ماروتی سوزوکی آلتو K10 کاملاً جدید معرفی شد. این خودروی شهری و ارزانقیمت برای بازار هند در نظر گرفته شده و در جایگاهی بالاتر از مدل آلتو ۸۰۰ و پایینتر از واگن R، سلریو، ایگنیس، سوئیفت و بالنو قرار میگیرد. باید به این نکته اشاره کرد که آلتو K10 بازار هند با مدل ژاپنی آلتو تفاوت دارد هرچند هر دو خودرو از نام مشترکی استفاده میکنند. به گزارش carscoops، سومین نسل ماروتی سوزوکی آلتو K10 طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۳۵۳۰/۱۴۹۰/۱۵۲۰ میلیمتری داشته و فاصله بین محوری آن به ۲۳۸۰ میلیمتر میرسد. این خودرو ۸۵ میلیمتر طویلتر از آلتو ۸۰۰ و ۱۶۵ میلیمتر کوتاهتر از سوزوکی سلریو است.
از نظر بصری باید گفت نسل جدید سوزوکی آلتو K10 ظاهر مدرنتری دارد و از خطوط و انحناهای نرمتری در آن استفاده شده است. نمای جلوی خودرو با جلوپنجره لانهزنبوری بزرگ و چراغهای هالوژنی بامزه که بیشباهت به هیوندای i10 نیستند شناخته میشود. پروفایل جانبی هم پذیرای خطوط یک دستتر نسبت به قبل شده اما به خوبی سلریو نیست. همچنین رینگهای کوچک ۱۳ اینچی هم هماهنگی چندانی با ابعاد بدنه ندارند.
در بخش عقب شاهد طراحی ساده هستیم که چراغهای جعبهای و سپر عقب عضلانی جزو ویژگیهای شاخص آن هستند. این خودرو در شش رنگ و دو پکیج سفارشی عرضه میشود. مدل ایمپکتو از تریم رنگی سود میبرد درحالیکه مدل گلینتو باعث اضافه شدن عناصر کرومی به بدنه میشود.
کابین سوزوکی آلتو K10 هم مدرنتر شده هرچند ماهیت ارزانقیمت خودرو هنوز هم به خاطر پلاستیکهای سفت و خشک هویداست. نمایشگر لمسی ۷ اینچی جزو بهبودهای شاخص این خودرو محسوب میشود. این نمایشگر با ناوبری و اپل کارپلی و اندروید اتو همراه شده است. فرمان نیز از سوزوکی سلریو گرفته شده و در پانل پشت آمپرها نیز سرعت شمار دیجیتالی دیده میشود. کابین این خودرو با توجه به ابعادش نسبتاً جادار به نظر میرسد و اگرچه ۵ کمربند ایمنی وجود دارد اما کابین بیشتر مناسب ۴ فرد بزرگسال خواهد بود. از جمله تجهیزات ایمنی این خودرو هم میتوان به دو کیسه هوا، ترمز ضد قفل و EBD، حسگر پارک عقب و قفل درب خودکار اشاره کرد.
نکته مهمتر اینکه سوزوکی آلتو K10 هماکنون از پلتفرم Heartect بکار رفته در اکثر محصولات این خودروساز استفاده میکند و بنابراین نسبت به قبل خودرویی ایمنتر و پیشرفتهتر است. زیر کاپوت محصول جدید ماروتی سوزوکی پیشرانه ۱ لیتری سری K با قدرت ۶۶ اسب بخار و گشتاور ۸۹ نیوتون متر قرار میگیرد. این نیرو از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی یا AGS اتوماتیک به چرخ های جلو فرستاده میشود.
سوزوکی آلتو K10 با قیمت ۳۹۹ هزار روپیه معادل ۵ هزار دلار در نسخه پایه دستی عرضه میشود اما برای مدل فول و اتوماتیک باید ۵۸۴ هزار روپیه معادل ۷۳۱۹ دلار پرداخت کرد. با توجه به داغ بودن اخبار مربوط به واردات خودرو به کشور، شاید سوزوکی آلتو K10 بتواند یکی از گزینههای بالقوه برای واردات باشد. نظر شما درباره این خودرو چیست؟ آیا انتظارات مصرف کننده ایرانی همچون ایمنی، پیشرانه نسبتا قوی، کابین جادار و… از این خودروی کوچک برآورده خواهد شد؟
جنوب
۳۰ مرداد ۱۴۰۱شاهین برادر ! اینارو یادشون نده
فردا میگن ببین زیر ۱۰۰۰۰ دلار هست
دیگه چهار تا ماشین بدرد بخور وارد نمیکنن
حق گوی باطل
۳۰ مرداد ۱۴۰۱فرمون راسته ایران نمیاد
Reza Waffen SS
۳۰ مرداد ۱۴۰۱یا خود خدا فقط 5 هزار دلار ؟؟؟
درد و بلاتون بخوره تو سر هرچی مسئول . . . ایرانیه
پدرام
۳۰ مرداد ۱۴۰۱درسته اما بالاخره اعتبار سوزوکی پشت این هست با اینکه اقتصادیه
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۳۰ مرداد ۱۴۰۱چه گوگولیه
مهرانیان
۳۰ مرداد ۱۴۰۱این ماشین اصلاً محصول روز ژاپن نیست بلکه همون محصول قدیمی در هند است که توسط سوزوکی دوباره فیس لیفت شده. همین مونده مردم ایران سوار این محصولات نا امن و شبیه فندق بشوند. به هرحال هرکس به اندازه پرستیژ و پول جیبش ماشین میشینه و کسانی که این ماشینها رو میخرند وضعشون مشخصه.
حق گوی باطل
۳۰ مرداد ۱۴۰۱سخت نگیر جیگر بجای اینکه توی پراید پرس شی حداقل تو ماشین ژاپنی پرس شو ولی بجاش اون دنیا برای دوستامون تعریف میکنیم ژاپنی سوار بودم
بهراد
۳۰ مرداد ۱۴۰۱انقدر فشار نخور برادر. الان این بهتره یا پراید و ۲۰۶ که اگه توشون تصادف کنی….خودت میدونی چی میشه.
پویان
۳۰ مرداد ۱۴۰۱بله درست میگی
اون موقع بعضی دوستان میگن خودروسازی هند بهتر از چینه.
خودروسازی هند مخصوصا در بحث برقی ها اصلا قابل مقایسه با چین هم نیست. البته در حال رشد سریعه
Amard
۳۰ مرداد ۱۴۰۱هیچ ارزونی بی حکمت نیست مخصوصا ماشینای بازار هند که از لحاظ ایمنی فرقی با پراید ندارن ماشینی میشه گفت ایمن که تست تصادف معتبر داشته باش و نمره بالایی گرفته باش با سرچ تست تصادف این محصولات ارزون متوجه میشید که دلیل ارزونی شون چیه البته موتورشون باید دوام بهتری از موتورهای داخلی داشته اما کیفیت سوخت ایران هم پایین ماشین های چینی الان هم ارزونتر هستن هم با کیفیت تر از هندی و ضمنا موتورشون حجیم تر هست البته ما هر چی میخوریم از خودی وگرنه تولید یه خودرو ایمن خوب تو بازار انحصاری که فرقونم بسازی ازت میخرن کار سختی نیست فقط کافی امتیاز تولید یه خودرو بخری بیاری داخل تولید کنی کم کم قطعاتش تولید داخل کنی به اصطلاح اما از اونجای شکم کارد خورده یه عده سیرمونی نداره و اکثرا هم در جایگاهی هست که جاشون نیست همین که همیشه ما عقبگرد داریم تا پیشرفت
Erfan
۳۰ مرداد ۱۴۰۱جایگزین خوب برای سایپا 111 و تیبا و کوئیک
دکتر ع
۳۰ مرداد ۱۴۰۱خوراک تهرانه این ماشین،کوچولو کم استهلاک
سامان اذری
۳۰ مرداد ۱۴۰۱اونقدر مسئول ***و *** داریم که هیچ وقت نمیارن
اینا فقط ب فکر جیبشون هستن
۹۰ هزار میلیارد رو تو فولاد مبارکه اصفهان دیدید چطوری خوردن ؟
تازه این قطره ای از اقیانوس بود
خدا *** کنه
در آخر
***
سامان اذری
۳۰ مرداد ۱۴۰۱اینجا رو گذاشتن برا نظر دهی
و هیچ ربطی به شما و امثال شما نداره
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۳۰ مرداد ۱۴۰۱نظر دهی درباره خودرو نه به گند کشیدن سایت و مطلب به این زیبایی
سامان اذری
۳۰ مرداد ۱۴۰۱حالا چرا با یه اکانت دیگه چرا میای نظر میدی ؟
مانی
۳۰ مرداد ۱۴۰۱به نظرم این ماشین می تونه گزینه نسبتا مناسبی برای تولید انبوه تو شرکت های داخلی مون پس از احیاء برجام باشه.ما به شدت به یه ماشین کوچیک و با کیفیت و ارزان قیمت جهت نوسازی ناوگان داخلی مون نیاز داریم.این ماشین هر چی باشه از تیبا و ساینا و کوئیک و …با کیفیت تر و مطمئن تر هست.شرکت ژاپنی سوزوکی می تونه شریک مناسبی برای خودروسازان داخلی مون برای تولید و ساخت و انتقال تکنولوژی و داخلی سازی قطعات باشه.به نظرم پدال باید روی خبر ماشین های زیر ده هزار دلاری بیشتر کار بکنه چون درآمد سرانه مردم ما در همین حد و حدود یا شاید هم کمتر است.
JDM lover
۳۰ مرداد ۱۴۰۱با دلار ۳۰ تومن هم حساب کنیم میشه ۱۵۰ میلیون
حالا این یا پراید کارکرده؟
پویان
۳۰ مرداد ۱۴۰۱بله درست میگی
اون موقع بعضی دوستان میگن خودروسازی هند بهتر از چینه.
خودروسازی هند مخصوصا در بحث برقی ها اصلا قابل مقایسه با چین هم نیست. البته در حال رشد سریعه
احمدرضا
۳۰ مرداد ۱۴۰۱خدا کمکشون کنه
اینام حتما دارن با ضرر میفروشن
مثل خودروسازان دلسوز ما
چون اگه با این قیمتا میشد ماشین ساخت حتما دوستان زحمتکش داخلی بهترش میساختن
علی
۳۰ مرداد ۱۴۰۱تولید سوزوکی درسته تو هند ارزونه اما فکر نکنم کیفیتش پایین باشه ، حداقل از پراید بهتره
هادی
۳۰ مرداد ۱۴۰۱اقای پدال بشین حساب کن گمرک سود خودت نمیدونم هر کی پول میخاد وارد کن خدایی چرا کسی این کارو نمیکنه ؟! هم اتومات هم اتاقش از 206 هم محکم تره ژآپنی هم استهلاکش صفره خیلی گرون وارد شه فکر نکنم از 250 بیشتر شه این ماشین شرف داره به دنا
Erfan
۳۰ مرداد ۱۴۰۱حرفتون درست بود.منتها این رو نمیشه با دنا مقایسه کرد دو ماشین با کاربرد متفاوت هستند.
بلکه این ماشین با کوئیک و ۱۱۱و تیبا هاچبک قابل مقایسه هست
حسین
۳۱ مرداد ۱۴۰۱این بیاد ایران اولا یکسری استاندارد ها رو باید رعایت کنه که باعث افزایش قیمتش میشه و در هند اجباری نیست ، دوما مالیات و گمرک و پلاک بش میخوره که قیمتش میشه ده هزار دلار!
سود مونتاژ کننده داخلی رو هم در نظر نگیریم ، اصلا تو رنج سیصد تومن بدرد نمیخوره.