سوزوکی

سوزوکی آلتو لاپین LC، کِی کار مدرن با ظاهر کلاسیک!

محدودیت می‌تواند منجر به خلاقیت شود. خودروهای کلاس کِی Kei ژاپن مثال بارز این عبارت هستند. قوانینی برای ابعاد، حجم پیشرانه و قدرت این خودروها وجود دارد و خودروسازان نیز تلاش می‌کنند با اتخاذ روش‌های خلاقانه محصولاتی همچون سوزوکی آلتو لاپین LC جدید را تولید کنند. پسوند LC باعث می‌شود خودروی بامزه آلتو لاپین استاندارد حتی دوست‌داشتنی‌تر باشد. مدل استاندارد از جلوپنجره‌ای با تریم متالیک گسترده در فضای بین چراغ‌های جلو استفاده می‌کند اما در مدل LC ظاهری کاملاً متفاوت به همراه جلوپنجره باز و کوچکی را می‌بینیم که دارای عناصر کرومی است. در میان چراغ‌ها و در بخش بالا نیز یک نوار نازک دیده می‌شود. چراغ‌های جلو نیز از حلقه‌های کرومی استفاده می‌کنند.

بخش عقب آلتو لاپین LC مشابه نسخه استاندارد بوده و تنها تغییر به نشان بال شکل با لوگوی LC مربوط می‌شود. درحالی‌که نسخه استاندارد این خودرو از نمای جلوی تکامل یافته رنو ۴ دهه ۶۰ میلادی استفاده می‌کند اما سوزوکی مدعی شده نسخه LC نمای جلوی سوزوکی فرونته ۳۶۰ اواخر دهه ۶۰ میلادی را تداعی می‌کند. این خودروی کوچک برای حفظ ظاهر کلاسیک خود با رنگ‌های سنتی همچون سبز روشن، صورتی پاستل، بژ، قهوه‌ای و آبی عرضه می‌شود. همچنین بدنه دو رنگ با سقف قهوه‌ای و سفید نیز در دسترس خواهد بود.

طراحی کابین LC نیز همانند بدنه دارای وجوه اشتراک زیادی با نسخه استاندارد آلتو لاپین است اما برخی ویژگی‌های خاص نیز دیده می‌شوند. پوشش روی صندلی‌ها ترکیبی از پارچه قهوه‌ای و چرم مصنوعی شکلاتی‌رنگ بوده و در برخی بخش‌ها همچون نیمه بالایی پانل درب‌ها و پوشش سقف رنگ بژ دیده می‌شود. خریداران می‌توانند تریم چوب یا خاکستری تیره را برای داشبورد سفارش دهند. از جمله تجهیزات آلتو لاپین LC می‌توان به نمایشگر سفارشی ۷ اینچی، صندلی‌های گرم شونده و سیستم تهویه مطبوع خودکار اشاره کرد. لاپین در زبان فرانسوی به معنی خرگوش است و به همین خاطر در زیر کیلومتر شمار نیز خرگوش‌های بامزه‌ای دیده می‌شوند.

این خودرو از پیشرانه ۳ سیلندر ۶۶۰ سی‌سی با قدرت ۶۳ اسب بخار استفاده می‌کند. تمامی نسخه‌ها به گیربکس CVT مجهز هستند و خریداران می‌توانند شاهد انتقال قدرت به چرخ های جلو یا تمامی چرخ ها باشند. قیمت آلتو لاپین LC از ۱,۴۰۹,۱۰۰ ین معادل ۱۰۴۳۸ دلار شروع می‌شود و به ۱,۶۴۶,۷۰۰ ین معادل ۱۲۱۹۹ دلار در نسخه فول می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    مینی رو بهش ترجیح میدم

    موافقم 16
    مخالفم 12
    1. Phonix

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (336 ديدگاه)

      مینی خیلی بزرگه دوست عزیز مینی فقط اسمش مینی مونده خودش بزرگ شده

      موافقم 26
      مخالفم 2
      1. Reza.M

        ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (311 ديدگاه)

        سمی ترین موتور و گیربکسه تاریخه بشریت روشه

        موافقم 6
        مخالفم 20
      2. Reza Waffen SS

        ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (5360 ديدگاه)

        نسخه کوپر S هنوزم کوچیکه

        موافقم 1
        مخالفم 4
        1. Phonix

          ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (336 ديدگاه)

          کوچیک هست ولی نه به اندازه این ضمنا این برای بازار ژاپنه که کلا این سبک ماشین خیلی توشون خریدار داره چون کم مصرف هست و تو همه جاده های ژاپن هم قابل استفاده ضمن اینکه کسی اگه بخواد مینی کوپر بخوره میتونه ازاده تو ژاپن منع واردات ندارن
          ولی خوب درسته برای ایران به درد نمیخوره منم مینی کوپر یا هوندا e رو ترجیح میدم

    2. ایلیا

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (501 ديدگاه)

      اصلا معلومه از مینی که ماله دهه ۶۰ و ۷۰ کپی کردن😑

  2. Radmehr

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (541 ديدگاه)

    کی پاپ کم داشتیم کی کارم اضافه شد 😑

    موافقم 14
    مخالفم 9
    1. Phonix

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (336 ديدگاه)

      اول اینکه شما دوست نداری مثل من گوش نکن عزیز اجازه ملت دست خودشونه بعد هم اون k از واژه کره میاد این کی اصلا ماله ژاپنه فکر نکنم ربطی به کره داشته باشه

      موافقم 8
      مخالفم 1
  3. امیرشایان فرازی

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (459 ديدگاه)

    احساس می کنم به کپی تا به هنجار از هوندا e هست

    موافقم 2
    مخالفم 18
  4. ارش

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    بیاد ایران
    یک میلیارد تا ۱/۵ میلیارد قیمت خریدشه
    به همین راحتی

    موافقم 15
    مخالفم 2
  5. meysam

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    من عاشق کی کارها هستم
    بر خلاف ظاهر کوچیکشون خیلی جادار هستن
    تجربه روندن سوبارو کی ون رو داشتم خیلی جالبه

    موافقم 18
    مخالفم 1
  6. حمید

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (97 ديدگاه)

    همینو وارد کنید لعنتیا!
    زیر 1000cc با عوارض 10% میشه ۳۳۰ میلیون تومن با سودش بگو ۴۰۰. بنظرم باز خوبه

    موافقم 14
    مخالفم 1
    1. yazdan mopar

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (19 ديدگاه)

      بخوان هم نمیتونن چون همه کی کار ها فرمون راستن فگر نکنم شرکتا حاضر باشن برای ایران فرمون چپ بزنن

      1. Məhdi

        ۵ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        داداش بد زدی به ذوقم ک
        کراشم بود این ماشین🥲

    2. meysam

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (3633 ديدگاه)

      ابعادش برای جاده های ایران مناسب نیست
      انجین کمتر از 1.2 لیتری برای ایران بدرد بخور نیست
      چون تو ایران سگمنت معنایی نداره و خانوارها کاملا بر اساس بودجه ماشین میخرن، قطعا اونایی که اینو میخرن باهاش مسافرت هم میرن مثل پراید و ماتیز و این ماشین نمیتونه تو جاده ایمن باشه. صرفا تو شهر خوبه

      موافقم 12
      مخالفم 1
  7. datsun

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3951 ديدگاه)

    طراحی داخلی کاملا مطابق سلیقه ژاپنی ها درعین سادگی شیک با چیدمان عالی و با کیفیت و رنگ بندی عالی انصافا باهاش حال کردم عجب ماشینه هر چند من خودم به این کلاس علاقه ای ندارم ولی این یکی خیلی تو دل بروست.

    موافقم 10
  8. حسین دهمرد

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    جون میده واسه اسنپ

    موافقم 5
    مخالفم 1
  9. یوسف

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    واقعا عالیه
    جون میده واسه ترافیک تهران

  10. علیرضا

    ۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی زشته به نظرم هم جلو هم عقب

  11. Afg

    ۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (499 ديدگاه)

    چقدر با نمک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا