در اواخر ماه می، تویوتا و سوزوکی قراردادی را بهمنظور همکاری در پروژههای مشترک برای بهرهگیری از تواناییهای هردو شرکت به امضا رساندند. طی این همکاری مشترک، سوزوکی پیشرانهٔ جدیدی را با کمک تویوتا توسعه خواهد داد و از طرف دیگر تویوتا هم محصولات طراحی و تولید سوزوکی را با برند خودش عرضه خواهد کرد. حال در این رابطه گزارشی منتشر شده که ادعا کرده است این دو شرکت در رابطه با عرضهٔ اولین محصول سوزوکی با برند تویوتا به توافق رسیدهاند.
این خودرو، هاچبک بالنو خواهد بود که قرار است با برند تویوتا در هند عرضه گردد و قطعات ۲۰ تا ۲۵ هزار دستگاه از آن توسط کارخانهٔ سوزوکی در گوجرات هند تأمین خواهد شد. این هاچبک پنجدر به غیر از تعویض لوگوها، تغییرات ظاهری ظریفی مانند تجدیدنظر در چراغهای جلو و عقب و همینطور بهروزرسانی جلوپنجره را هم تجربه خواهد کرد. هرچند هنوز سوزوکی و تویوتا پاسخی رسمی به این گزارش ندادهاند اما گفته شده که بالنو با برند تویوتا در سهماههٔ نخست سال مالی آینده به بازار عرضه خواهد شد.
افرادی نزدیک به این موضوع گفتهاند که این دو شرکت تصمیم گرفتهاند بالنو اولین خودروی مشترک آنها باشد و قبلاً در مورد تغییرات ظاهری و تیراژ آن باهم موافقت کردهاند؛ اما بالنو تنها خودرویی نیست که قرار است با برند تویوتا عرضه شود چراکه سوزوکی همچنین اجازهٔ داده است که تویوتا کراساوور کوچک ویتارا را هم با برند خود به بازار عرضه کند درحالیکه سدان کرولا هم با برند سوزوکی در هند عرضه خواهد شد. البته همکاری بین این دو شرکت صرفاً به بازار هند محدود نمیشود زیرا قرار است محصولات سوزوکی توسط تویوتا در آفریقا و بازارهای دیگری هم عرضه گردد.
حمید
۱۹ مرداد ۱۳۹۷سوزوکی یکم طراحی داخلیش ضعیفه ولی ماشینهای خوبی میسازه
بیژن
۱۹ مرداد ۱۳۹۷یادش بخیر، قرار بود این بالنو با یکی دوتا محصول دیگه توو ایران مونتاژ بشن…
چی شد…؟!!
سام
۱۹ مرداد ۱۳۹۷بله دوست عزیز،قرار بود این ماشین به همراه سوزوکی سلریو در ایران مونتاژ بشوند.
یوسف
۱۹ مرداد ۱۳۹۷چرا باید مدلهای سوزوکی با برند تویوتا عرضه بشن؟ اون هم تو بازار هند؟ اگر سوزوکی در بازار هند یه برند ناشناخته بود این کار کاملا منطقی بود ولی هند و پاکستان بزرگترین بازارهای سوزوکی هستن. احتمالا دلیل اصلی این کار همکاری در بحث فنی و زنجیره تامین باشه.
امیر
۱۹ مرداد ۱۳۹۷به کیفیت ماشینای سوزوکی ایمان دارم چون ویتارای خودم بعد ۸ سال و ۳۰۰هزار کیلومتر هیچ خرجی بجز سرویس های دوره ای (فیلتر و روغن) واسم نداشته
تنها مشکلش اینه که روغن کم میکنه?
البته چند مدت پیش آب برفپاککن عقبش قطع شده بود بردم نمایندگی گفت لولش از داخل گره خورده نمیدونم چجوری مونتاژ کردن که نتونستن گره لوله رو باز کنن