سوزوکی

معرفی ای ویتارا / eVitara اولین خودروی برقی سوزوکی

eVitara به‌عنوان اولین خودروی الکتریکی سوزوکی، در نسخه‌های محرک جلو و چهارچرخ محرک در هند تولید و در ژاپن و اروپا عرضه خواهد شد.

سوزوکی شاسی‌بلند الکتریکی جدیدی بنام eVitara را معرفی کرده است. این خودرو از بهار آینده در هند تولید و از تابستان در ژاپن و اروپا عرضه خواهد شد. تویوتا نیز نسخه‌ای از این خودرو را با برند خودش عرضه خواهد کرد. eVitara بر پایهٔ کانسپت eVX ساخته شده که اولین بار در ژانویهٔ ۲۰۲۳ در نمایشگاه خودروی هند رونمایی شد. این کراس‌اوور جدید ژاپنی با ۴,۲۷۵ میلی‌متر طول، ۱,۸۰۰ میلی‌متر عرض و ۱,۶۳۵ میلی‌متر ارتفاع، تقریباً هم‌اندازهٔ پژو e-2008 و کیا EV3 است.

eVitara در طراحی بیرونی با چراغ‌های زاویه‌دار، خودرویی خوش استایل به نظر می‌رسد درحالی‌که قسمت‌های پایینی بدنه به‌طور کامل با پلاستیک سیاه پوشیده شده‌ تا در برابر خط و خش مقاوم باشد. در داخل خودرو هم دو نمایشگر افقی برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی دیده می‌شود که به هم متصل هستند. دریچه‌های تهویهٔ برجسته، دکمه‌های فیزیکی متعدد، انتخاب‌گر دوار گیربکس و تریم دورنگ هم از دیگر ویژگی‌های داخلی کراس‌اوور الکتریکی سوزوکی هستند.

این خودرو روی پلت‌فرم الکتریکی سوزوکی ساخته شده که با نام Heartect-e شناخته می‌شود. eVitara در اروپا در نسخه‌های محرک جلو با ۱۴۴ یا ۱۷۴ اسب بخار قدرت و چهارچرخ محرک با ۱۸۴ اسب بخار قدرت عرضه خواهد شد. نسخهٔ چهارچرخ محرک علاوه بر یک موتور ۱۷۴ اسب بخاری در جلو، به یک موتور کوچک ۶۵ اسب بخاری هم در عقب مجهز است. خروجی نهایی این دو موتور اما کمتر از مجموع قدرت دو موتور است که نشان از ایجاد محدودیت توسط باطری با نرم‌افزار دارد.

نسخهٔ چهارچرخ محرک به حالت تریل هم مجهز است و در صورت گیر کردن خودرو، ترمز چرخ در حال هرزگردی فعال و قدرت به چرخ مقابل منتقل می‌شود. برای eVitara باطری‌های ۴۹ و ۶۱ کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده ولی سوزوکی فعلاً شعاع حرکتی خودرو و سرعت شارژ آن را اعلام نکرده است. روی صفحه آمپر خودرو اما در تصاویر با شارژ باقیماندهٔ ۸۱ درصد، شعاع حرکتی ۲۵۰ کیلومتری دیده می‌شود که این یعنی برد کلی eVitara می‌تواند حدود ۳۱۰ کیلومتر باشد. این اعداد احتمالاً برای باطری کوچک‌تر است و برد نسخهٔ ۶۱ کیلووات ساعتی باید بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ کیلومتر باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Sara

    ۱۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (75 ديدگاه)

    سوزوکی تاحالا مدل برفی تولید نکرده بود؟
    چه جالب نمیدونستم
    ولی این خوب از آب درومده

    موافقم 33
    مخالفم 7
    1. hosen

      ۱۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (708 ديدگاه)

      دقیقا
      طراحی خوب و پخته ای داره خوشم اومد

      موافقم 23
      مخالفم 6
    2. amirkhanzadeh

      ۱۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1033 ديدگاه)

      خوبه
      و باتوجه به سابقه این شرکت قیمت خوبی هم برای عرضه خواهد داشت

      موافقم 20
      مخالفم 4
  2. Kiarash

    ۱۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (532 ديدگاه)

    از طراحیش خیلی خوشم اومد و طراحی جلوش شبیه کوراندو شده
    یه نسخه هیبرید داشت میترکوند و من اینو به رقیب هاش ترجیح میدم مخصوصا کیفیت داخلیش

  3. Kiarash

    ۱۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (532 ديدگاه)

    از طراحیش خیلی خوشم اومد و طراحی جلوش شبیه کوراندو شده
    یه نسخه هیبرید داشت میترکوند و من اینو به رقیب هاش ترجیح میدم مخصوصا کیفیت داخلیش
    البته این e vitra هستش و قاعدتا خبری از نسخه برقی و هیبرید نیست ویتارا به دوره اوجش امیدوارم برگرده

    موافقم 18
    مخالفم 5
  4. ۱۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (4949 ديدگاه)

    یه لحظه فکر کردم میاد ایران
    این چرا آنقدر کوچیک شده
    ویتارا که بزرگتر بود

    موافقم 11
    مخالفم 2
    1. مهراد

      ۱۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (862 ديدگاه)

      کاربر بینام این کوچیک نشده ، توی عکس اینطور بنظر میاد

      راستی خوش برگشتی داداشم ، انرژی مثبت 🫀♥️

      موافقم 9
      مخالفم 5
      1. ۱۵ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (4949 ديدگاه)

        ممنون داداش♥️♥️♥️

  5. مهراد

    ۱۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (862 ديدگاه)

    جلوش شبیه سانگ یانگ شده ( تیوولی )

    موافقم 12
    مخالفم 5
    1. ناتو

      ۱۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (186 ديدگاه)

      پشت ماشین هم شبیه اسپورتیج شده

      موافقم 11
      مخالفم 4
  6. KAIZEN

    ۱۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (218 ديدگاه)

    ماشین جالبی بنظر میاد
    در طراحی خارجی نیمچه مشارکتی از طراحان تویوتا هم دیده میشه
    بخش خودروسازی برند سوزوکی به نسبت قیمتش ارزش خرید فوق‌العاده‌ای داره
    جوینت ونچر مارکتی سوزوکی ۵۰٪ بخش خودروی سواری بازار هند رو در اختیار داره، مارکتی که روز به روز قدرت خرید و نیاز مردمش به خودرو داره بالاتر میره

    موافقم 10
    مخالفم 4
  7. Amirsh

    ۱۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (183 ديدگاه)

    شبیه سیتروئن جدیداس

    موافقم 5
    مخالفم 3
  8. Dariush

    ۱۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (164 ديدگاه)

    برد حرکتیش کمه
    الان باید در کمترین حالت در شرایط واقعی پونصد کیلومتر بره و عدد اعلامی شش صدباشه
    ولی بنظرم پلاگین هیبرید بهتره که موتور درون‌سوز بعنوان شارژر عمل کنه و برد نهایی و بیشتر کنه

    موافقم 7
    مخالفم 1
  9. فرج

    ۱۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قابل توجه خودروسازهای مونتاژکار ایرانی به جای محصولات چینی ،مثل هند به مونتاژ محصولات ژاپنی
    بروید.

  10. بهنام

    ۱۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماشبن ژاپنی مرگ نداره
    کم مصرف کم خرابی به قیمت و به صرفه اقتصادی

  11. مهتاب بازرگان

    ۱۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعابینظیره،من که عاشقش شدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا