چشم اندازسوزوکی

سوزوکی جیمنی در ایران؛ مشخصات و قیمت دو دیفرانسیل ژاپنی

مجوزهای لازم برای واردات سوزوکی جیمنی به ایران صادر شده است. این خودروی معروف ژاپنی، یکی از ارزان‌ترین مدل‌های دو دیفرانیسل دارای قابلیت‌های آفرود محسوب می‌شود.

خودروسازی سوزوکی در ایران با گرند ویتارا به شهرت رسید و برای مدتی طولانی توسط ایران خودرو مونتاژ شد. در بازار جهانی، سوزوکی به عنوان برند سازنده‌ی مدل‌های اقتصادی شناخته می‌شود که البته کیفیت نزدیک به برندهای طراز اول ژاپنی را ارائه می‌دهد.

صنایع سوزوکی از سال ۱۹۳۷ خودروسازی را آغاز کردند؛ اما با شروع جنگ جهانی دوم، مجبور به توقف تولید شدند. اوایل دهه‌ی ۵۰ میلادی، سوزوکی برای ساخت دوچرخه‌های موتوردار ارزان‌قیمت تلاش کرد و موفق شد با این سری محصولات به اقتصاد جنگ‌زده‌ی ژاپن کمک کند. تا سال ۱۹۷۰، سوزوکی به یکی از بزرگ‌ترین سازندگان موتورسیکلت دنیا تبدیل شد و سرمایه‌گذاری بر خودروسازی را از سر گرفت.

سوزوکی جیمنی طبیعت

امروزه سوزوکی با فروش سالانه ۴ میلیون خودرو که عمدتا در ژاپن و هند و چین مونتاژ می‌شوند؛ یکی از مهم‌ترین برندهای خودروساز ژاپن محسوب می‌شود. همچنین، فروش سالانه‌ی موتورسیکلت‌های سوزوکی، حدود ۱۵ میلیون دستگاه است. شرکت ماروتی سوزوکی هند، هم‌اکنون بیشترین تعداد خودرو با برند سوزوکی را تولید می‌کند. پرفروش‌ترین خودروهای سوزوکی در جهان، بالنو (Baleno) و سوئیفت تولید هند هستند.

جیمنی (Jimny) از سال ۱۹۷۰ توسط سوزوکی تولید می‌شود. تا امروز، حدود ۴ میلیون جیمنی با نام‌های مختلف شامل سامورایی، سانتانا و فوکس در سراسر دنیا فروخته شده است. نسل چهارم هم‌اکنون با دو نوع بدنه‌ی ۳‌در و ۵در توسط کارخانه‌های ژاپن و هند، مونتاژ می‌شود. این خودرو برای تمام کشورهای جهان، جیمنی  یا جیمنی سیرا نام دارد.

طراحی بدنه و نمای بیرونی سوزوکی جیمنی

نسل چهارم جیمنی باوجود ابعاد کوچک، شباهت زیادی به جیپ رانگلر و مرسدس G کلاس دارد. این مدل عمدتا به صورت ۳در تولید شده و نسخه‌ی ۵در برای کشورهای مختلف، کم‌‌یاب‌تر است. رینگ ۱۵ اینچ هم تقریبا عضو ثابت انواع جیمنی محسوب می‌شود.

سوزوکی جیمنی 5در

چراغ‌های دایره‌ای و جلوپنجره‌ی سیاه‌رنگ، مهم‌ترین المان‌ طراحی جیمنی هستند. حفره‌های ۶ گانه مستطیل‌شکل و ادوات پلاستیکی سپر نیز، در تمام مدل‌های جیمنی دیده می‌شوند. بخش بزرگی از قاب گلگیرها و آینه بغل هم، با پلاستیک سیاه ساخته شده‌ است. با هدف بهبود ظاهری و هماهنگی با دیگر اجزا، سقف جیمنی معمولا به رنگ سیاه ارائه می‌شود.

از نمای جانبی و پشت، جیمنی نسل چهارم بیشتر از مدل‌های قبل، الگو گرفته از مرسدس G کلاس است. چرخ زاپاس، روی درپوش صندوق نصب شده و طبیعتا، این قسمت به صورت جانبی، باز یا بسته می‌شود. در مقایسه با نسل‌های قبل، نمای پشت جیمنی امروزی حالت ساده‌ دارد و به عنوان خودرویی با کاربری طبیعت‌گردی، عامه‌پسندتر به نظر می‌رسد.

سوزوکی جیمنی نمای پشت

در مجموع، نمی‌توان سوزوکی جیمنی را یک شاسی‌بلند جذاب و زیبا برای تمام اقشار جامعه توصیف کرد. این محصول، خودرویی اقتصادی با انبوه ادوات پلاستیکی است که ابعاد مناسب برای شهرهای پرترافیک و مسیرهای آفرود ساده را فراهم می‌کند. جیمنی سه‌در ۲۰۲۳، طول ۳,۵۵۰ میلی‌متر، عرض ۱,۶۴۵  میلی‌متر، ارتفاع سقف ۱,۷۲۰ میلی‌متر و فاصله محوری ۲,۲۵۰  میلی‌متر دارد.

طراحی داخلی و نمای کابین سوزوکی جیمنی

حس یک خودروی اسپرت به خوبی در اتاق جیمنی  احساس می‌شود. هرچند که ادوات پلاستیکی ارزان قیمت، تقریبا تمام سطح داشبورد و تودری‌ها را فرا گرفته اما در کلاس شاسی‌بلندهای کوچک اقتصادی، طراحی داخلی جیمنی دارای نکات مثبت است.

سوزوکی جیمنی نمای داخلی

فرم دایره‌ای، برای فرمان، خروجی‌های هوا، کلیدهای گردان و پنل دور موتور دیده می‌شود. نمایشگر لمسی ۷ اینچ، مخصوص مدل‌های آپشنال است و صندلی‌ها نیز در نسخه‌ی استاندارد، فاقد چرم یا تزئینات هستند. برای سرنشینان عقب در نسخه‌ی سه‌در، صندلی‌های کم‌حجم و تخته‌ای استفاده شده است که همراه با ادوات پلاستیک داخل اتاق، حس یک خودروی ارزان‌قیمت با فضای دلگیر ارائه می‌دهد.

سوزوکی جیمنی 3در

جیمنی خودروی جاداری نیست و به زحمت برای سرنشینان بلندقد در ردیف جلو مناسب است. برای نشستن روی صندلی‌های عقب مدل سه‌در، علاوه‌بر سختی ورود و خروج، فضای کافی فراهم نیست. به همین دلیل، نمی‌توان سوزوکی جیمنی را خودرویی خانوادگی و ایده‌ال برای سفرهای ۴نفره توصیف کرد. حتی نسخه‌ی ۵‌در، فقط ۲۱۱ لیتر صندوق بار دارد و به همین دلیل، نسخه‌ی دودر دو صندلی با هدف افزایش صندوق به ۸۳۰ لیتر، تولید شده است.

پیشرانه و تجهیزات فنی سوزوکی جیمنی

در ژاپن، جیمنی با موتور ۶۵۰ سی‌سی توربوشارژ عرضه می‌شود ولی برای بازار جهانی (جیمنی سیرا) پیشرانه‌ی ۱/۵ لیتر تنفس طبیعی متداول است. گیربکس دستی ۵ سرعته و اتوماتیک ۴ سرعته در مدل‌های مختلف جیمنی وجود دارد؛ اما سیستم دو دیفرانسیل و دنده کمکی، آپشن‌ ثابت برای جیمنی بازار اروپا است.

سوزوکی جیمنی نمای جانبی

قدرت ۱۰۲ اسب بخار و گشتاور ۱۳۰ نیوتن‌متر، جیمنی ۱۱۰۰ کیلوگرمی را در زمان ۱۵ تا ۱۶ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. میانگین مصرف سوخت این خودرو، ۶ تا ۷  لیتر در صد کیلومتر است و نهایت سرعت ۱۴۰ کیلومتر برساعت فراهم می‌کند. باک جیمنی، ۴۰ لیتر بنزین می‌گیرد و هنگام سفر در مسیر ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتر، نیازمند سوخت‌گیری است.

جیمنی به عنوان یک خودروی دو دیفرانسیل، تجهیزات فنی جذابی دارد. مثلا به صورت تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک یا دو دیفرانسیل سنگین، قابل استفاده است. این خودرو می‌تواند از شیب ۳۷ درجه بالا رود و ۴۹ درجه را به سمت پایین طی کند. از زاویه‌ی جانبی هم تا شیب ۲۸ درجه برای رانندگی با جیمنی، مشکلی وجود ندارد.

امکانات ایمنی و تجهیزات رفاهی سوزوکی جیمنی

در کشورهای مختلف، فهرست بلندی از آپشن‌های متنوع برای جیمنی وجود دارد. این خودروی اقتصادی، می‌تواند به شکل یک مدل لوکس دارای صندلی‌های چرم و لوازم الکترونیک پیشرفته در اروپا خریداری شود. به همین دلیل، پیش‌بینی مشخصات جیمنی وارداتی برای بازار ایران، مشکل است.

سوزوکی جیمنی نسخه پایه

جیمنی استاندارد، صندلی‌های پارچه‌ای و گیربکس غیراتوماتیک دارد. ترمز دستی اهرمی در تمام مدل‌ها دیده می‌شود و نمایشگر لمسی با ناوبری ماهواره‌ای هم مخصوص جیمنی سفارشی است. نسخه‌های آپشنال دارای ۴ کیسه هوا، ترمز ضد قفل و سامانه کنترل پایداری الکترونیک (ABS EBD   ESP)،  تنظیم حالت انتقال قدرت برای چرخ‌های جلو یا عقب، صندلی چرم، سنسور نور و باران، هشدار برخورد از جلو یا عقب، سیستم پیشگیری از تصادف، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، تهویه هوای اتوماتیک، سامانه کنترل حرکت در شیب و شستشوی خودکار چراغ‌های جلو هستند.

قیمت سوزوکی جیمنی در بازار جهانی و هزینه خرید ایران

آستانه قیمت سوزوکی جیمنی دنده دستی دو دیفرانسیل بازار اروپا، ۱۴ هزار دلار است. برای مدل‌های دنده‌ اتوماتیک با تجهیزات آفرود و تایرهای سفارشی، ۱۸ تا ۲۰ هزار دلار پرداخت می‌شود. با این شرایط، می‌توان سوزوکی جیمنی وارداتی برای بازار ایران را نمونه‌ی میان‌رده در محدوده‌ی ۱۵ هزار دلار پیش‌بینی کرد.

احتمالا جیمنی دنده دستی برای مصرف‌کننده‌ی ایرانی، حدود ۱/۵ میلیارد تومان هزینه خرید خواهد داشت و مدل دنده اتوماتیک نیز به قیمت ۲ میلیارد تومان فروخته خواهد شد. اندک افراد علاقه‌مند به طبیعت‌گردی و آشنا به توانایی‌های جیمنی، مشتری این خودرو در ایران هستند؛ اما  می‌توان مطمئن بود عامه‌ی مردم، به دلیل ابعاد کوچک و پیشرانه‌ی ضعیف، جذب سوزوکی جیمنی دنده دستی نشوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۴۲ رای

مطالب مشابه

‫۸۹ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۱۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2955 ديدگاه)

    با عرض سلام خدمت دوستان گرامی
    یک نکته برای شما بگم راجع به سوزوکی جیمنی
    برحسب اتفاق، در محله‌ای که من زندگی می کنم یک سوزوکی جیمنی مدل 1990 پلاک ملی هست!
    می‌خواستم ازش عکس بگیرم و داخل مطلب بگذارم اما امروز مشهد نبودم
    اولین فرصت تصویر مناسب می گیرم و داخل مطلب می گذارم
    خلاصه اینکه، سوزوکی جیمنی واقعا یک ماشین کوچولو هست اما در تصاویر اصلا چنین چیزی دیده نمی شه
    به همین دلیل معتقدم خیلی سخت می تونه در ایران با قیمت یک میلیارد تومن فروش بالا داشته باشه
    عملا 2 نفره است و بسیار کم شتابه. این موارد برای مردم ما اصلا جذاب نیست
    مورد دیگه اینکه به احتمال قوی، نسخه مونتاژ هند وارد ایران خواهد شد و اون کیفیت رویایی که ما از یک ماشین ژاپنی انتظار داریم، ارائه نخواهد کرد
    (تازه اگر واردات محقق بشه و از سنگ، برقی بجهد)

    موافقم 324
    مخالفم 22
    1. PRPR

      ۱۳ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (243 ديدگاه)

      آدرسش کجاست من عکس بگیرم

      موافقم 69
      مخالفم 7
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۳ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (10428 ديدگاه)

        جناب اشتری

        تیتر رو که خوندم گفتم دروغ ۱۳ هستش ولی با این تفاوت که از عید خیلی گذشته !

        تیگو۸ هم قیمت اینه ولی الان چنده ؟!

        اگر این قیمتی که شما نوشتید باشه !
        اگر واردات آزاد بشه و پلاک ملی باشه !
        مطمئن باشید با تمام نقدهای شما ، باز من نفر اول خریدم ، البته نه از نمایندگی ، بلکه شُسته رُفته تو نمایشگاه خریدارشم !!!

        موافقم 77
        مخالفم 25
      2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۱۳ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (2955 ديدگاه)

        ممنونم از لطف شما
        خودم فردا صبح انجام می‌دم الان برگشتم مشهد هستم
        مکان ماشین رو اجازه بدید اطلاع رسانی نکنم تا امنیت این تک نمونه حفظ بشه، چون تقریبا همیشه کنار خیابان پارک هست

        موافقم 98
        مخالفم 9
    2. زیزیگولو

      ۱۳ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (6026 ديدگاه)

      حالا که حرف از ماشینای ژاپنی و واردات شد من فکر میکنم حالا که قراره واردات ماشینای دست دوم انجام بشه احتمالاً برندهای حوزه شرق آسیا در صدر قرار میگیرن و بین همه این برندها با توجه به ذائقه مردم ایران و البته اهمیت دوام و کیفیت ماشینا تو بحث خودروهای وارداتی کارکرده برند تویوتا احتمالاٌ بالاترین حجم واردات رو بین همه محصولات داشته باشه ……… البته این فقط نظرو حدس من هستش که امیدوارم محقق بشه و همه واردات دست دوما ه نشه خودروهای چینی

      موافقم 50
      مخالفم 5
      1. ناخدا

        ۱۳ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (365 ديدگاه)

        اگر میخوان دست دومی که سالم باشه و دوام داشته باشه وارد کنن بهترین گزینه ها ژاپنیها و به ویژه تویوتا هست

        موافقم 66
        مخالفم 7
        1. زیزیگولو

          ۱۳ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (6026 ديدگاه)

          البته همونجوری که گفتم این این فقط یه حدس هستش ……. ولی امان از اون روزی که اگه واردات خودروهای دست دوم بیوفته دست اشخاص حقوقی یا افراد حقیقی دارای رانت و پارتی!!!!!! اونوقت احتمالاً محصولای چینی تو صدر فهرست واردات قرار میگیرن و خبری از ژاپنیا و کره ایا نمیشه

          موافقم 36
          مخالفم 2
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۱۳ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (10428 ديدگاه)

          دوستان من
          تو رو بخدا برای یکبار هم شده فقط فکر کنید ، همین !!!
          دولت خالی خالی خالیه !
          هنوز اون چندتا کیا هیوندای نمایشی که وارد کردند پیداشون نیست !
          تمام این خبرها فقط جنبه‌ی درمانی داره !

          خیلی‌ها رو میشناسم که با این خبرها خونه ماشین زندگیشون رو فروختن به امید اینکه بهترش کنند ولی بهتر که نشد هییییچ ، همونم دیگه نتوانستند جایگزین کنند ، چرا ؟!
          چون در ایران فقط باید دو چیز را درک کرد ( تورم و تحریم ) !
          تا زمانی که در ایران ، مدیریت ، حرف درمانی باشد ، دلخوش به واردات جز چینی‌های مضخرف نباشید !
          یا حق .

          موافقم 80
          مخالفم 9
      2. ذلیل

        ۱۳ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (95 ديدگاه)

        جسارتأ این حدس شما در مقاله ای با عنوان «کدام خودروهای کارکرده قرار است به ایران بیایند؟» در یکی از وب‌سایت‌ها نوشته شده!

        موافقم 10
        مخالفم 9
    3. net

      ۱۳ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (3442 ديدگاه)

      به غیر از لکسوس تمام ماشینهای ژاپنی مثل گوشیهای میان رده هستند و لوکس نیستند و برای افراد با شرایط مالی متوسط و ضعیف خوبه و در پست هم به درستی نوشته سوزوکی میان رده اقتصادی هست

      موافقم 15
      مخالفم 71
    4. net

      ۱۳ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (3442 ديدگاه)

      جایگاه چراغ عقب که در سپر قرار گرفته بد هست و اولین ماشینی دیدم که چراغ عقب در سپر قرار داده. مثل رانگلر دریچه کولر پلاستیکی دایره ای پراید داره بد هست. چراغ زرد دایره ای کوچک کنار چراغ جلو نبود قشنگتر میشد

      موافقم 11
      مخالفم 50
      1. علی یزدانی

        ۱۴ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        جیپ رانگلر کجا و این کجا.متاسفانه به ما تفهیم شده که برای حمایت اشغال بخریم،برای حمایت از جون و مالمون مایه بزاریم.من بلیزر دارم که با هزینه تعویض موتوره مدل بالا و انژکتور کردنه همون موتور که الان مصرفش در حالت دو دیفرانسیل رسیده به ۱۱ لیتر قیمتش برام تموم شد ۹۰۰ میلیون و البته اتاق ماشین کاملا به روز شد و از پوزه جلو که دهه ۹۰ شده تا داخل اتاق و فنر لول کردنه چهاچرخ و دیسک کردنه چهار چرخ.هرگز نمیام با همچین قوطی برم بیرون چه برسه به افرود و طبیعت گردی.مردم ایران بهترینها رو سوار میشدن و الان در حسرت این اشغالهای پلاستیکی هستند.یعنی چی ماشینه دیت دوم،؟اینایی که داره وارذ میشه همگی از سیستم ترافیکی اون کشوره صادرکننده خارج شده یعنی خارج از رده.یعنی دیگه حق تردد نداره بعد جوان مملکته من بیاد ماشین خارج از رده سوار شه یا این تابوتهای متحرک تولید داخلی؟اینا همش چاپیدن جیب مردمه.چطو دبی از امریکا که اونوره کره زمینه کاشین وارد میکنه با قیمت خوده کمپانی ولی ایران نمیشه؟نمیخوان که بشه.چون اگر یه ماشینه به روز با قیمت واقعی مردم سوار شن دیگه هرگز این اشغالا رو سوار نمیشن.من به شخصه نه خودم سوار میشم نه میزارم خانوادم شن.همسر و فرزندم هم امریکایی سوارن و خیالمم راحته.خیلیها میخوان بگن بلیزر ماشین روزمره نیست که این اشتباهه و من دارم هر روز سوار میشم و هم راحتم هم رازی از سواریش.

        موافقم 16
        مخالفم 35
        1. فرهاد

          ۱۸ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          کجایی که دستت ودهنتو ببوسم.بابا افت داره بلیزرو با این نمکدون مقایسه کردن.یه چرخ زاپاس امریکایی می ارزه به کل ماشینهای زاپنی وکره ای وچینی وهندی………دمت گرم منم امریکایی سوارم موقعی که بنزین کارتی کردن ماشین ۲۰میلیونی روفروختم یک میلیون وپانصد .از اونوقت تا حالانتونستم دیگه امریکایی بخرم .البته یه پراید گرفتم دوازده سال چادر روش بود ۳سال پیش دادم به یکی از دوستان پنج میلیون.مگه میشه از پشت امریکایی بیای پایین وبشینی تو این نمکدوونا.فقط تونت نیگاه میکنم وافسوس میخورم که چرا واردات ماشین خوب ممنوع شده.خاک توسرمون خودمون کردیم.تشکر ممنون

          موافقم 7
          مخالفم 16
    5. Ali t

      ۱۴ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (23 ديدگاه)

      آقای اشتری پورشه ۹۱۱ توربو s راکت ۹۰۰ برابوس رونمایی شده نمی خوابید پوشش بدید؟؟

      موافقم 10
      مخالفم 7
    6. Siyavash

      ۱۴ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (840 ديدگاه)

      سلام..الان قیمت زده ۱۵ هزار دلار..و با بعضی از چینی هابه ۱۵ هزار دلاری قیمت برابری دارن که حدود ۲ تومن اینجا همون چینی فروش داره..و بخاطر همین که این ماشین مارک سوزوکی داره ۱ میلیاردی بهش اضافه میکنن..به نظرم در بهترین حالت این ماشین رو زیر ۲ تومن نمیدن…

      موافقم 20
      مخالفم 4
    7. علی جردن

      ۱۴ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (2118 ديدگاه)

      شما مدل ۳۰ سال پیش (نسل قبلی) و با مدل ۲۰۲۳ نسل جدید یکی ندون
      برای مثال: بهبود های پژو ۲۰۷ مدل ۹۰ کجا مدل ۱۴۰۲ کجا & یا رانا معمولی کجا رانا پلاس
      اگر ۷ خان رستم رو رد کنه پلاک ملی شه همون بخاطر یدک کشیدن اسم کشور ژاپن مردم ۶ میلیارد هم می خرن قسمت شه پای نسل جدید به ایران برسه شما از نزدیک آخرین نسلشو ببینی نظرت صدرصد عوض می شه

      موافقم 8
      مخالفم 11
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۱۴ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (2955 ديدگاه)

        مشکل اصلی جیمنی اینه که اکثر مردهای ایرانی اصلا پشت فرمون جا نمی‌شن

        موافقم 45
        مخالفم 10
        1. روزبه

          ۱۵ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (63 ديدگاه)

          اینقد کوچیکه ینی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

          موافقم 7
          مخالفم 1
        2. Mm

          ۱۸ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (47 ديدگاه)

          ای شد دلیل؟

          موافقم 2
          مخالفم 1
        3. ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (4993 ديدگاه)

          نشد دلیل ؟

          موافقم 2
          مخالفم 1
    8. Navid Abootalebi Jahromi

      ۱۴ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (3783 ديدگاه)

      اتفاقا اومدم به همین نکته اشاره کنم. در محله قبلیم یه سوزوکی جیمنی قرمزرنگ بود. منزل کناریش هم فورد f150 داشت. دقیقا اونجا بود که به فسقلی بودن این ماشین پی بردم. شبیه ماشین های انیمه ژاپنیه. به نظرم که با استادی که ایرانی ها در دستکاری ماشین دارن، کیت های جذابی ازش بیرون میاد که اولینش هم کپی جی کلاسه (به شرطی که به بازار عرضه بشه)

      موافقم 10
      مخالفم 4
    9. For

      ۱۴ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (22 ديدگاه)

      البته با وجود ابعاد کوچک با توجه به ژاپنی بودن قطعا دچار بازار سیاه می شود.

      موافقم 9
      مخالفم 1
    10. عاشق پدال

      ۱۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (258 ديدگاه)

      درباره مونتاژ حرف درستی زدی. این ماشینای چینی ۵ سال گذشته خیلی خیلی بهتر از مونتاژ هندیها هستن. هند از قدیم بعضی مدلای هیوندایی رو مونتاژ میکرد کیفیتشون خیلی خراب بود. یه مدل سدان یادمه اونقدر تو مونتاژ گند زدن که فروشش تو خود هند ممنوع شد.

      الانه بریزن سرم که چینی دوستی. اره اقا ای لاو چین. ای عم چین لاور. حالا برو مشقاتو بنویس

      موافقم 4
      مخالفم 14
    11. پیام

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2140 ديدگاه)

      آقای اشتری خرید چنین ماشینایی از ماشینای چینی خیلی بهتره. کیفیت رویایی لازم نیست.

      موافقم 5
      مخالفم 2
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (2955 ديدگاه)

        بستگی به کاربرد داره دوست عزیز
        مثلا خود من هیچ علاقه‌ای به رانندگی در طبیعت و ماشین دو دیفرانسیل ندارم
        می خوام هر روز توی شهر باشم و سالی 1-2 مرتبه بین شهرها رانندگی کنم
        دنده اتوماتیک مثلا برای من خیلی مهم هست

        موافقم 6
        مخالفم 1
        1. آرین

          ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (363 ديدگاه)

          ولی خب برای منی که ماهی یه بار طبیعت گردی میکنم قطعا بهتر از پاتروله

    12. سامان اذری

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3203 ديدگاه)

      جناب اشتری من هم جیمنی قدیمی رو‌دیدم هم این جدید رو

      مدل جدید درسته که در مقابل پاترول و پرادو هایی که ایران هستن کوچیکه ولی خیلی بزرگتر از نسل قدیمش شده
      و به نظر من خیلی هم خوشگل هست و از لحاظ افرود خیلی حرف برا گفتن داره
      من فکر میکنم خوب بفروشه

      موافقم 7
      مخالفم 1
  2. R@min

    ۱۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2076 ديدگاه)

    ماشین بسیار کاربردی هست و بشدت از تفاله های چینی که تو طبیعت جفتک میندازن بهتره. با یه تیون سبک ماشین فوق العاده ای برای آفرود در ایران هست درسته فضای بار و امکانات محصولات ژاپنی و آمریکایی رو نداره ولی خبر خوبیه اگر بیاد.

