نسل جدید سوزوکی دیزایر که نسخهٔ سدان سوئیفت بهحساب میآید، با قیمتی بین ۸ تا ۱۲ هزار دلار و ۵ ستاره ایمنی از گلوبال انکپ عرضه میشود.
ماروتی سوزوکی در هند نسل جدید سدان دیزایر را رونمایی کرده است. برخلاف نسل قبلی این خودرو که اساساً نسخهٔ سدان هاچبک سوئیفت محسوب میشد، دیزایر جدید هیچ شباهتی به سوئیفت ندارد و از طراحی خاص خود استفاده میکند. این سدان جدید ۳,۹۹۵ میلیمتر طول دارد و فاصلهٔ محوری ۲,۴۵۰ میلیمتری آن با نسل قبلی یکسان است. در جلوی خودرو، چراغهای زاویهدار و جلوپنجرهٔ بزرگتر، نمایی جدی به دیزایر بخشیده و از ویژگیهای زیبایی سوئیفت خبری نیست.
مثل همهٔ سدانهای کوچک زیر ۴ متر، تناسبات دیزایر هنوز هم عجیب به نظر میرسند. تیپ پایهٔ این ماشین با رینگهای ۱۴ اینچی فولادی عرضه میشود ولی خریداران در تیپهای بالاتر از رینگهای ۱۵ اینچی آلیاژی بهرهمند خواهند بود. اوورهنگ کوتاه، چراغهای مربع شکل و اسپویلر یکپارچه هم از ویژگیهای نمای عقب دیزایر هستند. در داخل، داشبورد بسیار شبیه سوئیفت به نظر میرسد هرچند که با تریم طرح چوب، تغییراتی جزئی در تزئینات صورت گرفته است. صفحه آمپر آنالوگ و نمایشگر ۹ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم هم از دیگر ویژگیهای داخلی این سدان جدید سوزوکی هستند.
ظرفیت ۳۸۲ لیتری صندوق بار دیزایر هرچند چندان بزرگ به نظر نمیرسد ولی نسبت صندوق ۱۱۷ لیتری سوئیفت بیشتر است. در تیپهای بالایی نیز امکاناتی مثل سیستم تهویه خودکار، دوربین ۳۶۰ درجه، شارژر بیسیم و سانروف برقی ارائه میشود. یکی از ویژگیهای برجستهٔ دیزایر ایمنی بالای آن است زیرا این خودرو اولین محصول ماروتی سوزوکی محسوب میشود که در آزمایشهای گلوبال انکپ موفق به کسب پنج ستارهٔ ایمنی شده است. این خودرو بهصورت استاندارد با شش ایربگ، سیستم کنترل پایداری و محافظت از عابر پیاده عرضه میشود.
دیزایر هرچند در ظاهر نشان نمیدهد ولی همچنان اشتراکات فراوانی با سوئیفت دارد و با همان پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی عرضه میشود که با بنزین ۸۰ اسب بخار قدرت و در نسخهٔ CNG دوگانهسوز ۶۹ اسب بخار قدرت تولید میکند. میانگین مصرف سوخت مدل دنده اتوماتیک ۴ تا ۵ لیتر در صد کیلومتر است.
برای انتقال نیروی به چرخهای جلو گیربکسهای پنج سرعته دستی یا اتوماتیک قابل انتخاب هستند. نسل جدید سوزوکی دیزایر در هند با قیمتی بین ۸ تا ۱۲ هزار دلار فروخته میشود. هوندا آمیز، هیوندای اورا و تاتا تیگور ازجمله رقبای این ماشین در بازار هند هستند.
Sara
۲۲ آبان ۱۴۰۳ساینا s دوگانه
25 ساله روخط تولید
امکانات سفر
امنیت صفر
موتوری صفر
برندیگ صفر
قیمت 600 میلیون
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۲ آبان ۱۴۰۳همین ماشین هندی ۸۰ اسب بخار ترجیح میدم به شاهین سایپا
اقلا مصرف سوخت و قدرت موتورش با عقل جور میاد
Amard
۲۲ آبان ۱۴۰۳ماشین تولید هند از لحاظ ایمنی خیلی هم توفه نیستن اکثرا تو تست تصادف جهانی رد میشن ضمن اینکه موتور کم جونی دارن ماشین چینی ترجیه میدم هم قیمت خوبی دارن هم قدرت خوب به نسبت قیمت هند یه قانون مسخره داره که ۴ متر باشن از کجاش دراورده نمیدونم ولی ماشین که جادار راحت نباش به درد رانندگی نمیخوره
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۲ آبان ۱۴۰۳با میلیون ها مرگ و معلول و قطع عضو در خودروهای سایپا و ایران خودرو بهتره از سوزوکی مورد تایید گلوبال NCAP ایراد نگیریم
Amard
۲۲ آبان ۱۴۰۳سوزوکی بازار هند تست های تصادفش هست اکثرا از لحاظ ایمنی فرقی با پراید ندارن تنها مزیتشون موتور های که کم مصرف با دوام هستن ولی بدنه های کاغذی دارن بخاطر همین چین بزرگترین تولید کننده و صادر کننده خودرو اما هند نمیتونه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۳ آبان ۱۴۰۳فیلم تست تصادف سوزوکی دزایر 2024 خدمت شما
https://www.youtube.com/watch?v=iRKAR0IZlgE
اصلا قابل مقایسه با خودروهای ایرانی نیست
heshmat021
۲۳ آبان ۱۴۰۳توهم اینکه ماشین خارجی ضعیفه و ماشین ایرانی بدنش محکمه از کجا اومده واقعا آدم شاخ در میاره
پویا
۲۲ آبان ۱۴۰۳با سلام خدمت جناب اشتری بزرگوار🌹
امروز در اینستاگرام همدیدم که به جیمینی گفته بودین که هندی هستش، ولی باور کنید که ماشین ژاپنی که تو خاک هند تولید میشه خیلی فرق داره با ماشینی که اصالت برندش هندی هستش و تولید ملی خود هند هستش، همونطور که آیفون تو چین تولید میشه، یا آدیداس در کشوری مثل کامبوجیا بنگلادش هم خط تولید داره ، و هر برند بزرگ دیگه ای رو میشه مثال زد، کاسیو در تایلند، بوش در ترکیه ، و صدها مثال دیگه
Ben
۲۲ آبان ۱۴۰۳عالی ۵۰۰ تا ۸۰۰ میلیون، خاک تو سر …
بهروز
۲۲ آبان ۱۴۰۳حالا انسان و دیندار کیست؟ مگه نمیگن هندیها 20 تا خدا دارند و کافرند؟ حالا کافر کیست؟
MehdiTurbo
۲۲ آبان ۱۴۰۳داداش دین و مذهبی که تو هند هست تو ایران اصلا نمونه اش نیست،اون گاو پرستی و … یه بخش کوچیکی البته همون گاوم نمیپرستند براشون تقدس داره
تو ایرانم زمان زرتشت بوده همان زمان زرتشتم اتیش نمیپرستیدند اتیش نمادی میدونستند چون عنصری که پاکسازی میکنه و نگاه کردن بهش خودش نوعی مدینیشن و مراقبه است
شما اشو و سادگورو و یوگاناندا و بودا و … همشان از هند بودند کمتر کشوری چنین یکتاپرستانی داره هر کودومشان تو نوبه خودشان محشرند یوگاناندا که اصلا نمونه اش تو این قرن واقعا نبوده
ایران فقط اسمش مسلمانیه رفتاری که تو ایران میبینی تو کشورای اروپایی امریکایی نمیبینی ما اسمشو داریم اونا عمل و رفتارشو البته کشورای مسلمان درست کارم داریم ولی خب ایران شاملش نمیشه
البته ایرانم پیشینه تاریخیش خیلی قویه ولی فقط پیشینه تاریخیش زمانی که ایران مهد یکتا پرستی بود کمتر کشوری اینگونه بود الان برعکسه مگه اینکه برگرده به اصل فرهنگ خودش
الان زاینده رود تمام پل هاش داره تخریب میشه ترک برداشته رو سی و سه پل اکثر پل هاش پر از یادگاری نویسی شده چیزی که نماد ملی ایران بوده و ثبت جهانی شده
رودخانه را دولت بسته یادگاری ها اشغال هایی که ریختند که کار خود مردم
تخت جمشید ارامگاه کوروش برداشتند با میلکرد و … درش بستند اصلا یه وضعی نگم برات
Parham
۲۲ آبان ۱۴۰۳وقتشه با قیمت ۸۰۰ هزار یورو بره تو پاچه ملت
Galant.VR4(JDM)
۲۲ آبان ۱۴۰۳این بره تو پاچه ملت بهتر از پژو ایرانی و کفتر توربو هستش
hosen
۲۲ آبان ۱۴۰۳کاش موتورش قوی تر میبود دیگه ۸۰ اسب بی بخار چیه اخه
C4
۲۲ آبان ۱۴۰۳۲۰۶ تیپ ۲
پراید
ساینا کوییک تیبا
مطمئن باش راندمان موتور سوزوکی ازینا خیلی بیشتره به عدد اسب بخار توجه نکن
فرق هست بین خروجی موتور سوزوکی با فسیل های داخلی
بعدشم همین ۸۰ اسب کاملا برای روزمره کافیه و کفایت میکنه
تو مملکت ما با پراید ۶۰ اسبی مسافرت هم میرن . دیگه اینکه عالیه
Kiarash
۲۲ آبان ۱۴۰۳همه چیزش از لحاظ سدان اقتصادی خوبه و جالبه ۵ ستاره ایمنی داره ولی بدیش اینه ۸۰ اسب بخاره که بقیه دوستان هم اشاره کردن
ولی اگه بازار ایران درست بود این الان باید جای کوییک و ساینا اس و ۱۳۱ فروخته میشد
احسان
۲۲ آبان ۱۴۰۳من که ترجیح میدم همین رو به جای تیبام سوار بشم و پول اضافه شم بدم و قدرتش مناسبه( برای من همین که ایمنی داره و کیفیت مناسب داره از قدرتش مهم تره) در ضمن در نظر بگیرید مصرفش خیلی کمه.
Ali.d
۲۲ آبان ۱۴۰۳والا به قیمتش میرزه
هزار پله لگن های ما بهتره
امیرحسین
۲۲ آبان ۱۴۰۳موتور ۲ لیتری با توربو شارژ بندازن روش خوبه با دنده دستی مثل چی اتاق میکشه
مازیار
۲۲ آبان ۱۴۰۳من امروز از رامسر رفتم ساری، با ترافیک و دوربین و سرعتی و افسر ، میانگین ۶۰ تا ۷۰ تا بیشتر نتونستم برم، دیگه بیشتر از ۸۰ اسب بخار به چه دردم میخوره
۲۲ آبان ۱۴۰۳ماشین خوبیه طراحیش زیاد خوب نیست ولی قیمتش عالیه و فوق العاده هست 😞😞
دانیال
۲۳ آبان ۱۴۰۳۵ ستاره ایمنی داره
برند دوستداشتنی سوزوکی
کم مصرفه
نمونه cng هم داره
اتوماته و آشپنی مثل سانروف که ما دوست داریم هم داره
قیمت پایهش هم خیلی خوب به نظر میاد
وارد کردنش ایده خوبی نیست؟😍
منی که سالها از cng استفاده کردم دقیقا دنبال همچنین ماشینی هستم