از سال ۲۰۱۰ میلادی که سومین نسل سوئیفت وارد بازار شد، شاهد هیچ تغییری در آن نبودیم و تنها کاری که سوزوکی برای متقاعد کردن مشتریان انجام داد معرفی نسخه جدید سوئیفت اسپرت در سال ۲۰۱۲ بود. حال بعد از گذشت سه سال اولین فیس لیفت سوئیفت با کمترین تغییرات ممکن برای عرضه به بازار آماده شده . . .
در سوئیفت جدید تغییرات اعمال شده غلظت چندانی ندارند چون تنها به سپر جلو، افزوده شدن LEDهای مخصوص روز در کنار مه شکن جلو و استفاده از راهنمای LEDدار بر روی آینه بغل خلاصه می شود.
درون کابین هم تفاوتی با مدل های سابق سوئیفت نداشته و فقط تعداد تریم های آن بیشتر شده است. سوزوکی فعلا برای مشتریان انگلیسی دو پیشرانه را آماده کرده:
- ۱.۲ لیتری بنزینی باقدرت ۹۴ اسب بخار و گشتاور ۱۱۸ نیوتن متر.
- ۱.۳ لیتری دیزلی باقدرت ۷۵ اسب بخار و گشتاور ۱۹۰ نیوتن متر.
فیس لیفت سوئیفت قرارست بعنوان مدل ۲۰۱۳ تا قبل از پاییز ۹۲ و با قیمت پایه ای ۱۰,۷۹۹ پوند یا معادل تقریبی ۱۶,۳۸۰ دلار ابتدا در بازار انگلستان عرضه شود.
حامد
۲۱ تیر ۱۳۹۲اونایی که میگن جلوش شبیه i30 +
اونایی که میگن نیست –
feri 007
۲۱ تیر ۱۳۹۲آقایون یه سوال برام پیش اومده اگه کسی جوابشو بلده به طور ساده برام توضیح بده:
سوال: توی ماشین گشتاور مهم تره یا اسب بخار؟ یعنی اگه بخوای شتاب ماشینت بیشتر باشه اسب بخار مهمه یا گشتاور؟
(دوستان از نظر فیزیکی و مثل کتاب درسی توضیح ندین… اونارو خودم بلدم… میخوام مفهوم کاربردی رو بدونم)
پیشاپیش از دوستانی که جواب میدن نهایت تشکر رو دارم
احمد.ف
۲۳ تیر ۱۳۹۲البته دوستان اگر اطلاعات وسیع تری دارند عرایض بنده رو اصلاح یا تکمیل کنن.
قدرت موتور برابر گشتاور ضربدر سرعت دوران است که برای موتور هم همین طور است. در دورهای پایین موتور که سرعت گردش پایین است گشتاور اثر بیشتری دارد و سبب شتاب میشود و اصولا موتورهای توربو یا سوپرشارژ هم یکی از مزیتهایشان گشتاور بالا در دورهای پایین است اما در سرعتهای بالای گردش توان تعیین کننده تر است. چون ضرب گشتاور در دور موتور باید مقدار ثابتی (قدرت) ماشین باشد در دورهای بالای موتور قدرت تعیین کننده است. مثال هم همین پراید. موتور دارای قدرت کمی است اما به خاطر دنده با ضریب بالا گشتاور خوبی در دور پایین میدهد که ماشین مقداری میپرد اما در بزرگراه که میروی قدرت کم موتور به خوبی در هنگام سبقت گرفتن یا شتاب گرفتن خود را نشان می دهد
حسین
۲۱ تیر ۱۳۹۲گرونه!!
فرامرز
۲۱ تیر ۱۳۹۲این رو بگذار کنار فولکس پولو با اون کیفیت و قدرت و قیمتی نزدیک! یا با اوپل کورسا که با همین امکانات و ظاهری خیلی بهتر ارزونتر از ۱۰۰۰۰ دلاره!!!
امین
۲۱ تیر ۱۳۹۲من هم یه سوال دارم :
فیس لیفت یعنی چی ؟ میشه یکی کامل توضیح بده ؟
feri 007
۲۱ تیر ۱۳۹۲یعنی اینکه شرکت سازنده بعد از چند سال که قیافه ماشین واسه مردم تکراری میشه یه سری تغییرات به چهره ماشین میده… مثلا چراغای قدیمی تبدیل به چراغای LED میشه یا آینه ها و ورودی های هوا و سپر کمی تغییر میکنه و… درکل چیز جدیدی در نمیاد یا نسلی از اون ماشین تغییر نمیکنه…
امین
۲۲ تیر ۱۳۹۲خـیـلـی مـمـنـون
کیوان
۲۲ تیر ۱۳۹۲ظاهر زشتی داره
امین
۲۲ تیر ۱۳۹۲ماشینه خوبیه. در کل ژاپنی ها چیزه بدی تولید نمیکنن. اینو فکر کنم با تویوتا یاریس مقایسه میکنن!
جاوید
۲۲ تیر ۱۳۹۲ایکاش به جای پراید 11 این تولید میشد
سعید
۲۳ تیر ۱۳۹۲واقعا چی میشه خو اینارو بیارن تولید کنن
akbar
۲۳ تیر ۱۳۹۲چرا طراحی سایتو اینقدر آشغال کردین من ناامید شدم فکر کنم کم کم بازدیدکنندگانتون کاهش پیدا کند
-jaguar-
۲۶ تیر ۱۳۹۲کوچیکه وراحت
امین
۱۵ مرداد ۱۳۹۲40 ساله داره همینو هی فیس لیفت میکنن