جدیدترین خودروی تایید شده برای ورود به کشور، یک سدان اقتصادی با ابعاد مشابه سایپا شاهین است. سوزوکی سیاز وارداتی، موتور ۱/۵ لیتر تنفس طبیعی و گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته خواهد داشت.
خودروسازی سوزوکی در ایران با گرند ویتارا به شهرت رسید و برای مدتی طولانی توسط ایران خودرو مونتاژ شد. در بازار جهانی، سوزوکی به عنوان برند سازندهی مدلهای اقتصادی شناخته میشود که البته کیفیت نزدیک به برندهای طراز اول ژاپنی را ارائه میدهد.
بیشتر بخوانید:
↵تویوتا کرولا ۲۰۲۳ در ایران؛ مشخصات و قیمت سدان وارداتی
↵مزدا ۳ جدید در ایران؛ مشخصات و قیمت خودروی وارداتی بهمن موتور
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی
↵کیا سلتوس ۲۰۲۳؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند کرهای در ایران
صنایع سوزوکی از سال ۱۹۳۷ خودروسازی را آغاز کردند؛ اما با شروع جنگ جهانی دوم، مجبور به توقف تولید شدند. اوایل دههی ۵۰ میلادی، سوزوکی برای ساخت دوچرخههای موتوردار ارزانقیمت تلاش کرد و موفق شد با این سری محصولات به اقتصاد جنگزدهی ژاپن کمک کند. تا سال ۱۹۷۰، سوزوکی به یکی از بزرگترین سازندگان موتورسیکلت دنیا تبدیل شد و سرمایهگذاری بر خودروسازی را از سر گرفت.
امروزه سوزوکی با فروش سالانه ۴ میلیون خودرو که عمدتا در ژاپن و هند و چین مونتاژ میشوند؛ یکی از مهمترین برندهای خودروساز ژاپن محسوب میشود. همچنین، فروش سالانهی موتورسیکلتهای سوزوکی، حدود ۱۵ میلیون دستگاه است. شرکت ماروتی سوزوکی هند، هماکنون بیشترین تعداد خودرو با برند سوزوکی را تولید میکند. پرفروشترین خودروهای سوزوکی در جهان، بالنو (Baleno) و سوئیفت تولید هند هستند.
اولین مدل سیاز (Ciaz)، سال ۲۰۱۴ تولید شد. این خودرو، چند تغییر چهره (فیس لیفت) پشت سر گذاشته و همچنان با نسل اول عرضه میشود. سوزوکی سیاز در هند، تایلند، چین، میانمار و الجزایر، خط مونتاژ دارد اما بیشترین تیراژ آن مخصوص هندوستان است. با توجه به شرایط تولید و ساختار فرمان راست در هند، احتمالا نسخه چینی وارد ایران خواهد شد.
از دیدگاه فنی، سوزوکی سیاز مشابهت بسیاری با تویوتا بلتا (Belta) دارد و اساسا طراحی تویوتا محسوب میشود. واژهی سیاز از حرف اول Comfort و Intelligenceو Attitude و Zealگرفته شده است. همچنین در تبلیغات، تاکید بر سفرهای دورن شهری از ابتدا تا انتها به صورت City from A to Z برای Ciaz استفاده میشود.
در زیر، مشخصات اصلی سوزوکی سیاز ۲۰۲۳ را در قالب یک جدول مشاهده میکنید:
مشخصات | جزئیات |
---|---|
نوع موتور | ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر بنزینی |
توان خروجی | ۱۰۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه |
گشتاور | ۱۳۸ نیوتنمتر در ۴۴۰۰ دور در دقیقه |
نوع گیربکس | ۵ سرعته دستی / ۴ سرعته اتوماتیک |
مصرف سوخت | ۶ یا ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
ظرفیت باک | ۴۳ لیتر |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۱۳ ثانیه |
ابعاد (طول/عرض/ارتفاع) | ۴۵۴۰ / ۱۷۳۰ / ۱۴۸۵ میلیمتر |
وزن خالص | حدود ۱۰۴۰ کیلوگرم |
تعداد سرنشین | ۵ نفر |
ظرفیت صندوق عقب | ۵۱۰ لیتر |
سیستم تعلیق جلو | مکفرسون استرات |
سیستم تعلیق عقب | نیمه مستقل با فنر پیچشی |
ترمز جلو | دیسکی |
ترمز عقب | کاسهای |
سیستم ایمنی | دو کیسه هوا، ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD) |
طراحی بدنه و نمای بیرونی سوزوکی سیاز
در مقایسه با خودروی مدرن جهان، سیاز به وضوح از سبک طراحی قدیمی و آسیایی استفاده میکند. چراغهای بزرگ، جلوپنجرهی پلاستیک و حفرههای حجیم داخل سپر با مهشکنهای ارزانقیمت دایرهای، مهمترین ادوات در نمای اصلی سوزوکی سیاز هستند.
مدل ۲۰۲۳ دو نوار LED روشنایی روز (Day light) در طرفین کاسه چراغ دارد. چند قطعه کروم در طرفین جلوپنجره و پیرامون مهشکن، با هدف کاهش سادگی در نمای جلوی سیاز نصب شدهاند. حجمدهی کاپوت جلو و سپر نیز حس اسپرت خودرو را بهبود میدهند تا با کمترین هزینه، جذابیت برای مخاطب ایجاد شود. همچنین ادوات پلاستیکی در نمای اصلی، ارزانقیمت و کمکیفیت بهنظر میرسند.
حجمدهی نزدیک رکاب و خط عمیق کشیده شده از چراغهای عقب در امتداد دستگیرهها، مهمترین المان نمای جانبی هستند. سوزوکی سیاز با چرخهای ۱۵ اینچ، ابهت چندانی ندارد. حالت کلی بدنه، یک خودروی هاچبک را نشان میدهد که صندوق عقب را به صورت ناهماهنگ با دیگر اجزا ارایه میکند. در مدل استاندارد، فاصلهی نسبتا زیاد بین چرخ و فضای خالی داخل گلگیرها نیز آزار دهنده است.
نمای پشت سوزوکی سیاز، مدلهای قدیمی هوندا سیویک سدان را یادآوری میکند. برآمدگی لبه درپوش صندوق، برای این خودروی اقتصادی مخصوص رانندگی شهری، صرفا با هدف جلب توجه اضافه شده است و تاثیر خاصی بر آیرودینامیک ندارد. از سویی دیگر، طراحی چراغهای عقب و حجمدهی بدنه، چشم نواز به نظر میرسد؛ ضمن اینکه باوجود قیمت پایین، سپر تمام فلزی رنگ بدنه برای سوزوکی سیاز وجود دارد.
از دیدگاه نگارنده، باتوجه به سبک بدنه، کلاس قیمتی و رقبای هندی یا چینی، نکات مثبت در طراحی بیرونی سوزوکی سیاز، فراوان هستند. این خودرو با طول۴,۵۴۵ و عرض ۱,۷۳۰ و ارتفاع ۱,۴۸۵ میلیمتر، همراه فاصله محوری ۲,۶۵۰ میلیمتر تولید میشود. با شرایط موجود، سوزوکی سیاز صرفا حدود ۹ سانتیمتر طول بیشتر نسبت به سایپا شاهین دارد و از دیگر زوایا، مشابه است.
طراحی کابین و نمای داخلی سوزوکی سیاز
مطابق انتظار از یک خودروی اقتصادی، مواد پلاستیک خشک در سراسر داشبورد و تودری دیده میشوند. از سوی دیگر، نمایشگر لمسی ۷ اینچ، استارت دکمهای و تهویه مطبوع اتوماتیک، امکانات جالب در سوزوکی سیاز هستند.
در مقایسه با سایپا شاهین، طراحی داخلی سیاز دارای نکات مثبت بیشتری است. فرم خروجیها هوا، چیدمان کلیدهای تهویه و زهوار نقرهای وسط داشبورد برای محصول سوزوکی، جلوهی بهتری فراهم میکند. هرچند که سیاز هنوز در ایران دیده نشده اما از تصاویر موجود میتوان نتیجه گرفت کیفیت مواد مطرفی داخل کابین، بهتر از شاهین باشد.
در کمال تعجب، صندوق عقب سیاز ۵۱۰ لیتر است و مشابه سمند یا ۴۰۵ محسوب میشود. محصول سوزوکی برخلاف رانا ایران خودرو یا شاهین، قابلیت جمعشدن صندلی عقب ندارد. سیاز به عنوان یک سدان کوچک، فضای کافی برای ۴ سرنشین بالغ فراهم میکند. این خودرو برای ردیف جلو، متفاوت از مدلهای اقتصادی ساخت ایران، دارای صندلی راحت با لبههای جانبی است.
پیشرانه و تجهیزات فنی سوزوکی سیاز
در ابتدای مطلب گفته شد که سدان کوچک سوزوکی برای بازار ایران، موتور ۱/۵ لیتر تنفس طبیعی با گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته خواهد داشت. این مدل، ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتنمتر گشتاور دارد. براساس اطلاعات موجود در سایتهای هندی و چینی، سیاز ۱/۵ لیتری در زمان ۱۳ تا ۱۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و نهایت سرعت ۱۶۵ کیلومتر برساعت دارد. میانگین مصرف سوخت، ۶ تا ۷ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.
قیمت سوزوکی سیاز در بازار جهانی و ایران
در حالی که سوزوکی سیاز دنده اتوماتیک در کشورهای عرب خلیج فارس به قیمت ۱۴ تا ۱۵ هزار دلار فروخته میشود. در بازار ایران ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان (۱۶ مهر ۱۴۰۳) برای نسخه پایه قیمت خورده است.یعنی دو برابر قیمت جهانی.
شاسیبلندهای چینی بازار ایران، مثل جک S5 و چری X55 مدیران خودرو و حتی لاماری ایما، اختلاف قیمت چندانی با سوزوکی سیاز ندارند. این شرایط، ضمن اطلاع غالب مردم کشورمان از تولید این سدان کوچک با موتور ضعیف ساخت چین یا هند، موفقیت تجاری سیاز را مبهم جلوه میدهد.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۳ مهر ۱۴۰۲موتور ۱/۵ لیتر تنفس طبیعی سوزوکی سیاز ساخت هند
مقایسه کنید با موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ سایپا شاهین
دقیقا توربو براش چیکار میکنه
علی جردن
۲۳ مهر ۱۴۰۲چرا با شاهین مقایسه می کنید حداقل با کیا سراتو مونتاژ ۱.۶ مقایسه می کردین
با اینکه در ایران شاهد تنوع کم بازار خودرویی بودیم ولی بنظرم سیاز هم به سرنوشت کیزاشی دچار می شه
NAVID۰۰۹۸
۲۴ مهر ۱۴۰۲پدال
حاجی آقا اشتری عزیز
من اعتراض دارم 😡
یعنی چی آخه ، نازنین شاهین که حاصل تلاش مهندسانِ ایرانیست را با جوجوکی شیاژ مقایسه میکنید !!!
والا بِلا حق هم خوب چیزیه !
نازنین شاهین ، فقط باید با نَویگیتور مقایسه بشه و بس !
من نمیدونم این فن مرباییها کجان که بیان یاد دهند به فن سایپاییها چطور از کاه کوه ساختن و … !
حالا خوبه سایپا اِدعایی هم نداره و تازه ارزان هم میفروشه !
بگذارید گرون بشه ، بعد ببینید چطور براش سر و دست میشکونند تا یاد بگیرید دیگه با خودروهایِ بیگانه و فرنگی مقایسش نکنید !
فرشید
۲۴ مهر ۱۴۰۲با این قیمت لاماری رو ترجیح میدم
علی
۲۷ مهر ۱۴۰۲مطمئنم یا تازه شاهین خریدی یا قدرت خرید ماشین بهتر از شاهین رو نداری برو به همون نازنین اشغالت بناز
متین سلطان خواه
۲۹ مهر ۱۴۰۳سلام
همون شاهین هم بدنه برلیانس h230هست برو بزار کنار هم ۲ تا ماشین و متوجه میشی
نویدی
۲۳ مهر ۱۴۰۲شتاب و مصرف سوخت سیاز با کوییک هشت سوپاپ 80 اسبی برابره،گشتن آشغال ترین ماشینا رو پیدا کردن برای واردات.
مهدی
۱۷ مرداد ۱۴۰۳مصرف سوخت کوییک ۱۲ لیتر
فقط چین
۲۳ مهر ۱۴۰۲حالا گیریم موتور و همه چیزش از شاهین بهتر
چه فرقی به حال ملت بیچاره میکنه فقط ماشین یک لول بالاتر از شاهین رو 2 برابر گرون تر خریدن
از مزایای سوزوکی های ساخت هند بگم اینه که هندی ها برای مسخره کردن ایمنی با مشت میکوبن توی گلگیر و گلگیر مثل مقوا چروک میشه
همون طویله ای که گنجشک شاهین نما با تف سرهم بندی میشه یک زمانی دومین سایت مونتاژ کادیلاک خارج خاک آمریکا بود
ای وای
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۳ مهر ۱۴۰۲منظور صحبت من فاجعه در موتور شاهین و عقبافتادگی سایپا هست
وقتی اصرار دارن خودشون، پیشرانه تولید کنن
فقط چین
۲۳ مهر ۱۴۰۲هدف از اصرار بر پیشرانه سازی خودکفایی نیست هدف زدن جیت من و شماست تا بتونن رد پول نفت رو بشورن .
وگرنه خودرویی که قیمت سیستم توربو اون بیشتر از موتور تنفس طبیعی هم حجم هست اصلا تولیدش توجیح اقتصادی نداره .
مثل زمانی که میگفتن تیبا2 10 هزاردلار خارج مشتری داره درحالی که یاریس 10 هزار دلار بود .
محسن
۲۴ مهر ۱۴۰۲سلام. بنده متوجه مقایسه شما نشدم. یعنی میخواهید بگید توربو شارژر شاهین اگر هم نبود و همون ۱.۵ تنفس طبیعی بود بدون توربو مشکلی نداشت مثل این سوزوکی.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۴ مهر ۱۴۰۲انقدر فناوری سایپا و خودروسازی ما عقب هست که با توربو، عملکرد مشابه تنفس طبیعی ساخت هند دارد
بدون توربو که دیگه همون موتور تیبا داریم می بینیم
amir
۲۳ مهر ۱۴۰۲مستر اشتری
توربوی شاهین زوربو هست اسمش…. یعنی به زور کار میکنه
مهدی
۲۳ مهر ۱۴۰۲البته این موتور ام ۱۵ سایپا یک مزیت هم داره اونم برای کسایی که با این ماشین میخوان تو اژانس کار کنن یا ماشین برای کیلومتر های بالا میخوان نگهدارن هزینه لوازم پایین استهلاک کم تعمیرات راحت و تعمیرکار زیاد کلا موتور ام ۱۵ سایپا برای تاکسی ها داخل شهر خوبه مخصوصا که نسبتا خوب با گاز کار میکنه ولی برای مصرف خانوادگی و کارمندی جالب نیست به ده ها دلیل
بنده خدا
۲۳ مهر ۱۴۰۲اگه هم قیمت لنسر ۱.۶ باشه؟!
قطعا ارزشی نداره…
JDM
۲۴ مهر ۱۴۰۲مهندس
توربو ارزون ترین روش افزایش قدرته
همون افزایش قدرت بدون توربو، نیازمند قطعات تخصصی و هزینه بیشتره
Amirhossain Hossainy
۲۴ مهر ۱۴۰۲کل داستان واردات یک شو نخنما و رواست…الانتشار با اون موتور و گیربکس و سطح آپشن با قیمت بالای ۲ میلیارد واقعا منرو از واردات خودرو نا امید کرد. هدف حفظ بازار مونتاژ کارهای چینی است و تمام
مانی
۲۴ مهر ۱۴۰۲شاهین ماشین نسبتا مدرن و زیبایی هست که برای ارتقاء کیفیت آن باید کار کرد و البته نسبت به قیمت خود ماشین مناسبی هست.آیا شما سدان صفر کیلومتر مدرن تری را با این قیمت در بازار داخلی سراغ دارید؟اگر دارید لطفا آدرس آن را بدهید؟مقایسه این ماشین با سوزوکی سیاز هم فقط از بی سوادی یا غرض ورزی شخص ناشی می شود.چون کاملا معلوم هست که امکانات و بضاعت شرکت کوچکی مثل سایپا با شرکت چند ملیتی مثل سوزوکی قابل مقایسه نیست و اصلا نمی تواند از لحاظ کیفی و تکنیکی با آن رقابت کند.این مقایسه ها برای دلسوزی برای مصرف کننده ایرانی نیست و پشت آن اغراض کثیفی خوابیده هست.شک نکنید که هر کسی که خودروسازان کوچک و ضعیف داخلی با شرکت های بزرگ ژاپنی و کره ای و اروپایی و آمریکایی مقایسه می کند دلش برای مصرف کننده نسوخته است.این را به تجربه دیدم که می گویم.
ALI A
۲۴ مهر ۱۴۰۲مطمعننا شاهین سواری … که پلاستیک صندلی رو هم بعد چند سال نمیکنه…برو حالش رو ببر
Sevlan
۲۴ مهر ۱۴۰۲مثلا چه نقشهی خبیصانهای پشت این مقایسه شاهین و سیاز هست؟! بگو، مثال بزن،دوتا شرکت کوچک!!!! ایرانخودرو و سایپا از شرکت چند ملیتی سوزوکی بیشتر مدیر و کارمند و کارگر و کارچاق کن و دلال و… داره!!!!
مانی
۲۵ مهر ۱۴۰۲Sevlan
نکته اول : تعداد بیشتر مدیر و کارمند در یک شرکت دلیل بر قوی تر بودن یک شرکت خودروسازی نیست بلکه آنچه یک شرکت خودروسازی را قوی تر از دیگران می کنه ارائه محصولاتی با کیفیت جهانی و و انباشت دانش فنی و تکنیکی بالا و برد جهانی اون شرکت در پنج قاره دنیا هست و نه تعداد مدیران و کارمندان و کارگران مازاد در آن شرکت.سوزوکی یک شرکت خصوصی و یک غول بین المللی با دانش فنی و تکنیکی بالاست و به هیچ عنوان با شرکت کوچک و ضعیفی مثل سایپا قابل مقایسه نیست.در ضمن،اختیارات مدیر سوزوکی به هیچ عنوان با مدیر سایپا قابل مقایسه نیست.فقط در یک مورد،مدیر سوزوکی راحت می تونه نیروهای مازاد شرکت رو راحت اخراج بکنه ولی آیا در مورد سایپا چنین چیزی عملی هست آیا امکانش هست که نورچشمی ها و پارتی دارهای بی مصرف یا همان «شاغلان بیکار» ولی بسیار پر نفوذ را همینطوری راحت از سایپا اخراج کرد؟آیا اگر مدیری اینکار رو بکنه خودش اخراج نمیشه؟به سئوالم خوب فکر کن.تازه این یک مورد هست.
نکته دوم : درباره نیات پلید صحبت کردم.شما از همین سطر اول مقاله تا آخر آن را بخوان،قشنگ می بینی که هدف نویسنده فقط کوبیدن و تحقیر سوزوکی سیاز هست و جالب اینجاست که بعد برای کوبیدن شاهین میاد زیر پست های این متن سوزوکی را با شاهین مقایسه می کنه.یعنی این بابا می خواهد با یک تیر دو نشان بزند.یعنی همزمان داره یک خودروی وارداتی را می کوبه و هم داره یک خودروی داخلی را در مقایسه با آن می کوبه!!!.به نظر شما اگر این کار اقدام پلیدی نیست پس چیست؟همه خوانندگان احمق نیستند که معنای نهفته در این تاکتیک های تخریب و سیاه نمایی را نفهمند.جالبه که نویسنده درباره اکثر خودروهای وارداتی و داخلی هم از این تاکتیک استفاده می کنه.نیات پلید این هست که فقط دنبال سیاه نمایی و منفی گرایی باشی و همه اقدامات مثبت دولت و خودروسازان رو زیر سئوال ببری.نیات پلید این هست که به توهمات و توقعات غیر عملی و عوامانه خواننده گان خودت تا می تونی دامن بزنی و تا می تونی هم سقف خواسته ها رو بالا بیری تا بعدا بتونی نتایج مطلوب خودت رو درو کنی.اگه به گمان نویسنده ماشین های کم حجم و کم مصرف تویوتا و سوزوکی و هیوندای و کیا برای بازار ایران خوب نیستند پس چی خوب هستند؟مگه همه مردم دنبال مسابقه گذاشتن تو جاده ها و خیابان ها هستند که اینقدر نویسنده (برای تخریب) بر حجم موتور خودروهای وارداتی تمرکز می کنه؟اصلا میشه تو این خیابان ها و جاده های تنگ و باریک ایران حتی برای یک ساعت و بدون وفقه میشه بالای 120 کیلومتر و پر شتاب رانندگی کرد که نویسنده این همه برای تخریب خودروهای وارداتی روی حجم کم موتور اونها مانور میده.تازه همه این ماشین های وارداتی لااقل بالای 180 کیلومتر سرعت میرن…گفتنی ها زیاد هست.به اندازه کافی تومار نوشتم.خسته شدم.
پدی راکی
۲۴ مهر ۱۴۰۲خوب پس چرا جلوی واردات درست رو گرفتن و میگیرن؟ یه کشور پهناور با جمعیت زیاد و ثروت های بیشمار میبایست همین شرکت های کوچولو ماشین های توی خیابونو تامین کنن؟
محسن
۲۴ مهر ۱۴۰۲توروبوشو دیدم خیلییییی کوچیکه
Taha shahbeiki
۲۲ آبان ۱۴۰۲تنفس دهان به دهان میده 😂
محسن
۵ مهر ۱۴۰۳تجربه من از ۲۰۰۰ کیلومتر رانندگی:بسیار ماشین نرم و تودستی هست.هندلینگ خوب.فضای دید عالی.شتاب خوب .کولر بسیار خوب.ما ۴ نفر بزرگ و ۲ کودک تا شمال رفتیم ماشین به هیچ عنوان کم نیاورد.نرمی ماشین کاملا احساس می شه طوری که سرنشینان جلو و عقب هم اذعان کردند.فضای جلو و عقب خیلی بزرگه و همچنین صندوقش از سراتو و تیگو ۷ پرو که داشتم هم بزرگتره.لاستیکهاش برند گودیر می باشد که خیلی نرمه.صمنا میانگین مصرفشم تو این ۲۰۰۰ تا صدی ۵.۱ بوده که واقعا کم مصرف است.
صمنا کد موتور و گیربکس AT این ماشین به کم استهلاکی و خراب نشدن معروفه.خلاصه من بدی ندیدم.
صفر تاصد هم خودم گرفتم ۱۰.۵ بود که تو یوتیوب هم هست.اصالت یه ماشین ژاپنی رو واقعا حس می کنین.حیفه این ماشین رو بذاریم و چینی بخریم
علی جردن
۲۳ مهر ۱۴۰۲پشت آمپر آنالوگ زیبایی داره
Soroush
۲۳ مهر ۱۴۰۲ماشین تو شهری خوبیه
Truth
۲۳ مهر ۱۴۰۲قیمتش کمتر باشه میتونه موفق باشه .
اما این قیمت بالا برای یه ماشین فوق اقتصادی جالب نیست اصلا .
۲۳ مهر ۱۴۰۲امیدوارم قیمتشو مثل النترا نکنن
Amir.🇺🇸
۲۳ مهر ۱۴۰۲ما لیاقت بیشتر از اینا رو داریم
آرین
۲۳ مهر ۱۴۰۲نمیخواستم اینو بگم
ولی متاسفانه ما لیاقت بیشتر از اینا رو نداریم
حتی اینم برامون زیادیه 💔💔💔
کسرا
۲۳ مهر ۱۴۰۲با این وضع رانندگی مردم همینم زیادیه
تو خیابونا یمش لگن پاره راه انداختن تو خیابون اصن براشون مال و دارایی بقیه مهم نیست
از عقب میزنن از جلو میزنن.
موتوریا هم که از هر ور دلشون خواست رد میشن بگیری زیرشون کنی هم باید هزینه زندگی طرفو تقبل کنی
Genius
۲۳ مهر ۱۴۰۲شدیدا موافقم تو این شهرهای بلبشوتر از بمبئی بهترین ماشین تیبا و سمند و ۲۰۶ اونم مدل پایین ۷-۶ سال کار که افتاش رو کرده است.باید یه ماشین استخون دار و کاری هم باشه تو پارکینگ برای مسافرت و جاده. البته که اون چیزی که به قول بزرگشون مال خره یعنی اقتصاد مسبب تموم بدبختیای ماست . تمام
Amir Ali
۲۴ مهر ۱۴۰۲کسی لیاقت بیشتر از اینا رو داره که ۲۴ی کار میکنه مولتی میلیاردر میشه یه اس کلاس میندازه زیر پاش.. نه علافای پدال
amir
۲۴ مهر ۱۴۰۲آخرش سنگین بود (علافای پدال)🤣🤣🤣🤣
۲۴ مهر ۱۴۰۲😐😭😐
datsun
۲۳ مهر ۱۴۰۲سوزکی ماروتی هنده
پیام رحمانی
۲۳ مهر ۱۴۰۲اقا نخرین نزدیکه
Royal Driver
۲۳ مهر ۱۴۰۲عجب ماشین تمیز و خوبیه. یکی از بهتریناست
amir
۲۳ مهر ۱۴۰۲نام؟ سوزوکی سیاز قیمت در ایران؟ مثل پیاز
حسین
۲۳ مهر ۱۴۰۲بنظرتون کم مصرفه؟
گیربکس ۴ دنده داره ، ۲۰۷ صندوقدار رقیبش میشه.
noir
۲۳ مهر ۱۴۰۲بدبختی فقط اینکه قیمت ماشینو دوبل میکنن نیست بدبختی دیگه اینه که انقدر کم وارد میشه تا قیمت ماشین چوبل بشه
Arshia m3csl
۲۳ مهر ۱۴۰۲سوزوکی حس هندی داره تا ژاپنی انگار روح هندی و فرهنگ هندو ها توشه
Enzo Ferrari 2008
۲۳ مهر ۱۴۰۲دوبل میشه
Gabriel
۲۳ مهر ۱۴۰۲دهه۵۰ میلادی ژاپن با بمباران اتمی پودر شد در دهه۷۰ میلادی شد یه ابرقدرت!حالا اینور چطور ۳۶ ساله که یه درگیری مختصر و جزئی مرزی با کشور همسایه نه جنگ جهانی تموم شده هنوز اگه شاهین زپرتی رو باید بخریم ۵۰۰ میلیون میگن عقب ماندگیهای ناشی از جنگ تحمیلی است🫥
Amir Ali
۲۴ مهر ۱۴۰۲💯 اونقدری که زنان ژاپنی کار میکنن،
❗ زنان ایرانی کار کنن نازا میشن.
😂 ایرانیا رو با ژاپنیا مقایسه میکنی؟!
۲۵ مهر ۱۴۰۲ولی مردای ایرانی اگه ۲۴ ساعته کار کنن🤰 میشن 😐
sinuspersicus
۲۳ مهر ۱۴۰۲همین بنجل شرف داره به داخلیا.
مانی
۲۴ مهر ۱۴۰۲به نظرم سوزوکی سیاز یکی از سدان های مناسبی هست که برای واردات به ایران گزینش شد.ماشین های ساخت سوزوکی ارزان و اقتصادی و بادوام هستند.
متین سلطان خواه
۱۲ مرداد ۱۴۰۳توی این رنج عالیه کم خرج و دوام بالا
متین سلطان خواه
۱۲ مرداد ۱۴۰۳عالی
مهدی
۲۹ مهر ۱۴۰۳ساخت هند نیست
مونتاژ هند هست
مثل تیانا .مگان.قشقایی.ماکسیما .وووو که تو ایران مونتاژ میشد
مگه ماکسیما کسی گفت ایرانیه . یا مگه بد بود