سوزوکی

سوزوکی آلتو جدید با سیستم محرکه هیبریدی معرفی شد

خودروی شهری کوچک سوزوکی آلتو جدید برای بازار ژاپن معرفی شد که در نسل نهم خود از سیستم محرکه نیم هیبریدی و فناوری‌های ایمنی هوشمند بهره می‌برد.


در پی افشای بروشور چند هفته پیش، سوزوکی اولین تصاویر از نسل نهم خودروی شهری کوچک آلتو (Alto) را برای بازار ژاپن منتشر کرد. به گزارش carscoops، با وجود نام مشابه، مدل مخصوص بازار محلی ژاپن کاملاً متفاوت از سوزوکی ماروتی آلتو است که در هند و سایر بازارها فروخته می‌شود.

سوزوکی آلتو جدید شکل هاچ‌بک دو جعبه‌ای خود را حفظ کرده، اما بدنه کاملاً بازطراحی شده است. در جلو، سپر تغییریافته و چراغ‌های گردتر وجود دارد که در مقایسه با مدل قبلی آلتو که در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد، حالت تهاجمی کمتری به آن می‌دهد.

شکل مدل جدید به لطف جلوپنجره عمودی‌تر و خط سقفی مسطح، جعبه‌‌ای‌تر است، درحالی‌که نمای جانبی و قسمت عقب ظاهر خودروی شهری معمولی‌تری را بدون خط پنجره الهام‌گرفته از ایگنیس (Ignis) دارند. در این زمینه، چراغ‌های عقب پایین سوزوکی آلتو قبلی به حالت عمودی در کناره‌های صندوق منتقل شده‌اند.

در داخل کابین، چیدمان آشنا به نظر می‌رسد و انگار نسل جدید بیشتر شبیه نسخه‌ی به‌روزرسانی شده از مدل کنونی این خودرو است. با این حال، بسیاری از اجزای جدید مانند داشبورد بازطراحی شده، نشانگر جلوداشبورد، فرمان و محفظه‌های ذخیره‌سازی اضافی در کابین چهار نفره وجود دارد.

به‌روزرسانی کابین همچنین فناوری‌های ایمنی بیشتری را به همراه خواهد داشت که از جمله شامل سیستم‌های پایه دستیار هوشمند راننده (ADAS) مانند ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از خط و دستیار نور بالا می‌شود.

سوزوکی آلتو با سیستم محرکه نیم هیبریدی، پیشرانه‌ی ۶۶۰ سی‌سی سه سیلندر بنزینی موجود را با ژنراتور استارتر یکپارچه (ISG) ترکیب می‌کند و بسته باتری لیتیوم یون نیز برای آن در دسترس خواهد بود. این شرکت هنوز اعداد و ارقامی را درباره‌ی عملکرد خودروی هیبریدی ارائه نکرده است، اما انتظار داریم که نسبت به مدل قبلی احتراق داخلی که قبلاً خودرویی کاملا مقرون‌به‌صرفه بود، مصرف سوخت کمتری داشته باشد. چیزی که ما نمی‌دانیم این است که آیا سوزوکی در حال برنامه‌ریزی برای عرضه‌ی نسخه اسپرت توربو RS برای نسل نهم آلتو است یا خیر.

انتظار می‌رود سوزوکی آلتو برای بازار ژاپن در سال ۲۰۲۲ وارد بازار این کشور شود، درحالی‌که نسل جدید آلتو برای سایر بازارها احتمالاً به‌زودی عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

ابوالقاسم اسلامی

هنرآموز مکانیک خودرو ، مترجم و نویسنده

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. میثم

    ۱۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    این ماشین برای تهران و شهرهای بزرگ خیلی خوبه
    هرچند موتور ۶۶۰ سی‌سی ممکنه برای شیب شمال تهران مناسب نباشه

    موافقم 14
    1. حسین دهمرد

      ۱۰ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (2643 ديدگاه)

      باب سلیقه ی ایرانی جماعت نیست. حق هم دارن زیادی انیمیشنیه شبیه اسباب بازیه این ماشینا مخصوص قد و قواره ی ژاپنی ها تولید میشه.

      موافقم 3
      مخالفم 4
      1. میثم

        ۱۰ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (3633 ديدگاه)

        قد و قواره ایرانی‌ها هم تو این چند دهه بخاطر تغذیه نامناسب که روز به روز هم داره بدتر میشه، آب رفته.

        موافقم 14
        مخالفم 2
        1. مردیم از خوشی

          ۱۰ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (1450 ديدگاه)

          نگو که ما را به فنا دادند

    2. مردیم از خوشی

      ۱۰ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1450 ديدگاه)

      چرا مینی نخریم زیبا تر قوی تر 😎 واقعا خودرو ها مینی خیلی شکیند خیلیییی

      موافقم 5
      مخالفم 2
  2. پرنیان

    ۱۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (62 ديدگاه)

    خیلی زشته..🤢
    سوزوکی دیگه مثل گذشته نیست.

    موافقم 1
    مخالفم 6
    1. آرین

      ۱۰ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (444 ديدگاه)

      سوزوکی همیشه همین بوده و هست.
      فکر میکنم شما دارید محصولات شاخه اروپا و خاورمیانه‌ش رو با بازار هند و ژاپن مقایسه میکنید.

      موافقم 7
      مخالفم 1
  3. حسین دهمرد

    ۱۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    از وقتی زومیت با پدال قاطی شده نه پیامات پیدا میشه نه جوابا.

  4. میثم

    ۱۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    من از این‌جور ماشینای فانتزی ژاپنی و کی کارها و کی ون‌ها خیلی خوشم میاد.
    اما بیرون از ژاپن خیلی طرفدار ندارن

    موافقم 10
  5. یک کاربر

    ۱۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (148 ديدگاه)

    در ایران موتور ۷۰ اسب بخار کمتر بدرد نمیخوره چون سرزمین ما کوهستانی ،

    اما من ماندم صنعت خودروی الکتریکی چگونه در ایران پا میگیرد ، ما هنوز نمونه هیبریدی داخلی نداریم! باز هیبریدی ها یک واسط برای دوران گذار به خودروهای فول الکتریک بودند.

    کم هزینه تر هم بودند. اما کلا از دنیا عقبیم ناگهان با خودروهای برقی مواجه خواهیم شد که سَبک تولید انها بسیار متفاوت هست

    1. سید جواد روحانی . طرفدار بنز

      ۱۰ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      برادر ، ایرانیا تازه با توربورشارژر و گیربکس اتومات و سقف پانوراما آشنا شدن ، حداقل ۵۰ سال طول نیکشه تا به مرحله هیبرید برسن

    2. میثم

      ۱۰ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (3633 ديدگاه)

      ایران پتانسیل خوبی برای خودروهای الکتریکی و هیدروژنی داره.
      چون بطور میانگین، ۳۰۰ روز از سال آفتاب کامل داریم و از جنوب هم به دریای آزاد دسترسی داریم و کلی هم بیابان بایر.
      با این سه مورد میتونیم برق و هیدروژن پاک از منابع تجدید پذیر تولید کنیم.
      اما مملکت دست یه مشت بی‌سواد از خدا بی‌خبره.

      موافقم 12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا