سوزوکی

موتور توربو برای سوزوکی ویتارا

سوزوکی مدل ویتارا کراس‌اور خود را به عنوان اولین محصول با موتور بنزینی «بوستر جت» انتخاب کرده است. ویتارا S از یک موتور توربوشارژر ۱/۴ لیتری با قدرت ۱۳۸ اسب‌بخار استفاده می‌کند که دارای انژکتور مستقیم است و می‌تواند حداکثر گشتاوری برابر ۲۲۰ نیوتن‌متر بین دور موتور ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ فراهم کند. این اولین کاربرد خانواده موتورهای بهینه بوستر جت سوزوکی خواهد بود.

Suzuki Vitara S
Suzuki Vitara S
این موتور جدید دارای یک سوپاپ کنترل گازهای خروجی است که در حالت تخت‌گاز، به منظور افزایش فشار بسته می‌شود و در هنگامی رانندگی نرمال، به صورت باز باقی می‌ماند. در این حالت، اتلاف انرژی پمپاژ کاهش یافته و بنابراین، موجب بالا رفتن سطح قدرت موتور و همین‌طور مصرف بهینه‌تر سوخت می‌شود.
Suzuki Vitara S
Suzuki Vitara S
یک توربوشارژر ویژه که برای این منظور توسعه پیدا کرده، فشاری برابر ۱۵.۹۵ psi فراهم می‌کند و مستقیماً به سرسیلندر متصل شده است. همچنین در این موتور، مانیفولد اگزوز با قسمت سر سیلندر به صورت یکپارچه طراحی شده است. سوزوکی به منظور کاهش تأخیر توربو از این نوع طراحی استفاده کرده است.
Suzuki Vitara S
Suzuki Vitara S
ویتارا S جدید قادر است در عرض ۱۰/۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعتی برابر ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دارد. مطابق گفته کمپانی، این آمار عملکرد برای هر دو گیربکس ۶ دنده دستی و ۶ سرعته اتوماتیک صدق می‌کنند.
Suzuki Vitara S
Suzuki Vitara S
قدرت موتور از طریق سیستم دیفرانسیل ALLGRIP AWD سوزوکی به تمام‌ چرخ‌های ویتارا منتقل می‌شود. برای این سیستم، چهار حالت رانندگی مختلف درنظر گرفته شده است: «اتوماتیک»، «اسپورت»، «برف» و «ثابت». علی‌رغم اینکه سوزوکی ویتارا S یک کراس‌اور AWD است، ولی آلودگی دی‌اکسید کربن به میزان ۱۲۷ گرم در هر کیلومتر تخمین زده شده و در حالت استفاده از گیربکس دستی، در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوختی معادل ۵/۴ لیتر دارد؛ آماری که می‌توان رقابت خوبی با دیگر خودروهای حاضر در این سگمنت داشته باشد.
Suzuki Vitara S
Suzuki Vitara S
شاسی‌بلند جدید سوزوکی همچنین دارای یک مجموعه ویژگی‌های منحصر به فرد است که آن را از سایر خودروهای سری ویتارا متمایز می‌کند. از جمله چرخ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی با طراحی مشکی، آینه‌های بغل نقره‌ای، چراغ‌های جلوی LED با پوشش پروژکتورهای قرمزرنگ، یک اسپویلر عقب، یک طراحی ویژه برای جلوپنجره و دوخت قرمزرنگ در داخل کابین.
Suzuki Vitara S
Suzuki Vitara S
مدل توربوشارژر سوزوکی ویتارا S از ژانویه ۲۰۱۶ به بازار بریتانیا وارد می‌شود و شروع قیمت آن از ۲۰ هزار و ۸۹۹ پوند برای مدل با گیربکس دستی و ۲۲۲۴۹ پوند برای مدل گیربکس اتوماتیک خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. سکوت

    ۲۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (77 ديدگاه)

    سوزوکی به نظرم هیچ کدوم از ماشیناش خوب نیستن و همیشه نسبت به قیمت از هر لحاظ از رقباش عقب تر بوده…این ویتارای جدید چقدرم زشته..حتما بیاد ایران حدود ….میلیونم پولشه..داشبوردش منو یاد لندکروز 2fدوران سربازی انداخت

    1. Mohamad

      ۲۲ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (46 ديدگاه)

      شما بر چه اساسی این حرف رو زدید؟! سوزوکی هایی که تو ایران میبینید مونتاژ همینجاست و اگه مشکلی بوده مقصر شرکت مادر نیست. شرکتهای داخلی مثل ایران خودرو قطعاتشو میخرن اسمبل میکنن، شما وقتی تولید مستقیم کارخانه سوزوکی را سوار شدی اونوقت باید در مورد کیفیت و دوام خودرو صحبت کنی.
      شخصا سوزوکی را به کره ای ها ترجیح میدم. اگه اشتباه نکنم پرفروشترین برند هند باشه، حتی داخل ژاپن هم فروش بسیار خوبی داره

  2. mohsen

    ۲۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان عزیز موتورهای توربو برای بازار ایران خوب نیستن چون کیفیت بنزین ایران استاندارد نیست که این بنزین بی کیفیت باعث میشه سیستم توربو و موتور خودرو اسیب جدی ببینن و احتمالا بعد از 2-3 سال کار کردن باید برن برای تعمیر جدی.

  3. Rouzbeh

    ۲۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (171 ديدگاه)

    طراحیش که خوبه و به نظرم چیزی جا ننداخته مخصوصا نمای جلوش.

  4. احمد باقری

    ۲۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به هر حال، در کل، سوزوکی مثل قبل، اونقدرها هم داره خوب کار نمی کنه.

  5. sina

    ۲۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (831 ديدگاه)

    با این قیمت میشه مزدا cx-3 خرید…خیلیم بهتره

  6. سعید

    ۲۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    ماشین قشنگیه

  7. احمد باقری

    ۲۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    البته منظورم در کل بود. سوزوکی مثل قبل سرزنده و با قدرت به جلو حرکت نمی کنه. حالا اینکه قابلیتهای آفرود ویتارا توی این کلاس رو کمتر ماشینی داره، فکرکنم نیاز به بررسی بیشتری داره، دوستان اگه مقایسه ای داشتن مطرح کنن که ما هم بدونیم. خود من هم دوست دارم بدونم واقعا چه برتریهایی داره که توجهی بهشون نشده. ممنون.

    1. great britain

      ۲۲ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      “راه سامورایی در مرگ خلاصه می شود. اندیشه ی عمیق درباره ی مرگ گریزناپذیر ضروریست و هنگامی که جسم و جان در آرامش است باید باید به انواع مرگ اندیشید: مرگ با شلیک گلوله، ضربت شمشیر، پرتاب نیزه، مرگ در میان امواج خروشان، سوختن در میان شعله های آتش، یا مرگ در اثر صاعقه، مدفون شدن در زیر آوار سهمگین زلزله، یا سقوط از صخره ای بلند، مرگ ناشی از بیماری یا اقدام به خودکشی در پی جان باختن استاد. هر روز انسان باید خود را مرده بینگارد.

  8. سکوت

    ۲۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (77 ديدگاه)

    داداش گلم من نمایشگاه دارم و خودرو چند صد میلیونی از دبی وارد میکنم..وقتی شما نمیدونستی سوزوکی چیه من سوار شدم..واسه کیفیت یک ماشین فقط کافیه آمار فروششو ببینی…وقتی این پول انواع همکلاسهای کیا..هیوندای..مزدا..هوندا..نیسان و…..میکنه…..مگر دوستانی مثل شما سوزوکی بخرند..سوزوکی ماشین های کوچک و اقتصادی و فوق ارزان برای کشورهای جهان سوم درست میکنه(سوزوکی مهران)علت فروشش تو هندوستان اینه..خلاصه کلام..خلایق هر چه لایق..

  9. sina

    ۲۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (103 ديدگاه)

    تو دنیای مجازی هم نمیتونیم نظر و ایده مخالف با خودمون رو بپیذیریم!!
    باشد ک رستگار شویم……

  10. سعيد

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من 8سال هست که ویتارا دارم الان هم ۶ماه که بی ام و ۲۰۱۶ خریدم باید بگم ویتارا نفروختم چون نتونستم ازش بگذرم مونتاژ هم هست واقعاً ازش راضیم هیچ وقت فکر نمی کردم مطلب بنویسم ولی ارزش نوشتن داشت وسیله که جنگل کوه برف اتوبان براش یکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا