سوزوکی

معرفی سوزوکی ویتارا جدید با تغییر چهره و بهبود امکانات

سوزوکی ویتارا برای دومین بار فیس‌لیفت شده است. این خودرو با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید و تجهیزات ایمنی بیشتر در اروپا عرضه خواهد شد.

سوزوکی فیس‌لیفت دیگری از ویتارا را برای بازار اروپا معرفی کرده که چهرهٔ تازه و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدیدی را در کنار ارتقاء تجهیزات ایمنی به همراه آورده است. لازم به ذکر است، این خودرو با گرند ویتارایی که توسط راسا موتور به کشورمان وارد شده متفاوت است. آن خودرو در درجهٔ اول برای بازار هند توسعه پیدا کرده و در مناطقی مثل خاورمیانه هم عرضه می‌شود درحالی‌که بازار اصلی ویتارا اروپا است.

نسل چهارم ویتارا سال ۲۰۱۴ معرفی شده و هم‌اکنون خودرویی ده‌ساله محسوب می‌شود. این مدل اولین فیس‌لیفت را سال ۲۰۱۸ تجربه کرد و در سال ۲۰۲۰ از تکنولوژی هیبریدی خفیف بهره‌مند شد. جدیدترین به‌روزرسانی ویتارا برای سال ۲۰۲۴ نیز روی تازه‌سازی طراحی بیرونی و بهبود تکنولوژی‌های داخلی تمرکز دارد. سوزوکی امیدوار است بتواند با این به‌روزرسانی‌، ویتارا را حداقل برای چند سال دیگر در بخش رقابتی شاسی‌بلندهای ساب‌کامپکت بازار اروپا حفظ کند.

ظاهر ویتارا ۲۰۲۴ مشابه قبل به نظر می‌رسد اما با نگاهی دقیق‌تر می‌توان متوجه تعدادی به‌روزرسانی اندک شد. مهم‌ترین تغییر بیرونی این کراس‌اوور ژاپنی سپر جدید جلو است که به لطف حذف مه شکن‌ها و تعبیهٔ دی‌لایت‌های باریک در طرفین، نمای ساده‌تری دارد. علاوه بر این، جلوپنجره هم بروز شده و ورودی هوای میانی سپر بزرگ‌تر شده است. قاب مشکی‌رنگ دور این ورودی هم یادآور گاردی است که شاسی‌بلندهای آفرودی می‌بینیم. دیگر قسمت‌های ویتارا تغییر خاصی نداشته و صرفاً سوزوکی رینگ‌های جدیدی با طراحی آیرودینامیکی و دو رنگ جدید را برای آن ارائه کرده است.

کابین ویتارا حتی چند سال پیش هم رنگ و بوی کهنگی گرفته بود و به نظر می‌رسید از دههٔ ۹۰ آمده است. در این به‌روزرسانی ۲۰۲۴ نیز صفحه آمپر همچنان آنالوگ باقی مانده ولی سوزوکی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدیدی با نمایشگر لمسی ۹ اینچی را ارائه کرده از قابلیت اتصال USB، بلوتوث، وای‌فای، اندروید اتو و اپل کارپلی بهره می‌برد. ویتارا مثل دیگر محصولات سوزوکی در اروپا، قبلاً با مجموعهٔ کاملی از سیستم‌های کمک‌راننده عرضه می‌شد اما نسخهٔ بروز شده حالا از سیستم‌های بیشتری شامل پایش توجه راننده، کروز کنترل تطبیقی، تشخیص تابلوهای جاده و دستیار حفظ حرکت میان خطوط بهره می‌برد.

پیشرانه‌های ویتارا بدون تغییر باقی مانده و این خودرو همچنان با همان موتورهای هیبریدی خفیف و هیبریدی کامل قبلی قابل خریداری خواهد بود. پیشرانهٔ هیبریدی خفیف از نوع ۱.۴ لیتری بنزینی توربو با سیستم ۴۸ ولتی است که ۱۲۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و به یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی متصل می‌شود که می‌تواند نیرو را به چرخ‌های جلو یا هر چهارچرخ ارسال کند.

قوای محرکهٔ هیبریدی کامل هم از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۰۱ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی با ۳۳ اسب بخار قدرت تشکیل شده است. مجموع خروجی این سیستم ۱۱۶ اسب بخار قدرت است که از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. سوزوکی ویتارا مدل ۲۰۲۴ از اوایل تابستان پیش رو راهی نمایندگی‌های فروش در اروپا خواهد شد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (6010 ديدگاه)

    تنها بدی که مدل تنفس طبیعیش داره شتاب پایینش هستش

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (10385 ديدگاه)

      ویتارا سواری به شدت بدی داره ولی یه نیمچه SUV هستش تو آفرود به نسبت کراس‌اوورها!!!

