آنچه در این مقاله میخوانید:
- مقدمه
- سوزوکی گرند ویتارا ازکجا آمد؟
- طراحی ظاهری سوزوکی گرند ویتارا
- کابین
- امکانات رفاهی
- مشخصات فنی سوزوکی گرند ویتارا
- تجربه رانندگی با سوزوکی گرند ویتارا
- هزینههای نگهداری سوزوکی گرند ویتارا
- نتیجهگیری
مقدمه
همیشه خودروهای باکیفیتی مانند سوزوکی گرند ویتارا از محبوبیت بالایی برخوردار بودهاند. اما با این اوضاع واردات خودرو به کشور و جولان دهی خودروهای چینی در بازار کمتر کسی توان خرید یک خودروی باکیفیت با برندی معتبر را دارد. بااینوجود گرند ویتارا هنوز یکی از گزینههای خوشقیمت و در دسترس به شمار میآید.
در این سری از مقالات تست و بررسی مجله پدال سراغ تست و بررسی سوزوکی گرند ویتارا رفتهایم تا تمام مزایا، معایب و ویژگیهای آن را بررسی کنیم. با پدال همراه باشید.
همچنین بخوانید: راهنمای خرید لکسوس RX 350 کارکرده
همچنین بخوانید: تست و بررسی تویوتا کمری ۲۰۰۷ بازار ایران
سوزوکی گرند ویتارا از کجا آمد و به کجا میرود؟
سال ۱۹۸۸ بود که سوزوکی تصمیم گرفت کراس اووری کامپکت به بازار عرضه کند. سوزوکی این خودرو را ساید کیک نامگذاری کرد. باگذشت زمان و رسیدن نسل دوم ساید کیک در سال ۱۹۹۷ با نام گرند ویتارا به بازار عرضه شد. در برخی از کشورها این خودرو را با نام اسکودو هم میشناسند. سوزوکی تا اوایل سال ۲۰۱۸ به تولید گرند ویتارا ادامه داد؛ اما به دلیل مشکلات مالی از ادامه تولید گآن دست کشید. با این حال در سال ۲۰۲۲ سوزوکی تصمیم گرفت تولید این خودرو را از سر بگیرد. نسل پنجم گرندویتارا که در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شده از پیشرانهای هیبریدی بهره میبرد.
طراحی ظاهری سوزوکی گرند ویتارا
زمانی که به گرند ویتارا مینگرید ظاهر ساده و عامه پسندی را میبینید که طراحی تمام بخشهای آن باهم هماهنگ است. طراحان سوزوکی سعی کردهاند از کمترین خطوط شکسته در بدنه استفاده کنند. چراغها و جلوپنجره بزرگ به زیباتر شدن طراحی نمای جلویی ویتارا کمک شایانی کردهاند.
هنگامی که از نمای جانبی به این خودرو دقت میکنید، گلگیرهای پفکرده جزو اولین قسمتهایی هستند که توجهتان را جلب میکنند. رینگهای بزرگ و لاستیکهایی با فاق بلند باعث میشوند طراحی این قسمت باابهتتر به نظر برسد.
نمای عقب گرند ویتارا شباهت زیادی به رقیب مستقیمش یعنی تویوتا راوفور ۲۰۱۰ دارد. نوشته سوزوکی یکبار بر روی در صندوق عقب و یکبار روی کاور لاستیک زاپاس مشاهده میشود. یکی از نکات منفی در طراحی این خودرو محل قرارگیری پلاک آن است؛ زیرا تقریباً در پایینترین قسمت خودرو قرار دارد. این موضوع ممکن است در آفرودهای سنگین، برای خودرو مشکل ایجاد کند.
کابین
در کابین سوزوکی گرند ویتارا همه چیز ساده و شکیل طراحی شده است و جالب است وقتی میبینید که بسیاری از ادوات کابین مانند پنل تهویه، دریچه کولرها، پشت آمپر و حتی بلندگوی روی درها فرم دایرهایشکل دارند. تقریباً تمام متریال کابین از پلاستیک خشک مشکی و بعضاً نقرهای ساخته شدهاند و در کابین از طرح چوب و چرم باکیفیت خبری نیست.
متریال استفاده شده در کابین بعد از گذشت ۱۰ سال از عمر خودرو افت کیفیت محسوسی پیدا نکردهاند. یکی از معایب طراحی کابین این خودرو عدم وجود فضای کافی برای قرار دادن اشیا ریز و درشت است.
امکانات رفاهی
اگر بخواهیم از امکانات آفرودی گرند ویتارا بگوییم باید به قابلیت تنظیم حالات دیفرانسیل و کلید AT POWR اشاره کنیم. (با فشردن این کلید، گیربکس دندهها را در دورهای بالاتر تعویض میکند و این موضوع سبب تولید گشتاور بیشتر میشود)
گرند ویتارا در ایران از چهار تیپ بهرهمند است که عبارتاند از: تیپ ۵، تیپ ۸، تیپ ۹ و تیپ ۱۰(تیپ ۵ لوآپشن ترین و تیپ ۱۰ فول ترین حالت است)
صفحه کیلومتر از سه بخش آنالوگ به همراه یک کامپیوتر سفری تشکیل شده که کیفیت و کنتراست خوبی هم دارد. بر روی فرمان نیز دکمههای کنترلی مشاهده میشود. مالک بر روی این خودرو دوربین ثبت وقایع نصب کرده که از روی مانیتور بالای آیینه سقفی قابل مشاهده است. همۀ تیپهای گرند ویتارا از ماساژور صندلی بهرهمند هستند که بهوسیلهٔ یک کنترل تنظیم و روشن میشوند؛ شما در این خودرو گرمکن صندلی ندارید؛ ولی در گرند ویتاراهای فول آپشن علاوه بر گرمکن، میتوانید از مانیتور پشت صندلی، روکش چرمی صندلی، سانروف و آینه تاشو برقی بهره ببرید.
فضای صندوق گرند ویتارا برای سفرهای یک خانواده چهار نفره کاملاً راضیکننده است و با خواباندن صندلیهای عقب میتوانید فضای بیشتری هم برای سفرهای خود فراهم کنید. فضای کابین نیز مانند خودرویی شبیه سانتافه بزرگ و جادار نیست؛ اما بهخودیخود راضیکننده است.
مشخصات فنی سوزوکی گرند ویتارا
تمام گرند ویتاراهای مونتاژ شده در ایران از یک موتور ۲۴۰۰ سیسی با قدرت ۱۶۹ اسب بخاری و ۲۲۷ نیوتنمتری بهره میبرند. این قدرت توسط یک گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته اتوماتیک به چهار چرخ منتقل میشود. این خودرو ظرف ۱۲ ثانیه سرعت خود را از ۰ به ۱۰۰ میرساند و همچنین میتواند با حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت برسد. مصرف سوخت ترکیبی گرند ویتارای اتوماتیک بهازای صد کیلومتر، ۹.۷ لیتر است. گنجایش باک بنزین نیز ۶۶ لیتر است.
تجربۀ رانندگی با سوزوکی گرند ویتارا
سوزوکی گرند ویتارا با گذشت بیش از ۱۰ سال هنوز هم ارزش خرید دارد و قابل اعتماد است. دربارۀ کیفیت سواری این خودرو باید گفت: نه خیلی خشک و نه خیلی نرم است! اما با کمی چشمپوشی میتوان گفت راضیکننده است و از رقیبانی همچون توسان و سانتافه سواری بهمراتب بهتری دارد. گرند ویتارا مانند اکثر کراساورهای بازار، مرکز ثقل بالایی دارد و شما نمیتوانید پیچهای تند را با سرعتهای بالا پشت سر بگذارید. شاید اگر این خودرو مجهز به ESP بود این مشکل کمرنگتر میشد. البته دودیفرانسیل بودن آن باعث میشود عملکردی بسیار بهتر از خودروهای تک دیفرانسیل مشابهش داشته باشد.
به دلیل این که گرند ویتارا موتور و گیربکس چندان قویای ندارد نمیتواند شتاب و کشش راضیکنندهای را برای شما به ارمغان بیاورد. در سرعتهای بالا نیز پایداری خودرو تا حدودی مناسب است؛ اما عایقبندی نهچندان مناسب کابین باعث میشود راننده جرئت رساندن سرعت به بالاتر از ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت را پیدا نکند!
گرند ویتارا برگ برنده خود را در معابر آفرودی رو میکند. کلید 4H که بر روی داشبورد است برای حرکت در مسیرهای شهری و معمولی و کلید 4H Lock برای حرکت در مسیرهایی که آفرود سبک نیاز دارد و کلید 4L Lock برای آفرودهای سخت و مسیرهای بسیار ناهموار تعبیه شده است. نکتۀ خوبی که در آفرود جنگلی با گرند ویتارا مشاهده میشود این است که به دلیل طول و نسبتاً کمی که دارد حرکت میان درختان بهمراتب راحتتر از شاسیبلندی مانند لندکروز سری ۸۰ است. همچنین این طول کم سبب میشود فاصله محوری خودرو کوتاه بماند و بتواند در آفرودهای سخت، خودی نشان دهد. زاویۀ خروج و ورود در گرند ویتارا باتوجهبه کلاس خودرو مناسب است اما شاید اگر ارتفاع آن از زمین کمی بیشتر میشد، در آفرود بیرقیب میماند. به همین منظور برخی ویتاراسواران با اصلاح زیربندی و افزایش ارتفاع یا بریدن گوشههای سپر، چالشهای آفرودی سختی را با این خودرو پشت سر میگذارند. نکته مثبت مهمی که گرند ویتارا نسبت به کراساوورها و پیکاپهای چینی دارد این است که موتور آن نسبت به کیفیت بنزین حساس نیست.
هزینههای نگهداری سوزوکی گرند ویتارا
بر کسی پوشیده نیست که هزینههای نگهداری این خودرو بهواسطه کیفیت بالای ساخت، نسبت به رقیبان چینی یا حتی کرهای خود بسیار پایینتر است. خودرویی که مورد بررسی ما قرار گرفته ۹۰ هزار کیلومتر کارکرد دارد و تا به امروز حتی یکبار هم پایش به تعمیرگاه باز نشده است. تنها ایرادی که به هزینههای نگهداری گرند ویتارا وارد است، قیمت بالای قطعات یدکی آن است. بنابراین اگر این خودرو به خرج بیافتد باید فاکتورهای سنگینی برای قطعات یا لوازم ان را پرداخت نمایید.
نتیجهگیری
شاید هنگامی که نگاهی به لیست امکانات رفاهی، پیشرانه، مصرف سوخت و طراحی بیندازید، برای خرید ویتارا دو دل شوید؛ اما کافی است یکبار با یکی از مالکان آن صحبت کنید تا متوجه کیفیت بالای این خودرو و تواناییهای جذاب آفرودی و سافاری آن شوید.
گرند ویتارا مانند رقیبان چینی خود زرقوبرق زیادی ندارد؛ اما مطمئناً میتواند در جادهها و معابر خارج از شهری از پس آنان بربیاید. گرند ویتارا خودرویی ویژۀ ماجراجویان است که به دنبال انتخابی کم استهلاک و ایمن برای شهر و جاده هستند. از رقبای این خودرو میتوان به رنو داستر، هیوندای توسان ۲۰۱۴ ،هیوندای سانتافه ۲۰۱۱ ، دایون Y5، تویوتا راوفور ۲۰۱۰، فیدلیتی پرایم و فردا T5 اشاره کرد. البته برای کسانی که میل به آفرودهای سبک داشته باشند باید دو مورد آخر را حذف کرد.
مزایا | معایب |
استهلاک کم | گیربکس ۴ سرعته |
کیفیت بالا | عدم وجود ESP |
امکانات آفرودی کاربردی مانند قفل دیفرانسیل | امکانات رفاهی کم |
فضای بزرگ برای سرنشینان | فضای کم برای قراردادن اشیا |
قیمت منطقی و رقابتی | قیمت بسیار بالای قطعات یدکی و مصرفی |
فورد
۱۰ دی ۱۴۰۲میگن که اویل پمپ روغنشه ضعف داره کسایی که داشتن نظر بدن
بابک
۱۰ دی ۱۴۰۲درسته..اویل پمپ ویتارا ، ضعیف است و در صورت فشار به خودرو و یا کارکرد بالا ، خطرناک است…کمری ۲۰۰۷ هم اویل پمپ ضعیفی دارد…
در مجموعه از ماشین چینی ها و حتی کره ای ها ، برای مصرف شهری و آفرود سبک ، مناسب است
پیشنهاد می کنم ۲۴۰۰ سی سی ویتارا بگیرید…توان و شتاب بهتری نسبت به ۲۰۰۰ دارد
اگر موتور تنظیم باشد حدود صدی ۹ مصرف سوخت دارد.
تنها رقیبش داستر دو دف است که داستر حدود ۳۰۰ تا۴۰۰ تومن گران تر است…تا حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومن گزینه خوبی برای خرید است
محمد رشیدی
۲۳ فروردین ۱۴۰۳بهتره این رویه ماشین چینی چینی دیگه بندازی دور همین الا هایما اس سون پلاس یا تیگو سونو ایت راحت سوزوکیتونو میخورن جوری میگین ژاپن جاپن انگا مال 2024 هست بگو اهن پاره 2008 این سوزوکیتون بدرد سالمندان میخوره به یاده ایام جوانی نه منه دهه هشتادی دنبال اپشن و عشق و حال حتی یه بچه سه ساله هم سوار سوزوکی نمیشه الا
فرامرز
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳شما جوانی و خام وقتی این چینی گوگولی ها وسط بیابون و خیابون کونش رو گذاشت زمین و تکون نخورد فرق مرد و نامرد رو می فهمید. همین چند روز پیش بود که تو اتوبان کاشان سر پیچ اکسل عقب یکی از همین چینی ها در رفت حتما فیلمش رو دیدید.
اگر دنبال هیجان هستید تشریف ببرید شهربازی یا اگر پولش رو دارید یک ب ام و یا لکسوس سوار شید حالش رو ببرید ولی با ماشین چینی سواری حال کردن مثل تک چرخ زدن با موتور است .
علی
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳امیدوارم یه روز ماشین خوب سوار بشی که در مورد چینی و چینی سواری تبلیغ نکنی حداقل اطلاعات کسب کن ماشین تک دیفرانسیل با ماشین 4WD مقایسه نکن
شب خیلی درازه این چینی های وارداتی یا تولیدی کشور ۱۰۰ هزار کیلومتر کار کردن بعد در مورد سواری و شتاب میشه اظهار نظر کرد
همشون تو آفتاب دو ساعت بزاری بمونه درشون باز کنی اینقدر مواد مصرفی کابین نامرغوبه همه بوی کیسه زباله گرفتن
تستهای تصادفشون هم بد نیست نگاه کنی
کلام آخر چند میلیاردی چینی هم بخری میگن طرف چینی سواره یعنی دوچرخه شرف داره این حرف به آدم نزنن موفق باشی
-عباس
۱۱ دی ۱۴۰۲جاش میرم یه تیگو ۷ پرو خشک برمیدارم لذتشو میبرم درسته تک دفه ولی میارزه واقعا.زیبایی،اپشن،عملکرد و شتاب بهتر،امکانات رفاهیی.و صد البته که مطمئن تر و ایمن تره.سوزوکی توی افرود به نظرن اصلا قابل اطمینان نیست ولی تیگو واقعا حرف نداره مرگ نداره.جانمممممم تیگو بنازمشششششش…
سپهر
۱۱ دی ۱۴۰۲شما اصلا حرف نزنید سنگین ترین
۱۱ دی ۱۴۰۲داداش راحت باش
منظور ما بهترین دو دف تو رنج ۸۰۰ تومن هست
Behnam1012
۱۱ دی ۱۴۰۲تیگو هفت رو از کسایی که داشتن بپرس تا بهت بگن چه جور ماشینی هست
سرنشین کامل تو جاده اصن شتاب نداره
ماشین ساخت چین بخصوص مونتاژی های بازار ایران فقط ظاهر و آپشن دارن برای و واسه چند سال ابتدایی خوبن
ده سال دیگه کسی نگاه به تیگو 7 نمیکنه همین الان قطعاتش به شدت گرونه و کم یاب وای به حال روزی که تولیدش متوقف بشه
در صورتی که شما میبینی همین ویتارا مدل های 2008 بالاتر یا پایین تر چطوری تو بازار خرید و فروش میشن و هنوز خواهان داره یا بقیه خودروهای ژاپنی و کره ای
عمده مشکل قطعات خودروهای چینی هم انحصاره که بجز شرکت از جای دیگه نمیتونی تهیه کنی و قیمت قطعات هم هرچی دلشون بخواده ولی خودروهای ژاپنی و کره ای یا آلمانی هر قطعه ای بخوای تو بازار خودمون یا نهایت امارات استوک و نو یا نو موجوده و انحصاری نیست
محمد رشیدی
۲۳ فروردین ۱۴۰۳هرماشینی داخل ایران میشه مونتاژیه حتی اینا که به اسم ایران ساخته میشه کارگران چینی دارن میسازن شاهینو دنا و… بیخودی جبهه سازی و سنگر سازی نکنید چه قدیم چه جدید منتها الا فقط توربو نهایت 1500 و 1600 میاد داخل قدیم دو هزار 1800 بود اهن پاره اهن پارس ترجیح میدم به ماشین جدیدتر این همه خرج کنم کدوم عقل سالمی میاد هم قیمت تیگو سون بده به یه اهن پاره تمام رنگ ترکیده سوزوکی؟فقط سالمندان ولاغیر .
علی
۱۱ دی ۱۴۰۲بهت قول میدم حتی یه بار هم گرند ویتارا رو از نزدیک ندیدی ، دود اگزوز گرند ویتارا به کل کارخونه تیگو میارزه
رامین
۲۰ دی ۱۴۰۲ولی عوضش بعد شش ماه بالای ۴۰۰ میلیون حداقل تعمیر گیربکس باید بپردازی اونم کیفیت روز اول رو نداره در حالی که با ۴۰ تومن گیربکس کامل سوزوکی ویتارا رو میخری و ۱۰ سال سوار میشی بنده یدونه مدل ۹۵ کلاس ۹ دارم بالای ۶۰۰۰۰۰ کیلومتر کارکشیدم ازش اونم بالای ۶۰درصدش تو کوه و کمر تاحالا بجز مصرفی هزینه دیگه ای نداشته قبل اینم سانتافه ۲۰۱۴ و توسان ۲۰۱۵ داشتم از هیچکدوم به اندازه این راضی نبودم الان میخوام تعویض کنم هیچ گزینه ای بغیر ویتارا ندارم تو این رنج قیمت همیشه یادتون باشه ماشین با اصالت ۴۰ ساله بگیرین ماشین صفر چینی نه متشکرم
محمد رشیدی
۲۳ فروردین ۱۴۰۳بگو میخوام بفروشم کسی خریدار سوزوکی نیست همه جوانا دنبال تیگو سون و ایت و فونیکس اف ایکسو….هستن معیارتون به خرابیو…هست ژیان پیکانم خراب نمیشه افرودشم عالیه ندیدی پرایدم پرواز میکنه؟
عظیم
۱۱ دی ۱۴۰۲من ۸سال هست ویتارا دارم بسیار عالی و کم خرج هست پمپ روغن مشکلی نداره فقط هردفعه که روغن عوض میکنی باید فیلتر هم عوض شود ۲۸۰هزارتا کار کرده تا حالا موتور اوار نخورده و عای کار میکنه فقط دوبار طی این مدت لنت عوض کردم و هیچ خرجی نداشته هزینه های سرویس سوزوکی تقریبا نزدیک پراید و پژو هست
رضا
۱۰ دی ۱۴۰۲خداشاهده خودروی ویتارا یکی از دوستان که صفر در سال 97 خرید تا به الان حدود 300 هزار کیلومتر رفته و به جز تعویض موارد مصرفی هیچ تعمیری نشده و هنوز مثل روز اول کار میکنه.
واقعا این ماشین بی نظیرِ. حیف که جای نسل جدیدش در ایران واقعا خالیه.
MehdiTurbo
۱۰ دی ۱۴۰۲حالا اونکه ۹۷ خریده من ۸۶ تا حالا دارم داستان همینه منتها یه جا یبار بی احتیاطی کردم زیربندش مجبور شدم عوض کنم ولی به جز اون که مقصرم خودم بودم همه چیش عالیه از لحاظ کیفیتی مشکلش فقط همون امکانات
ژاپنیا تو امکانات خیلی خسیسن
من رفیقم پرادو ده میلیاردی داشت الان نمیدونم چند فی میخوره تنظیم صندلیش دستی بود دیگه حداقل تو اون رنج قسمت انتظار این امکانات ساده رو نمیره
تو نسلای جدید بهتر شده امکانات ژاپنیا اونم از صدقه سری رقبات با کره ایا بوده
ای کاش صفر این خودرو تولید میشد هنوز نسل بعدی سوزوکی ویتارا خیلی زشت شد این نسل جذابیت ابهت زیادی داره تو نسل بعدش اصلا نبود نسل بعدش تو نت سرچ کنین میبینین هم داخلش هم بیرونش افت داشته با معرفی نسل جدیدش
۱۱ دی ۱۴۰۲داداش یه پرادو حدود ۶ میلیارده
حاجی کجای کاری من هایلوکس ۲۰۱۶ دیدم شیشه های جلوش هم دستی بود !
