هندسه
رسول
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵سیاز فقط اسم ژاپن رو داره درواقع هندیه
احمد باقری
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵باز هم همون داستان قدیمی.
بهنام طیبی
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ایران خودرو خیلی درتلاش بتونه ابرو خودشو حفظ کنه با محصولات جدید
بهنام طیبی
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵من به هیچ عنوان با سیاست های خودروسازی ایران بخصوص ایران خودرو موافق نیستم.
خودروها بصورت قیمت های غیرواقعی تولید و بدست ملت میرسن
عارف
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵بله دیگه ایرانخودرو باید از هر کدوم حداقل ۲۰ میلیون سود کنه وگرنه تولیدشون بیخود خواهد بود!
بهنام طیبی
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ملت نباید خریداری کنن که متاسفانه میخرن
احسان
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵هی خدا با ز یه خودرو باسه ثروتمندا،احتمالا دنا توربوی اوتمات با سه قشر. ضعیف تر مثل من باشه،کاش لاقل دنا قیمت مناسب داشته باشه تا بتونیم بخریم
حسین
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵علاوه بر این ها سوزوکی سلریو با قیمت زیر 30 میلیون هم تولید خواهد شد.
احسان(احسان سابق)
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵قدرت خرید مردم بدجور پایینه.بدون اومدن خارجی ها به کشور نمیشه زندگی خوب داشت.خودکفایی سرابی برای نااهلان بیش نیست.برای باشرافت زیستن فقط و فقط و فقط تعامل با دنیا و اصلاحات شدید اقتصادی نیازه.امید داشتن هم به ملت یاد داده تن پرور و تنبل بار بیان
ساسان
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵تا وقتی پژو و پراید تولید میشه وضع همینه تمام ماشین ها 2-3 برابر قیمت اصلی فروخته میشن ما یه آشنا داشتیم میگفت ام و ام x33به قیمت 12 میلیون میاد اونوقت 60-70 میلیون میفروشن :) :) :)
MjM
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵به امید نابودی مونتاژ کاران داخلی…..
رهگذر
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵فکر کنم با این قیمتگذاری به عاقبت سوزوکی کیزاشی دچار بشن البته به نظر من کیزاشی حداقل از لحاظ ظاهری یک سر و گردن از این پیاز بالاتر بود. ابتدا قیمت کیزاشی رو 75 میلیون اعلام کردن بعدش بالای 100 میلیون عرضه شد.
محمد
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵دوستان
قیمت ها بسیار رقابتی است
.
.
.
البته قابل رقابت با کلاس E مرسدس
محمد
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵قیمتاشون یکم بالاست انصافا…ولی ویتارا با قیمت 110تا120گزینه خوبیه…چون شاسی بلندبهتری تواین قیمتا نیس بغیرازچینی اشغال که خب سوزوکی کجاوچینی اشغال کجا..پسمیتونه جای پای خودشو محکم کنه
علی
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵تو رنج 120 رقیب نداره؟ دوست من یکمی رو این پول بزاری میتونی اسپورتیج کم کارکرد بخری !!!!
مثل این:
http://bama.ir/car/details-2-3783470/2014-kia-sportage-for-sale
Sina
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵خیلی دوست دارم به دونم مثلا این کارشناساشون میشینن تععین قیمت کنن دقیقا چی میگن به هم
ارمان
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵سینا میدونی چی میگن ؟ میگن گردش کن ?