سوزوکی به احتمال زیاد تولید سدان اندازه متوسط خود یعنی کیزاشی را قطع خواهد کرد و جانشینی هم برای آن معرفی نخواهد نمود. این نتیجه فروش ضعیف این ماشین در بازارهای مختلف از جمله ایالات متحده و استرالیا است. این در حالیست که سوزوکی کیزاشی درست قبل از بحران مالی سال ۲۰۰۹ آمریکا به بازار معرفی شده بود.
بدشانسی کیزاشی را نباید تنها به گردن بحرانهای مالی جهانی انداخت. این اولین خودروی سوزوکی در این کلاس بود و برای رقابت با رقبایی بسیار معروف و با پیشینه ای قوی نیاز به تلاشی دو چندان و خصوصیاتی جذاب تر داشت. سوزوکی سرمایه گذاریهای سنگینی روی کیزاشی کرده و امید زیادی هم به موفقیت آن داشت. ماساکی کاتو، مدیر عامل سوزوکی استرالیا از سرمایه گذاری روی مدل توربوشارژر V6 و یک نمونه استیشن واگن از این خودرو خبر داد که اکنون دیگر این برنامه ها به دست فراموشی سپرده شده اند. آینده سوزوکی با خروج از بازار ایالات متحده در سال ۲۰۱۲ چندان روشن نیست گرچه نگاه این شرکت از این پس بیشتر به بازارهای در حال توسعه خواهد بود.۳۵ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
alireza
۱۵ آذر ۱۳۹۲خدا بیامرزدش. ما که فرصت نکردیم امتحانش کنیم ولی امیدوارم سوزوکی دوباره بتونه خودشو جمع و جور کنه.
علی
۱۵ آذر ۱۳۹۲من که خیلی دوسش داشتم،به نظرم ماشین خوبیه و علت شکستش این بوده که توی بازارهای جهانی که رقابت آزاده یه ماشین برای پیروز شدن به یه چیزایی بیشتر از خوب بودن نیاز داره مثل سابقه و برند معتبر توی کلاس خودش…
احسان
۱۷ آذر ۱۳۹۲یعنی با این کره ای ها هم قابل مقایسه نبود؟
Yashar
۱۵ آذر ۱۳۹۲سوزوکی امریکا رو ول کنو بیا ایران ، و با همین ماشین طرد شدت تو ایران به افسانه تبدیل شو و جاویدان بمان!!
آرمان
۱۷ آذر ۱۳۹۲بالاخره گذر هر ماشین از رده خارجی به ایران میوفته و معمولا خونه آخرش می شه!
زیگما
۱۵ آذر ۱۳۹۲خوشم میاد تک تک پیشبینی هام داره درست از آب در میاد.همین 3 روز پیش فتم سوزوکی داره نابود میشه
رهگذر
۱۵ آذر ۱۳۹۲زیگما جان چشم بسته غیب گفتی کافیه کمی اخبار اقتصادی سیاسی و …. رو دنبال کنی میفهمی وضعیت اکثر کشورها و شرکتها خرابه حرف تو مثل این میمونه من بگم پیش بینی میکردم اواخر اذر بارش داشته باشه باشیم دیدین گفتم
زیگما
۱۵ آذر ۱۳۹۲باهوش خان من فقط در مورد یه سری از کمپانی ها این حرفو زدم.همین جوری چشم بسته همرو که جمع نبستم
حمادي
۱۵ آذر ۱۳۹۲چیزه قشنگی میشه سوزوکی بیاد ایران شرکت بزنه
hero
۱۵ آذر ۱۳۹۲خبر بدی بود
امین
۱۵ آذر ۱۳۹۲عجیبه ماشین خوبی بود. طراحی خوبی داشت .
فکر کنم عمده اصلی شکستش این بود که تبلیغات و سر صدای زیادی توی رسانه ها نداشت . برعکس تویوتا یا نیسان یا کیا هیوندای.
رضا
۱۵ آذر ۱۳۹۲ماشین کیفیت خوبی داشت،اما ظاهرش برعکس سوناتا و اپتیما اصلا به دل آدم نمی نشست،
بنظر خود من همین علت فروش کمش بود.
عروسک مامان
۱۵ آذر ۱۳۹۲خوب شد تولید سدان سوزوکی به پایان رسید اصلا ازش خوشم نمیاد.
عشق ماشین
۱۵ آذر ۱۳۹۲قیمتش 29 هزار دلاره که میشه حدود 90 میلیون تومان که بازم در امریکا فروش نرفته بعد در ایران با قیمت 130 میلیون بفروش می رسد !!!!!!
امین
۱۵ آذر ۱۳۹۲نه هاچ بکش معروفه و نه ویتاراش
کلا تو ایران 4 بار بیشتر کیزاشی ندیدم
SAEED
۱۵ آذر ۱۳۹۲سلام.
ماشین قشنگ و خوبیه،حیف شد ک نسل جدیدش تولید نمیشه!
ولی من جای سوزوکی بودم میومدم و از ایران خودرو و سایپا ایده میخواستم،با این همه نارضایتی و کیفیت پایین خم ب آبرو نمیارن و بازار خودرو کشور ول نمیکنن!!اصلا ب رو خودشونم نمیارن ک این ماشینای مزخرف تولید اوناست!!!!!