با ۸ ملیارد هم فکر کنم بشه یه لندکروز ۲۰۰۸ خرید
MehdiTurbo
۱۲ دی ۱۴۰۲فک نکنم ۶ میلیارد باشه نسل قدیم نبود نسل جدیدی که تو ایران وارد شد بود
صدرا رمضانی
۱۴ دی ۱۴۰۲پرادو هموطنش میشه
۱۸ دی ۱۴۰۲ولی فکر نکنم اونم ۱۰ میلیارد باشه
رامین
۲۶ مهر ۱۴۰۳درود . دوست عزیز ویتارا 2000 دنده دستی رو برا خرید توصیه می کنید ؟ شنیدم خرابیش مخصوصا تو قسمت برق زیاده . ولی من خودم خیلی این ماشینو می پسندم مخصوصا که قیمتش نسبت به هم رده هاش مناسب تره
Hosseink3
۱۰ دی ۱۴۰۲بنظر با این قیمت میشه رنو داستر با کارکرد کمتر مدل بالا تر و همچنین آپشن های بیشتر خرید سامانه چهار چرخ هم که موجوده مصرف کمتری هم توی شهر و جاده داره
مهدی
۱۰ دی ۱۴۰۲حس میکنم یکم زیاد از حد ازش تعریف شده :/
اول اینکه همشون ۲۴۰۰ نیستن و نسخه ۲۰۰۰ هم داریم، سواریش هم آنچنان خاص نیست
متریال داشبوردش یکم خشکه و تو نسخه دنده کلاچ خودرو اصلا نرم نیست، چند سالی هم هست که خرید و فروشش رونق سابق رو نداره
۱۰ دی ۱۴۰۲اول دبیرستان بودم دلم میخواست بزرگ شدم یدونه بخرم و تازه اومده بود
والا الان پول پراید مدل ۷۲ با ۱ ملیون و ۵۰۰ هزار کار رو ندارم چه برسه این مگر اینکه کلیه هامو بفروشم
محسن هاشمی رزاز هاشمی
۱۷ دی ۱۴۰۲نسخه ۲۰۰۰ اتوماتیک خیلی خوبه احتمال ماشین شما خیلی کار کرده
۱۰ دی ۱۴۰۲بچه منه
فداش بشم منه
قربونش بشم منه
پول کلیه منه 😘😘😘
حسن
۱۰ دی ۱۴۰۲قیمتش توهمی و مزخرفه الان مدل ۹۸ با توسان ۲۰۱۷ و سانتافه 2016 یکی هست
هیچ مزیتی نسبت به سانتافه و توسان نداره این دو تا هم 4 چرخ محرک هستن و تو سربالایی شهر و بالای تهران هیچ مشکلی ندارن
از نظر اجتماع هم دمده و بی ریخت و از مد افتاده محسوب میشه
بازار هم نداره به هیچ وجه چنین پولی بابت این خودرو ندین
وجدانا این قیمتها از کجا میاد فحش بدید تا اروم بشید
حسین
۱۰ دی ۱۴۰۲اصلا نمیخوان باهم مقایسه کنم یا بگم کدوم بهتره اما ویتارا گیربکسش وسطش هست و قفل دیفرانسیل اش مکانیکی هست ( تا جایی که میدونم) و قابلیت آفرود داره!
اون دوتا اسم قابلیت آفرود رو یدک میکشن.
حسن
۱۰ دی ۱۴۰۲بزرگوار فقط و فقط بحث قیمته
این خودرو به هیچ وجه به این قیمت نمی ارزه
جیپ های بازار ایران هم افرود میرن این نمیتونه توجیه قیمت نامعقول این خودرو باشه
فرامرز
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳درود
فرمایش شما در کل درسته اینکه قیمت خودرو در ایران بی خود و فضایی است
اما در مقام مقایسه با توجه به کیفیت و امکانات گرند ویتارا یکی از خوش قیمت های بازاره اون هم به این دلیل که خواهان خودش رو داره و عامه پسند نیست . اونهایی میرند طرفش که یا قبلا داشتند یا فنی هستند و از خودرو سر رشته دارند
فرهام نامداری
۱۱ دی ۱۴۰۲دوست عزیز احتمالا قیمت ها را اشتباه ملاحظه فرمودید
قیمت مدلی از سانتافه با ۸۰ ۹۰ هزار تا کار هم قیمت یک ویتارا با ۱۰ هزار تا کارکرد است
در ضمن بنده تجربه این خودرو را داشتم
خودرو های زیادی هم داشتم
از ۲۰۶ تا اپتیما
اما این خودرو در ضمن کم استهلاک بودن
ماشین به نسبت پر توان تر از اسب های زیبای چینی به نظر میرسد
شاید من توهم زده شده ام اما این خودرو در نسخه فول به سادگی یارای رقابت با تیگو ۸ پرو را نیز دارد و حتی زیبای کره ای
توسان معروف
گاس فرینگ
۱۱ دی ۱۴۰۲النترا ۱۶۰۰ لو آپشن ۲۰۲۳ رو به صرف تازه بودنش دارن قیمت بی ام و ۳۳۰ ۲۰۱۸ میدن
مالک
۱۳ دی ۱۴۰۲البته توسان و سانتافه دراصل شاستی نیستن و ساو هستن چون شاستی مستقل و نردبانی ندارندواین نکته مهمی دراستحکام خودرو هستش.
Behnam1012
۱۰ دی ۱۴۰۲یادش بخیر سال 90 به قیمت 42 میلیون کلاس پنجش و سال 91 به قیمت 48 میلیون کلاس هشت رو داشتیم
درسته داشبوردش جنسش نرم نیست ولی کیفیت بالایی داره اصن به سر و صدا نمی افته همین طور جنس صندلی ها که خیلی مقاوم بودن
از نظر شتاب معمولی بود ولی برعکس گفته های متن سرعت بالایی 100 کیلومتر حس امنیت خوبی می داد و کشش خوبی داشت
ارسلان
۱۰ دی ۱۴۰۲اینا فقط یه مشت آشغال وارد کردند ، چون میدونند ملت طمعکار هر بنجلی و میخرند به امید سود !!! اکثر ماشین ها حتی با قیمت جهانی ام ارزش خرید ندارند ، فقط بدرد سطل اشغالی میخورند!!
الان پول و باید داد یه داخلی کم کارکرد ، بقیه اش ام طلا آب شده!!! به خدا ۲۰۷_۲۰۶ بهترین انتخابه تو این شرایط…. ماشین راه بره ، ابروت ام نره کافیه فعلا….این دولت بی سوادتر از کنترل کردن تورمه طلا و دلار میترکند آینده
Avan
۱۰ دی ۱۴۰۲موافقم ،فنر قیمت ها جمع شده احتمالاً بعد از انتخابات جهش قیمت در همه چیز داشته باشیم.
Oxygen
۱۰ دی ۱۴۰۲تو زمان خودش ماشین خوبی بود ولی الان دیگه خیلی قدیمی شده و هیچ چیز خاصی واقعا نداره ! از نظر آپشن که میشه گفت واقعا هیچی نداره و از نظر فنی هم موتورش بازدهی بالایی نداره که بخواد رانندگی جذابی رو داشته باشه به خاطر همین از نظر من خرید شاسی بلند های چینی صفر کیلومتر گزینه خیلی بهتری هست چون فکر نکنید ویتارا ژاپنی هست پس خرابی نداره اولا این ماشین تو ایران مونتاژ شده و قطعا کیفیت نسخه های اصل ژاپن رو نداره و دوما ۹۹ درصد ماشینا تو ایران وقتی از ۱۰۰ هزار کیلومتر کارکردشون بیشتر میشه علنا فرسوده محسوب میشن ( چینی ها خیلی با کیفیت نیستن ولی هر چی باشه صفر کیلومتر هستن و گارانتی دارن و ماشین صفر کیلومتر هر چقدر هم خشن باهاش رفتار کنی راحت دو سال بدون دردسر کار میکنه )
Ashoori
۱۱ دی ۱۴۰۲یه سفر کاری با ویتارا رفتیم، تو جاده وحشتناک خراب سرخس با ۱۶۰ سرعتش تا به راحتی تو ماشین خوابیدیم.
اما ویژگی خاص ویتارا اتومات که نه توی متن نه توی نظرات بهش اشاره نشده:
توی جاده موقع سبقت گرفتن پاتو بزاری روی گاز، گیربکس میره دنده قبلی و دور موتور به شدت میره بالا تا سریع سبقت رو رد کنی!
توی آفرود هم فوق العاده پر قدرت عمل میکنه…
مهدي
۱۲ دی ۱۴۰۲درود بر همگی
هر ماشینی طالب خودش روداره و نمیشه گفت چینی ها بدن!
اما سوزوکی 2400 نیوفیس کلاس 10 سالم و کم کار بگیرید لااقل 5 سال راحتین.بجز آپشن های جدیدی که چینی هایی مثل تیگو 8 پرو مکس فونیکس دارن این ماشینی چیزی کم نداره.در ضمن سیاست ژاپن ظاهرا همینه الان آپشن هایی که چینی ها دارن بعضا لنکروز 600 مدل2023 هم نداره پس هر کسی با توجه به نیازش ماشین میخره و اصطلاحا بازار هدف خودشو داره.در یک جمله عرض کنم ایرادی به این ماشین وارد نیست بجز قیمت بالای لوازم یدکی که اونم داستان های پشت پرده خودشو داره.
فرزاد
۱۲ دی ۱۴۰۲ده سال هست کلاس ۸ را دارم و کاملا عالی است از هر نظر ؛آیتم esp توسط ایرانخودرو حذف شده و در نسخه خارجی آن موجوده
در کشورهای کلمبیا ارژانتین برزیل اکراین روسیه ژاپن استرالیا و … بسیار طرفدار داره
خودرو ژاپنی با خودرو ژاپنی مقایسه شود بهترست دیگرمعایب ذکرشده درمورد تمام خودروهای دیگر نیز صدق میکند احساس امنیت و پایداری در سرعت بالای ۱۵۰ کاملا مشهود به شرط سلامت بودن خودرو
پیروزباشید
آرمین
۱۲ دی ۱۴۰۲۱۱ ساله دارم ، اون موقع ۶۸ تومان گرفتم . تازه امسال شمع ها و دو تا کوئل عوض کردم ، همیشه در کنارش یه ماشین دیگه داشتم ولی نه از زیبائی میگم نه از آپشن ولی اگر از اطمینان بخواهم بگم واقعا قابل اطمینانه و کاملا کم خرج .
