مجوزهای لازم برای واردات سوزوکی جیمنی به ایران صادر شده است. این خودروی معروف ژاپنی، یکی از ارزانترین مدلهای دو دیفرانیسل دارای قابلیتهای آفرود محسوب میشود.
خودروسازی سوزوکی در ایران با گرند ویتارا به شهرت رسید و برای مدتی طولانی توسط ایران خودرو مونتاژ شد. در بازار جهانی، سوزوکی به عنوان برند سازندهی مدلهای اقتصادی شناخته میشود که البته کیفیت نزدیک به برندهای طراز اول ژاپنی را ارائه میدهد.
صنایع سوزوکی از سال ۱۹۳۷ خودروسازی را آغاز کردند؛ اما با شروع جنگ جهانی دوم، مجبور به توقف تولید شدند. اوایل دههی ۵۰ میلادی، سوزوکی برای ساخت دوچرخههای موتوردار ارزانقیمت تلاش کرد و موفق شد با این سری محصولات به اقتصاد جنگزدهی ژاپن کمک کند. تا سال ۱۹۷۰، سوزوکی به یکی از بزرگترین سازندگان موتورسیکلت دنیا تبدیل شد و سرمایهگذاری بر خودروسازی را از سر گرفت.
امروزه سوزوکی با فروش سالانه ۴ میلیون خودرو که عمدتا در ژاپن و هند و چین مونتاژ میشوند؛ یکی از مهمترین برندهای خودروساز ژاپن محسوب میشود. همچنین، فروش سالانهی موتورسیکلتهای سوزوکی، حدود ۱۵ میلیون دستگاه است. شرکت ماروتی سوزوکی هند، هماکنون بیشترین تعداد خودرو با برند سوزوکی را تولید میکند. پرفروشترین خودروهای سوزوکی در جهان، بالنو (Baleno) و سوئیفت تولید هند هستند.
جیمنی (Jimny) از سال ۱۹۷۰ توسط سوزوکی تولید میشود. تا امروز، حدود ۴ میلیون جیمنی با نامهای مختلف شامل سامورایی، سانتانا و فوکس در سراسر دنیا فروخته شده است. نسل چهارم هماکنون با دو نوع بدنهی ۳در و ۵در توسط کارخانههای ژاپن و هند، مونتاژ میشود. این خودرو برای تمام کشورهای جهان، جیمنی یا جیمنی سیرا نام دارد.
طراحی بدنه و نمای بیرونی سوزوکی جیمنی
نسل چهارم جیمنی باوجود ابعاد کوچک، شباهت زیادی به جیپ رانگلر و مرسدس G کلاس دارد. این مدل عمدتا به صورت ۳در تولید شده و نسخهی ۵در برای کشورهای مختلف، کمیابتر است. رینگ ۱۵ اینچ هم تقریبا عضو ثابت انواع جیمنی محسوب میشود.
چراغهای دایرهای و جلوپنجرهی سیاهرنگ، مهمترین المان طراحی جیمنی هستند. حفرههای ۶ گانه مستطیلشکل و ادوات پلاستیکی سپر نیز، در تمام مدلهای جیمنی دیده میشوند. بخش بزرگی از قاب گلگیرها و آینه بغل هم، با پلاستیک سیاه ساخته شده است. با هدف بهبود ظاهری و هماهنگی با دیگر اجزا، سقف جیمنی معمولا به رنگ سیاه ارائه میشود.
از نمای جانبی و پشت، جیمنی نسل چهارم بیشتر از مدلهای قبل، الگو گرفته از مرسدس G کلاس است. چرخ زاپاس، روی درپوش صندوق نصب شده و طبیعتا، این قسمت به صورت جانبی، باز یا بسته میشود. در مقایسه با نسلهای قبل، نمای پشت جیمنی امروزی حالت ساده دارد و به عنوان خودرویی با کاربری طبیعتگردی، عامهپسندتر به نظر میرسد.
در مجموع، نمیتوان سوزوکی جیمنی را یک شاسیبلند جذاب و زیبا برای تمام اقشار جامعه توصیف کرد. این محصول، خودرویی اقتصادی با انبوه ادوات پلاستیکی است که ابعاد مناسب برای شهرهای پرترافیک و مسیرهای آفرود ساده را فراهم میکند. جیمنی سهدر ۲۰۲۳، طول ۳,۵۵۰ میلیمتر، عرض ۱,۶۴۵ میلیمتر، ارتفاع سقف ۱,۷۲۰ میلیمتر و فاصله محوری ۲,۲۵۰ میلیمتر دارد.
طراحی داخلی و نمای کابین سوزوکی جیمنی
حس یک خودروی اسپرت به خوبی در اتاق جیمنی احساس میشود. هرچند که ادوات پلاستیکی ارزان قیمت، تقریبا تمام سطح داشبورد و تودریها را فرا گرفته اما در کلاس شاسیبلندهای کوچک اقتصادی، طراحی داخلی جیمنی دارای نکات مثبت است.
فرم دایرهای، برای فرمان، خروجیهای هوا، کلیدهای گردان و پنل دور موتور دیده میشود. نمایشگر لمسی ۷ اینچ، مخصوص مدلهای آپشنال است و صندلیها نیز در نسخهی استاندارد، فاقد چرم یا تزئینات هستند. برای سرنشینان عقب در نسخهی سهدر، صندلیهای کمحجم و تختهای استفاده شده است که همراه با ادوات پلاستیک داخل اتاق، حس یک خودروی ارزانقیمت با فضای دلگیر ارائه میدهد.
جیمنی خودروی جاداری نیست و به زحمت برای سرنشینان بلندقد در ردیف جلو مناسب است. برای نشستن روی صندلیهای عقب مدل سهدر، علاوهبر سختی ورود و خروج، فضای کافی فراهم نیست. به همین دلیل، نمیتوان سوزوکی جیمنی را خودرویی خانوادگی و ایدهال برای سفرهای ۴نفره توصیف کرد. حتی نسخهی ۵در، فقط ۲۱۱ لیتر صندوق بار دارد و به همین دلیل، نسخهی دودر دو صندلی با هدف افزایش صندوق به ۸۳۰ لیتر، تولید شده است.
پیشرانه و تجهیزات فنی سوزوکی جیمنی
در ژاپن، جیمنی با موتور ۶۵۰ سیسی توربوشارژ عرضه میشود ولی برای بازار جهانی (جیمنی سیرا) پیشرانهی ۱/۵ لیتر تنفس طبیعی متداول است. گیربکس دستی ۵ سرعته و اتوماتیک ۴ سرعته در مدلهای مختلف جیمنی وجود دارد؛ اما سیستم دو دیفرانسیل و دنده کمکی، آپشن ثابت برای جیمنی بازار اروپا است.
قدرت ۱۰۲ اسب بخار و گشتاور ۱۳۰ نیوتنمتر، جیمنی ۱۱۰۰ کیلوگرمی را در زمان ۱۵ تا ۱۶ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد. میانگین مصرف سوخت این خودرو، ۶ تا ۷ لیتر در صد کیلومتر است و نهایت سرعت ۱۴۰ کیلومتر برساعت فراهم میکند. باک جیمنی، ۴۰ لیتر بنزین میگیرد و هنگام سفر در مسیر ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتر، نیازمند سوختگیری است.
جیمنی به عنوان یک خودروی دو دیفرانسیل، تجهیزات فنی جذابی دارد. مثلا به صورت تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک یا دو دیفرانسیل سنگین، قابل استفاده است. این خودرو میتواند از شیب ۳۷ درجه بالا رود و ۴۹ درجه را به سمت پایین طی کند. از زاویهی جانبی هم تا شیب ۲۸ درجه برای رانندگی با جیمنی، مشکلی وجود ندارد.
امکانات ایمنی و تجهیزات رفاهی سوزوکی جیمنی
در کشورهای مختلف، فهرست بلندی از آپشنهای متنوع برای جیمنی وجود دارد. این خودروی اقتصادی، میتواند به شکل یک مدل لوکس دارای صندلیهای چرم و لوازم الکترونیک پیشرفته در اروپا خریداری شود. به همین دلیل، پیشبینی مشخصات جیمنی وارداتی برای بازار ایران، مشکل است.
جیمنی استاندارد، صندلیهای پارچهای و گیربکس غیراتوماتیک دارد. ترمز دستی اهرمی در تمام مدلها دیده میشود و نمایشگر لمسی با ناوبری ماهوارهای هم مخصوص جیمنی سفارشی است. نسخههای آپشنال دارای ۴ کیسه هوا، ترمز ضد قفل و سامانه کنترل پایداری الکترونیک (ABS EBD ESP)، تنظیم حالت انتقال قدرت برای چرخهای جلو یا عقب، صندلی چرم، سنسور نور و باران، هشدار برخورد از جلو یا عقب، سیستم پیشگیری از تصادف، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، تهویه هوای اتوماتیک، سامانه کنترل حرکت در شیب و شستشوی خودکار چراغهای جلو هستند.
قیمت سوزوکی جیمنی در بازار جهانی و هزینه خرید ایران
آستانه قیمت سوزوکی جیمنی دنده دستی دو دیفرانسیل بازار اروپا، ۱۴ هزار دلار است. برای مدلهای دنده اتوماتیک با تجهیزات آفرود و تایرهای سفارشی، ۱۸ تا ۲۰ هزار دلار پرداخت میشود. با این شرایط، میتوان سوزوکی جیمنی وارداتی برای بازار ایران را نمونهی میانرده در محدودهی ۱۵ هزار دلار پیشبینی کرد.
احتمالا جیمنی دنده دستی برای مصرفکنندهی ایرانی، حدود ۱/۵ میلیارد تومان هزینه خرید خواهد داشت و مدل دنده اتوماتیک نیز به قیمت ۲ میلیارد تومان فروخته خواهد شد. اندک افراد علاقهمند به طبیعتگردی و آشنا به تواناییهای جیمنی، مشتری این خودرو در ایران هستند؛ اما میتوان مطمئن بود عامهی مردم، به دلیل ابعاد کوچک و پیشرانهی ضعیف، جذب سوزوکی جیمنی دنده دستی نشوند.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۳ تیر ۱۴۰۲با عرض سلام خدمت دوستان گرامی
یک نکته برای شما بگم راجع به سوزوکی جیمنی
برحسب اتفاق، در محلهای که من زندگی می کنم یک سوزوکی جیمنی مدل 1990 پلاک ملی هست!
میخواستم ازش عکس بگیرم و داخل مطلب بگذارم اما امروز مشهد نبودم
اولین فرصت تصویر مناسب می گیرم و داخل مطلب می گذارم
خلاصه اینکه، سوزوکی جیمنی واقعا یک ماشین کوچولو هست اما در تصاویر اصلا چنین چیزی دیده نمی شه
به همین دلیل معتقدم خیلی سخت می تونه در ایران با قیمت یک میلیارد تومن فروش بالا داشته باشه
عملا 2 نفره است و بسیار کم شتابه. این موارد برای مردم ما اصلا جذاب نیست
مورد دیگه اینکه به احتمال قوی، نسخه مونتاژ هند وارد ایران خواهد شد و اون کیفیت رویایی که ما از یک ماشین ژاپنی انتظار داریم، ارائه نخواهد کرد
(تازه اگر واردات محقق بشه و از سنگ، برقی بجهد)
PRPR
۱۳ تیر ۱۴۰۲آدرسش کجاست من عکس بگیرم
NAVID۰۰۹۸
۱۳ تیر ۱۴۰۲جناب اشتری
تیتر رو که خوندم گفتم دروغ ۱۳ هستش ولی با این تفاوت که از عید خیلی گذشته !
تیگو۸ هم قیمت اینه ولی الان چنده ؟!
اگر این قیمتی که شما نوشتید باشه !
اگر واردات آزاد بشه و پلاک ملی باشه !
مطمئن باشید با تمام نقدهای شما ، باز من نفر اول خریدم ، البته نه از نمایندگی ، بلکه شُسته رُفته تو نمایشگاه خریدارشم !!!
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۳ تیر ۱۴۰۲ممنونم از لطف شما
خودم فردا صبح انجام میدم الان برگشتم مشهد هستم
مکان ماشین رو اجازه بدید اطلاع رسانی نکنم تا امنیت این تک نمونه حفظ بشه، چون تقریبا همیشه کنار خیابان پارک هست
زیزیگولو
۱۳ تیر ۱۴۰۲حالا که حرف از ماشینای ژاپنی و واردات شد من فکر میکنم حالا که قراره واردات ماشینای دست دوم انجام بشه احتمالاً برندهای حوزه شرق آسیا در صدر قرار میگیرن و بین همه این برندها با توجه به ذائقه مردم ایران و البته اهمیت دوام و کیفیت ماشینا تو بحث خودروهای وارداتی کارکرده برند تویوتا احتمالاٌ بالاترین حجم واردات رو بین همه محصولات داشته باشه ……… البته این فقط نظرو حدس من هستش که امیدوارم محقق بشه و همه واردات دست دوما ه نشه خودروهای چینی
ناخدا
۱۳ تیر ۱۴۰۲اگر میخوان دست دومی که سالم باشه و دوام داشته باشه وارد کنن بهترین گزینه ها ژاپنیها و به ویژه تویوتا هست
زیزیگولو
۱۳ تیر ۱۴۰۲البته همونجوری که گفتم این این فقط یه حدس هستش ……. ولی امان از اون روزی که اگه واردات خودروهای دست دوم بیوفته دست اشخاص حقوقی یا افراد حقیقی دارای رانت و پارتی!!!!!! اونوقت احتمالاً محصولای چینی تو صدر فهرست واردات قرار میگیرن و خبری از ژاپنیا و کره ایا نمیشه
NAVID۰۰۹۸
۱۳ تیر ۱۴۰۲دوستان من
تو رو بخدا برای یکبار هم شده فقط فکر کنید ، همین !!!
دولت خالی خالی خالیه !
هنوز اون چندتا کیا هیوندای نمایشی که وارد کردند پیداشون نیست !
تمام این خبرها فقط جنبهی درمانی داره !
خیلیها رو میشناسم که با این خبرها خونه ماشین زندگیشون رو فروختن به امید اینکه بهترش کنند ولی بهتر که نشد هییییچ ، همونم دیگه نتوانستند جایگزین کنند ، چرا ؟!
چون در ایران فقط باید دو چیز را درک کرد ( تورم و تحریم ) !
تا زمانی که در ایران ، مدیریت ، حرف درمانی باشد ، دلخوش به واردات جز چینیهای مضخرف نباشید !
یا حق .
ذلیل
۱۳ تیر ۱۴۰۲جسارتأ این حدس شما در مقاله ای با عنوان «کدام خودروهای کارکرده قرار است به ایران بیایند؟» در یکی از وبسایتها نوشته شده!
net
۱۳ تیر ۱۴۰۲به غیر از لکسوس تمام ماشینهای ژاپنی مثل گوشیهای میان رده هستند و لوکس نیستند و برای افراد با شرایط مالی متوسط و ضعیف خوبه و در پست هم به درستی نوشته سوزوکی میان رده اقتصادی هست
net
۱۳ تیر ۱۴۰۲جایگاه چراغ عقب که در سپر قرار گرفته بد هست و اولین ماشینی دیدم که چراغ عقب در سپر قرار داده. مثل رانگلر دریچه کولر پلاستیکی دایره ای پراید داره بد هست. چراغ زرد دایره ای کوچک کنار چراغ جلو نبود قشنگتر میشد
علی یزدانی
۱۴ تیر ۱۴۰۲جیپ رانگلر کجا و این کجا.متاسفانه به ما تفهیم شده که برای حمایت اشغال بخریم،برای حمایت از جون و مالمون مایه بزاریم.من بلیزر دارم که با هزینه تعویض موتوره مدل بالا و انژکتور کردنه همون موتور که الان مصرفش در حالت دو دیفرانسیل رسیده به ۱۱ لیتر قیمتش برام تموم شد ۹۰۰ میلیون و البته اتاق ماشین کاملا به روز شد و از پوزه جلو که دهه ۹۰ شده تا داخل اتاق و فنر لول کردنه چهاچرخ و دیسک کردنه چهار چرخ.هرگز نمیام با همچین قوطی برم بیرون چه برسه به افرود و طبیعت گردی.مردم ایران بهترینها رو سوار میشدن و الان در حسرت این اشغالهای پلاستیکی هستند.یعنی چی ماشینه دیت دوم،؟اینایی که داره وارذ میشه همگی از سیستم ترافیکی اون کشوره صادرکننده خارج شده یعنی خارج از رده.یعنی دیگه حق تردد نداره بعد جوان مملکته من بیاد ماشین خارج از رده سوار شه یا این تابوتهای متحرک تولید داخلی؟اینا همش چاپیدن جیب مردمه.چطو دبی از امریکا که اونوره کره زمینه کاشین وارد میکنه با قیمت خوده کمپانی ولی ایران نمیشه؟نمیخوان که بشه.چون اگر یه ماشینه به روز با قیمت واقعی مردم سوار شن دیگه هرگز این اشغالا رو سوار نمیشن.من به شخصه نه خودم سوار میشم نه میزارم خانوادم شن.همسر و فرزندم هم امریکایی سوارن و خیالمم راحته.خیلیها میخوان بگن بلیزر ماشین روزمره نیست که این اشتباهه و من دارم هر روز سوار میشم و هم راحتم هم رازی از سواریش.
فرهاد
۱۸ تیر ۱۴۰۲کجایی که دستت ودهنتو ببوسم.بابا افت داره بلیزرو با این نمکدون مقایسه کردن.یه چرخ زاپاس امریکایی می ارزه به کل ماشینهای زاپنی وکره ای وچینی وهندی………دمت گرم منم امریکایی سوارم موقعی که بنزین کارتی کردن ماشین ۲۰میلیونی روفروختم یک میلیون وپانصد .از اونوقت تا حالانتونستم دیگه امریکایی بخرم .البته یه پراید گرفتم دوازده سال چادر روش بود ۳سال پیش دادم به یکی از دوستان پنج میلیون.مگه میشه از پشت امریکایی بیای پایین وبشینی تو این نمکدوونا.فقط تونت نیگاه میکنم وافسوس میخورم که چرا واردات ماشین خوب ممنوع شده.خاک توسرمون خودمون کردیم.تشکر ممنون
Ali t
۱۴ تیر ۱۴۰۲آقای اشتری پورشه ۹۱۱ توربو s راکت ۹۰۰ برابوس رونمایی شده نمی خوابید پوشش بدید؟؟
Siyavash
۱۴ تیر ۱۴۰۲سلام..الان قیمت زده ۱۵ هزار دلار..و با بعضی از چینی هابه ۱۵ هزار دلاری قیمت برابری دارن که حدود ۲ تومن اینجا همون چینی فروش داره..و بخاطر همین که این ماشین مارک سوزوکی داره ۱ میلیاردی بهش اضافه میکنن..به نظرم در بهترین حالت این ماشین رو زیر ۲ تومن نمیدن…
علی جردن
۱۴ تیر ۱۴۰۲شما مدل ۳۰ سال پیش (نسل قبلی) و با مدل ۲۰۲۳ نسل جدید یکی ندون
برای مثال: بهبود های پژو ۲۰۷ مدل ۹۰ کجا مدل ۱۴۰۲ کجا & یا رانا معمولی کجا رانا پلاس
اگر ۷ خان رستم رو رد کنه پلاک ملی شه همون بخاطر یدک کشیدن اسم کشور ژاپن مردم ۶ میلیارد هم می خرن قسمت شه پای نسل جدید به ایران برسه شما از نزدیک آخرین نسلشو ببینی نظرت صدرصد عوض می شه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۴ تیر ۱۴۰۲مشکل اصلی جیمنی اینه که اکثر مردهای ایرانی اصلا پشت فرمون جا نمیشن
روزبه
۱۵ تیر ۱۴۰۲اینقد کوچیکه ینی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Mm
۱۸ تیر ۱۴۰۲ای شد دلیل؟
۱۳ اسفند ۱۴۰۲نشد دلیل ؟
Navid Abootalebi Jahromi
۱۴ تیر ۱۴۰۲اتفاقا اومدم به همین نکته اشاره کنم. در محله قبلیم یه سوزوکی جیمنی قرمزرنگ بود. منزل کناریش هم فورد f150 داشت. دقیقا اونجا بود که به فسقلی بودن این ماشین پی بردم. شبیه ماشین های انیمه ژاپنیه. به نظرم که با استادی که ایرانی ها در دستکاری ماشین دارن، کیت های جذابی ازش بیرون میاد که اولینش هم کپی جی کلاسه (به شرطی که به بازار عرضه بشه)
For
۱۴ تیر ۱۴۰۲البته با وجود ابعاد کوچک با توجه به ژاپنی بودن قطعا دچار بازار سیاه می شود.
عاشق پدال
۱۵ تیر ۱۴۰۲درباره مونتاژ حرف درستی زدی. این ماشینای چینی ۵ سال گذشته خیلی خیلی بهتر از مونتاژ هندیها هستن. هند از قدیم بعضی مدلای هیوندایی رو مونتاژ میکرد کیفیتشون خیلی خراب بود. یه مدل سدان یادمه اونقدر تو مونتاژ گند زدن که فروشش تو خود هند ممنوع شد.
الانه بریزن سرم که چینی دوستی. اره اقا ای لاو چین. ای عم چین لاور. حالا برو مشقاتو بنویس
پیام
۱۳ اسفند ۱۴۰۲آقای اشتری خرید چنین ماشینایی از ماشینای چینی خیلی بهتره. کیفیت رویایی لازم نیست.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۳ اسفند ۱۴۰۲بستگی به کاربرد داره دوست عزیز
مثلا خود من هیچ علاقهای به رانندگی در طبیعت و ماشین دو دیفرانسیل ندارم
می خوام هر روز توی شهر باشم و سالی 1-2 مرتبه بین شهرها رانندگی کنم
دنده اتوماتیک مثلا برای من خیلی مهم هست
آرین
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ولی خب برای منی که ماهی یه بار طبیعت گردی میکنم قطعا بهتر از پاتروله
سامان اذری
۱۴ اسفند ۱۴۰۲جناب اشتری من هم جیمنی قدیمی رودیدم هم این جدید رو
مدل جدید درسته که در مقابل پاترول و پرادو هایی که ایران هستن کوچیکه ولی خیلی بزرگتر از نسل قدیمش شده
و به نظر من خیلی هم خوشگل هست و از لحاظ افرود خیلی حرف برا گفتن داره
من فکر میکنم خوب بفروشه
R@min
۱۳ تیر ۱۴۰۲ماشین بسیار کاربردی هست و بشدت از تفاله های چینی که تو طبیعت جفتک میندازن بهتره. با یه تیون سبک ماشین فوق العاده ای برای آفرود در ایران هست درسته فضای بار و امکانات محصولات ژاپنی و آمریکایی رو نداره ولی خبر خوبیه اگر بیاد.
net
۱۳ تیر ۱۴۰۲ramin
ماشینهای آشغال تفاله های بی کیفیت کپی چ ی ن ی
NAVID۰۰۹۸
۱۴ تیر ۱۴۰۲واقعاً در عجبم که چرا به کاربر رامین ، اینقدر دیس دادن !
البته یه بخشش برمیگرده به طرفداران خودرونَشناسِ چینی !
سوزوکی جیمنی یه خودروی دو کاره به حساب میاد که ساخته شده برای مجردهایِ عاشق زندگی که برای بیزینس و تفریح وقت مجزا میگذارند تا بهتر بتوانند زندگی را مدیریت کنند !!!
کسانی که فکر میکنند جیمنی آفرودر خوبی نیست ، مطمئناً نه تجربهای از آفرود سواری دارند نه تا فنی میفهمند ، چرا ؟!
چون در خودروی آفرودی مسائلی مهم هست که ربطی به اسببخار و گشتاور نداره !
جیمنی اگر دنده دستی بیاد ، نعمت به حساب میاد و ۱۰۰٪ بهتر از اتوماتش هست و میشه روی استهلاک کم و تجهیزش برای آفرود حساب باز کرد !
Python
۱۴ تیر ۱۴۰۲۱۱۰اسب بخار ومونتاژ هندبودن کافیه برای متوجه شده همه چیز
البته من چینی فن نیستم اما گزینه های بهتری هم هست
Amard
۱۳ تیر ۱۴۰۲ماشین خوبی البته بدون گمرک برای کسایی که نمیخان چینی سوار بشن اما زیر ۲۰ هزار دلار چینی ها خیلی بهتر رقبا هستن البته اونم تو بازار جهانی نه بازار ایران که پول خون باید بدی واس ماشین معمولی
TRD
۱۳ تیر ۱۴۰۲به به چه خبر خوبی …
درسته تو نگاه اول شاید یه سری انتقاد ها وارد باشه اما کیفیت و دوام و کاربردی بودن این خودرو واقعا اونو به یه گزینه جذاب تبدیل میکنه . با چشم بسته و اطمیمنان خاطر اونو به چینیا و مشتقاتش ترجیح میدم .
اگه خودم پولشو داشتم میخریدم و خیالم تا چند سال ازش راحت بود .
امیر حسین
۱۳ تیر ۱۴۰۲در ایران سیاستگذاران، کالای با کیفیت متوسط را لوکس می بینند!!! در نتیجه بازار ایران شده بزرگترین بازار بنجل فروشی دنیا. سوزوکی جیمنی تو کلاس خودش خوبه ولی چرا نباید تویوتا فوررانر یا جیپ یا فورد برانکو برای آفرود وارد بشن؟! سی درصد فروش فروشگاه اینترنتی ترندیول ترکیه مقصدش ایرانه!! چرا؟! چون واردات برند های معتبر ممنوعه… همینقدر غم انگیز
F 11
۱۳ تیر ۱۴۰۲نقطه قوتش موتور تنفس طبیعی ، دو دف بودن و دنده کمکیشه . البته کاش با تجهیزات داخلی خوبی هم بیاد .
کاربر۶۷
۱۳ تیر ۱۴۰۲برای ویو جمع کردن همچین اخباری میذارید؟
Mr. gt c
۱۳ تیر ۱۴۰۲خب اینم تز امروز لاکچری شد!
سالار فصل
۱۳ تیر ۱۴۰۲میتوان مطمئن بود عامهی مردم، به دلیل ابعاد کوچک و پیشرانهی ضعیف، جذب سوزوکی جیمنی دنده دستی نشوند.
.
.
.
به هیچ وجه با آقای اشتری موافق نیستم
بازار ایران تشنه است بعد از سال ها برای همچین ماشین جذابی اللخصوص برای جوان ها
.
.
آقای اشتری روی فروش بینظیر این ماشین اگر قیمت 1 میلیارد عرضه بشه با شما شرط میبندم.
شرط هم با شما
حسین
۱۳ تیر ۱۴۰۲برادر
هیچ وقت
بدون فکر
عجولانه حرفی نزنید
شرط بندی هم مجاز نیست
درسته آقای اشتری😂
فرید
۱۳ تیر ۱۴۰۲جناب اشتری تویوتا کمری تووی اروپا و انریکا مدل ۲۰۲۳ قیمتش ۲۰ تا ۳۰ هزار دلاره.ولی ماشینهای چینی عجیب و غریب که تمام فاقد این استاندارد هستند فعلا جولان میدن و ایرانیها را قتل عام میکنند چون هدف و خواسته مسئولین بی کفایت ورانت خوار اینه.
D
۱۴ تیر ۱۴۰۲البته چینی ها حداقل از خودروهای ایرانی بسیار ایمن تر هستند و آمار فوتب های تصادفات هم این را تایید کرده.اینکه بگی خودرو چینی مردم را قتل عام کرده در صورتی مصداق داره که رقباش ژاپنی و آلمانی باشند نه سمند و پژو و تیبا
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۳ تیر ۱۴۰۲ان شا الله که بیاد و تنوع در بازار بیشتر بشه
هر کسی بتونه ماشینی که دوست داره بخره
در سالهای اخیر، طبیعت گرد و آفرود باز ایرانی خیلی زیاد شده
net
۱۴ تیر ۱۴۰۲خیلیها اعتقاد دارند ماشینهای امریکایی و اروپایی و ژاپنی و کره ای نباید وارد ایران بشه چون حیفه بیاد در جاده های غیر استاندارد ایران. برای جاده های غیر استاندارد ایران همون آشغالهای چینی و ماشینهای ایرانی کافیه
حسین
۱۳ تیر ۱۴۰۲قدرت موتور پایینی داره
تنها برای طبیعت گردان کارایی داره
البته فضای کوچکی هم داره
برای من سواله که همچین خودرویی
با این کاربرد چرا باید اسب بخار محور باشه
نمونه های مشابه ۱.۵ لیتری
گشتاور بالاتری ارائه میدن
برای خودروی آفرود گشتاور اهمیت بالاتری داره.
چرا این مشخصات ؟
سوزوکی دلیل مشخصی گفته راجبش ؟
آقای اشتری اطلاع دارید شما ؟
به قول شما اگر با کیفیت مورد انتظار هم نیاد
ممکنه موفق نباشه
ما الان رنو داستر دو دف داریم
از تمام جهات حساب کنید
چه فضا چه پیشرانه و امکانات
کاملا بهتر ظاهر میشه
برند هم کاملا شناخته شده و لوازم هاش و خدمات هم
در ایران در دسترس هستند
کیفیت هم که همه مستحضر هستند
برند داچیا و خودرو هاش ثابت شده هستند
داخل ایران مخصوصا
خلاصه ی مطلب دوستان می تونند
یک رنو داستر ۲ دف تهیه کنند
قیمت هم باید همین محدوده باشه
و از خودروشون لذت ببرند
هم مسافرت هم داخل شهر هم طبیعت
بررسی تخصصیش رو حالا حقیقتش
بنده ندیدم
مصرف سوخت هم مناسب
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۳ تیر ۱۴۰۲دلیل استفاده از موتور ضعیف و داشبورد پلاستیک سخت برای این ماشین مشخصه
سوزوکی تمام تلاشش رو کرده تا قیمت نهایی جیمنی پایین نگه داشته بشه و مردم دنیا بتونن یک ماشین دو دیفرانسیل با قیمت 14-15 هزار دلار بخرن.
حسین
۱۳ تیر ۱۴۰۲درسته پس علتش
شاید دوام
و دو دف بودن
بنده گمان میبردم و میبرم
علت تنظیم موتور به این شکل
یا دوام باشه یا علت فنی خاصی باشه
دو دف بودن پس انقدر هزینه بر هست ؟
امیدوارم کارایی فوق العاده بالا و دوام عالی داشته باشه تا خریدار رو توجیح کنه
در عمل
پس تنها رقیب این ماشین باید داستر باشه
M/D
۱۳ تیر ۱۴۰۲نسبت به رقباش تو این رنج قیمت خیلی نمیتونه موفق باشه مخصوصا که نسخه هندیش قراره وارد بشه!!!!!
DNA
۱۳ تیر ۱۴۰۲ایکس 22 رو در نظر بگیرید
جیمنی تقریبا 60 سانتی متر طول کمتر و 10 سانتی متر عرض کمتر و 20 سانتی متر ارتفاع بیشتر داره
حسین
۱۳ تیر ۱۴۰۲بگو جعبه زیبای ژاپنی
مهرداد
۱۳ تیر ۱۴۰۲واقعا زشت🤢🤢🤢 اصلا ژاپنی نباشه آلمانی باشه ، انقدر نگید ژاپن ژاپن، انگار تیبارو دو در کردن ، مشخصات فنی ام که خیلی شبیه. قرار باشه این آشغالا وارد بشه همون بهتر واردات ممنوع باشه
TRX 12
۱۳ تیر ۱۴۰۲شما تیبا بخر .
این همه میگن ژاپن حتما یچیزی ازش دیدن که میگن .
Javad
۱۴ تیر ۱۴۰۲حالا وارد که شد؛ شما نخر🙄
Taha Ayoobi
۱۳ اسفند ۱۴۰۲مهرداد این ممنوع بودن واردات بهت فشار آورده
درست میشه
مهدی
۱۳ تیر ۱۴۰۲واسه یه خانواده کوچیک دو یا سه نفره که دوست ندارن هر سال هزینه جلوبندی و واشر سرسیلندر بدن واقعا گزینه مناسبیه. حقیقا خود من که یک نمونه دنده ای میگیرم چون جدیدا تو اهواز یا باید شتر سوار بشی یا فول شاسی اگر فن مکانیکی هم داشته باشه که خیلی هم عالی
شروین
۱۳ تیر ۱۴۰۲پس هم شهری هستیم
واقعا برای اهواز باید حداقل یه هایلوکسی یا پرادوای داشته باشی
شروین
۱۳ تیر ۱۴۰۲ترکیبی از جیپ هامر و جی کلاس
واقعا ماشین های کم نظیری هستن
datsun
۱۳ تیر ۱۴۰۲این قدمتش از جی واگن و هامر بیشتره اتفاقا با همین شکل و شمایل هم تولید میشده
شروین
۱۴ تیر ۱۴۰۲منظور بنده این بود که شبیه هم هستند نه اینکه
سوزوکی این برند ها کپی کرده باشد
Hamid
۱۳ اسفند ۱۴۰۲اره جی واگن و هامر اومدن از این قوطی کپی کردن
HOSSEINK3
۱۳ تیر ۱۴۰۲این قیمت 1.5ملیاردی قیمت خود ماشین تو جهان هست که نوشته سوزوکی روی این ماشین خودش برای ما ایرانی ها 1ملیارد آب میخوره !!
مهرداد
۱۳ تیر ۱۴۰۲من الان لکسوس ۳۰۰nxدارم و قبل این بی ام و۵۲۸ داشتم با همین تعیرفهای بیخودی از ژاپن ماشینمو تغییر دادم ، اولش صفر بود زیاد مشخص نمیکرد چطور ماشینیه الان که ۴سال میگذره و بعضی وقتا بی ام و سوار میشم میفهم ام nx300 به درد نمیخوره. باید سوار بشی تا بفهمی، حتما یه چیزی دیدم که میگم با تیبا فرقی نمیکنه. لندکروز، لکسوس۶۰۰، نیسان جی تی ار، به اینا میگن ژاپنی نه این اسباب بازی
علی====
۱۳ تیر ۱۴۰۲قبلا ها ون های سوزوکی و سوبارو خیلی کوچک و با مزه ای بود که درش به صورت کشویی باز می شد و نسخه وانتش هم بود و به تعداد زیاد توی خیابونها دیده می شد
فرهاد
۱۳ تیر ۱۴۰۲اونایی که میگن بدرد نمیخوره ، نشون میدن که هیچی از ماشین نمیدونن و گرنه هیچوقت از این حرفا نمی زدن ! درسته که جیمنی موتور ضعیفی داره و کابینش تماما پلاستیکی هست ولی به هر حال یه ماشین ژاپنیه و قابلیت اطمینان ماشین های ژاپنی ( میخوان لکسوس گران قیمت باشن یا جیمنی ارزان ) خیلی بیشتر از آشغال های بی نام و نشان چینی هست ، مطمئنم این جیمنی یکی از موفق ترین خودرو های وارداتی سال های اخیر میشه و اگه براش تعرفه های تخیلی نبدن ، میتونه بازار چینی ها رو کلا تخته کنه
بهنام
۱۴ تیر ۱۴۰۲آقا فرهاد اتفاقا من هم عاشق ۵۲۸ هستم و از نظر من با کیت ام که وارد شده جزو زیباترین ب ام و های تاریخه . به سلیقه ی من بشدت باتناسب و خوشتیپه . من با همین ذهنیت توش نشستم و غیر از کیفیت متریال بالا طراحی زیبای داشبورد و شتاب فوق العاده بقیه ی چیزها عادی بود . من هم با ۵۲۸ و هم با لکسوس ای اس ۳۵۰ سرعت ۱۹۰ کیلومتری رو تجربه کردم و برخلاف تصور من تو ب ام و احساس ترس میکردم ولی تو لکسوس اصلا اون سرعت احساس نشد و کاملا با اعتماد بنفس فرمون میدادم . به هر شکل یکی از دوستان نزدیک ان ایکس ۲۰۰تی داره و بشدت با وسواس ماشین نگه میداره و تو این پنج شش ساله چندباری باهاش دور زدم و یه بار عروسی هم رفتم با احترام به نظر شما از نظر من یکی از محکمترین و با ثبات ترین و بهترین ماشین هایی بود که روندم .
Tommy
۱۳ تیر ۱۴۰۲این ماشین توانایی هایی داره که بعید میدونم هیچ ماشینی تو این رنج قیمت بتونه حتی نزدیکش بشه به ظاهر و مشخصات فنی که نگاه میکنیم دلسرد کننده س ولی واقعاً ماشین کاردرست و استخوان داریه
بابای باران
۱۴ تیر ۱۴۰۲سلام. نسخه پنج در مشکل کوچک بودنش رفع شده می مونه موتور که کاشکی بشه موتور ۲ لیتری براش سفارش بدن. اینجوری گزینه خوبیه
یکی از امکانات جالب این ملشین اینه که صندلی هاش کاملا تخت بخواب می شه که برای استراحت عالیه. بعیده با یه میلیارد بشه خریدش با گمرک و بقیه هزینه هاش. اگه کیفیت ژاپتی باشه من با یه میلیارد خریدارم بهتر بود ایران خودرو با ویتارا مونتاژش می کرد اون وقت شاید و شاید در دسترس تر می بود.
حسین
۱۴ تیر ۱۴۰۲تو دیوار هم چند وقته یکی اش آگهی است اما ساخت قدیم هست
الف.ی
۱۴ تیر ۱۴۰۲تو قسمت مشخصات فنیش احساس کردم دارم مشخصات یه ماشین ایرانیو میخونم
پیام پارسا
۱۴ تیر ۱۴۰۲تو تایید فوق العاده بودن جیمنی
همین بس که از هامر و جیپ و بنز جی کلاس و نیسان و تویوتا تا الا ماشاالله خودرو های دیگه که هیچ کدوم به لحاظ قوای محرک و فنی و ابعاد اصلا با جیمنی در یک کلاس نبودن ( همه بهتر و بالاتر بودن )
فیلم درگ و مقایسه قابلیت های افرودی شون در یوتیوب هست همه رو زده مساوی ام نداشته میتونید خودتون سرچ کنید
نکته جالب برای من این بود که معروفترین یوتیوبر ها که کارشون نقد خودروست خودشون جیمنی خریدن و یه ولاگ از نحوی خرید و تیونیگ کردنشون هم گذاشتن من هم خریدار جیمنی هستم انشاالله اگه وارد شد عکس از خریدم میگذارم تا ۱/۵ میلیارد بودجه دارم ولی الان ماشین ندارم پولم تو ملک ترجیح میدم با اسنپ برم جایی تا یک میلیارد بدم ماشین ایرانی بخرم راستش تعصبی رو اینکه حتما ماشین ژاپنی باید سوارشم ندارم من میگم چیزی که میخری باید. ارزش پولی که پرداخت میکنی رو داشته باشه همین
parhamiof
۱۵ تیر ۱۴۰۲تف به شرف من اگه ایران خودرو با قیمت بالای 2 میلیارد نیارتش
دست کم گرفتی برادر رو ؟😂
Aref
۱۶ تیر ۱۴۰۲من عاشق جیمنی ام.
آقای اشتری درسته این ماشین زیاد بزرگ نیست ولی از نسل قبلش جادار تر و ابعاد بزرگ تری داره. در کل ماشین خوبی برای افروده و داخل یوتوب همیشه با جیب و فورد برانکو و پرادو مقایسه اش میکنند.
ولی من هیچوقت نفهمیدم چرا همیشه برای خودرو های آفرود داشبورد خشک و پلاستیکی و زمخت استفاده میکنند.
پژمان
۱۸ تیر ۱۴۰۲نسبت به قیمتش و ابعادش و قابلیت آفرودی من که عاشقش شدم
جمع جور تر در حد ام وی ام ۱۱۰ که برای مصارف شهری تو ترافیک جوابگو هست
قیمت دنده ای اگه یه میلیارد باشه واقعا گزینه جذابی میشه
الان پاژن ۲۰ سال کارکرده قدیمی ولی تمیز رو ۵۰۰-۶۰۰ میگن
پندار
۲۵ تیر ۱۴۰۲وقتی می خوان یک ماشینی را بررسی کنند با توجه به کشور تولید کننده بررسی نمی کنند ! نمی گن خوب پس آمریکا اوله ژاپن دومه کره سومه چین چهارمه ! این ها نمی شود نظر فنی , بیشتر می ره سمت نظرات هواداری برای فن پیچ ها , می گن این آیتم ها را بررسی کنیم :
فنی
قیمت خود ماشین و قطعات , خدمات و استهلاک
کاربری
و …
نمی گن این ماشین ژاپنی است اون ماشین چینی است پس چون این ماشین ژاپنی است از آن ماشین چینی بهتر است !!!!!! من طرفدار ماشین چینی نیستم اما این را باید درک کرد که بخش قابل توجهی از پولی که برای یک ماشین پرداخت می کنید به برند آن ماشین برمی گرده چنانکه شما آیفون را چند برابر سامسونگ می خرید درحالیکه شاید یک سوم امکانات و کاربری سامسونگ را هم نداشته باشد اما خب کلاس دارد ! امکانات و فنی همین ماشین های چینی که خیلی از وقت ها از موتورهای ژاپنی و فنی اروپایی هم بهره می برند و بالاخره خود چین هم خیلی پیشرفت کرده را زیر برند هیوندا یا تویوتا ببرید یکهو 2 میلیارد تومان گران تر می شود تو دنیا هم همینه جوری که خود مردم آلمان هم خیلی علاقه ایی به خرید بنز ندارند چون گران است هزینه نگهداری زیادی دارد و همان امکانات حالا یک پله پایین تر را می توانند در خودروی برندی دیگر بیابند که یک سوم قیمت آن بنز باشد , اولا این خودرو زیر 2 میلیارد تومان نخواهد آمد و بعد اگر بیاد و بخوام همچین پولی هزینه کنم ماشین چینی می خرم با امکانات و رفاه بیشتر و موتوری قوی تر و می پذیرم که شماها چپ برید راست بیاید بگید خاک تو سرت که چینی سواری و ما رو ببین جیمنی ژاپنی سواریم حالا سرتون چسبیده به سقف و فرمون تو شکمتونه و تو دریایی از پلاستیک بازیافتی صفا می کنید اما خوب ژاپنی است دیگر ! برید بیاید به چینی سوارها فخر بفروشید ! البته من خودم ماشین چینی ندارم .
ADAK
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ببین آقای پندار
در مورد خودروهای چینی در ایران ، فارغ از ارزش برند و جایگاه اجتماعی که اصلا نمی خوام در موردش حرف بزنم!
این مهمه که ماشین چینی ها اکثرا مشکل تامین قطعه و تعمیرکار دارن چه بخوای بپذیری چه نخوای!
شما حساب کن فلان ماشین چینی ات تو جاده خراب بشه ، باید تا خودرو تهران خودروبر بیاردش
یه خواب زمستونی چند ماهه در خوش بینانه حالت ممکن بره تا قطعه اش بیاد و حالا اااااگر یه تعمیرکاری که میاد ابروش را پاک کنه چشمش رو کور نکنه پیدا کنی و ماشین ات با سلام و صلوات تعمیر بشه
دیگه بحث فروش دست دوم و اینکه اگه تعمیر اساسی یا مشکل تصادف و بدنه ایی هم داشته باشه که دیگه یه تراژدی پیچیده میشه…
اگه کسی بخواد چینی سوار بشه باید 1_2 سال سوار بشه ، انشاله که در طی اون مدت مشکل بدنه ای براش پیش نیاد ، طی دو سال معمولا مشکل فنی هم ندارن اغلب. بعدم بفروشه بره . . . خلاص
کریم افکاری
۸ اسفند ۱۴۰۲سلام دوستان بنده ۷۵ سالمه ماشینای محبوب من شاسی بلندها امریکایی بوده ماشین اروپایی و ژاپنی هم سوار شدم
نمیخام ماشینایی که استفاده کردم لیست کنم
حرف آخرم اینه که این ماشینا در حد جیمنی بنده را راضی نمیکنه و واقعا حس حقارت دارم
Taha Ayoobi
۱۳ اسفند ۱۴۰۲برا آفرود عالیه
ADAK
۱۳ اسفند ۱۴۰۲چیزی که توی عکس نشان میده
اصلا صندوق عقب به اون صورت نداره! و بلافاصله بعده پشتی صندلی های ردیف دوم درب پشتی هست!!!!
یعنی یه صندوق حداقلی هم نداره ؟!!!
احتمالا نسخه 5 درش ( اسمشو بزاریم نسخه ی لانگ (-: وضعیت بهتر باشه