سوزوکی مدل ویتارا کراساور خود را به عنوان اولین محصول با موتور بنزینی «بوستر جت» انتخاب کرده است. ویتارا S از یک موتور توربوشارژر ۱/۴ لیتری با قدرت ۱۳۸ اسببخار استفاده میکند که دارای انژکتور مستقیم است و میتواند حداکثر گشتاوری برابر ۲۲۰ نیوتنمتر بین دور موتور ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ فراهم کند. این اولین کاربرد خانواده موتورهای بهینه بوستر جت سوزوکی خواهد بود.
این موتور جدید دارای یک سوپاپ کنترل گازهای خروجی است که در حالت تختگاز، به منظور افزایش فشار بسته میشود و در هنگامی رانندگی نرمال، به صورت باز باقی میماند. در این حالت، اتلاف انرژی پمپاژ کاهش یافته و بنابراین، موجب بالا رفتن سطح قدرت موتور و همینطور مصرف بهینهتر سوخت میشود. یک توربوشارژر ویژه که برای این منظور توسعه پیدا کرده، فشاری برابر ۱۵.۹۵ psi فراهم میکند و مستقیماً به سرسیلندر متصل شده است. همچنین در این موتور، مانیفولد اگزوز با قسمت سر سیلندر به صورت یکپارچه طراحی شده است. سوزوکی به منظور کاهش تأخیر توربو از این نوع طراحی استفاده کرده است. ویتارا S جدید قادر است در عرض ۱۰/۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعتی برابر ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دارد. مطابق گفته کمپانی، این آمار عملکرد برای هر دو گیربکس ۶ دنده دستی و ۶ سرعته اتوماتیک صدق میکنند. قدرت موتور از طریق سیستم دیفرانسیل ALLGRIP AWD سوزوکی به تمام چرخهای ویتارا منتقل میشود. برای این سیستم، چهار حالت رانندگی مختلف درنظر گرفته شده است: «اتوماتیک»، «اسپورت»، «برف» و «ثابت». علیرغم اینکه سوزوکی ویتارا S یک کراساور AWD است، ولی آلودگی دیاکسید کربن به میزان ۱۲۷ گرم در هر کیلومتر تخمین زده شده و در حالت استفاده از گیربکس دستی، در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوختی معادل ۵/۴ لیتر دارد؛ آماری که میتوان رقابت خوبی با دیگر خودروهای حاضر در این سگمنت داشته باشد. شاسیبلند جدید سوزوکی همچنین دارای یک مجموعه ویژگیهای منحصر به فرد است که آن را از سایر خودروهای سری ویتارا متمایز میکند. از جمله چرخهای ۱۷ اینچی آلیاژی با طراحی مشکی، آینههای بغل نقرهای، چراغهای جلوی LED با پوشش پروژکتورهای قرمزرنگ، یک اسپویلر عقب، یک طراحی ویژه برای جلوپنجره و دوخت قرمزرنگ در داخل کابین. مدل توربوشارژر سوزوکی ویتارا S از ژانویه ۲۰۱۶ به بازار بریتانیا وارد میشود و شروع قیمت آن از ۲۰ هزار و ۸۹۹ پوند برای مدل با گیربکس دستی و ۲۲۲۴۹ پوند برای مدل گیربکس اتوماتیک خواهد بود.۱۳ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
سکوت
۲۲ آذر ۱۳۹۴سوزوکی به نظرم هیچ کدوم از ماشیناش خوب نیستن و همیشه نسبت به قیمت از هر لحاظ از رقباش عقب تر بوده…این ویتارای جدید چقدرم زشته..حتما بیاد ایران حدود ….میلیونم پولشه..داشبوردش منو یاد لندکروز 2fدوران سربازی انداخت
Mohamad
۲۲ آذر ۱۳۹۴شما بر چه اساسی این حرف رو زدید؟! سوزوکی هایی که تو ایران میبینید مونتاژ همینجاست و اگه مشکلی بوده مقصر شرکت مادر نیست. شرکتهای داخلی مثل ایران خودرو قطعاتشو میخرن اسمبل میکنن، شما وقتی تولید مستقیم کارخانه سوزوکی را سوار شدی اونوقت باید در مورد کیفیت و دوام خودرو صحبت کنی.
شخصا سوزوکی را به کره ای ها ترجیح میدم. اگه اشتباه نکنم پرفروشترین برند هند باشه، حتی داخل ژاپن هم فروش بسیار خوبی داره
mohsen
۲۲ آذر ۱۳۹۴دوستان عزیز موتورهای توربو برای بازار ایران خوب نیستن چون کیفیت بنزین ایران استاندارد نیست که این بنزین بی کیفیت باعث میشه سیستم توربو و موتور خودرو اسیب جدی ببینن و احتمالا بعد از 2-3 سال کار کردن باید برن برای تعمیر جدی.
Rouzbeh
۲۲ آذر ۱۳۹۴طراحیش که خوبه و به نظرم چیزی جا ننداخته مخصوصا نمای جلوش.
احمد باقری
۲۲ آذر ۱۳۹۴به هر حال، در کل، سوزوکی مثل قبل، اونقدرها هم داره خوب کار نمی کنه.
sina
۲۲ آذر ۱۳۹۴با این قیمت میشه مزدا cx-3 خرید…خیلیم بهتره
سعید
۲۲ آذر ۱۳۹۴ماشین قشنگیه
احمد باقری
۲۲ آذر ۱۳۹۴البته منظورم در کل بود. سوزوکی مثل قبل سرزنده و با قدرت به جلو حرکت نمی کنه. حالا اینکه قابلیتهای آفرود ویتارا توی این کلاس رو کمتر ماشینی داره، فکرکنم نیاز به بررسی بیشتری داره، دوستان اگه مقایسه ای داشتن مطرح کنن که ما هم بدونیم. خود من هم دوست دارم بدونم واقعا چه برتریهایی داره که توجهی بهشون نشده. ممنون.
great britain
۲۲ آذر ۱۳۹۴“راه سامورایی در مرگ خلاصه می شود. اندیشه ی عمیق درباره ی مرگ گریزناپذیر ضروریست و هنگامی که جسم و جان در آرامش است باید باید به انواع مرگ اندیشید: مرگ با شلیک گلوله، ضربت شمشیر، پرتاب نیزه، مرگ در میان امواج خروشان، سوختن در میان شعله های آتش، یا مرگ در اثر صاعقه، مدفون شدن در زیر آوار سهمگین زلزله، یا سقوط از صخره ای بلند، مرگ ناشی از بیماری یا اقدام به خودکشی در پی جان باختن استاد. هر روز انسان باید خود را مرده بینگارد.
سکوت
۲۲ آذر ۱۳۹۴داداش گلم من نمایشگاه دارم و خودرو چند صد میلیونی از دبی وارد میکنم..وقتی شما نمیدونستی سوزوکی چیه من سوار شدم..واسه کیفیت یک ماشین فقط کافیه آمار فروششو ببینی…وقتی این پول انواع همکلاسهای کیا..هیوندای..مزدا..هوندا..نیسان و…..میکنه…..مگر دوستانی مثل شما سوزوکی بخرند..سوزوکی ماشین های کوچک و اقتصادی و فوق ارزان برای کشورهای جهان سوم درست میکنه(سوزوکی مهران)علت فروشش تو هندوستان اینه..خلاصه کلام..خلایق هر چه لایق..
sina
۲۳ آذر ۱۳۹۴تو دنیای مجازی هم نمیتونیم نظر و ایده مخالف با خودمون رو بپیذیریم!!
باشد ک رستگار شویم……
سعيد
۴ اسفند ۱۳۹۵سلام دوستان
من 8سال هست که ویتارا دارم الان هم ۶ماه که بی ام و ۲۰۱۶ خریدم باید بگم ویتارا نفروختم چون نتونستم ازش بگذرم مونتاژ هم هست واقعاً ازش راضیم هیچ وقت فکر نمی کردم مطلب بنویسم ولی ارزش نوشتن داشت وسیله که جنگل کوه برف اتوبان براش یکیه