۱۶ ساعت رانندگی ممتد رو هر خودروئی دوام نمیاره .
حسین
۲۹ دی ۱۴۰۲دوستان با یک و نیم میلیارد ،چی پیشنهاد میدید ؟؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۹ دی ۱۴۰۲همین سوزوکی ویتارا دست دوم ماشین بسیار خوبی هست
الان X55 جدید ثبت نام می کنن 1/250
شاسی بلند کره ای 10-15 ساله با 200-300 هزار کار و قیمت نزدیک 2 میلیارد تومن اصلا پیشنهاد نمی کنم
ع:ش
۹ اسفند ۱۴۰۲فقط ویتارا بخر حرف نداره هر جایی هم بگی برو نه تو دهنش نیست
ugf
۲۴ اسفند ۱۴۰۲اینایی که ده سال پیش بد این ماشینو میگفتند کجا هستند ؟ بیان تا ماشین 300هزارتا کارکرده در خاکی و بیابون بهشون نشون بدم که تا حالا مثل ساعت سویسی کار میکنه فقط لنت و فیلتر و روغن و بنزین خورده
E.b
۲۷ فروردین ۱۴۰۳فقط باید سوزوکی ویتاراکلاس ۱۰باآپشناش و اون موتور پرقدرت و با دوام ۲۴۰۰تنفس طبیعی که عین ساعت کار میکنه سوار بشی تا قدربهترین ماشین ژاپنی شاسی رو بدونی بنظر من اونایی که شاسی سوارن می فهمن که چه گفتم
ایرج
۲۹ فروردین ۱۴۰۳به نظر شما سوزوکی ویتارا مونتاژ بخریم مشکلی نداره؟
علی
۲۲ تیر ۱۴۰۳من الان دو ماهه یه سوزوکی مدل 92 اتومات با 350 هزار تا کارکرد خریدم. دو سه سال دنبال خرید سوزکی بودم که از اون زمان از قیمت 400 روز به روز افزایش داشت تا الان که 1400 خریدم. حتی به دلیل افزایش قیمت مکررش به فکر این افتادم یه x55 یا فونیکس افیکس با طرح قسطی بگیرم که حتی تست رانندگی هم رفتم باهاشون و اسم هم نوشتم ولی به دلم نبود و بلخره یه آگهی با قیمت خوب دیدم و اینو گرفتم .تجربمو بهتون توی این زمان کم بگم. اولش که سرویس هاش گرونه. واسه روغن سه تا دیفرانسیل وگیربکس و فیلترش و شمع و سرویس موتور تسمه هرزگرد تسمه سفت کن لنت های ترمز روغن هیدرولیک و … رو هر 60 هزار تا باید عوض کنید. تعویض اینا و روغن موتور و … حدود 25 تا 30 میلیون شد. پمپ بنزینشم صدا میداد من واسه اطمینان عوض کردم اونم شد 15 میلیون. خرج دیگه ای نداشت.وقتی با جک ماشینو میبرن بالا و زیر بندی ماشینو رو میبنی واقعا لذت میبری. ماشین خیلی نرم و بی صدا هستش. موتور قوی داره. بیرون شهر با کولر روشن توی سربالایی ها خیلی راحت از هر ماشینی جلو میزنه. اهل آفرود نیستم ولی یه بار که توی مسافرت از شیب های تند خاکی حتی بدون زدن کمک گیبرکس به راحتی بالا و پایین رفتم و ماشین های دیگه همرامون نیومدن حس خیلی خوبی بهش پیدا کردم. در کل ماشین خوبیه و حس اطمینان و با ابهت خوبی میده. تا الان که همچیش خوب بوده. البته مدت زمان کمیه دارمش و باید زمان بگذره و ببینم چطور میشه
امیر
۲۰ مهر ۱۴۰۳من از سال ۹۷ دارم فقط بنزین وروغن تمام . توی آفرود هم که بی نظیره و روی دنده کمک اصلا یه ماشین دیگه میشه باید با ماشینای ژاپنی مثل تویوتا مقایسه اش کنیم نه چینی .
۲۴۰۰ سی سی اش عالیه
۲۰۰۰ یکم ضعیفه