سوزوکی از فرصت برگزاری نمایشگاه حملونقل توکیو برای معرفی چندین خودرو و اسکوتر مفهومی استفاده کرده است.
سوزوکی به همراه دایهاتسو جزو شناختهشدهترین برندهای تولید کننده خودروهای کوچک در ژاپن هستند و طبیعتاً چندین کانسپت را برای نمایشگاه حملونقل توکیو تدارک دیده است. نکته جالب اینکه کانسپت های سوزوکی به اندازه محصولات دایهاتسو رادیکال و عجیب نیستند و حداقل یکی از آنها کاملاً آماده تولید به نظر میرسد. متأسفانه این برند ژاپنی اطلاعات زیادی از محصولات مفهومی خود منتشر نکرده و ما نیز اطلاعات موجود را در اختیار شما عزیزان میگذاریم.
اول از همه به جالبترین کانسپت این شرکت یعنی eWX میپردازیم که یک هاچبک کوچک و برقی با ظاهری جعبهای است. این خودرو ما را به یاد هاچبک لاپین در کلاس خودروهای kei میاندازد. با اضافه شدن چراغهای سنتیتر و برخی عناصر سبز رنگ کمتر میتوان این کانسپت را به راحتی روانه خط تولید کرد. کانسپت بعدی سوزوکی با نام سوئیفت شناخته میشود که در واقع پیشنمایشی از نسل بعدی این محصول ساب کامپکت است. از جمله رقبای سوئیفت میتوان به تویوتا یاریس و مزدا ۲ اشاره کرد. با توجه به طراحی کانسپت سوئیفت میتوان گفت نسل جدید خودروی یاد شده از نظر طراحی روند تکاملی را در پیش خواهد گرفت و گیراتر و سادهتر از قبل خواهد بود.
کانسپت های بعدی سوزوکی با نام اسپیسیا شناخته میشوند که در واقع نسخههای بازنگری شده از ونهای kei این برند هستند. همچنین کانسپت eVX نیز در نمایشگاه حملونقل توکیو حضور دارد که یک شاسیبلند برقی به شمار میرود. البته همانطور که میدانید سوزوکی علاوه بر صنعت خودرو در زمینه تولید موتورسیکلت و اسکوتر نیز فعالیت میکند و به همین خاطر برخی کانسپت های دو چرخ را در این رویداد حملونقل به نمایش گذاشته است.
برای مثال میتوان به MOQBA کانسپت اشاره کرد که گیراترین محصول مفهومی است و در واقع ترکیبی از یک ATV با شخصیتهای فیلم جنگ ستارگان به شمار میرود. این وسیله نقلیه در واقع جزو محصولات چندمنظوره است که به کاربر اجازه میدهد علاوه بر حملونقل عادی از روی موانع نیز عبور کند. سوزوکی Go! نیز یک نوع ویلچر محسوب میشود که جزو کانسپت های جالب این برند است. اسکوترهای مفهومی سوزوکی نیز با نامهای سوزو راید و سوزو کارگو معرفی شدهاند. یک ربات تحویل غذا با نام L-MA نیز در غرفه این شرکت به چشم میخورد. نهایتاً باید به سوزوکی برگمن ۴۰۰ اشاره کرد که بجای بنزین با هیدروژن کار میکند.
𝐀𝐥𝐢
۲۹ مهر ۱۴۰۲اینا فقط به درد خودشون میخوره
ماهان
۲۹ مهر ۱۴۰۲چشونه مگه
فرهاد
۲۹ مهر ۱۴۰۲لکسوس میخواد تو همین نمایشگاه یه سدان الکتریکی خفن رونمایی کنه ، لطفا اخبارش رو پوشش بدید
TRD
۲۹ مهر ۱۴۰۲چه کرده ژاپن …
ژاپنیا واقعا دست به کار شدن و دارن متحول میشن .
این همه کانسپت و مدل های مفهومی همش نشانه ی اهداف شرکتاشون برای آینده نزدیکه
مدلای متنوع تویوتا ، نیسان ، سوزوکی ، هوندا و … همشون یه تحول اساسی دارن انجام میدن .
میتسو هم امیدوارم با یه سرمایه گذاری خوب تو برقی ها و کمک گرفتن از فناوری های هم وطناش ، به عرصه رقابت بطور جدی برگرده .
ظاهرا خبرای جذاب بیشتری رو قراره بشنویم از محصولات جدید ژاپنی .
amdbenz
۲۹ مهر ۱۴۰۲احساس میکنم میتسو میخواد با یه بازگشت ناگهانی همه رو غافلگیر کنه
TRD
۲۹ مهر ۱۴۰۲کاربر اسمشو نبر :
نه داش ، اینا هچ کدوم به درد نمیخوره .
کمپانیای ژاپن مثل نوکیا عقب افتادن و از صحنه روزگار حذف میشن .
اما بقیه مثل اپل دنیا رو متحول کردن .
تویوتا که بزرگشونه در آینده نزدیک ورشکست میشه . اصلا هم مهم نیس که ۲ ساله پرفروش ترینه و بالا ۱۰ میلیون هر سال فروش داشته .
قل قل قل قل … پوووووف
محمدرضا
۲۹ مهر ۱۴۰۲بازگشت جذابیت وزیبایی…
amir
۲۹ مهر ۱۴۰۲عجب سم و اسید هایی
محمد
۲۹ مهر ۱۴۰۲همین سوزوکی به راحتی میتونه طیف مختلف نیازهای خودرویی و موتورسیکلت کشورمون رو پوشش بده
کیفیت ژاپنی و قیمت اقتصادی
امااااااا
امان از سیاست و مافیا
.
هر دلیلی برای عدم حضور همچین برندی در ایران،،،،یه دروغ محضه
حالا هی بیا بگو تحریم نمیذاره….
Enzo Ferrari 2008
۲۹ مهر ۱۴۰۲عقب مونده موتور درست کرده
datsun
۲۹ مهر ۱۴۰۲وات