    موافقم 87
    مخالفم 38
    1. net

      ۱۳ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (3442 ديدگاه)

      ramin
      ماشینهای آشغال تفاله های بی کیفیت کپی چ ی ن ی

      موافقم 21
      مخالفم 15
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۴ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (10428 ديدگاه)

      واقعاً در عجبم که چرا به کاربر رامین ، اینقدر دیس دادن !
      البته یه بخشش برمیگرده به طرفداران خودرونَشناسِ چینی !

      سوزوکی جیمنی یه خودروی دو کاره به حساب میاد که ساخته شده برای مجردهایِ عاشق زندگی که برای بیزینس و تفریح وقت مجزا میگذارند تا بهتر بتوانند زندگی را مدیریت کنند !!!

      کسانی که فکر میکنند جیمنی آفرودر خوبی نیست ، مطمئناً نه تجربه‌ای از آفرود سواری دارند نه تا فنی میفهمند ، چرا ؟!
      چون در خودروی آفرودی مسائلی مهم هست که ربطی به اسب‌بخار و گشتاور نداره !

      جیمنی اگر دنده دستی بیاد ، نعمت به حساب میاد و ۱۰۰٪ بهتر از اتوماتش هست و میشه روی استهلاک کم و تجهیزش برای آفرود حساب باز کرد !

      موافقم 49
      مخالفم 18
      1. Python

        ۱۴ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (1097 ديدگاه)

        ۱۱۰اسب بخار ومونتاژ هندبودن کافیه برای متوجه شده همه چیز
        البته من چینی فن نیستم اما گزینه های بهتری‌ هم هست

        موافقم 36
        مخالفم 25
  3. Amard

    ۱۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (838 ديدگاه)

    ماشین خوبی البته بدون گمرک برای کسایی که نمیخان چینی سوار بشن اما زیر ۲۰ هزار دلار چینی ها خیلی بهتر رقبا هستن البته اونم تو بازار جهانی نه بازار ایران که پول خون باید بدی واس ماشین معمولی

    موافقم 43
    مخالفم 7
  4. TRD

    ۱۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به به چه خبر خوبی …
    درسته تو نگاه اول شاید یه سری انتقاد ها وارد باشه اما کیفیت و دوام و کاربردی بودن این خودرو واقعا اونو به یه گزینه جذاب تبدیل میکنه . با چشم بسته و اطمیمنان خاطر اونو به چینیا و مشتقاتش ترجیح میدم .
    اگه خودم پولشو داشتم میخریدم و خیالم تا چند سال ازش راحت بود .

    موافقم 38
    مخالفم 17
    1. امیر حسین

      ۱۳ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (156 ديدگاه)

      در ایران سیاستگذاران، کالای با کیفیت متوسط را لوکس می بینند!!! در نتیجه بازار ایران شده بزرگترین بازار بنجل فروشی دنیا. سوزوکی جیمنی تو کلاس خودش خوبه ولی چرا نباید تویوتا فوررانر یا جیپ یا فورد برانکو برای آفرود وارد بشن؟! سی درصد فروش فروشگاه اینترنتی ترندیول ترکیه مقصدش ایرانه!! چرا؟! چون واردات برند های معتبر ممنوعه… همینقدر غم انگیز

      موافقم 33
      مخالفم 7
  5. F 11

    ۱۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نقطه قوتش موتور تنفس طبیعی ،‌ دو دف بودن و دنده کمکیشه . البته کاش با تجهیزات داخلی خوبی هم بیاد .

    موافقم 41
    مخالفم 5
  6. کاربر۶۷

    ۱۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    برای ویو جمع کردن همچین اخباری میذارید؟

    موافقم 14
    مخالفم 26
  7. Mr. gt c

    ۱۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (431 ديدگاه)

    خب اینم تز امروز لاکچری شد!

    موافقم 26
    مخالفم 4
  8. سالار فصل

    ۱۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (376 ديدگاه)

    می‌توان مطمئن بود عامه‌ی مردم، به دلیل ابعاد کوچک و پیشرانه‌ی ضعیف، جذب سوزوکی جیمنی دنده دستی نشوند.
    .
    .
    .
    به هیچ وجه با آقای اشتری موافق نیستم
    بازار ایران تشنه است بعد از سال ها برای همچین ماشین جذابی اللخصوص برای جوان ها
    .
    .
    آقای اشتری روی فروش بینظیر این ماشین اگر قیمت 1 میلیارد عرضه بشه با شما شرط میبندم.
    شرط هم با شما

    موافقم 41
    مخالفم 16
    1. حسین

      ۱۳ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (785 ديدگاه)

      برادر
      هیچ وقت
      بدون فکر
      عجولانه حرفی نزنید
      شرط بندی هم مجاز نیست
      درسته آقای اشتری😂

      موافقم 17
      مخالفم 17
      1. فرید

        ۱۳ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        جناب اشتری تویوتا کمری تووی اروپا و انریکا مدل ۲۰۲۳ قیمتش ۲۰ تا ۳۰ هزار دلاره.ولی ماشینهای چینی عجیب و غریب که تمام فاقد این استاندارد هستند فعلا جولان میدن و ایرانیها را قتل عام میکنند چون هدف و خواسته مسئولین بی کفایت ورانت خوار اینه.

        موافقم 20
        مخالفم 14
        1. D

          ۱۴ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (22 ديدگاه)

          البته چینی ها حداقل از خودروهای ایرانی بسیار ایمن تر هستند و آمار فوتب های تصادفات هم این را تایید کرده.اینکه بگی خودرو چینی مردم را قتل عام کرده در صورتی مصداق داره که رقباش ژاپنی و آلمانی باشند نه سمند و پژو و تیبا

          موافقم 13
          مخالفم 3
    2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۳ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (2955 ديدگاه)

      ان شا الله که بیاد و تنوع در بازار بیشتر بشه
      هر کسی بتونه ماشینی که دوست داره بخره
      در سال‌های اخیر، طبیعت گرد و آفرود باز ایرانی خیلی زیاد شده

      موافقم 48
      مخالفم 3
      1. net

        ۱۴ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (3442 ديدگاه)

        خیلیها اعتقاد دارند ماشینهای امریکایی و اروپایی و ژاپنی و کره ای نباید وارد ایران بشه چون حیفه بیاد در جاده های غیر استاندارد ایران. برای جاده های غیر استاندارد ایران همون آشغالهای چینی و ماشینهای ایرانی کافیه

        موافقم 8
        مخالفم 26
  9. حسین

    ۱۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (785 ديدگاه)

    قدرت موتور پایینی داره
    تنها برای طبیعت گردان کارایی داره
    البته فضای کوچکی هم داره
    برای من سواله که همچین خودرویی
    با این کاربرد چرا باید اسب بخار محور باشه
    نمونه های مشابه ۱.۵ لیتری
    گشتاور بالاتری ارائه میدن
    برای خودروی آفرود گشتاور اهمیت بالاتری داره.
    چرا این مشخصات ؟
    سوزوکی دلیل مشخصی گفته راجبش ؟
    آقای اشتری اطلاع دارید شما ؟
    به قول شما اگر با کیفیت مورد انتظار هم نیاد
    ممکنه موفق نباشه
    ما الان رنو داستر دو دف داریم
    از تمام جهات حساب کنید
    چه فضا چه پیشرانه و امکانات
    کاملا بهتر ظاهر میشه
    برند هم کاملا شناخته شده و لوازم هاش و خدمات هم
    در ایران در دسترس هستند
    کیفیت هم که همه مستحضر هستند
    برند داچیا و خودرو هاش ثابت شده هستند
    داخل ایران مخصوصا
    خلاصه ی مطلب دوستان می تونند
    یک رنو داستر ۲ دف تهیه کنند
    قیمت هم باید همین محدوده باشه
    و از خودروشون لذت ببرند
    هم مسافرت هم داخل شهر هم طبیعت
    بررسی تخصصیش رو حالا حقیقتش
    بنده ندیدم
    مصرف سوخت هم مناسب

    موافقم 24
    مخالفم 13
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۳ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (2955 ديدگاه)

      دلیل استفاده از موتور ضعیف و داشبورد پلاستیک سخت برای این ماشین مشخصه
      سوزوکی تمام تلاشش رو کرده تا قیمت نهایی جیمنی پایین نگه داشته بشه و مردم دنیا بتونن یک ماشین دو دیفرانسیل با قیمت 14-15 هزار دلار بخرن.

      موافقم 57
      1. حسین

        ۱۳ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (785 ديدگاه)

        درسته پس علتش
        شاید دوام
        و دو دف بودن
        بنده گمان می‌بردم و میبرم
        علت تنظیم موتور به این شکل
        یا دوام باشه یا علت فنی خاصی باشه
        دو دف بودن پس انقدر هزینه بر هست ؟
        امیدوارم کارایی فوق العاده بالا و دوام عالی داشته باشه تا خریدار رو توجیح کنه
        در عمل
        پس تنها رقیب این ماشین باید داستر باشه

        موافقم 10
        مخالفم 11
  10. M/D

    ۱۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (207 ديدگاه)

    نسبت به رقباش تو این رنج قیمت خیلی نمیتونه موفق باشه مخصوصا که نسخه هندیش قراره وارد بشه!!!!!

    موافقم 6
    مخالفم 22
  11. DNA

    ۱۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (296 ديدگاه)

    ایکس 22 رو در نظر بگیرید
    جیمنی تقریبا 60 سانتی متر طول کمتر و 10 سانتی متر عرض کمتر و 20 سانتی متر ارتفاع بیشتر داره

    موافقم 29
    مخالفم 1
    1. حسین

      ۱۳ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (785 ديدگاه)

      بگو جعبه زیبای ژاپنی

      موافقم 18
      مخالفم 1
  12. مهرداد

    ۱۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    واقعا زشت🤢🤢🤢 اصلا ژاپنی نباشه آلمانی باشه ، انقدر نگید ژاپن ژاپن، انگار تیبارو دو در کردن ، مشخصات فنی ام که خیلی شبیه. قرار باشه این آشغالا وارد بشه همون بهتر واردات ممنوع باشه

    موافقم 12
    مخالفم 63
    1. TRX 12

      ۱۳ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شما تیبا بخر .
      این همه میگن ژاپن حتما یچیزی ازش دیدن که میگن .

      موافقم 36
      مخالفم 9
    2. Javad

      ۱۴ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (32 ديدگاه)

      حالا وارد که شد؛ شما نخر🙄

      موافقم 24
      مخالفم 2
    3. Taha Ayoobi

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (4488 ديدگاه)

      مهرداد این ممنوع بودن واردات بهت فشار آورده
      درست میشه

      موافقم 2
      مخالفم 1
  13. مهدی

    ۱۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1744 ديدگاه)

    واسه یه خانواده کوچیک دو یا سه نفره که دوست ندارن هر سال هزینه جلوبندی و واشر سرسیلندر بدن واقعا گزینه مناسبیه. حقیقا خود من که یک نمونه دنده ای میگیرم چون جدیدا تو اهواز یا باید شتر سوار بشی یا فول شاسی اگر فن مکانیکی هم داشته باشه که خیلی هم عالی

    موافقم 36
    1. شروین

      ۱۳ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (25 ديدگاه)

      پس هم شهری هستیم
      واقعا برای اهواز باید حداقل یه هایلوکسی یا پرادوای داشته باشی

      موافقم 28
  14. شروین

    ۱۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    ترکیبی از جیپ هامر و جی کلاس
    واقعا ماشین های کم نظیری هستن

    موافقم 4
    مخالفم 15
    1. datsun

      ۱۳ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (3955 ديدگاه)

      این قدمتش از جی واگن و هامر بیشتره اتفاقا با همین شکل و شمایل هم تولید میشده

      موافقم 23
      مخالفم 5
      1. شروین

        ۱۴ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (25 ديدگاه)

        منظور بنده این بود که شبیه هم هستند نه اینکه
        سوزوکی این برند ها کپی کرده باشد

        موافقم 3
        مخالفم 1
      2. Hamid

        ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (310 ديدگاه)

        اره جی واگن و هامر اومدن از این قوطی کپی کردن

        موافقم 2
        مخالفم 1
  15. HOSSEINK3

    ۱۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (61 ديدگاه)

    این قیمت 1.5ملیاردی قیمت خود ماشین تو جهان هست که نوشته سوزوکی روی این ماشین خودش برای ما ایرانی ها 1ملیارد آب میخوره !!

    موافقم 13
    مخالفم 2
  16. مهرداد

    ۱۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من الان لکسوس ۳۰۰nxدارم و قبل این بی ام و۵۲۸ داشتم با همین تعیرفهای بیخودی از ژاپن ماشینمو تغییر دادم ، اولش صفر بود زیاد مشخص نمیکرد چطور ماشینیه الان که ۴سال میگذره و بعضی وقتا بی ام و سوار میشم میفهم ام nx300 به درد نمیخوره. باید سوار بشی تا بفهمی، حتما یه چیزی دیدم که میگم با تیبا فرقی نمیکنه. لندکروز، لکسوس۶۰۰، نیسان جی تی ار، به اینا میگن ژاپنی نه این اسباب بازی

    موافقم 11
    مخالفم 49
  17. علی====

    ۱۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (48 ديدگاه)

    قبلا ها ون های سوزوکی و سوبارو خیلی کوچک و با مزه ای بود که درش به صورت کشویی باز می شد و نسخه وانتش هم بود و به تعداد زیاد توی خیابون‌ها دیده می شد

    موافقم 12
    مخالفم 3
  18. فرهاد

    ۱۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (685 ديدگاه)

    اونایی که میگن بدرد نمیخوره ، نشون میدن که هیچی از ماشین نمیدونن و گرنه هیچوقت از این حرفا نمی‌ زدن ! درسته که جیمنی موتور ضعیفی داره و کابینش تماما پلاستیکی هست ولی به هر حال یه ماشین ژاپنیه و قابلیت اطمینان ماشین های ژاپنی ( میخوان لکسوس گران قیمت باشن یا جیمنی ارزان ) خیلی بیشتر از آشغال های بی نام و نشان چینی هست ، مطمئنم این جیمنی یکی از موفق ترین خودرو های وارداتی سال های اخیر میشه و اگه براش تعرفه های تخیلی نبدن ، میتونه بازار چینی ها رو کلا تخته کنه

    موافقم 32
    مخالفم 8
    1. بهنام

      ۱۴ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (907 ديدگاه)

      آقا فرهاد اتفاقا من هم عاشق ۵۲۸ هستم و از نظر من با کیت ام که وارد شده جزو زیباترین ب ام و های تاریخه . به سلیقه ی من بشدت باتناسب و خوشتیپه . من با همین ذهنیت توش نشستم و غیر از کیفیت متریال بالا طراحی زیبای داشبورد و شتاب فوق العاده بقیه ی چیزها عادی بود . من هم با ۵۲۸ و هم با لکسوس ای اس ۳۵۰ سرعت ۱۹۰ کیلومتری رو تجربه کردم و برخلاف تصور من تو ب ام و احساس ترس میکردم ولی تو لکسوس اصلا اون سرعت احساس نشد و کاملا با اعتماد بنفس فرمون میدادم . به هر شکل یکی از دوستان نزدیک ان ایکس ۲۰۰تی داره و بشدت با وسواس ماشین نگه میداره و تو این پنج شش ساله چندباری باهاش دور زدم و یه بار عروسی هم رفتم با احترام به نظر شما از نظر من یکی از محکم‌ترین و با ثبات ترین و بهترین ماشین هایی بود که روندم .

      موافقم 13
      مخالفم 3
  19. Tommy

    ۱۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (63 ديدگاه)

    این ماشین توانایی هایی داره که بعید می‌دونم هیچ ماشینی تو این رنج قیمت بتونه حتی نزدیکش بشه به ظاهر و مشخصات فنی که نگاه میکنیم دلسرد کننده س ولی واقعاً ماشین کاردرست و استخوان داریه

    موافقم 18
    مخالفم 2
  20. بابای باران

    ۱۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. نسخه پنج در مشکل کوچک بودنش رفع شده می مونه موتور که کاشکی بشه موتور ۲ لیتری براش سفارش بدن. اینجوری گزینه خوبیه
    یکی از امکانات جالب این ملشین اینه که صندلی هاش کاملا تخت بخواب می شه که برای استراحت عالیه. بعیده با یه میلیارد بشه خریدش با گمرک و بقیه هزینه هاش. اگه کیفیت ژاپتی باشه من با یه میلیارد خریدارم بهتر بود ایران خودرو با ویتارا مونتاژش می کرد اون وقت شاید و شاید در دسترس تر می بود.

    موافقم 14
    مخالفم 3
  21. حسین

    ۱۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2949 ديدگاه)

    تو دیوار هم چند وقته یکی اش آگهی است اما ساخت قدیم هست

    موافقم 5
    مخالفم 1
  22. الف.ی

    ۱۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1773 ديدگاه)

    تو قسمت مشخصات فنیش احساس کردم دارم مشخصات یه ماشین ایرانیو میخونم

    موافقم 5
    مخالفم 18
  23. پیام پارسا

    ۱۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تو تایید فوق العاده بودن جیمنی
    همین بس که از هامر و جیپ و بنز جی کلاس و نیسان و تویوتا تا الا ماشاالله خودرو های دیگه که هیچ کدوم به لحاظ قوای محرک و فنی و ابعاد اصلا با جیمنی در یک کلاس نبودن ( همه بهتر و بالاتر بودن )
    فیلم درگ و مقایسه قابلیت های افرودی شون در یوتیوب هست همه رو زده مساوی ام نداشته میتونید خودتون سرچ کنید
    نکته جالب برای من این بود که معروفترین یوتیوبر ها که کارشون نقد خودروست خودشون جیمنی خریدن و یه ولاگ از نحوی خرید و تیونیگ کردنشون هم گذاشتن من هم خریدار جیمنی هستم انشاالله اگه وارد شد عکس از خریدم میگذارم تا ۱/۵ میلیارد بودجه دارم ولی الان ماشین ندارم پولم تو ملک ترجیح میدم با اسنپ برم جایی تا یک میلیارد بدم ماشین ایرانی بخرم راستش تعصبی رو اینکه حتما ماشین ژاپنی باید سوارشم ندارم من میگم چیزی که میخری باید. ارزش پولی که پرداخت میکنی رو داشته باشه همین

    موافقم 16
    مخالفم 1
  24. parhamiof

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (756 ديدگاه)

    تف به شرف من اگه ایران خودرو با قیمت بالای 2 میلیارد نیارتش
    دست کم گرفتی برادر رو ؟😂

    موافقم 10
  25. Aref

    ۱۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (295 ديدگاه)

    من عاشق جیمنی ام.
    آقای اشتری درسته این ماشین زیاد بزرگ نیست ولی از نسل قبلش جادار تر و ابعاد بزرگ تری داره. در کل ماشین خوبی برای افروده و داخل یوتوب همیشه با جیب و فورد برانکو و پرادو مقایسه اش میکنند.
    ولی من هیچوقت نفهمیدم چرا همیشه برای خودرو های آفرود داشبورد خشک و پلاستیکی و زمخت استفاده میکنند.

    موافقم 8
    مخالفم 2
  26. پژمان

    ۱۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    نسبت به قیمتش ‌و ابعادش و قابلیت آفرودی من که عاشقش شدم
    جمع جور تر در حد ام وی ام ۱۱۰ که برای مصارف شهری تو ترافیک جوابگو هست
    قیمت دنده ای اگه یه میلیارد باشه واقعا گزینه جذابی میشه

    الان پاژن ۲۰ سال کارکرده قدیمی ولی تمیز رو ۵۰۰-۶۰۰ میگن

  27. پندار

    ۲۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    وقتی می خوان یک ماشینی را بررسی کنند با توجه به کشور تولید کننده بررسی نمی کنند ! نمی گن خوب پس آمریکا اوله ژاپن دومه کره سومه چین چهارمه ! این ها نمی شود نظر فنی , بیشتر می ره سمت نظرات هواداری برای فن پیچ ها , می گن این آیتم ها را بررسی کنیم :
    فنی
    قیمت خود ماشین و قطعات , خدمات و استهلاک
    کاربری
    و …
    نمی گن این ماشین ژاپنی است اون ماشین چینی است پس چون این ماشین ژاپنی است از آن ماشین چینی بهتر است !!!!!! من طرفدار ماشین چینی نیستم اما این را باید درک کرد که بخش قابل توجهی از پولی که برای یک ماشین پرداخت می کنید به برند آن ماشین برمی گرده چنانکه شما آیفون را چند برابر سامسونگ می خرید درحالیکه شاید یک سوم امکانات و کاربری سامسونگ را هم نداشته باشد اما خب کلاس دارد ! امکانات و فنی همین ماشین های چینی که خیلی از وقت ها از موتورهای ژاپنی و فنی اروپایی هم بهره می برند و بالاخره خود چین هم خیلی پیشرفت کرده را زیر برند هیوندا یا تویوتا ببرید یکهو 2 میلیارد تومان گران تر می شود تو دنیا هم همینه جوری که خود مردم آلمان هم خیلی علاقه ایی به خرید بنز ندارند چون گران است هزینه نگهداری زیادی دارد و همان امکانات حالا یک پله پایین تر را می توانند در خودروی برندی دیگر بیابند که یک سوم قیمت آن بنز باشد , اولا این خودرو زیر 2 میلیارد تومان نخواهد آمد و بعد اگر بیاد و بخوام همچین پولی هزینه کنم ماشین چینی می خرم با امکانات و رفاه بیشتر و موتوری قوی تر و می پذیرم که شماها چپ برید راست بیاید بگید خاک تو سرت که چینی سواری و ما رو ببین جیمنی ژاپنی سواریم حالا سرتون چسبیده به سقف و فرمون تو شکمتونه و تو دریایی از پلاستیک بازیافتی صفا می کنید اما خوب ژاپنی است دیگر ! برید بیاید به چینی سوارها فخر بفروشید ! البته من خودم ماشین چینی ندارم .

    موافقم 6
    مخالفم 4
    1. ADAK

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1851 ديدگاه)

      ببین آقای پندار
      در مورد خودروهای چینی در ایران ، فارغ از ارزش برند و جایگاه اجتماعی که اصلا نمی خوام در موردش حرف بزنم!
      این مهمه که ماشین چینی ها اکثرا مشکل تامین قطعه و تعمیرکار دارن چه بخوای بپذیری چه نخوای!
      شما حساب کن فلان ماشین چینی ات تو جاده خراب بشه ، باید تا خودرو تهران خودروبر بیاردش
      یه خواب زمستونی چند ماهه در خوش بینانه حالت ممکن بره تا قطعه اش بیاد و حالا اااااگر یه تعمیرکاری که میاد ابروش را پاک کنه چشمش رو کور نکنه پیدا کنی و ماشین ات با سلام و صلوات تعمیر بشه
      دیگه بحث فروش دست دوم و اینکه اگه تعمیر اساسی یا مشکل تصادف و بدنه ایی هم داشته باشه که دیگه یه تراژدی پیچیده میشه…

      اگه کسی بخواد چینی سوار بشه باید 1_2 سال سوار بشه ، انشاله که در طی اون مدت مشکل بدنه ای براش پیش نیاد ، طی دو سال معمولا مشکل فنی هم ندارن اغلب. بعدم بفروشه بره . . . خلاص

  28. کریم افکاری

    ۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان بنده ۷۵ سالمه ماشینای محبوب من شاسی بلندها امریکایی بوده ماشین اروپایی و ژاپنی هم سوار شدم
    نمیخام ماشینایی که استفاده کردم لیست کنم
    حرف آخرم اینه که این ماشینا در حد جیمنی بنده را راضی نمیکنه و واقعا حس حقارت دارم

    موافقم 7
    مخالفم 2
  29. Taha Ayoobi

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (4488 ديدگاه)

    برا آفرود عالیه

  30. ADAK

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1851 ديدگاه)

    چیزی که توی عکس نشان میده
    اصلا صندوق عقب به اون صورت نداره! و بلافاصله بعده پشتی صندلی های ردیف دوم درب پشتی هست!!!!
    یعنی یه صندوق حداقلی هم نداره ؟!!!
    احتمالا نسخه 5 درش ( اسمشو بزاریم نسخه ی لانگ (-: وضعیت بهتر باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا