سه محصول ماروتی سوزوکی در آزمونهای تصادف گلوبال انکپ فقط یک ستاره کسب کردند درحالیکه ماهیندرا اسکورپیو N موفق به کسب پنج ستاره شد
موسسهٔ گلوبال انکپ چهار خودروی بازار هند را مورد آزمایش قرار داده و به نتایج متفاوتی دست پیدا کرده است. از این خودروها، یکی حداکثر امتیاز یعنی پنج ستاره را کسب کرده درحالیکه سه مدل دیگر نتوانستهاند بیش از یک ستاره دریافت کنند. ماهیندرا اسکورپیو N با کسب امتیاز ۲۹.۲۵ از ۳۴، در بخش محافظت از سرنشینان بزرگسال پنج ستاره را به خود اختصاص داده است اما به دلیل فقدان کمربندهای ایمنی سهنقطهای در بخش محافظت از کودکان، با امتیاز ۲۸.۹۳ از ۴۹، نتوانست بیش از سه ستاره کسب کند. تجهیزات ایمنی خودروی مورد آزمایش بسیار ابتدایی بوده و صرفاً شامل دو ایربگ و ترمز ABS میشود.
دبیر کل گلوبال انکپ دراینباره میگوید:
گلوبال انکپ به ماهیندرا به خاطر تعهد مستمر به ایمنی و دستیابی به پنج ستاره در حفاظت از سرنشینان بزرگسال طی پروتکلهای جدید تست تصادف تبریک میگوید
از سوی دیگر، محصولات ماروتی سوزوکی عملکرد بسیار بدی داشتهاند. گلوبال انکپ سه مدل از محصولات این شرکت را آزمایش کرده که در بین آنها هاچبک سوئیفت با امتیاز ۱۹.۱۹ برای بزرگسالان و ۱۶.۶۸ برای کودکان، بهترین شرایط را داشته ولی بازهم نتوانسته بیش از یک ستاره کسب کند. هرچند ماروتی سوزوکی اسپرسو با امتیاز ۲۰.۰۳ در محافظت از بزرگسالان، کمی از سوئیفت بهتر بوده اما در حفاظت از کودکان با امتیاز ۳.۵۲ بسیار بدتر عمل کرده است. این خودرو در بخش بزرگسالان فقط یک ستاره کسب کرده و در بخش کودکان موفق به دریافت هیچ ستارهای نشده است.
و مدل آخر هم ماروتی سوزوکی ایگنس با امتیاز ۱۶.۴۸ و یک ستاره در محافظت از بزرگسالان و امتیاز ۳.۸۶ و هیچ ستاره در بخش کودکان است. این محصولات ماروتی سوزوکی هم با تجهیزات ایمنی ابتدایی که شامل دو ایربگ جلو میشود مورد آزمایش قرار گرفتهاند اما برای هیچکدام ا آنها ایربگهای پردهای جانبی حتی بهصورت سفارشی هم ارائه نمیشود. همچنین به گفتهٔ گلوبال انکپ، این خودروها در آزمایش تصادف از جلو ساختار بدنهٔ ناپایداری دارند.
دبیر کل این موسسه میگوید:
این نگرانی بزرگی است که ماروتی سوزوکی، خودروسازی که بیشترین سهم را از بازار هند دارد، هنوز هم چنین مدلهایی با عملکرد ضعیف را ارائه میکند که حتی برخی از سیستمهای ایمنی کلیدی را بهصورت سفارشی هم در اختیار خریداران قرار نمیدهد.
کافر مقدس
۲۳ آذر ۱۴۰۱آخه ماهیندرا اسکورپیو و این سوزوکی ها تو یک سگمنت ن !!؟
سوییفت که تو سگمنت سوپر مینی هست و متغیرها متفاوت میشه تو این کلاس
https://www.euroncap.com/en/results/suzuki/swift/26928
مردیم از خوشی
۲۳ آذر ۱۴۰۱واقعا فکرش را بکنید هند هم خودرو ۵ ستاره تولید میکنه اما ما ....
اوضاع ما از 💩 هم گذشته باید یه استیکر اختصاصی وضعیت کشورمون درست کنیم
فقط چین
۲۳ آذر ۱۴۰۱از ابتدا جان مصرف کننده برای جاپن ارزشی نداشت فقط پا پول دادن به مجلات معروف شدند وگرنه لندکروز که اسم حرضت بر رویش گذاشتند نهایتا بتواند با x33 رقابت کند .
با تشکر از عوامل پدال .
aMiRsHaYaN
۲۳ آذر ۱۴۰۱منطق کجا رفته
X33 تک دفه
لندکروز دو دفه با قفل دیفرانسیل و شاسی نردبانی و هزارتا کوفت و زهرمار آفرودی
امثال شماها واقعا لایق x33 هستین تو یه بار لندکروز سوار شو بعد میفهمی چرا بهش میگن حضرت
مزدا
۲۳ آذر ۱۴۰۱حاجی شما نوچه های چین هستید بیشتر از این انتظار در گفتارت ن نیست
Amirreza.M
۲۳ آذر ۱۴۰۱فقط اونایی که لایک دادن رو زنده میخوام
البته اگه با اکانتای دیگهش خودشو لایک نکرده باشه
علی
۲۳ آذر ۱۴۰۱فقط چین ، استاد در پرت و پلا گفتن!!!
shayan1renault
۲۳ آذر ۱۴۰۱خوبه از این سوزوکی هندیا وارد نکردن
پویان
۲۳ آذر ۱۴۰۱قبلا نوشتم علاوه بر چین. هند و ویتنام هم به زودی ارتقا بیشتری پیدا میکنن.تا 5 سال اینده این کشورها از اروپا هم در تولید خودرو بهتر عمل میکنن
aMiRsHaYaN
۲۳ آذر ۱۴۰۱قطعا از پارس که بهتره 😐
محمدرضا
۲۳ آذر ۱۴۰۱همیشه همینطور بوده فقط ظاهر خودرو ها یکسانه وگرنه کمپانی برای هر کشور خودرو با درجه کیفی متفاوت تولید میکنه
این مورد قبلا هم در تست خودرو های آمریکای جنوبی دیده شده بود
Reza-a
۲۳ آذر ۱۴۰۱این گزارش به شدت مشکوکه
اول از همه اینکه چرا تو یک گزارش یک شاسی بلند شاسی مستقل از یک برند رو با سه تا مدل سوپرمینی از یه برند دیگه باید مقایسه بشه؟
دوم چرا باید از اون برند بخاطر ایمنی بهتر شاسی بلندش! نسبت به هاچبک کوچک! یک برند دیگه تشکر بشه و از ماروتی سوزوکی انتقاد یک جانبه بشه در حالی با مدل های هم رده از برندهای دیگه بازار هند هیچ مقایسه ای نشده!
البته این شکل گزارشها (منظور منبع اصلی) فکر رو به یه سمت میبره و اون اینکه این موارد عجیب نه اتفاقی بلکه آگاهانه بوده
Reza-a
۲۳ آذر ۱۴۰۱تست های ایمنی سازمانهای مختلف با هم تفاوت دارن ممکنه ماشینی که از یه سازمان ۵ ستاره بگیران از سازمان دیگه نهایت ۳ ستاره بگیره
خیلی از اطلاعات تست تصادف بین مردم هم درست نیست مثلاً اینکه پژو ۲۰۶ سه ستاره از یورو انکپ گرفته در حالی اون برای دو دهه قبل بوده و الان مثلاً مدل مونتاژ ایرانخودروش با شرایط امروزی شاید ۱ ستاره رو بتونه بگیره
من کلیپ تست تصادف سوزوکی سویفت رو دیدم حداقل قسمت کابین آسیب خاصی ندید
به هرحال تولیداتی مثل ماروتی سوزوکی یا تاتا یا خیلی از مدلهای ارزون برندهای معروفه مخصوص کشورهای کمتر توسعه یافته ایمنی بهتری نسبت ماشینهای ده بیست سال کارکرده دارن و البته مصرف کننده هم ماشینی با طراحی به روز سوار میشه
حسین
۲۳ آذر ۱۴۰۱یه پولی رو هم بزاریم ( کل ملت) دنا پلاس و تارا و شاهین رو تست کنن!
shayan1renault
۲۳ آذر ۱۴۰۱شاهین رو تست کردن تستشم عالی بود سه ستاره ایمنی گرفت از یورو کمپ اروپا
(منظور از عالی بودن افتضاح نبودن مانند دیگر خودرو های تولید داخل میباشد)
کیانوش
۲۴ آذر ۱۴۰۱فکر کنم سه ستاره رو بگیرن جفتشون چون لااقل پایه پلتفرمشون از پژو و ژاپن اومده