رهگذر
۱۵ آذر ۱۳۹۲چجور میگی ماشین قشنگیه رنگ کیلومتر شمار رو ببین حالت به هم میخوره صندلی رو نگاه کن طراحی زشت داشبورد و دلگیر بودنش رو ببین به چیش میگی قشنگ بیرونش هم که یه کپی درجه 3 از گلف جی تی هستش و پشتش که هیچی با این قیمت فکر میکنی چند نفر تو کشوری مثل المان بیان مجاب به خریدنش بشن یا امریکا که اینقدر قدرت انتخاب رو بردند بالا که واقعا گیج میشی
حمید
۱۶ آذر ۱۳۹۲سلیقه است دیگه SAEED دست داره ، چرا جبههمیگیری رهگذر ؟
altima3600
۱۶ آذر ۱۳۹۲اگرهمین رو داشتی اونقد ازش تعریف میکردی تا از دور خارج بشه حالا که نداری و نمیتونی سوارش بشی داری ازش ایراد میگیری آمو بیا برو سوار پرایدت بشو باهاش مسافر کشی کن
رهگذر
۱۷ آذر ۱۳۹۲آمو من پراید ندارم تو که نمیدونی چرا میحرفی امو من از ماشین پسر عموی جنابعالی ایراد نگرفتم آمو که بهت برخورده
SAEED
۱۶ آذر ۱۳۹۲سلام.
رهگذر جون ملاک خوب و بد شما رنگ کیلومتر شماره!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟؟؟؟؟؟
دلیل نمیشه بخاطر تنوع بازار آمریکاو کشورایی ک توصنعت خودرو حرف اولو میرنن بگیم این ماشین خوبه یا بد!!!
درکل ب قول حمید جون سلیقه،من یکی از نزدیک دیدم خوشم اومد!!!!
هادی
۱۶ آذر ۱۳۹۲شما چشمت رو باز کن ببین در مقایبسه با ماشین های افتضاح ایران خودرو و سایپا گفته زیبا نه در مقایسه با سری E بنز !!!!
صفحه کیلومتر این قشنگ تره یا پراید ؟
صندلی این طراحیش بهتره یا پژو پارس ؟
داشبورد این زشت تره یا اون سمند ؟
این دلگیر تره یا تیبا ؟
این کپی برداری شده یا رانا ؟
محسن.د
۱۵ آذر ۱۳۹۲درمقابل رقباش هیچ حرفی واسه گفتن نداشت.نه ظاهر جالب، نه موتوری که جلب توجه کنه و نه برند محبوب!حتی قیمتش هم کم نبود.
فرامرز
۱۶ آذر ۱۳۹۲باهات موافقم محسن جان. با این پول میشه خیلی ماشین های بهتری خرید. هم از نظر طراحی و هم از نظر کاربردی.
شهاب
۱۶ آذر ۱۳۹۲سوزوکی بیشترین پیشرفتو در موتورسیکلت داشته تا خودرو. . .
بهترین سوپر موتورای دنیا رو همین سوزوکی میسازه ک از ماشیناش خوشتون نمیاد!
محسن.د
۱۶ آذر ۱۳۹۲اینطور نیست شهاب جان. سوزکی به هیچ وجه از هوندا، یاماها، دوکاتی بهتر نیست!
شهرام
۱۶ آذر ۱۳۹۲کاملا درسته محسن جان
حرف اول توی موتورسیکلت دنیا رو یاماها میزنه
شهاب
۱۶ آذر ۱۳۹۲آقا محسن اگر از اونا بیشتر نباشه قطعا کمترم نیست , نمونش سوزوکی هایابوسا ک توی کلاس ریس غولی واسه خودش !
محسن.د
۱۷ آذر ۱۳۹۲سوزوکی تو کلاس Moto GP چه حرفی واسه گفتن داره ؟؟؟؟!!!!
SALAR
۱۶ آذر ۱۳۹۲قیمتش هم زیاد بوده
ahmad.a
۱۶ آذر ۱۳۹۲واقعا تو بازار رقابتیی مثل آمریکا، این برند تو این کلاس دوام نمی آورد…
هیوندای و کیا واقعا دونستن چه طوری وارد بازار بشن و قسمتی از اون رو بدست بیارن. طراحی خوب، قیمت کم در مقابل امکانات بیشتر، موتورای کم مصرف و پر بازده و … دلیل پیشرفت کره ای ها و از دست رفتن کیزاشی شد…
CAMARO
۱۶ آذر ۱۳۹۲اصلا شرکت سوزوکی نباید ناراحت بشه الان همین ماشینو با 4 برابر قیمتش وارد ایران میکنه و میچپونه به ما به عنوان بهترین ماشین هم سوار میشیم
پيتر
۱۸ آذر ۱۳۹۲دیگه حرف اول رو طراحی ودیزاین میزنه نمونهاش کره ای ها وگرنه موتور وقوه محرکه رو دیگه همه فوت ابن حتی چینی ها هرکپمانی اراین قاعده تخلف کنه سزاش ضرره تمام بیخود هم مثبت منفی نزنین این قانونه
محمد
۱۶ بهمن ۱۳۹۲خب لابد زشت بوده این بلا براش اتفاق افتاده؟؟؟
jalalee
۲۷ فروردین ۱۳۹۴خیلی دوسش دارم تو سدان های کلاس خودش واقــعا زیباست. خیلی تحقیق کردم برا خریدش ولی همش اخبار نا امید کننده شنیدم ازش. با این اوضاع و اخبار (ضعف خدمات و بازار راکد) دیگه نمیشه رفت سراغش . ولی یکی از بهترینام هست که نرسیدم بهش… :(