ظاهراً سوزوکی جیمنی با رشد ابعاد مواجه شده و نسخه جدید ۵ درب آن وارد بازار هند خواهد شد. این خودروساز ژاپنی به دنبال معرفی جیمنی ۵ درب در هند بوده و بعدا میخواهد فروش نسخه ۳ درب را در این کشور شروع کند. هنوز مشخص نیست که جیمنی بزرگتر به دیگر کشورها نیز صادر خواهد شد یا خیر.
جیمنی ۵ درب فاصله بین محوری بیشتری نسبت به نسخه ۳ درب خواهد داشت تا به این ترتیب فضای بیشتری در کابین ایجاد شده و دسترسی به ردیف دوم صندلیها راحتتر صورت گیرد. به غیر از این تغییر دیگری وجود نخواهد داشت و بنابراین نیروبخش جیمنی ۵ درب میتواند همان پیشرانه ۱.۵ لیتری ۱۰۵ اسب بخاری باشد. به منظور ایجاد تواناییهای آفرود نیز یک سیستم چهار چرخ محرک و جعبه انتقال با دندههای سنگین تعبیه خواهد شد. جیمنی بزرگتر احتمالاً قیمت زیر ۱ میلیون روپیه (حدود ۱۳۲۰۰ دلار) خواهد داشت.
ظاهراً سوزوکی به دنبال حذف جیمنی فعلی از بازارهای اروپایی بوده و دلیل آن نیز عدم توانایی این خودرو در پاس کردن قوانین آلایندگی میباشد. ژاپنیها به جای آن اقدام به عرضه جیمنی در دسته خودروهای تجاری و بدون صندلیهای عقب خواهند کرد تا این خودرو شامل حال قوانین جدید نشود. احتمال عرضه جیمنی با پیشرانهای متفاوت در آینده هم وجود دارد.
جیمنی در بازار ژاپن با پیشرانه ۳ سیلندر ۶۶۰ سیسی توربویی عرضه میشود که قدرت ۶۳ اسب بخاری و گشتاور ۹۶ نیوتون متری دارد. خریداران میتوانند گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته اتوماتیک را برای این آفرودر کوچک سفارش دهند.
پیش از این رندرهایی از نسخه پیکآپ جیمنی نیز منتشر شده بود. خودرویی که در صورت تولید، جیمنی را به بازیگری تاثیرگذارتر در این رده تبدیل خواهد نمود.
سینا BMW
۱۳ فروردین ۱۳۹۹اگه رو موتور و کیفیتش کار میکردن میتونستن با دیفندر و رانگلر رقابت کنن .(البته الان هم رقیب هم داخل آفرود هستن)
ارسلان
۱۳ فروردین ۱۳۹۹جی کلاس ژاپن هست از لحاظ ظاهری … از لحاظ فنی معلوم نیست … هیی میگفتم چقدر طراحیش آشناس … طراحی این مدلی رو برای ماشینای آفرود دوست دارم
سروش
۱۳ فروردین ۱۳۹۹سوزوکی میتونه برای جیمنی بازار اروپا موتور های سه سیلندر توربو ۱ یا ۱.۲ لیتری ماشین های کامپکت و مینیش رو استفاده کنه. چرا این کارو نمیکنه عجیبه. چون آفرودر های دیگه تو بازار اروپا به دلیل بزرگ بودن و حجم موتور فروش چندانی ندارن و میتونه با قیمت پایینش خیلی خوب بفروشه. چون مالیات جاده و آلایندگیش هم رده پولو یا گلف میشه
سیاوش
۱۴ فروردین ۱۳۹۹بسیار زشت
مزدا
۱۴ فروردین ۱۳۹۹رقیب دیفندر!!
دیفندر اصالت داره و کوله بااری از چندین دهه تجربه رو تو بخش آفرود با خودش یدک میکشه
سوزکی دوست داشتنی و با کیفیت هست ولی دیگه در حد سلاطین افرود نیست .از لحاظ قدرت موتور ضعیف هست نسبت به رقبا.
ولی خودم سه در جیمنی رو دوست دارم