خودروی شهری کوچک سوزوکی آلتو جدید برای بازار ژاپن معرفی شد که در نسل نهم خود از سیستم محرکه نیم هیبریدی و فناوریهای ایمنی هوشمند بهره میبرد.
در پی افشای بروشور چند هفته پیش، سوزوکی اولین تصاویر از نسل نهم خودروی شهری کوچک آلتو (Alto) را برای بازار ژاپن منتشر کرد. به گزارش carscoops، با وجود نام مشابه، مدل مخصوص بازار محلی ژاپن کاملاً متفاوت از سوزوکی ماروتی آلتو است که در هند و سایر بازارها فروخته میشود.
سوزوکی آلتو جدید شکل هاچبک دو جعبهای خود را حفظ کرده، اما بدنه کاملاً بازطراحی شده است. در جلو، سپر تغییریافته و چراغهای گردتر وجود دارد که در مقایسه با مدل قبلی آلتو که در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد، حالت تهاجمی کمتری به آن میدهد.
شکل مدل جدید به لطف جلوپنجره عمودیتر و خط سقفی مسطح، جعبهایتر است، درحالیکه نمای جانبی و قسمت عقب ظاهر خودروی شهری معمولیتری را بدون خط پنجره الهامگرفته از ایگنیس (Ignis) دارند. در این زمینه، چراغهای عقب پایین سوزوکی آلتو قبلی به حالت عمودی در کنارههای صندوق منتقل شدهاند.
در داخل کابین، چیدمان آشنا به نظر میرسد و انگار نسل جدید بیشتر شبیه نسخهی بهروزرسانی شده از مدل کنونی این خودرو است. با این حال، بسیاری از اجزای جدید مانند داشبورد بازطراحی شده، نشانگر جلوداشبورد، فرمان و محفظههای ذخیرهسازی اضافی در کابین چهار نفره وجود دارد.
بهروزرسانی کابین همچنین فناوریهای ایمنی بیشتری را به همراه خواهد داشت که از جمله شامل سیستمهای پایه دستیار هوشمند راننده (ADAS) مانند ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از خط و دستیار نور بالا میشود.
سوزوکی آلتو با سیستم محرکه نیم هیبریدی، پیشرانهی ۶۶۰ سیسی سه سیلندر بنزینی موجود را با ژنراتور استارتر یکپارچه (ISG) ترکیب میکند و بسته باتری لیتیوم یون نیز برای آن در دسترس خواهد بود. این شرکت هنوز اعداد و ارقامی را دربارهی عملکرد خودروی هیبریدی ارائه نکرده است، اما انتظار داریم که نسبت به مدل قبلی احتراق داخلی که قبلاً خودرویی کاملا مقرونبهصرفه بود، مصرف سوخت کمتری داشته باشد. چیزی که ما نمیدانیم این است که آیا سوزوکی در حال برنامهریزی برای عرضهی نسخه اسپرت توربو RS برای نسل نهم آلتو است یا خیر.
انتظار میرود سوزوکی آلتو برای بازار ژاپن در سال ۲۰۲۲ وارد بازار این کشور شود، درحالیکه نسل جدید آلتو برای سایر بازارها احتمالاً بهزودی عرضه خواهد شد.
میثم
۱۰ آذر ۱۴۰۰این ماشین برای تهران و شهرهای بزرگ خیلی خوبه
هرچند موتور ۶۶۰ سیسی ممکنه برای شیب شمال تهران مناسب نباشه
حسین دهمرد
۱۰ آذر ۱۴۰۰باب سلیقه ی ایرانی جماعت نیست. حق هم دارن زیادی انیمیشنیه شبیه اسباب بازیه این ماشینا مخصوص قد و قواره ی ژاپنی ها تولید میشه.
میثم
۱۰ آذر ۱۴۰۰قد و قواره ایرانیها هم تو این چند دهه بخاطر تغذیه نامناسب که روز به روز هم داره بدتر میشه، آب رفته.
مردیم از خوشی
۱۰ آذر ۱۴۰۰نگو که ما را به فنا دادند
مردیم از خوشی
۱۰ آذر ۱۴۰۰چرا مینی نخریم زیبا تر قوی تر 😎 واقعا خودرو ها مینی خیلی شکیند خیلیییی
پرنیان
۱۰ آذر ۱۴۰۰خیلی زشته..🤢
سوزوکی دیگه مثل گذشته نیست.
آرین
۱۰ آذر ۱۴۰۰سوزوکی همیشه همین بوده و هست.
فکر میکنم شما دارید محصولات شاخه اروپا و خاورمیانهش رو با بازار هند و ژاپن مقایسه میکنید.
حسین دهمرد
۱۰ آذر ۱۴۰۰از وقتی زومیت با پدال قاطی شده نه پیامات پیدا میشه نه جوابا.
میثم
۱۰ آذر ۱۴۰۰من از اینجور ماشینای فانتزی ژاپنی و کی کارها و کی ونها خیلی خوشم میاد.
اما بیرون از ژاپن خیلی طرفدار ندارن
یک کاربر
۱۰ آذر ۱۴۰۰در ایران موتور ۷۰ اسب بخار کمتر بدرد نمیخوره چون سرزمین ما کوهستانی ،
اما من ماندم صنعت خودروی الکتریکی چگونه در ایران پا میگیرد ، ما هنوز نمونه هیبریدی داخلی نداریم! باز هیبریدی ها یک واسط برای دوران گذار به خودروهای فول الکتریک بودند.
کم هزینه تر هم بودند. اما کلا از دنیا عقبیم ناگهان با خودروهای برقی مواجه خواهیم شد که سَبک تولید انها بسیار متفاوت هست
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۱۰ آذر ۱۴۰۰برادر ، ایرانیا تازه با توربورشارژر و گیربکس اتومات و سقف پانوراما آشنا شدن ، حداقل ۵۰ سال طول نیکشه تا به مرحله هیبرید برسن
میثم
۱۰ آذر ۱۴۰۰ایران پتانسیل خوبی برای خودروهای الکتریکی و هیدروژنی داره.
چون بطور میانگین، ۳۰۰ روز از سال آفتاب کامل داریم و از جنوب هم به دریای آزاد دسترسی داریم و کلی هم بیابان بایر.
با این سه مورد میتونیم برق و هیدروژن پاک از منابع تجدید پذیر تولید کنیم.
اما مملکت دست یه مشت بیسواد از خدا بیخبره.