سوزوکی جیمنی همیشه جزو دوستداشتنیترین خودروهای آفرود دنیا بوده و هم نسل فعلی و هم نسلهای گذشته آن طرفداران زیادی داشتهاند. ما میدانیم که سوزوکی در حال کار روی نسخه پنجنفره این خودرو برای بازارهای متنوع به جز آمریکاست اما چیزی درباره تولید نسخه روباز جیمنی نشنیدهایم. خوشبختانه در گوشهای از این دنیای پهناور یک شرکت اقدام به تولید جیمنی کانورتیبل کرده است.
همانطور که میدانید جیمنی در بازار آمریکا عرضه نمیشود و شانس چندانی نیز برای تغییر این وضعیت وجود ندارد اما یک شرکت چینی با نام “یی چه گاراژ” نسخه روباز سوزوکی جیمنی را تولید کرده و با توجه به نتیجه نهایی میتوان آن را مطلوب ارزیابی کرد. این تیونر چینی طرح نهایی خود را شبیه محصولات کمپانی وِی و تانک کرده است. احتمالاً نام شرکت وِی چندان به گوش شما نخورده است. باید دانست این شرکت سال پیش با خودروی تانک ۳۰۰ خبرساز شد چراکه طراحی آن از فورد برانکو، مرسدس بنز G کلاس و حتی جیپ رانگلر الهام گرفته است. این جیمنی روبازی هم که مشاهده میکنید توسط چینیها به تانک کوچکتر با پسوند ۱۰۰ تبدیل شده، خودرویی که بهصورت رسمی تولید نمیشود.
تانک ۱۰۰ یا همان سوزوکی جیمنی کانورتیبل دارای دو درب بوده و طراحی آن به دنبال شبیهسازی مدل بزرگتر تانک ۳۰۰ است. از جمله موارد شاخص طراحی ظاهری این خودرو میتوان به چراغهای جلوی LED با دیلایت های مرکزی و مه شکنهای یکپارچه با سپر اشاره کرد. نشان تانک اما جای خود را به لوگوی اصلی این شرکت چینی داده است. شایان ذکر است سوزوکی جیمنی بهصورت رسمی در چین عرضه نمیشود و تیم مسئول این پروژه مجبور شده یک دستگاه از آن را با هزینه حدود ۶۰ هزار دلاری وارد چین کند. ۶۰ هزار دیگر نیز صرف تغییرات خودرو شده و بنابراین ما شاهد یکی از گرانقیمتترین جیمنی های دنیا هستیم!
کافر مقدس
۶ آبان ۱۴۰۱همزمان تجاوز کرده به برانکو و سوزوکی
reza342
۶ آبان ۱۴۰۱گوگولی و خواستنی
meysam
۶ آبان ۱۴۰۱واقعا نمای جلوش زار میزنه
بابای باران
۶ آبان ۱۴۰۱ماشین خوبیه کاشکی همزمان با ویتارا در ایران مونتاژ می شد البته با موتور دو لیتری
پدرام
۶ آبان ۱۴۰۱چرا جلوش شبیه هاوال تانک 300 شده؟
Mad.z.Max
۷ آبان ۱۴۰۱چون تو متن گفته
مهردادکمال
۶ آبان ۱۴۰۱نمونه استوکشو ترجیح میدم هر چند نتیجه کار این تیونر اصلا بد نشده