      اما اینی که تو مقاله آمده ، اصلاً تناسب در طراحی نداره و حال نمیکنم باهاش!

      بیشتر به درد هند و صلیقه‌ی غذاییشون داره و جور در میاد!!!

      موافقم 11
      مخالفم 9
      1. زیزیگولو

        ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (6010 ديدگاه)

        بعد از فیلمای هندی حالا قراره خودروهای مونتاژ هندی هم وارد بازار ایران بشن!!! یعنی وضعمون از این هم که هست هندی تر میشه!!!! فکرشو بکن که میتونیم یه ماشین بخریم که مثل آمیتا باچان پروازم میکنه!!!!!

        موافقم 11
        مخالفم 2
        1. H2

          ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (378 ديدگاه)

          برندهای ژاپنی و کره‌ای مونتاژ هند با تمام کم و کاستی‌هاشون صد شرف دارن به چینی‌ها
          یه سر برو تعمیرگاه چینی‌ها هزینه تعمیر یه گیربکس ام‌وی‌ام و جک و … معادل ۳ تا اوپتیما و کمری خرج رو دستت میزاره اونم با عمر یک سوم اونا

          موافقم 16
          مخالفم 1
        2. زیزیگولو

          ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (6010 ديدگاه)

          H2 نمیدونم واسه چی اول نسبت به کالاهای چینی و دوم نسبت به کالاهای هندی چه تولید خودشون باشه و چه مونتاژ برندهای معروف کشورای دیگه باشه اصلاً حس خوبی ندارم

      2. محمد ۱

        ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (216 ديدگاه)

        میخام کامنتا تایید کنم ولی لایک نمیخوره…

        موافقم 13
        مخالفم 1
        1. محمد ۱

          ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (216 ديدگاه)

          NAVID۰۰۹۸

          میخام کامنتا تایید کنم ولی لایک نمیخوره…

          لایک و دیس لایک اگه با نظرات احساسی نباشه … واقعا تو نظر سنجی اثر بخشی بالایی داره…

          اما الان متاسفانه چند وقته با مشکل مواجه شده….!!!

          موافقم 10
          مخالفم 3
        2. زیزیگولو

          ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (6010 ديدگاه)

          متاسفانه مدت زیادیه که سایت پدال همچین مشکلی پیدا کرده و مشکل تاید کامنتها هم که بماند …..

          موافقم 6
          مخالفم 1
    2. net

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3472 ديدگاه)

      ویتارایی که در ایران هست قشنگتر این هست

      موافقم 12
      مخالفم 5
      1. زیزیگولو

        ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (6010 ديدگاه)

        نه دیگه تا این حد

        موافقم 3
        مخالفم 5
  2. HAMID

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (310 ديدگاه)

    شبیه اولین نسل X33 شده

    موافقم 8
    مخالفم 9
  3. Car love

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (708 ديدگاه)

    X33 فیک 😂

    موافقم 6
    مخالفم 8
  4. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    درسته تجهیزات ایمنی خوبی داره ولی اتاقش پر از پلاستیک سفت هست و تقریباً هیچ جای نرمی به جز صندلی‌ها وجود ندارد.

    موافقم 4
    مخالفم 4
  5. مهدی

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (198 ديدگاه)

    طراحی داخلی و بیرونی گراند ویتارای وارداتی خیلی از این بهتره!

    موافقم 6
    مخالفم 2
  6. ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (5000 ديدگاه)

    جلوش شبیه همون نسل قبلیش هست

  7. علی جردن

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2102 ديدگاه)

    چقدر شبیه MVM X33S شده مخصوصا از نمای جلو و نمای جانبی

    موافقم 3
    مخالفم 2
  8. KAIZEN

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (266 ديدگاه)

    برای بازارهای با اقتصاد متوسط طراحی خوبی داره

    موافقم 4
    مخالفم 2
  9. فرزند ایران

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (107 ديدگاه)

    به قول سالار ریویوز
    دریچه کولراش پرایدیه

  10. Muty

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    ماشالله چه ام وی ام ایی شده برا خودش بلا

  11. رامین

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    اون موقعی که با موتور 2 هزار سی سی و 140 اسب بخار اومد مردم ناراضی بودن و شرکت ارتقاش داد موتور 2.4 و قدرت 167 اسبی تونست حرفی برای گفتن داشته باشه.الان با 113 اسب چکار میخوان بکنن؟از ماشین های پارک شده احتمالا میتونه سبقت بگیره.🙌🐢

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا