سوزوکی

سوزوکی جیمنی دست‌پخت دانشجویان ژاپنی، قدبلندی کوچک و دوست‌داشتنی!

سوزوکی هنوز از نسخه پنج درب جیمنی رونمایی نکرده است اما دانشجویان دانشکده خودرویی نیهون ژاپن NATS متوجه کم‌کاری این خودروساز شده‌اند و نسخه سفارشی جیمنی را با پنج درب تولید کرده‌اند. این خودرو هم‌اکنون کیمون کاموئی نام دارد که ترجمه آن عبارت جالب “خدای کوه” است. جیمنی موردبحث از برخی تغییرات آفرود محور سود برده است و با توجه به وضعیت خودرو می‌توان گفت با یکی از تواناترین و جادارترین نسخه‌های تاریخ جیمنی روبرو هستیم. دانشجویان این دانشکده به خاطر تولید خودروهای جالب شناخته شده‌اند و ما هم می‌خواهیم شما را با جدیدترین پروژه آن‌ها آشنا کنیم. این دانشجوها از یک دستگاه سوزوکی جیمنی سیرا ۲۰۱۹ برای شروع کار استفاده کرده‌اند و حاصل کار همان چیزی است که می‌بینید.

به منظور جای دادن یک جفت درب اضافی در بدنه، شاسی فریم نردبانی جیمنی ۴۰۰ میلی‌متر کشیده‌تر شده است. همچنین نصف بدنه برسیده شده و پانل‌های سفارشی برای پر شدن فاصله اضافه شده‌اند. به این موارد باید شیشه جدید را نیز اضافه کرد. از آنجایی که تغییری در درب‌های جلو رخ نداده است به همین خاطر درب‌های عقب کمی کوچک به نظر می‌رسند اما هنوز هم به‌طور قابل‌توجهی دسترسی به صندلی‌های عقب را راحت می‌کنند. به لطف فاصله بین محوری بیشتر، سرنشینان عقب شاهد فضای پای زیادی در مقایسه با یک سدان بزرگ خواهند بود. البته از آنجایی که محل نصب صندلی عقب در جایگاه استوک قبلی باقی مانده است بنابراین فضای بار نیز مشابه نسخه سه درب جیمنی است.

جدای از نصب دو درب اضافی که هدف اصلی این پروژه بوده است، دانشجویان قطعات دیگری را نیز در نظر گرفته‌اند. این قطعات شامل سیستم تعلیق جدید با افزایش ۱۵۲ میلی‌متری ارتفاع بدنه و رینگ‌های ۱۷ اینچی جدید است. سپر آفرود با وینچ یکپارچه، گلگیرهای جدید، فریم محافظ لوله‌ای در بدنه، نوار نورانی روی سقف، چادر سقفی و… هم جزو دیگر تغییرات این جیمنی جذاب هستند. متأسفانه تصاویر باکیفیتی از کابین منتشر نشده‌اند اما در ویدئوها وجود کابینی جادار مشهود است. در این بخش نیز مواردی همچون سیستم مولتی‌مدیای آلپاین X9NXL، سیستم صوتی دایکاک، پشت آمپرهای جدید، پوشش چرم صندلی‌ها و پوشش مشکی سقف دیده می‌شوند.

زیر کاپوت هم شاهد نصب کیت توربو روی پیشرانه ۱.۵ لیتری، تنظیم جدید ECU و برخی موارد دیگر هستیم که منجر به کسب قدرت ۱۲۲ اسب بخاری و گشتاور ۱۷۹ نیوتون متری شده‌اند. این در حالی است که جیمنی استاندارد قدرت و گشتاور ۱۰۱ اسبی و ۱۳۰ نیوتون متری دارد. متأسفانه این خودرو فقط به تعداد یک دستگاه تولید شده است و به تولید انبوه نمی‌رسد. البته همین پروژه نشان دهنده پتانسیل‌های تیونینگ جیمنی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. من⁦^_^⁩

    ۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (200 ديدگاه)

    چه خواستنی شده❤️

    موافقم 2
    مخالفم 13
  2. Aboalfazl demon

    ۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (523 ديدگاه)

    جیپ رانگلر نشد ؟ اوکی
    رپتور نشد؟ اوکی
    دیفندر نشد؟ اوکی
    خب حداقل جیمنی که میشه پلاک بشه
    چرا یه لذت آفرود هم نمیشه تو این مملکت برد

    موافقم 18
    مخالفم 1
    1. Nima RST

      ۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (121 ديدگاه)

      سوزوکی جیمنی که جای خود داره 😂
      خیلیا با حقوقای ۶ ملیونی و پراید ۱۹۱ ملیونی نمیتونن پس انداز کنن یه پراید بخرن ارتفاع بدن بهش برن آفرود لذت ببرن 🤦‍♂️
      فاجعه تر اینکه اون ۶ ملیون بشه ۷ تومن ماشین ۱۹۱ ملیونی میشه ۲۵۰ تومن

      موافقم 18
  3. Genius

    ۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    یعنی هر کجای جهان که حساب کنی جیمنی از لحاظ قیمت و کلاس مصرف هم رده پراید و تیبای ماست جز ایران که گرند ویتارا 2017 الآن بالای 1 میلیارد قیمت خورده!

    موافقم 8
    مخالفم 1
  4. مهردادکمال

    ۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2003 ديدگاه)

    چقد جیمینی خواستنیه

    موافقم 2
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا