eVitara بهعنوان اولین خودروی الکتریکی سوزوکی، در نسخههای محرک جلو و چهارچرخ محرک در هند تولید و در ژاپن و اروپا عرضه خواهد شد.
سوزوکی شاسیبلند الکتریکی جدیدی بنام eVitara را معرفی کرده است. این خودرو از بهار آینده در هند تولید و از تابستان در ژاپن و اروپا عرضه خواهد شد. تویوتا نیز نسخهای از این خودرو را با برند خودش عرضه خواهد کرد. eVitara بر پایهٔ کانسپت eVX ساخته شده که اولین بار در ژانویهٔ ۲۰۲۳ در نمایشگاه خودروی هند رونمایی شد. این کراساوور جدید ژاپنی با ۴,۲۷۵ میلیمتر طول، ۱,۸۰۰ میلیمتر عرض و ۱,۶۳۵ میلیمتر ارتفاع، تقریباً هماندازهٔ پژو e-2008 و کیا EV3 است.
eVitara در طراحی بیرونی با چراغهای زاویهدار، خودرویی خوش استایل به نظر میرسد درحالیکه قسمتهای پایینی بدنه بهطور کامل با پلاستیک سیاه پوشیده شده تا در برابر خط و خش مقاوم باشد. در داخل خودرو هم دو نمایشگر افقی برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی دیده میشود که به هم متصل هستند. دریچههای تهویهٔ برجسته، دکمههای فیزیکی متعدد، انتخابگر دوار گیربکس و تریم دورنگ هم از دیگر ویژگیهای داخلی کراساوور الکتریکی سوزوکی هستند.
این خودرو روی پلتفرم الکتریکی سوزوکی ساخته شده که با نام Heartect-e شناخته میشود. eVitara در اروپا در نسخههای محرک جلو با ۱۴۴ یا ۱۷۴ اسب بخار قدرت و چهارچرخ محرک با ۱۸۴ اسب بخار قدرت عرضه خواهد شد. نسخهٔ چهارچرخ محرک علاوه بر یک موتور ۱۷۴ اسب بخاری در جلو، به یک موتور کوچک ۶۵ اسب بخاری هم در عقب مجهز است. خروجی نهایی این دو موتور اما کمتر از مجموع قدرت دو موتور است که نشان از ایجاد محدودیت توسط باطری با نرمافزار دارد.
نسخهٔ چهارچرخ محرک به حالت تریل هم مجهز است و در صورت گیر کردن خودرو، ترمز چرخ در حال هرزگردی فعال و قدرت به چرخ مقابل منتقل میشود. برای eVitara باطریهای ۴۹ و ۶۱ کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده ولی سوزوکی فعلاً شعاع حرکتی خودرو و سرعت شارژ آن را اعلام نکرده است. روی صفحه آمپر خودرو اما در تصاویر با شارژ باقیماندهٔ ۸۱ درصد، شعاع حرکتی ۲۵۰ کیلومتری دیده میشود که این یعنی برد کلی eVitara میتواند حدود ۳۱۰ کیلومتر باشد. این اعداد احتمالاً برای باطری کوچکتر است و برد نسخهٔ ۶۱ کیلووات ساعتی باید بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ کیلومتر باشد.
Sara
۱۵ آبان ۱۴۰۳سوزوکی تاحالا مدل برفی تولید نکرده بود؟
چه جالب نمیدونستم
ولی این خوب از آب درومده
hosen
۱۵ آبان ۱۴۰۳دقیقا
طراحی خوب و پخته ای داره خوشم اومد
amirkhanzadeh
۱۵ آبان ۱۴۰۳خوبه
و باتوجه به سابقه این شرکت قیمت خوبی هم برای عرضه خواهد داشت
Kiarash
۱۵ آبان ۱۴۰۳از طراحیش خیلی خوشم اومد و طراحی جلوش شبیه کوراندو شده
یه نسخه هیبرید داشت میترکوند و من اینو به رقیب هاش ترجیح میدم مخصوصا کیفیت داخلیش
Kiarash
۱۵ آبان ۱۴۰۳از طراحیش خیلی خوشم اومد و طراحی جلوش شبیه کوراندو شده
یه نسخه هیبرید داشت میترکوند و من اینو به رقیب هاش ترجیح میدم مخصوصا کیفیت داخلیش
البته این e vitra هستش و قاعدتا خبری از نسخه برقی و هیبرید نیست ویتارا به دوره اوجش امیدوارم برگرده
۱۵ آبان ۱۴۰۳یه لحظه فکر کردم میاد ایران
این چرا آنقدر کوچیک شده
ویتارا که بزرگتر بود
مهراد
۱۵ آبان ۱۴۰۳کاربر بینام این کوچیک نشده ، توی عکس اینطور بنظر میاد
راستی خوش برگشتی داداشم ، انرژی مثبت 🫀♥️
۱۵ آبان ۱۴۰۳ممنون داداش♥️♥️♥️
مهراد
۱۵ آبان ۱۴۰۳جلوش شبیه سانگ یانگ شده ( تیوولی )
ناتو
۱۵ آبان ۱۴۰۳پشت ماشین هم شبیه اسپورتیج شده
KAIZEN
۱۵ آبان ۱۴۰۳ماشین جالبی بنظر میاد
در طراحی خارجی نیمچه مشارکتی از طراحان تویوتا هم دیده میشه
بخش خودروسازی برند سوزوکی به نسبت قیمتش ارزش خرید فوقالعادهای داره
جوینت ونچر مارکتی سوزوکی ۵۰٪ بخش خودروی سواری بازار هند رو در اختیار داره، مارکتی که روز به روز قدرت خرید و نیاز مردمش به خودرو داره بالاتر میره
Amirsh
۱۵ آبان ۱۴۰۳شبیه سیتروئن جدیداس
Dariush
۱۵ آبان ۱۴۰۳برد حرکتیش کمه
الان باید در کمترین حالت در شرایط واقعی پونصد کیلومتر بره و عدد اعلامی شش صدباشه
ولی بنظرم پلاگین هیبرید بهتره که موتور درونسوز بعنوان شارژر عمل کنه و برد نهایی و بیشتر کنه
فرج
۱۶ آبان ۱۴۰۳قابل توجه خودروسازهای مونتاژکار ایرانی به جای محصولات چینی ،مثل هند به مونتاژ محصولات ژاپنی
بروید.
بهنام
۱۶ آبان ۱۴۰۳ماشبن ژاپنی مرگ نداره
کم مصرف کم خرابی به قیمت و به صرفه اقتصادی
مهتاب بازرگان
۱۹ آبان ۱۴۰۳واقعابینظیره،من که عاشقش شدم