سوزوکی

معرفی نسل جدید سوزوکی دیزایر؛ سدان 8 هزار دلاری با 5 ستاره ایمنی

نسل جدید سوزوکی دیزایر که نسخهٔ سدان سوئیفت به‌حساب می‌آید، با قیمتی بین ۸ تا ۱۲ هزار دلار و ۵ ستاره ایمنی از گلوبال انکپ عرضه می‌شود.

ماروتی سوزوکی در هند نسل جدید سدان دیزایر را رونمایی کرده است. برخلاف نسل قبلی این خودرو که اساساً نسخهٔ سدان هاچ‌بک سوئیفت محسوب می‌شد، دیزایر جدید هیچ شباهتی به سوئیفت ندارد و از طراحی خاص خود استفاده می‌کند. این سدان جدید ۳,۹۹۵ میلی‌متر طول دارد و فاصلهٔ محوری ۲,۴۵۰ میلی‌متری آن با نسل قبلی یکسان است. در جلوی خودرو، چراغ‌های زاویه‌دار و جلوپنجرهٔ بزرگ‌تر، نمایی جدی به دیزایر بخشیده و از ویژگی‌های زیبایی سوئیفت خبری نیست.

مثل همهٔ سدان‌های کوچک زیر ۴ متر، تناسبات دیزایر هنوز هم عجیب به نظر می‌رسند. تیپ پایهٔ این ماشین با رینگ‌های ۱۴ اینچی فولادی عرضه می‌شود ولی خریداران در تیپ‌های بالاتر از رینگ‌های ۱۵ اینچی آلیاژی بهره‌مند خواهند بود. اوورهنگ کوتاه، چراغ‌های مربع شکل و اسپویلر یکپارچه هم از ویژگی‌های نمای عقب دیزایر هستند. در داخل، داشبورد بسیار شبیه سوئیفت به نظر می‌رسد هرچند که با تریم طرح چوب، تغییراتی جزئی در تزئینات صورت گرفته است. صفحه آمپر آنالوگ و نمایشگر ۹ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این سدان جدید سوزوکی هستند.

ظرفیت ۳۸۲ لیتری صندوق بار دیزایر هرچند چندان بزرگ به نظر نمی‌رسد ولی نسبت صندوق ۱۱۷ لیتری سوئیفت بیشتر است. در تیپ‌های بالایی نیز امکاناتی مثل سیستم تهویه خودکار، دوربین ۳۶۰ درجه، شارژر بی‌سیم و سانروف برقی ارائه می‌شود. یکی از ویژگی‌های برجستهٔ دیزایر ایمنی بالای آن است زیرا این خودرو اولین محصول ماروتی سوزوکی محسوب می‌شود که در آزمایش‌های گلوبال انکپ موفق به کسب پنج ستارهٔ ایمنی شده است. این خودرو به‌صورت استاندارد با شش ایربگ، سیستم کنترل پایداری و محافظت از عابر پیاده عرضه می‌شود.

دیزایر هرچند در ظاهر نشان نمی‌دهد ولی همچنان اشتراکات فراوانی با سوئیفت دارد و با همان پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی عرضه می‌شود که با بنزین ۸۰ اسب بخار قدرت و در نسخهٔ CNG دوگانه‌سوز ۶۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. میانگین مصرف سوخت مدل دنده اتوماتیک ۴ تا ۵ لیتر در صد کیلومتر است.

برای انتقال نیروی به چرخ‌های جلو گیربکس‌های پنج سرعته دستی یا اتوماتیک قابل انتخاب هستند. نسل جدید سوزوکی دیزایر در هند با قیمتی بین ۸ تا ۱۲ هزار دلار فروخته می‌شود. هوندا آمیز، هیوندای اورا و تاتا تیگور ازجمله رقبای این ماشین در بازار هند هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. Sara

    ۲۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (76 ديدگاه)

    ساینا s دوگانه
    25 ساله روخط تولید
    امکانات سفر
    امنیت صفر
    موتوری صفر
    برندیگ صفر
    قیمت 600 میلیون

    موافقم 66
    مخالفم 6
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۲ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (2959 ديدگاه)

      همین ماشین هندی ۸۰ اسب بخار ترجیح می‌دم به شاهین سایپا
      اقلا مصرف سوخت و قدرت موتورش با عقل جور میاد

      موافقم 93
      مخالفم 7
      1. Amard

        ۲۲ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (86 ديدگاه)

        ماشین تولید هند از لحاظ ایمنی خیلی هم توفه نیستن اکثرا تو تست تصادف جهانی رد میشن ضمن اینکه موتور کم جونی دارن ماشین چینی ترجیه میدم هم قیمت خوبی دارن هم قدرت خوب به نسبت قیمت هند یه قانون مسخره داره که ۴ متر باشن از کجاش دراورده نمیدونم ولی ماشین که جادار راحت نباش به درد رانندگی نمیخوره

        موافقم 8
        مخالفم 61
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۲ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (2959 ديدگاه)

          با میلیون ها مرگ و معلول و قطع عضو در خودروهای سایپا و ایران خودرو بهتره از سوزوکی مورد تایید گلوبال NCAP ایراد نگیریم

          موافقم 77
          مخالفم 1
        2. Amard

          ۲۲ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (86 ديدگاه)

          سوزوکی بازار هند تست های تصادفش هست اکثرا از لحاظ ایمنی فرقی با پراید ندارن تنها مزیتشون موتور های که کم مصرف با دوام هستن ولی بدنه های کاغذی دارن بخاطر همین چین بزرگترین تولید کننده و صادر کننده خودرو اما هند نمیتونه

          موافقم 2
          مخالفم 35
        3. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۳ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (2959 ديدگاه)

          فیلم تست تصادف سوزوکی دزایر 2024 خدمت شما
          https://www.youtube.com/watch?v=iRKAR0IZlgE
          اصلا قابل مقایسه با خودروهای ایرانی نیست

          موافقم 17
          مخالفم 1
        4. heshmat021

          ۲۳ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (428 ديدگاه)

          توهم اینکه ماشین خارجی ضعیفه و ماشین ایرانی بدنش محکمه از کجا اومده واقعا آدم شاخ در میاره

          موافقم 10
          مخالفم 1
      2. پویا

        ۲۲ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        با سلام خدمت جناب اشتری بزرگوار🌹
        امروز در اینستاگرام هم‌دیدم که به جیمینی گفته بودین که هندی هستش، ولی باور کنید که ماشین ژاپنی که تو خاک هند تولید میشه خیلی فرق داره با ماشینی که اصالت برندش هندی هستش و تولید ملی خود هند هستش، همونطور که آیفون تو چین تولید میشه، یا آدیداس در کشوری مثل کامبوج‌یا بنگلادش هم خط تولید داره ، و هر برند بزرگ دیگه ای رو میشه مثال زد، کاسیو در تایلند، بوش در ترکیه ، و صدها مثال دیگه

        موافقم 10
        مخالفم 2
  2. Ben

    ۲۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (226 ديدگاه)

    عالی ۵۰۰ تا ۸۰۰ میلیون، خاک تو سر …

    موافقم 45
    مخالفم 2
  3. بهروز

    ۲۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (64 ديدگاه)

    حالا انسان و دیندار کیست؟ مگه نمیگن هندیها 20 تا خدا دارند و کافرند؟ حالا کافر کیست؟

    موافقم 45
    مخالفم 8
    1. MehdiTurbo

      ۲۲ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (2399 ديدگاه)

      داداش دین و مذهبی که تو هند هست تو ایران اصلا نمونه اش نیست،اون گاو پرستی و … یه بخش کوچیکی البته همون گاوم نمیپرستند براشون تقدس داره
      تو ایرانم زمان زرتشت بوده همان زمان زرتشتم اتیش نمیپرستیدند اتیش نمادی میدونستند چون عنصری که پاکسازی میکنه و نگاه کردن بهش خودش نوعی مدینیشن و مراقبه است
      شما اشو و سادگورو و یوگاناندا و بودا و … همشان از هند بودند کمتر کشوری چنین یکتاپرستانی داره هر کودومشان تو نوبه خودشان محشرند یوگاناندا که اصلا نمونه اش تو این قرن واقعا نبوده
      ایران فقط اسمش مسلمانیه رفتاری که تو ایران میبینی تو کشورای اروپایی امریکایی نمیبینی ما اسمشو داریم اونا عمل و رفتارشو البته کشورای مسلمان درست کارم داریم ولی خب ایران شاملش نمیشه
      البته ایرانم پیشینه تاریخیش خیلی قویه ولی فقط پیشینه تاریخیش زمانی که ایران مهد یکتا پرستی بود کمتر کشوری اینگونه بود الان برعکسه مگه اینکه برگرده به اصل فرهنگ خودش
      الان زاینده رود تمام پل هاش داره تخریب میشه ترک برداشته رو سی و سه پل اکثر پل هاش پر از یادگاری نویسی شده چیزی که نماد ملی ایران بوده و ثبت جهانی شده
      رودخانه را دولت بسته یادگاری ها اشغال هایی که ریختند که کار خود مردم
      تخت جمشید ارامگاه کوروش برداشتند با میلکرد و … درش بستند اصلا یه وضعی نگم برات

      موافقم 16
      مخالفم 2
  4. Parham

    ۲۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (753 ديدگاه)

    وقتشه با قیمت ۸۰۰ هزار یورو بره تو پاچه ملت

    موافقم 30
    مخالفم 2
    1. Galant.VR4(JDM)

      ۲۲ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1288 ديدگاه)

      این بره تو پاچه ملت بهتر از پژو ایرانی و کفتر توربو هستش

      موافقم 31
      مخالفم 3
  5. hosen

    ۲۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (928 ديدگاه)

    کاش موتورش قوی تر میبود دیگه ۸۰ اسب بی بخار چیه اخه

    موافقم 11
    مخالفم 12
    1. C4

      ۲۲ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (66 ديدگاه)

      ۲۰۶ تیپ ۲
      پراید
      ساینا کوییک تیبا

      مطمئن باش راندمان موتور سوزوکی ازینا خیلی بیشتره به عدد اسب بخار توجه نکن
      فرق هست بین خروجی موتور سوزوکی با فسیل های داخلی
      بعدشم همین ۸۰ اسب کاملا برای روزمره کافیه و کفایت میکنه
      تو مملکت ما با پراید ۶۰ اسبی مسافرت هم میرن . دیگه اینکه عالیه

      موافقم 32
      مخالفم 2
  6. Kiarash

    ۲۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (697 ديدگاه)

    همه چیزش از لحاظ سدان اقتصادی خوبه و جالبه ۵ ستاره ایمنی داره ولی بدیش اینه ۸۰ اسب بخاره که بقیه دوستان هم اشاره کردن
    ولی اگه بازار ایران درست بود این الان باید جای کوییک و ساینا اس و ۱۳۱ فروخته میشد

    موافقم 26
    مخالفم 1
    1. احسان

      ۲۲ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (155 ديدگاه)

      من که ترجیح میدم همین رو به جای تیبام سوار بشم و پول اضافه شم بدم و قدرتش مناسبه( برای من همین که ایمنی داره و کیفیت مناسب داره از قدرتش مهم تره) در ضمن در نظر بگیرید مصرفش خیلی کمه.

      موافقم 17
      مخالفم 2
  7. Ali.d

    ۲۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (93 ديدگاه)

    والا به قیمتش میرزه

    هزار پله لگن های ما بهتره

    موافقم 18
    مخالفم 1
  8. امیرحسین

    ۲۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (241 ديدگاه)

    موتور ۲ لیتری با توربو شارژ بندازن روش خوبه با دنده دستی مثل چی اتاق میکشه

  9. مازیار

    ۲۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    من امروز از رامسر رفتم ساری، با ترافیک و دوربین و سرعتی و افسر ، میانگین ۶۰ تا ۷۰ تا بیشتر نتونستم برم، دیگه بیشتر از ۸۰ اسب بخار به چه دردم میخوره

    موافقم 13
    مخالفم 1
  10. ۲۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (5001 ديدگاه)

    ماشین خوبیه طراحیش زیاد خوب نیست ولی قیمتش عالیه و فوق العاده هست 😞😞

  11. دانیال

    ۲۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (598 ديدگاه)

    ۵ ستاره ایمنی داره
    برند دوستداشتنی سوزوکی
    کم مصرفه
    نمونه cng هم داره
    اتوماته و آشپنی مثل سانروف که ما دوست داریم هم داره
    قیمت پایه‌ش هم خیلی خوب به نظر میاد
    وارد کردنش ایده خوبی نیست؟😍
    منی که سالها از cng استفاده کردم دقیقا دنبال همچنین ماشینی هستم

    موافقم 7
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا