نمایشگاه پاریس ۲۰۱۴: سرانجام سومین فیس لیفت از سومین نسل سوم ویتارا در پاریس رونمایی شد؛ خودرویی که فروش آن از بهار ۲۰۱۵ و ابتدا از بازار انگلستان آغاز می شود . . .
بعد از بازنشستگی اجباری ویتارا، این فیس لیفت را باید آخرین نسخه تولیدی از نسل سوم این کراس اور جمع و جور دانست. همانطور که در زمان انتشار تیزر اولیه این خودرو نیز اشاره شد، مدل ۲۰۱۵ ویتارا ظاهری مدرن تر از همیشه دارد چراکه از یک طرف هم به سبک و سیاق مفهومی i-V4 طراحی شده و از طرف دیگر هم تریم های کرومی بدنه (به ویژه در جلوپنجره) آن بیشتر شده و همچنین LEDهای روز در سپر جلو بکار رفته اند.
سوزوکی برای مدل ۲۰۱۵ ویتارا از پیشرانه های جدید M16 (بنزینی) و D16AA (دیزلی) بهره گرفته؛ یعنی یک انجین ۱.۶ لیتری که در هردو مدل ۱۲۰ اسب قدرت دارد با این تفاوت که گشتاور آن در مدل بنزینی ۱۵۶ نیوتن متر بوده اما در مدل دیزلی این عدد به ۳۲۰ نیوتن متر هم می رسد.
برای مدل بنزینی از گیربکس ۵ سرعته دستی (۶ سرعته اتومات سفارشی) و برای مدل دیزلی از ۶ سرعته دستی استفاده شده؛ همچنین سیستم محرکه ویتارا بصورت استاندارد از نوع دیفرانسیل جلو بوده اما با این حال مشتریان می توانند از سیستم چهارچرخ محرک ALLGRIP که از کراس اور SX4 گرفته شده نیز بصورت سفارشی استفاده کنند.
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط اپل ... فقط رئال »
۱۱ مهر ۱۳۹۳مرتضی جان ماشاءالله تخته گاز گرفتی افتادی رو دور!!!
ایشالاه سال 1404(!) شاهد حضور یکی از اینا به طور گذر موقت در کشور خواهیم بود!!!!!!!
فرامرز
۱۱ مهر ۱۳۹۳همچین چیز عتیقه ای نیست. ایشالا تا ۱۴۰۴ عوارض گمرک رو برداشتن و همه میتونیم محصولات کمپانی های درجه یک رو بخریم نه سوزوکی که خداییش از کره ای ها و چینی ها هم داره عقب میوفته. انصافاْ نسل قدیم ویتارا که ایران هم مونتاژ میکنه چیز خاصی نبود و اصلاْ در حد و اندازه های اسپورتیج هم نبود!!!
این مدل هم اول یه کانسپت خیلی قشنگ ارایه دادن و بعد دیدن نمیتونن تولید انبوه کنن کلی ازش حذف کردن الآن دیدن همون قبلیه قشنگ تره دارن فیس لیفت میدن.
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط اپل ... فقط رئال »
۱۱ مهر ۱۳۹۳بله…بله…حتما گمرکو برمیدارن!!!!!
دلت خوشه ها…اینا تا قطره آخر خون مردمو نکنن تو شیشه ول نمیکنن
بعضی وقتا فکر میکنم شاید اینا با اسرائیلی جایی در ارتباطن میخوان نسلمونو منقرض کنن
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط اپل ... فقط رئال »
۱۱ مهر ۱۳۹۳اصلا هم مهم نیست که این ماشین خوبه یا بد مهم اینه که از فرغون هایی که ما سوار میشیم بهتر و ایمن تره…
ارزش این ماشین تو کشور خودش مثل پراید تو کشو ماست(شاید هم کمتر).ولی اینجا هرکی سوار میشه مردم ساده میگن:به به چقدر پول دار!!!
فرامرز
۱۱ مهر ۱۳۹۳من نمیگم این ماشین بده. اما این خیلی ناامیدانه هست که بگیم ایشالاه سال 1404(!) شاهد حضور یکی از اینا به طور گذر موقت در کشور خواهیم بود!!!!!!! همین الآن ماشین های خیلی بهتری تو ایران پلاک میشن. مشکل اصلی ما ورود خودرو نیست و در واقع مشکلات اقتصادی هست چرا که پولدارها خیلی راحت تر از کشورهای پیشرفته سوپرکار میخرن تو ایران. من اونفدری که تو تهران پورشه دیدم تو آلمان ندیدم! گمرک رو مجبورن بردارن و تا الآن هم ۱۰ درصد مردم ایران تو مناطق آزاد تبریز، اهواز و …. زندگی میکنن و میتونن بعد از ۵ سال مالکیت خودرو بدون مالیات پلاک ملی بگیرن و سالی یک ماه خودرو رو از منطقه آزاد خارج کنن!!! این شرایط رو با ۵ سال پیش (گمرک ۱۸۰ درصدی هر نوع خودرو وارداتی) مقایسه کنیم و بعد راجع به ۱۱ سال پیش نظر بدیم!
فرامرز
۱۱ مهر ۱۳۹۳رضا جان من سنگ دولت، حکومت یا خودروساز داخلی رو به سینه نمیزنم بلکه میگم دنیا داره به سمتی میره که نمیشه مقاومت کرد. شاید شما یادت نباشه مردم ۲۰ سال پیش واسه یه سیم کارتی که خارج از تهران هیچ وقت در دسترس نبود پول یه پیکان رو میدادن و خیلی هم راضی بودن. اما بالاخره دولت مجبور شد بپذیره که این انحصار طلبی و فشار یه طرفه فایده نداره و با اومدن شرکت های دیگه مثل ایرانسل (که البته اونم یه جور دیگه سواستفاده کرد) حالا مردم پول یه پیتزا رو میدن واسه یه سیم کارت!!!
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط اپل ... فقط رئال »
۱۱ مهر ۱۳۹۳نه برادر شما جدی نگیر…
منظور من از اون حرف بیان وضع فجیع خودرو های درون کشور بود-البته با قدری مبالغه ;)
وحید
۱۱ مهر ۱۳۹۳از بچه های بالا خبر رسیده: سال 1404 عوارض گمرگ برای خودروهای بالای 900 سی سی ممنوع و برای پائین 900cc هم 300% میگیرن
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط اپل ... فقط رئال »
۱۱ مهر ۱۳۹۳900 سی سی؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
وحید
۱۱ مهر ۱۳۹۳آره 900 سی سی چون بالای 900 سی سی محصول لوکس حساب میشه باید از سال 1404 به بعد از محصولات 3چرخه ای که چین از 10 سال پیش تولید نکرد و مونتاژ کنیم
DRAGONBORN
۱۱ مهر ۱۳۹۳آخه میگفتن دیگه اولید نمیشه پس چی شد؟
وحید
۱۲ مهر ۱۳۹۳درود بر همه دوستان. چرخ ماشین های ژاپنی از ماشین های کره ای سر داره. همین ویتارا مونتاژ داخل از توسان و اسپورتیج سر داره به جز ظاهرش که اینا به روز تر هستن.کمک برقی ویتارا با پاورش واقعا عالیه تو آفرود اصلا کم نمیاره تو این رنج قیمت کم شاسی بلندی پیدا میشه که قدرت و مقاوت ویتارا رو داشته باشه.ویتارا فقط 2400 عالیه
"Amir"
۱۱ مهر ۱۳۹۳پشتش افتضاحه مخصوصاً چراغاش
DRAGONBORN
۱۱ مهر ۱۳۹۳نسبت به قبل بهتر شده
SuperVeloce
۱۱ مهر ۱۳۹۳تازه شاید اون موقع بیاد.
DRAGONBORN
۱۱ مهر ۱۳۹۳رنگهاش خیلی بچه گانست!!!!!
آبی آسمانی و نارنجی
انگار واسه مهد کودک ساختنش
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ مهر ۱۳۹۳درود . فرامرز جان چطوری ؟؟؟
من عاشق ویتارا بودم ، اصلا هم کیا اسپورتیج رو در حد ویتارا نمیدونم .
بحث من بخش فنی و دوام در دراز مدت است . طراحیه ظاهری هم یک امر سلیقه
ایی است . اما من ویتارا را انتخاب میکنم .
Ahmad..F12
۱۳ مهر ۱۳۹۳همون داستان “سونیم” هست دیگه میلاد….. :)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۳ مهر ۱۳۹۳درود . بله کاملا احمد جان .
وحید
۱۱ مهر ۱۳۹۳ویتارا نسل قبلش که تو ایران بود واقعا پیش رقبا حرفی برا گفتن نداشت. تو انگلیسم به هیچ عنوان فروش خوبی رو با وجود نیسان قشقایی 2014 تجربه نمیکنه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ مهر ۱۳۹۳درود .
مردم ایران اکثریت دنبال قیافه و دک و پز هستند . اما حاضرم شرط ببندم که
قابلیت های افرودش خیلی بیشتر از توسان و اسپورتیجه . اصلا قابل مقایسه
نیستند .
مهرداد فراهانی
۱۰ شهریور ۱۳۹۴دقیقا با نظرت موافقم، من یه ۲۴۰۰ دنده ایش رو داشتم، این ماشین توی این قیمت فوق العاده، قابلیت آفرودش عالیه و به هیچ وجه با اسپورتیج و توسان قابل مقایسه نیست. (البته انتظار آفرود لندکروزو ازش نداشته باشید چون یه suv کامپکت) روی حالت ۴L Look هیچی جلودارش نیست.
به لطف یکی از دوستانم، کیزاشی رو هم تست کردم اونم عالیه، هم از نظر هندلینگ هم از نظر لذت رانندگی
متاسفانه کمپانی سوزوکی دو تا ضعف اساسی داره:
تبلیغات به شدت ضعیف
جذابیت کم در طراحی ظاهری
rezaSHA
۱۱ مهر ۱۳۹۳اصلا سوزوکی جلوی توسان و ASX قشقایی هیچ هرفی برای گفتن نداره
از بس آشغاله
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ مهر ۱۳۹۳درود .
دوست عزیز میتسوبیشی ASX اصلا در کلاس ویتارا نیست . در ضمن اشغال هم نیست .
بعدشم چرا میگی اشغال ؟؟؟
طراحی که شلیقه ایی هست . من ویتارا رو بیشتر از رقبایی که گفتی میپسندم .
MoahmmadTSR
۱۱ مهر ۱۳۹۳خوشمان آمد
زیگما
۱۱ مهر ۱۳۹۳سوزوکی گرند ویتارا یکی از موفق ترین اس یو وی های کوچک دنیا بود….تقریبا در همه دنیا عرضه شد و موفقیت عظیمی بدست اورد
حالا که میخوان بذارنش کنار خیلی غم انگیزه
کلا جزو اون دسته از ماشینایی بود که دیگه مثلش ساخته نمیشه
مثل کاپریس تخم مرغی و بنز ای کلاس نسل قبل و 206 و 405…..
جالبه بدونید همین گرند ویتارا که ایران خودرو مونتاژ میکنه روی پلتفرم تِـــتــا جنرال موتورزه که در سال 2002 در امریکا طراحی شد
شورلت equinox
جمس تِرِین
کادیلاک srx
هم روی این پلتفرم ساخته شدن
رسول
۱۱ مهر ۱۳۹۳کپی رنجروور معلومه
SuperVeloce
۱۱ مهر ۱۳۹۳قیافش یه جوریه.انگار اسباب بازیه واقعی نیست!
farzad
۱۱ مهر ۱۳۹۳یه ته چهره ای از وراکروز داره
خاوری
۱۱ مهر ۱۳۹۳به شدت ناتوان بودن در اجرای فیس لیفت..مخصوصا به عقب خودرو گند زدن و به مدلای میتسو نزدیکش کردن.. حجمای روی بدنه م به هیچ وجه خوب درنیومده… در جلو هم کاملا ردپای فیس لیفت و طرح قدیمی دیده میشه… خوشم نیومد..قبلا خیلی بهتر بود
محمدحسین پورکیوان
۱۱ مهر ۱۳۹۳سلام
واقعا جای گراند ویتارا خالی!!!!
این ویتارای جدید هیچ شباهتی به گراند نداره فکر نکنم بتونه مثل برادر بزرگترش (البته توی بحث چهره ی ضاهری) موفق باشه.
MASOOUD
۱۱ مهر ۱۳۹۳حجم پردازیهاش واقعا زیباس علی الخصوص خط کمر پایینی که از گلگیر جلو شروع میشه ودر انتها به گلگیر عقب ختم می شود، طراحی قسمت جلو خوب از آب دراومده اما قسمت عقبش چنگی به دل نمی زنه، طراحی داخلیشم که نسبت به ویتارای قبلی یه سر و گردن بالاتره، ولی نمی دونم واقعا این فیس لیفته یا نسل جدید ویتاراس؟
MASOOUD
۱۱ مهر ۱۳۹۳یه سوال از دوستان اهل فن
چه شاخصه هایی وجود داره که فیس لیفت رو از نسل جدید تمییز داد؟
زیگما
۱۱ مهر ۱۳۹۳هیچ معیار خاصی وجود نداره
معمولا خود خودروساز اعلام میکنه که محصول جدیدش فیس لیفت هست یا نسل جدید
یه ماشین مثل تویوتا کمری فیس لیفت میشه و ظاهرش از زمین تا اسمون فرق میکنه و مثل یه نسل جدید میمونه ولی فیس لیفته!
از طرفی هم نسل دهم و یازدهم فورد سری اف رو داریم که ظاهرشون تقریبا فرقی نکرده.
وحید
۱۱ مهر ۱۳۹۳فیس لیفت میگی ناخودآگاه ذهنم میره پیش غول خودروسازی “سایپا”
Ahmad..F12
۱۱ مهر ۱۳۹۳سوزوکی همیشه جزء بهترین خودروها بوده، ویتارا هم که عالی بود
فقط چندتا ایراد بهش وارده:
کاش موتورش قوی تر بود
کاش مثه نسل قبل زاپاسو رو درب عقب سوار میکرد، با ابهت تر بود
کاش طراحی چراغای عقب هم به صورت عمودی تکامل پیدا میکرد تا اینکه اینجوری بشه
کاش طراحی داخلش هم یکم لوکس تر و جذاب تر میشد
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ مهر ۱۳۹۳درود . احمد شدیدا باهات موافقم .
به نظر من از لحاظ فنی افت کرده .
چون هم موتورش ضعیف شده و هم در نسخه لیمیتد ، تک دیفرانسیله .
این خیلی بده .
یکی عاشق ویتارا بودم ، یکی هم عاشق کیزاشی .
خاوری
۱۲ مهر ۱۳۹۳میلاد موافقم … کیزاشی ماشین زیبایی بود..منم خیلی ازش خوشم میومد..بدنه شو طوری طراحی کرده بودن انگار میخواست حمله کنه خیلی اسپرت بود
Ahmad..F12
۱۳ مهر ۱۳۹۳منم همینطور میلاد :(
Alpha
۱۱ مهر ۱۳۹۳ضعف بزرگش نوع چیدمان داخلی چراغ های عقبش هست ! اصلا اون تیکه بزرگ سفید رنگ که ظاهرا مال دنده عقب هست رو نمیشه هضم کرد ! خیلی قیافه پشتش خنگه
4MATIC
۱۱ مهر ۱۳۹۳طراحی داخلی وخارجی ضعیفی داره سقف دورنگ هم ازرنج روور کپی کرده نسل قبلیش که واقعا بی کیفیت بود وبه نظرم70 بیشترنمی ارزیدنه135حالا ببینیم این چی کارمی کنه
e36
۱۲ مهر ۱۳۹۳پشتش واقعا زشته خصوصا چراغاش داخلشم خیلی ساده و بی روحه
مصطفی
۱۲ مهر ۱۳۹۳چراغ عقباش خیلی افتضاح شده ….
parseh net30
۱۲ مهر ۱۳۹۳خداییش انگار طراحش به زور طراحیش کرده که از سر خودش بازش کنه
AHMADREZA
۲۲ شهریور ۱۳۹۴جلوش خوبه ولی عقبش نه