سرانجام پس از سالها گمانهزنی و انتشار اخبار گوناگون، سوزوکی از نسخه پنج درب جیمنی محبوب رونمایی کرد. این آفرودر دوستداشتنی هنوز هم از طراحی فریم نردبانی سود میبرد.
البته اگر بخواهیم دقیقتر باشیم باید گفت این خودرو محصول شرکت ماروتی سوزوکی هند بوده و امروز در اتو اکسپو ۲۰۲۳ هند معرفی شده است. اگرچه جیمنی پنج درب همچنان زیرساخت مدل سه درب خود را حفظ کرده اما بهطور قابلتوجهی رشد کرده تا بتواند دربهای عقب را پذیرا باشد و سرنشینان بتوانند به کابین جادارتر این خودرو دسترسی داشته باشند. درحالیکه نسخه سه درب جیمنی در ژاپن طول ۳۳۹۵ میلیمتر دارد، طول مدل جهانی آن به ۳۶۴۵ میلیمتر میرسد و حالا جیمنی پنج درب همهچیز را یک مرحله فراتر برده و طول آن به ۳۹۸۵ میلیمتر رسیده است. فاصله بین محوری این آفرودر جذاب نیز افزایش داشته و به ۲۵۹۰ میلیمتر رسیده که ۳۴۰ میلیمتر بیشتر از برادر استاندارد خود است. ماروتی سوزوکی میگوید خودروی موردبحث پهنا و ارتفاع به ترتیب ۱۶۴۵ و ۱۷۲۰ میلیمتری دارد. از این نظر نسخه پنج درب جیمنی تغییری نسبت به مدل سه درب جهانی نداشته است.
خودروی موردبحث ما همچنان استایل سرراست و جعبهای نسخه استاندارد را حفظ کرده و دارای رنگ بدنه اصلی زرد و سقف مشکی است. قوس چرخ های گیرا، چراغهای جلوی گرد، جلوپنجره مخصوص جیمنی، لولاهای درب عقب مشهود و لاستیکهای آفرود جزو برخی از ویژگیهای مشهور این آفرودر کوچک هستند. جیمنی از رینگهای ۱۵ اینچی و لاستیکهای ۸۰/۱۹۵ استفاده کرده و لاستیک زاپاس آن نیز با پوششی مشکی در پشت خودرو خودنمایی میکند.
کابین سوزوکی جیمنی پنج درب تفاوت چندانی با نسخه استاندارد ندارد و این مدل بازار هند از نیمکت عقبی که میتواند سه نفر را در خود جای دهد استفاده میکند. درصورتیکه از تمامی صندلیها استفاده شود فضای بار ۲۰۸ لیتری وجود خواهد داشت و با خواباندن نیمکت پشتی این فضا به ۳۳۲ لیتر افزایش پیدا میکند. از جمله تجهیزات خودروی یاد شده نیز میتوان به نمایشگر ۹ اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم، دوربین دندهعقب و سیستم صوتی آرکامیس اشاره کرد. از نظر ایمنی دستیار شروع به حرکت در سربالایی و سرازیری، شش کیسه هوا، توزیع نیروی ترمز الکترونیکی و کنترل پایداری وجود دارند.
نیروبخش شاسیبلند کوچک سوزوکی پیشرانه ۱.۵ لیتری هیبریدی است که ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۴ نیوتون متر گشتاور را تولید میکند. نیروی تولیدی نیز از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها فرستاده میشود. مالکان سوزوکی جیمنی پنج درب خواهند توانست حالتهای تک دیفرانسیل سبک، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین را انتخاب کنند و با وجود زاویه حمله و فرار ۳۶ و ۵۰ درجه و ارتفاع ۲۱۰ میلیمتری از سطح زمین مشکل خاصی در آفرود نخواهند داشت. ماروتی سوزوکی این محصول جدید را در کارخانه گوروگرام مونتاژ خواهد کرد و قبلاً پیشفروش آن در هند را شروع کرده است. در ماههای آینده نیز شاهد عرضه این خودرو در آفریقا، استرالیا و آمریکای لاتین خواهیم بود.
❤BMW❤
۲۳ دی ۱۴۰۱عاشق این ماشینم
خیلی باحاله
علی
۲۳ دی ۱۴۰۱دمت گرم سوزوکی ولی این نسخه کم قدرت بدرد هند میخوره و برای بازار جهانی باید موتورش قوی تر باشه
omid622
۲۳ دی ۱۴۰۱اینو هم وارد کنن خیلی بهتره
علی
۲۳ دی ۱۴۰۱شما به چینی ۱۸۰ اسبی میگی خیلی ضعیفه بدرد نمیخوره این ۱۰۵ اسب برا افرود خوبه؟ گیربکس چار سرعته که دیگه ایرانم منسوخ شده
دانیال
۲۵ دی ۱۴۰۱علی آقا
باغ داریم تا باغ
یکی غرق گل
یکی پر خار
مرد داریم تا مرد . . .
Amir
۲۳ دی ۱۴۰۱به نظرم موتورشم یه دستی میکشیدن
ماشین بزرگتر شده و پذیرا وزن بیشتر مسافر باید باشه ولی موتور همون موتور قبلیه
در کل خوش به حال هندیا
که با پرداخت مبلغ اندکی یه افرودر خوش نام سوار میشن نه مثله ما که با پرداخت یک میلیارد میتونیم سوار یه خودرو بی نام نشون چینی بشیم
اینش برام جالبع که ما یه میلیاردم پول میدیم ۶ تا ایربگ برای محافظتمون تو ماشین نیس همون یکی دو تا سابقه
جنوب
۲۳ دی ۱۴۰۱قیمتش چنده ؟ اگه زیر ۲۰k هستش عالیه برا واردات خب
منکه حتما میخرمش اگه وارد شه
علی
۲۳ دی ۱۴۰۱ایران ماشین بیست هزارتایی مث تیگو هشت میشه دو میلیارد بعد حاضری دو میلیارد بدی برا ماشین ۱۰۵ اسبی گیربکس چهار سرعته
جنوب
۲۳ دی ۱۴۰۱آقا تو بگو من چی بخرم تو بازار ایران
دس دومم نمیخوام بخرم خودم ازرا کالیفرنیا داشتم
امیر علی
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ویتارا
موتور ژاپنی
آفرود حرفه ای
کم هزینه و مطمئن
Alan.r
۲۳ دی ۱۴۰۱جیمنی یه گزینهی عالی برای وارداته یه آفرودر قوی با قیمت بسیار کم و مناسبه
Amiro
۲۳ دی ۱۴۰۱از همون اول قرار بود چهار در بشه ولی یکی دستش خورد چایی ریخت روی نقشه بعد دو در شد 😁
GMA
۲۳ دی ۱۴۰۱بسیار عالیه
من خیلی دوست داشتم چنین نسخه ای ازش ساخته بشه
ولی کاش خود سوزوکی یه نسخه جهانی ازش بسازه. نه بخش هندی اش
ممد ژانگولر
۲۳ دی ۱۴۰۱حالا خیلی بهتر شد
نقطه ضعفش برطرف شد تغریبا
ولی به درد آدمهای درشت نمیخوره عرض ماشین کمه
طرف بشینه بادکنکاش منفجر میشن به فنا میره
زیزیگولو
۲۳ دی ۱۴۰۱سوزوکی جیمنی از زمان تولیدش که سال۱۹۷۰ هستش همیشه از تکنولوژی ۴WD استفاده کرده و تنها و تنها ماشین خارج از جاده هستش که کوچیکو سبک وزن هستش و در حال حاضرم مدلای جدیدترش عملکردو توانایی بیشترو ظاهری بروز تری دارن ….. شکلو قیافه ماشین ساده هستش ولی مثل اکثر ماشینای ژاپنی یه بدنه خیلی قوی داره
محمدرضا
۲۳ دی ۱۴۰۱چه جالب نمیدونستم نمونه ژاپنیش کوتاه
درخواست دارم یه مقاله کامل از تموم نمونه ها و قیمت هاش بزارید
سعیدرحیمی
۲۵ دی ۱۴۰۱مجله ماشین مقاله کاملی درباره اش داره. ب سایت مجله ماشین سر بزن
مهردادکمال
۲۳ دی ۱۴۰۱اگر مشکل اساسی مملکت حل بشه و این اتوموبیل وارد شه من جز اولین نفرها خواهم بود که میخرمش
Aref
۲۳ دی ۱۴۰۱عالیه
ولی این مافیا داخل ایران بازار شاسی بلندها فقط برای چینی ها گذاشتن و احتمالا نگذارند این برند ها وارد بشه.
جواد
۲۳ دی ۱۴۰۱چقدر جالب
Hadi
۲۳ دی ۱۴۰۱عالیه یه آفرودر کاربردی و ارزون و همه جا رو 👌🏼
امیدوارم بزودی بتونیم بخریمش ✌🏼
امیر _ اهوازی
۲۳ دی ۱۴۰۱کاشکی این ماشین برای واردات آزاد بشه
فروش خوبی داره داخل ایران
Reza Waffen SS
۲۴ دی ۱۴۰۱حال میده باهاش جنگل گردی کنی
سعیدرحیمی
۲۵ دی ۱۴۰۱قطعن سوزوکی از بهترین برندهای خودرویی جهان است، ساختِ ژاپن. ۱۰۵ اسب بخار و ۱۳۴ نیوتن متر گشتاور هم ناچیز است! هرچند مهندسین ژاپنی همین مقدار را کافی دانسته اند. اما “بز کوهی” سوزوکی چه ۳درب چه ۵ درب گزینه مناسبی برای بازار ایران است به شرط قیمت واقعی و منطقی.
بابای باران
۲۹ دی ۱۴۰۱جیمنی می خوام بخرمت اگه بیای ایران و ارزون باشی چون راسته کار منی ولی نه با این قدرت و گشتاور. موتور بایستی حداقل دو لیتر و گشتاور بالای 250 اشه. یه 10 سانت دیگه به طولش اضافه کن سوزوکی
کسری
۳۰ فروردین ۱۴۰۲دوستان شنیدم جیمنی داره وارد میشه کسی اطلاع موثق داره؟ چون بنظرم این ماشین بهترین اتفاق برای بازار ایرانه، تا سوارش نشید نمیتونید متوجه بشید، دقیقتر بخام بگم اگر کسی فراری هم داشته باشه حتی دوست داره یه جیمنی داشته باشه
محمد
۶ مرداد ۱۴۰۲از اونجایی که بحث وارداتش جدی شده بگم که: جیمنی ماشین خوب و آفرودری کوچک هست ولی جیمنی سه درب توی ایران خوب فروش نمیره، اگه همه نسخههای واردات جیمنی رو ۵درب انتخاب کنن مطمئن هستم استقبال وحشتناکی از جیمنی سوزوکی در ایران خواهد شد. تجربه چینیهای بازار ثابت کرده نسخه تک دیفرانسیل قطع به یقین فروشی نخواهد داشت.
بی بل
۸ فروردین ۱۴۰۳تیپ خوبه ولی به شرطی موتورش +دیفرانسیل بندازن دور .تویوتا بذار روش