سوزوکی نسل جدید هاچبک بالنو را با بهروزرسانیهای ظاهری و تکنولوژیک در هند رونمایی کرده است. البته هرچند سوزوکی این خودرو را نسل جدید میداند اما بر اساس همان پلتفرم بالنوی کنونی ساخته شده که در سال ۲۰۱۵ به بازار آمد و در سال ۲۰۱۹ بروز شد. درهرحال، این هاچبک ژاپنی ظاهر لوکستری پیدا کرده که دلیل اصلی آن بازطراحی چهرهٔ خودرو و حذف عناصر منحنی و خمیدهٔ قبلی است.
جلوپنجرهٔ بالنو عریضتر شده و چراغهای جلوی LED آن تهاجمیتر از قبل به نظر میرسند. همچنین در سپر نیز ورودیهای هوا به هم متصل شدهاند. با توجه به اتاق و فرم کلی یکسان با نسل قبلی، پروفیل جانبی خودرو فوراً آشنا به نظر میرسد ولی بااینحال پانلهای بدنه جدید هستند و حالا تأکید بیشتری روی شانهها و گلگیرها دارند. در عقب نیز چراغهای LED جدید، زاویهدارتر شده و حالا بخشی از آنها تا روی درب صندوق هم کشیده شده است درحالیکه سپر هم کمی بازطراحی شده است.
بهروزرسانیهای داخلی نسل جدید بالنو اما مهمتر هستند زیرا در اینجا داشبورد کاملاً بازطراحی شده است. ازجملهٔ ویژگیهای داخلی قابلتوجه این خودرو میتوان به نمایشگر لمسی جدید ۹ اینچی با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی SmartPlay Pro+ سوزوکی، دوربین ۳۶۰ درجه، یک هدآپ دیسپلی رنگی برای نمایش اطلاعات مهمی مثل سرعت، دور موتور، مصرف سوخت و… و سیستم صوتی فراگیر ساخت Arcamys اشاره کرد.
در اینجا همچنین بازطراحی کنترلهای سیستم تهویه و غربیلک فرمان، بالنو را به عصر مدرن وارد کردهاند. شرایط برای سرنشینان عقب هم بهتر شده است زیرا سوزوکی بالشتکهای صندلی بهتر، دریچههای تهویه و پورتهای USB را به این قسمت اضافه کرده است. تجهیزات ایمنی نسل جدید بالنو هم شامل شش ایربگ، ESP، دستیار شروع حرکت در سربالاییها، یادآور کمربند ایمنی، سیستم هشدار سرعت بالا و ترمز ABS میشود.
نسل جدید بالنو ۳,۹۹۰ میلیمتر طول، ۱,۷۴۵ میلیمتر عرض و ۱,۵۰۰ میلیمتر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۵۲۰ میلیمتر است. هرچند این هاچبک سابکامپکت جدید روی همان پلتفرم قبلی ساخته شده اما به لطف تنظیم جدید سیستم تعلیق، ترمزهای دیسکی ۱۴ اینچی بزرگتر و بهبود سروصدا و ارتعاشات، راحتی و هندلینگ بهتری را نسبت به قبل ارائه میکند.
زیر کاپوت نسل جدید بالنو یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری بنزینی تنفس طبیعی قرار گرفته که ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۳ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. نیروی این موتور هم از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی یا پنج سرعتهٔ اتوماتیک ASG که جایگزین CVT قدیمی شده به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند.
نسل جدید این خودرو علاوه بر هند که تاکنون بیش از یک میلیون دستگاه در آنجا فروش داشته است، به بازارهای دیگری مثل آفریقا، آمریکای جنوبی و خاورمیانه هم صادر خواهد شد. فروش بالنو اما در بریتانیا و اروپا به ترتیب در سالهای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ خاتمه یافت و فعلاً نمیدانیم نسل جدید آن دوباره در این بازارها عرضه خواهد شد یا نه.
امین
۷ اسفند ۱۴۰۰همین هم از ما دریغ شده.
Humer
۷ اسفند ۱۴۰۰پدال جان خواهشا از خودروهای تخیلی پست بزار ما که نه دستمون به اینا هرچقدر هم بی ارزش باشن یا کانسپت و خودروهای خاص که انها هم به دستمون نمیرسه پس پست های خاص تر رو نگاه می کنیم و برامون جذابه
تا این
زیزیگولو
۷ اسفند ۱۴۰۰کمپانی سوزوکی به سازنده تخصصی ماشینای کوچیکو ارزون قیمت معروفه شهرت داره که مخصوصاً تو آسیا بازار مناسبی دارن ولی با این وجود سوزوکی تو همین کلاس تو اروپا نمیتونن در برابر رقیبای قدر این قاره مثل فولکس پولو یا فورد فیستا یا اوپل کورسا چندان عرضه اندام کنه و بخاطر همین هستش که سوزوکی بالنو رو جایگزین سوئیفت خواهد کرد
Phonix
۲۹ خرداد ۱۴۰۱داش میدونی موتور چیه ؟
الان سوزوکی موتور ساز خیلی عالیه
یوسف
۷ اسفند ۱۴۰۰منظورش از نسل تازه چیه دقیقا؟ یه فیس لیفت در نمای جلو و عقبه که ظاهرش رو نسبت به قبل شلوغ تر و زشت تر کرده. ولی کابین بهتر شده. در هر حال تو خاور دور و شبه قاره هند این جور خودروها خوب میفروشن.