سوزوکی بالنو از سال ۲۰۱۵ وارد دنیای خودرو شده و در برخی بازارهای جهانی به جزو آمریکای شمالی قابل خریداری بوده است. این خودرو در سال ۲۰۱۹ فیس لیفت شده اما تستهای تصادف لاتین انکاپ نشان دادهاند این خودرو از نظر ایمنی در سطح پایینی قرار دارد.
در واقع بالنو در تستهای تصادف لاتین انکاپ هیچ امتیازی را کسب نکرده است. این خودرو که در هند تولید میشود صفر ستاره ایمنی کسب کرده درحالیکه نسخه قبلی این خودرو از تستهای یورو انکاپ چهار ستاره را کسب کرده بود. خب پس تفاوت در چیست؟ همهچیز به تجهیزات ایمنی استاندارد مربوط میشود که سوزوکی در آمریکای لاتین آنها را ارائه نمیکند.
لاتین انکاپ به حفاظت از برخورد جانبی بالنو به عنوان یکی از فاکتورهای عدم کسب امتیاز ایمنی لازم اشاره کرده است. بهطور خلاصه باید گفت این خودرو فاقد حفاظت از برخوردهای جانبی بوده و خبری از کیسههای هوای جانبی استاندارد نیست. همچنین بالنو فاقد سیستم کنترل پایداری استاندارد بوده درحالیکه این ویژگیها در نسخه اروپایی بالنو وجود دارند. لاتین انکاپ همچنین سیستمهای حفاظت از کودکان در این خودرو اشاره کرده است.
سوزوکی تنها خودروسازی نبوده که در این سری تستهای لاتین انکاپ حضور داشته است. تویوتا یاریس بازار آمریکای لاتین هم تنها با یک ستاره ایمنی به خانه برگشته و دلایل مشابهی برای این عملکرد ضعیف وجود داشته است. یاریس فاقد کیسههای هوای جانبی استاندارد بوده و در تصادف از بغل هم دربها باز شده است. لاتین انکاپ میگوید این امر موجب ریسک پرتاب سرنشینان به بیرون از خودرو در زمان تصادف میشود. همچنین تستها نشان دهندهی ساختار و عملکرد غیر پایدار بخش سرنشینان یاریس بودهاند. البته این خودرو بهصورت استاندارد از کنترل پایداری برخوردار است.
گفته میشود تویوتا و سوزوکی از تست این خودروها با تجهیزات ایمنی سفارشی سر باز زدهاند و خب این امر باعث شده لاتین انکاپ مؤثر بودن سیستمهای یاد شده را زیر سؤال ببرد.
محمد
۱۳ آبان ۱۴۰۰این خب خیلی احمقانه ست. باید امتیاز ایمنی غیرفعالو جدا بدن. کیسه هوای جانبی بذارن مردم امریکای جنوبی و هند میتونن بخرن؟
وقتی اینجوری امتیاز میدن دیگه فرق پراید و یاریس مشخص نمیشه، همه شون ضعیفن
SS
۱۳ آبان ۱۴۰۰وقتی میخوان به زور یه چیزی رو به خورد مردم بدن همین میشه
قبلا سیستمهای کمک راننده بخش جدایی بود و ستاره ها به ایمنی غیرفعال داده میشد
دیدن هیچکس اهمیتی به اون سیستم ها نمیده حالا اومدن ادغام کردن که تیترهای خبری صفر ستاره ایمنی در بیاد
خب الان به قول دوستان فرق امتیاز ایمنی این ماشین با این ستون و اتاق که تکون نخورده با پراید چیه؟؟؟
شاپور
۱۳ آبان ۱۴۰۰گویا ژاپنی ها تو اروپا و آمریکای شمالی بخاطر استانداردهای خاص و نظارت سفت و سخت خودروهای باکیفیت تولید میکنن و جان آدمهای کشورهای فقیر برایشان ارزشی نداره
datsun
۱۳ آبان ۱۴۰۰تو بازار آمریکای جنوبی و آفریقا متأسفانه اکثر خودروسازها همینطورن
امیرعلی
۱۳ آبان ۱۴۰۰وقتی به این فکر میکنم که این ماشین صفر ستاره ایمنی گرفته پس پراید و سمند و elx چند ستاره میخوان بگیرن با این وضعیت ایمنی شون تنم میلرزه…
امیر
۱۳ آبان ۱۴۰۰سوزوکی کلا دیگه تو باغ نیست. معلوم نیست چی کار می کنه.
قاسم
۱۳ آبان ۱۴۰۰نوید کجایی !!! سامورایی رو کشتن 😂😂😂😂
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۳ آبان ۱۴۰۰باز شروع نکن حوصله نداریم…
قاسم
۱۴ آبان ۱۴۰۰باشه
TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ
۱۳ آبان ۱۴۰۰اگه این 0 هستش پارس و سمند و دنا و پراید چی میشن؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۳ آبان ۱۴۰۰چندانم فاجعه بار نیست،ستون a حتی یه خراش هم برنداشته،حالا پراید رو درنظر نگیریم توی خود هند ماشینایی مثل داچیا و تاتا تیاگو یا هیوندای i 10 و هیوندای سانترو خیلی بدتر از این ماشینن،البته از لحاظ جمع شدن بدنه گفتم وگرنه چون اینا هیچکدوم سیستم خاصی ندارن(تو مدلای هندی نمیزارن) همشون در یه سطح قرار میگیرن…
مهردادکمال
۱۳ آبان ۱۴۰۰همینو تو ایران بیارن با شرایط مساوی با شرکت های خودروسازی داخلی شک نکنین سایپا و ایران خودرو روی هم ۵۰تا از محصولاتشونو نمیتونن بفروشن
ELX
۱۴ آبان ۱۴۰۰این که از پراید وضعیتش خراب تره😂😂😐