سوزوکی ویتارا برای دومین بار فیسلیفت شده است. این خودرو با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید و تجهیزات ایمنی بیشتر در اروپا عرضه خواهد شد.
سوزوکی فیسلیفت دیگری از ویتارا را برای بازار اروپا معرفی کرده که چهرهٔ تازه و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدیدی را در کنار ارتقاء تجهیزات ایمنی به همراه آورده است. لازم به ذکر است، این خودرو با گرند ویتارایی که توسط راسا موتور به کشورمان وارد شده متفاوت است. آن خودرو در درجهٔ اول برای بازار هند توسعه پیدا کرده و در مناطقی مثل خاورمیانه هم عرضه میشود درحالیکه بازار اصلی ویتارا اروپا است.
نسل چهارم ویتارا سال ۲۰۱۴ معرفی شده و هماکنون خودرویی دهساله محسوب میشود. این مدل اولین فیسلیفت را سال ۲۰۱۸ تجربه کرد و در سال ۲۰۲۰ از تکنولوژی هیبریدی خفیف بهرهمند شد. جدیدترین بهروزرسانی ویتارا برای سال ۲۰۲۴ نیز روی تازهسازی طراحی بیرونی و بهبود تکنولوژیهای داخلی تمرکز دارد. سوزوکی امیدوار است بتواند با این بهروزرسانی، ویتارا را حداقل برای چند سال دیگر در بخش رقابتی شاسیبلندهای سابکامپکت بازار اروپا حفظ کند.
ظاهر ویتارا ۲۰۲۴ مشابه قبل به نظر میرسد اما با نگاهی دقیقتر میتوان متوجه تعدادی بهروزرسانی اندک شد. مهمترین تغییر بیرونی این کراساوور ژاپنی سپر جدید جلو است که به لطف حذف مه شکنها و تعبیهٔ دیلایتهای باریک در طرفین، نمای سادهتری دارد. علاوه بر این، جلوپنجره هم بروز شده و ورودی هوای میانی سپر بزرگتر شده است. قاب مشکیرنگ دور این ورودی هم یادآور گاردی است که شاسیبلندهای آفرودی میبینیم. دیگر قسمتهای ویتارا تغییر خاصی نداشته و صرفاً سوزوکی رینگهای جدیدی با طراحی آیرودینامیکی و دو رنگ جدید را برای آن ارائه کرده است.
کابین ویتارا حتی چند سال پیش هم رنگ و بوی کهنگی گرفته بود و به نظر میرسید از دههٔ ۹۰ آمده است. در این بهروزرسانی ۲۰۲۴ نیز صفحه آمپر همچنان آنالوگ باقی مانده ولی سوزوکی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدیدی با نمایشگر لمسی ۹ اینچی را ارائه کرده از قابلیت اتصال USB، بلوتوث، وایفای، اندروید اتو و اپل کارپلی بهره میبرد. ویتارا مثل دیگر محصولات سوزوکی در اروپا، قبلاً با مجموعهٔ کاملی از سیستمهای کمکراننده عرضه میشد اما نسخهٔ بروز شده حالا از سیستمهای بیشتری شامل پایش توجه راننده، کروز کنترل تطبیقی، تشخیص تابلوهای جاده و دستیار حفظ حرکت میان خطوط بهره میبرد.
پیشرانههای ویتارا بدون تغییر باقی مانده و این خودرو همچنان با همان موتورهای هیبریدی خفیف و هیبریدی کامل قبلی قابل خریداری خواهد بود. پیشرانهٔ هیبریدی خفیف از نوع ۱.۴ لیتری بنزینی توربو با سیستم ۴۸ ولتی است که ۱۲۷ اسب بخار قدرت تولید میکند و به یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی متصل میشود که میتواند نیرو را به چرخهای جلو یا هر چهارچرخ ارسال کند.
قوای محرکهٔ هیبریدی کامل هم از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۰۱ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی با ۳۳ اسب بخار قدرت تشکیل شده است. مجموع خروجی این سیستم ۱۱۶ اسب بخار قدرت است که از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود. سوزوکی ویتارا مدل ۲۰۲۴ از اوایل تابستان پیش رو راهی نمایندگیهای فروش در اروپا خواهد شد.
زیزیگولو
۱۵ فروردین ۱۴۰۳تنها بدی که مدل تنفس طبیعیش داره شتاب پایینش هستش
NAVID۰۰۹۸
۱۵ فروردین ۱۴۰۳ویتارا سواری به شدت بدی داره ولی یه نیمچه SUV هستش تو آفرود به نسبت کراساوورها!!!
اما اینی که تو مقاله آمده ، اصلاً تناسب در طراحی نداره و حال نمیکنم باهاش!
بیشتر به درد هند و صلیقهی غذاییشون داره و جور در میاد!!!
زیزیگولو
۱۵ فروردین ۱۴۰۳بعد از فیلمای هندی حالا قراره خودروهای مونتاژ هندی هم وارد بازار ایران بشن!!! یعنی وضعمون از این هم که هست هندی تر میشه!!!! فکرشو بکن که میتونیم یه ماشین بخریم که مثل آمیتا باچان پروازم میکنه!!!!!
H2
۱۵ فروردین ۱۴۰۳برندهای ژاپنی و کرهای مونتاژ هند با تمام کم و کاستیهاشون صد شرف دارن به چینیها
یه سر برو تعمیرگاه چینیها هزینه تعمیر یه گیربکس امویام و جک و … معادل ۳ تا اوپتیما و کمری خرج رو دستت میزاره اونم با عمر یک سوم اونا
زیزیگولو
۱۵ فروردین ۱۴۰۳H2 نمیدونم واسه چی اول نسبت به کالاهای چینی و دوم نسبت به کالاهای هندی چه تولید خودشون باشه و چه مونتاژ برندهای معروف کشورای دیگه باشه اصلاً حس خوبی ندارم
محمد ۱
۱۵ فروردین ۱۴۰۳میخام کامنتا تایید کنم ولی لایک نمیخوره…
محمد ۱
۱۵ فروردین ۱۴۰۳NAVID۰۰۹۸
میخام کامنتا تایید کنم ولی لایک نمیخوره…
لایک و دیس لایک اگه با نظرات احساسی نباشه … واقعا تو نظر سنجی اثر بخشی بالایی داره…
اما الان متاسفانه چند وقته با مشکل مواجه شده….!!!
زیزیگولو
۱۵ فروردین ۱۴۰۳متاسفانه مدت زیادیه که سایت پدال همچین مشکلی پیدا کرده و مشکل تاید کامنتها هم که بماند …..
net
۱۵ فروردین ۱۴۰۳ویتارایی که در ایران هست قشنگتر این هست
زیزیگولو
۱۵ فروردین ۱۴۰۳نه دیگه تا این حد
HAMID
۱۵ فروردین ۱۴۰۳شبیه اولین نسل X33 شده
Car love
۱۵ فروردین ۱۴۰۳X33 فیک 😂
ناشناس
۱۵ فروردین ۱۴۰۳درسته تجهیزات ایمنی خوبی داره ولی اتاقش پر از پلاستیک سفت هست و تقریباً هیچ جای نرمی به جز صندلیها وجود ندارد.
مهدی
۱۵ فروردین ۱۴۰۳طراحی داخلی و بیرونی گراند ویتارای وارداتی خیلی از این بهتره!
۱۵ فروردین ۱۴۰۳جلوش شبیه همون نسل قبلیش هست
علی جردن
۱۵ فروردین ۱۴۰۳چقدر شبیه MVM X33S شده مخصوصا از نمای جلو و نمای جانبی
KAIZEN
۱۵ فروردین ۱۴۰۳برای بازارهای با اقتصاد متوسط طراحی خوبی داره
فرزند ایران
۱۵ فروردین ۱۴۰۳به قول سالار ریویوز
دریچه کولراش پرایدیه
Muty
۱۶ فروردین ۱۴۰۳ماشالله چه ام وی ام ایی شده برا خودش بلا
رامین
۲۰ فروردین ۱۴۰۳اون موقعی که با موتور 2 هزار سی سی و 140 اسب بخار اومد مردم ناراضی بودن و شرکت ارتقاش داد موتور 2.4 و قدرت 167 اسبی تونست حرفی برای گفتن داشته باشه.الان با 113 اسب چکار میخوان بکنن؟از ماشین های پارک شده احتمالا میتونه سبقت بگیره.🙌🐢