درحالیکه منتظر معرفی جیمنی پنجدر هستیم، سوزوکی نسخهٔ ویژهای از همان مدل معمولی سهدر را معرفی کرده است. این نسخه که سییرا 4Sport نام دارد، نسخهای آفرودیتر و توانمندتر از جیمنی است که فقط صد دستگاه از آن تولید میشود و صرفاً برای بازار برزیل در نظر گرفته شده است. سییرا 4Sport در بیرون به اسنورکل، باربند و محافظ رکاب مجهز شده درحالیکه بچه گلگیرهای جدید آنهم با جلوپنجره و سپرهای رنگ نشده هماهنگی جالبی دارد.
رنگ خاکستری بدنه با برچسبهای 4Sport و ۴×۴ به همراه قلابهای بکسل آبیرنگ در جلو و عقب هم از دیگر ویژگیهای بیرونی این جیمنی تولید محدود هستند. مهمتر از همهٔ اینها اما رینگهای ۱۵ اینچی آلیاژی مشکیرنگ است که برای کشش بیشتر با لاستیکهای پیرلی M/T پوشیده شدهاند.
در داخل این آفرود کوچک ژاپنی هم شاهد تریم آبیرنگ در دریچههای تهویه، دستهدنده و روکش چرمی صندلیها هستیم که با همین رنگ آبی در بیرون خودرو هماهنگ است. در اینجا همچنین نوشتهٔ 4Sport هم روی پشتی صندلیها دیده میشود که این پشتیها قابلیت خواباندن دارند تا صندلیها را به تخت تبدیل کنند.
جیمنی تواناییهای آفرود خود را اثبات کرده است اما نسخهٔ 4Sport کمی بهتر شده است. هرچند هیچ تغییری در شاسی یا سیستم تعلیق خودرو صورت نگرفته اما لاستیکهای جدید M/T موجب بهبود تواناییهای حرکتی خودرو در خارج از جاده میشوند و به لطف اسنورکل نیز قابلیت حرکت در آب جیمنی به ۶۰ سانتیمتر افزایش یافته است. تنها نقطهضعف نسخهٔ 4Sport این است که قطعات اضافه شده، زاویهٔ حملهٔ آن را از ۳۷ به ۳۱ درجه و زاویهٔ فرار را از ۴۹ به ۴۰ درجه کاهش دادهاند. البته این اعداد هنوز هم بسیار چشمگیر هستند.
زیر کاپوت جیمنی 4Sport همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری بنزینی تنفس طبیعی قرار گرفته که ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. جالب اینکه این اعداد نسبت به ۱۰۱ اسب بخار قدرت و ۱۳۰ نیوتن متر که در دیگر بازارها دیدهایم کمی افزایش را نشان میدهند. این نیرو از طریق یک گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک AllGrip سوزوکی به هردو محور منتقل میشود.
جیمنی سییرا 4Sport در برزیل با قیمت ۱۸۱,۹۹۰ رئال معادل ۳۵,۱۰۰ دلار عرضه میشود که ۲۵ هزار رئال معادل ۴,۸۰۰ دلار از جیمنی پایه معمولی گرانتر است. متأسفانه این نسخهٔ ویژه حداقل در حال حاضر غیر از برزیل در هیچ کشور دیگری عرضه نمیشود هرچند که مطمئناً خیلیها در دیگر نقاط جهان خواهان آن خواهند بود. بااینحال، شاید سوزوکی در فیسلیفت جیمنی که انتظار میرود سال آینده معرفی شود نسخهای مشابه 4Sport را ارائه کند.
M@M@DRZ
۹ مرداد ۱۴۰۱جیمنی سه در معنی داره
۵ در که دیگه جیمنی نیست .
F22RAPTOR
۹ مرداد ۱۴۰۱به نظر من و در راستا کامنت شما یه پیکاب جیمنی با مدل یکونیم کابین خیلی جالب میشه
حق گوی باطل
۹ مرداد ۱۴۰۱وقتی الکتریکیش بیاد فکر کنم کمتر ماشینی توی فروش حریفش بشه هم شهریه هم آفرودی هم مالیات و هزینه سوختش کم میشه فکر کنم بیشتر بازار الکتریکی اروپا رو تسخیر کنه
ولی کاش سوزوکی به خودش بیاد
هیچکس
۹ مرداد ۱۴۰۱بیمعنی بگم وقتی اومد، یک عده از اومدنش خوشحال میشن و لذت میبرن، اونوقته که با نگاه معنیدار یک عده آدم بیمعنی، میفهمی که سوزوکی پنج در، چقدر معنی میده
پدال جان بی معنی بازی در نیاری کامنت منو نذاری
مهرانیان
۹ مرداد ۱۴۰۱اینها سخن شما رو نمیفهمند. فکر میکنن هرچقدر بزرگتر باشه بهتره ولی چیزی جز یک مشت بچه نیستند.
NAVID۰۰۹۸
۹ مرداد ۱۴۰۱با هربار دیدن این خودرو یاد کشور هند میوفتم !
امین
۹ مرداد ۱۴۰۱چقدر گرونه.35 هزار دلار! چه خبره بابا
JDM lover
۹ مرداد ۱۴۰۱قیمت پایه اش ۳۰هزار دلاره
با این پول میشه برانکو پایه هم خرید
heshmat021
۹ مرداد ۱۴۰۱باید دید مالیات و گمرک تو برزیل چقدر، شاید رنگلر اونجا ۴۵ هزار دلار باشه
Reza Waffen SS
۹ مرداد ۱۴۰۱بهترین خودرو واسه بازار ایران تو دسته SUV ها
meysam
۹ مرداد ۱۴۰۱واقعا عشقه
BMW
۹ مرداد ۱۴۰۱و ارزون تر هم هست
مریم
۹ مرداد ۱۴۰۱هر وقت یه مطلب از سوزوکی جیمینی میزارید قلب درد میگیره!
چرا من نباید این خودرو رو داشته باشم
جنوب
۹ مرداد ۱۴۰۱اووف اینو من عاشقشم
با توجه به وضعیتمون میگم
عالیه برا ایران
هادی
۹ مرداد ۱۴۰۱nx لکسوس که از این بهتره هم قیمت همینم هست
phonix
۹ مرداد ۱۴۰۱کی با NX میره افرود؟
احمدرضا
۱۶ شهریور ۱۴۰۱هادی حتما
دکتر ع
۹ مرداد ۱۴۰۱ارزوم شده وارد شدن این لامصب😁
Sina
۹ مرداد ۱۴۰۱مدل ۵ درب در مارکت هند موجوده.
مصطفی
۱۰ مرداد ۱۴۰۱کاش سوزوکی با جیمنی و گرندویتارای جدیدش به ایران بر میگشت
حمید
۱۰ مرداد ۱۴۰۱آخ جیمنی، عشقمه، کاشکی وارد میشد و در یه بازه قیمتی بود که میتونستم بخرم. اصلا هم واسه آفرود نمیخوام، واسه شهر هم عالیه