سوزوکی کانسپتی جالب از یک مینیون کامپکت برای نمایشگاه اتومبیل پیشرو در توکیو آماده کرده است. شاید تنها این خودروساز ژاپنی باشد که بتواند چنین تفسیری را از خطوط ساده خودروهای کلاسیک اروپایی ارائه دهد. ظاهر منحصر به فرد و نشانههایی از مدلهای گذشته، بخش بزرگی از فرهنگ «نیپون» در دنیای اتومبیلها را تشکیل میدهند و این کانسپت نیز، تعداد زیادی از این عناصر را در خود دارد.
این مینیون با سه ردیف صندلی که «ایر تریزر» نامیده میشود، یک کابین سفارشی در اختیار میدهد که تأکید زیادی بر جادار بودن فضای داخلی دارد. در این کابین، تنظیمات هوشمندانه و جالبی برای صندلیها درنظر گرفته شده که میتوان آن را به راحتی به یک استراحتگاه اختصاصی تبدیل کرد. وقتی این کانسپت در جای خود پارک شده باشد، حالتهای مختلفی میتوان برای صندلیها درنظر گرفت؛ از جمله حالت «آرامش» که در آن صندلیها به طرف یکدیگر قرار میگیرند و حالت «استراحت» که در آن صندلیها یک کاناپه U شکل را تشکیل میدهند. به علاوه برای راحتتر کردن شرایط، یک نمایشگر که از ستون دوم تا سقف خودرو ادامه مییابد، میتواند از طریق هر گونه وسیله هوشمند، محتواهای چندرسانهای را نمایش دهد. از نظر طراحی، این کانسپت به نوعی یادآور فولکسواگن T1 باس اولیه، با فرم نسبتاً متقارن، طرح رنگآمیزی دوگانه و قابلیتتنظیم فضای داخلی است. در واقع، این مینیون، با زنده کردن مفهوم به کار رفته در مدل قدیمی آلمانی، آن با فرهنگ پایه «کِی» ژاپنی ترکیب کرده و سعی کرده تا در یک فضای نسبتاً کوچک، بیشترین کارآیی را برای این نوع وسیله نقلیه ایجاد کند. طول کانسپت ایر تریزر تنها ۴۲۰۰ میلیمتر است، عرضی برابر ۱۹۵۶ میلیمتر دارد و ارتقاع آن نیز ۱۸۱۵ میلیمتر است. برای پیشرانه این مینیون نیز از یک موتور ۱۳۷۲ سیسی چهار سیلندر «دوال-جت» با همراهی یک سیستم هیبرید استفاده شده است. همچنین برای انتقال قدرت، یک سیستم گیربکس ۵ سرعته «آلگریپ» به کار برده شده که قدرت را به تمام چهار چرخ ارسال میکند.۱۳ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
ali
۱۱ مهر ۱۳۹۴این یعنی کانسپته؟طراحی مینی بوس های 40 سال پیش بنز قشنگتر از اینه که هنوز هم تو ایران خدمت می کنند.
خخخ
M.R.K
۱۱ مهر ۱۳۹۴مکعبی سرو تهش معلوم نیست !!!!!
سامان اذری
۱۱ مهر ۱۳۹۴عکس پنجم و ششم که صندلی ها رو خوابوندند بیشتر شبیه آمبولانس شده :)
احمد باقری
۱۱ مهر ۱۳۹۴باالاخره این هم یه طرحی هست، همه طرحها که دیگه عالی و بسیار جذاب نیستند.
سیاوش
۱۱ مهر ۱۳۹۴این داره میاد یا داره میره :D
AMIR
۱۱ مهر ۱۳۹۴صندلی های ناراحت
رهگذر
۱۱ مهر ۱۳۹۴بیرونش شباهت عجیبی به مدل مفهومی ده دوازده سال پیش فولکس داره!! ولی داخل مدل فولکس به شدت زیبا تر بود با صندلی هایی که راحتی درش موج میزد!
great britain
۱۱ مهر ۱۳۹۴سلام من اومدم توی این بخش یه معذرت خواهی بابت حرفی که زدم در مورد ژاپنی ها بگم گفته بودم( بمباران اتمی ژاپن کار چرچیل بود که باعثه افتخاره)!!!!!!!!!!!!!! من نمی دونم چرا این حرفو زدم واقعا معذزت میخوام امیدوارم دوست داران ژاپن منو ببخشن هم از طرف خودم معذرت میخوام هم از طرف مرحوم چرچیل!!!!!!!!!! البته این به خاطر این نیست که طرفدار پیدا کنم یه موقع بد برداشت نکنین. بازم معذرت.
Archi KHAN
۱۲ مهر ۱۳۹۴کلا با سوزوکی حال نمیکنم …
اصلا دوستان صاحب نظر ، به نظرشون ضعیف ترین برند ژاپن کدومِ ؟؟!!!
ali 436
۱۲ مهر ۱۳۹۴خیلی نازه
سینا5445
۱۷ مهر ۱۳۹۴به نظر من جالبه و باحال
وقتی ادم میبینتش خندش میگیره خخخخخ
Ali Reza
۲۴ مهر ۱۳۹۴یه طوریه!
mehdi
۲۶ بهمن ۱۳۹۴من که هر کانسپکتی میبینم عاشقش میشم اینم روش
ولی به پدال هاش نگاه کنید چرا اینطورا
چه جوری باید فشارشون داد؟