خانوادهٔ آفرودر کوچک و محبوب سوزوکی جیمنی بهزودی بزرگتر خواهد شد زیرا قرار است نسخهٔ جدیدی از آن با فاصلهٔ محوری بیشتر و دو در اضافی تولید شود. جیمنی با ۳,۶۴۵ میلیمتر طول در نسخهٔ جهانی (نسخهٔ ژاپنی این خودرو ۳,۳۹۵ میلیمتر طول دارد و در کلاس کی کار قرار میگیرد)، هرچند بسیار جمعوجور و چابک است اما از فضای کم عقب رنج میبرد ولی خوشبختانه بهزودی این مشکل با عرضهٔ نسخهٔ چهاردر حل خواهد شد. به گفتهٔ وبسایت ژاپنی Autoc-One، جیمنی چهاردر سال ۲۰۲۲ به بازار خواهد آمد.
در ابتدا قرار بود این خودرو اکتبر امسال در نمایشگاه خودروی توکیو رونمایی شود اما به دلیل بیماری کرونا، این رویداد مثل بسیاری از دیگر نمایشگاههای خودرو لغو شد و به همین دلیل معرفی جیمنی چهاردر هم به تعویق افتاده است. گفته میشود این نسخه با نام جیمنی لانگ تولید خواهد شد و حدود ۳۰۰ میلیمتر به فاصلهٔ محوری آن اضافه میشود تا با این پسوند جدید مطابقت داشته باشد؛ اما با این افزایش ابعاد، مطمئناً جیمنی سنگینتر خواهد شد و به همین دلیل، سوزوکی با تجهیز آن به یک پیشرانهٔ قویتر، این اضافهوزن را جبران خواهد کرد. طبق گزارشها، سوزوکی به پیشرانهٔ جیمنی یک توربوشارژر و سیستم هیبریدی خفیف اضافه خواهد کرد. البته این تغییرات هزینه دارند و گفته شده جیمنی لانگ حدود ۳ هزار دلار گرانتر از نسخهٔ معمولی خواهد بود.
اضافه شدن درهای عقب تنها تغییر ظاهر جیمنی لانگ نخواهد بود زیرا گفته میشود برای این نسخه یک جلوپنجرهٔ جدید در نظر گرفته شده که در آن خطوط افقی جایگزین طرح پنجقسمتی عمودی کنونی میشود. جالب اینکه گفته شده سوزوکی روی نسخهٔ گرانتری از جیمنی لانگ هم کار میکند تا این خودرو را مثل یک بچه G کلاس نشان دهد اما به این بخش از گزارش باید با دیدهٔ تردید نگریست. انتظار میرود جیمنی لانگ سال آینده همزمان با فیسلیفت میاندورهای نسخهٔ دودر کنونی معرفی شود.
مازیار
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰چهار در کاربردش بیشتره اما دو در بحال تره مخصوصا درمورد جیمنی
NAVID۰۰۹۸
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰خیلی ماشین خوبیه با موتوری کوچیک و راه بنداز که کمی هم به کار آفرود میاد که خیلی خیلی بهتر از کراساوور برای آفرود عمل میکنه !
اما جالبه برام که یاد هندوستان میوفتم !
Mad.z.Max
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰خیلیم عالی!
از یطرف خیلی خوشحال میشم وقتی درباره جیمنی (و حالا خودرو های دیگه مورد علاقم) خبر خوب و جدید میخونم، از یکطرفم دلگیر، چرا که حتی دستمون از این کوچولوی اقتصادیه ساده هم کوتاهه…
( سابق Audi e_tron gt (audi s8
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰زیاد طراحی اش را نمی پسندم
طراحی ماشین های قدیمی را بیشتر دارد
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰بعد سالها تازه میخوان چهاردر کنن…
بازم خوبه…
مهیار . فقط ژاپن . فقط نیسمو
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰عالی میشه
مهیار . فقط ژاپن . فقط نیسمو
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰الان که دارم فکر میکنم چهار درش عالی نمیشه اصل جیمنی اینه کوچولو موچولو باشه دو درش یه حس دیگه داره
آرین فقط لکسوس فقط ژاپن
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰آره ۲ درش بهتره
mahan
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰اره مهیار جان دقیقا منم کوچولو بودنشو دوست دارم و بنظرم همون ابعاد براش خیلی خوبه و تناسبات طراحی رعایت شده چون اگه قراره کشیده تر بشه باید هم پهن تر بشه و هم مرتفع تر که اون وقت …
مهیار . فقط ژاپن . فقط نیسمو
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰اون وقت دیگه دوست داشتنی نیست
زیزیگولو
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰فکر نکنم حالا، حالاها بتونیم این ماشینو تو ایران ببینیم
Sina
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰سوزوکی جیمنی چهار در با کیت بدنه لندرور یا جی کلاس واقعا چیز خوشگلی میشه…
میثم
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰من که عاشق این ماشینم
رو همون شاسی 4 در اگه نسخه پیکاپ هم بزنن خیلی عالی میشه
اصغر
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰من عاشق جیمنی هستم یعنی عاشق سادگیش هستم چی میشد امکان خرید چنین خودروی رو داشتیم! چرا ایران با بقیه کشورها فرق داره! ما بنز و بی ام دبیلیو و کلا لوکس که نمی خواهیم یه ماشین معمولی متوسط ! جوانی ما بی خود تلف شد!
Amirreza
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰جیمنی دو در که خیلی خیلی کاربردیه و اختمالا چهاردرش کاربردی تر
kastech
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰کوچولوی دوست داشتنی من لطفا بزرگ نشو،واقعا چرا این ماشین که هیچ رقیبی نداره تو کلاس خودش نباید بیاد تو ایران عوضش ویتارا که هزارتا رقیب داره هست، واقعا چرااااا؟!
samurai
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰زیبا و کاربردی و ما همچنان از این ژاپنیا دوستداشتنی بی بهره
لعنت به …… :((((