سوزوکی

کانسپت سوزوکی ایر تریزر، مینی‌ون کامپکت

سوزوکی کانسپتی جالب از یک مینی‌ون کامپکت برای نمایشگاه اتومبیل پیش‌رو در توکیو آماده کرده است. شاید تنها این خودروساز ژاپنی باشد که بتواند چنین تفسیری را از خطوط ساده خودروهای کلاسیک اروپایی ارائه دهد. ظاهر منحصر به فرد و نشانه‌هایی از مدل‌های گذشته، بخش بزرگی از فرهنگ «نیپون» در دنیای اتومبیل‌ها را تشکیل می‌دهند و این کانسپت نیز، تعداد زیادی از این عناصر را در خود دارد.

Suzuki Air Triser Minivan Concept
Suzuki Air Triser Minivan Concept
این مینی‌ون با سه ردیف صندلی که «ایر تریزر» نامیده می‌شود، یک کابین سفارشی در اختیار می‌دهد که تأکید زیادی بر جادار بودن فضای داخلی دارد. در این کابین، تنظیمات هوشمندانه و جالبی برای صندلی‌ها درنظر گرفته شده که می‌توان آن را به راحتی به یک استراحتگاه اختصاصی تبدیل کرد.
Suzuki Air Triser Minivan Concept
Suzuki Air Triser Minivan Concept
Suzuki Air Triser Minivan Concept
Suzuki Air Triser Minivan Concept
وقتی این کانسپت در جای خود پارک شده باشد، حالت‌های مختلفی می‌توان برای صندلی‌ها درنظر گرفت؛ از جمله حالت «آرامش» که در آن صندلی‌ها به طرف یکدیگر قرار می‌گیرند و حالت «استراحت» که در آن صندلی‌ها یک کاناپه U شکل را تشکیل می‌دهند. به علاوه برای راحت‌تر کردن شرایط، یک نمایشگر که از ستون دوم تا سقف خودرو ادامه می‌یابد، می‌تواند از طریق هر گونه وسیله هوشمند، محتواهای چندرسانه‌ای را نمایش دهد.
Suzuki Air Triser Minivan Concept
Suzuki Air Triser Minivan Concept
از نظر طراحی، این کانسپت به نوعی یادآور فولکس‌واگن T1 باس اولیه، با فرم نسبتاً متقارن، طرح رنگ‌آمیزی دوگانه و قابلیت‌تنظیم فضای داخلی است. در واقع، این مینی‌ون، با زنده کردن مفهوم به کار رفته در مدل قدیمی آلمانی، آن با فرهنگ پایه «کِی» ژاپنی ترکیب کرده و سعی کرده تا در یک فضای نسبتاً کوچک، بیشترین کارآیی را برای این نوع وسیله نقلیه ایجاد کند.
Suzuki Air Triser Minivan Concept
Suzuki Air Triser Minivan Concept
Suzuki Air Triser Minivan Concept
Suzuki Air Triser Minivan Concept
Suzuki Air Triser Minivan Concept
Suzuki Air Triser Minivan Concept
طول کانسپت ایر تریزر تنها ۴۲۰۰ میلی‌متر است، عرضی برابر ۱۹۵۶ میلی‌متر دارد و ارتقاع آن نیز ۱۸۱۵ میلی‌متر است. برای پیشرانه این مینی‌ون نیز از یک موتور ۱۳۷۲ سی‌سی چهار سیلندر «دوال-جت» با همراهی یک سیستم هیبرید استفاده شده است. همچنین برای انتقال قدرت، یک سیستم گیربکس ۵ سرعته «آل‌گریپ» به کار برده شده که قدرت را به تمام چهار چرخ ارسال می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. ali

    ۱۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (126 ديدگاه)

    این یعنی کانسپته؟طراحی مینی بوس های 40 سال پیش بنز قشنگتر از اینه که هنوز هم تو ایران خدمت می کنند.
    خخخ

    1. M.R.K

      ۱۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (34 ديدگاه)

      مکعبی سرو تهش معلوم نیست !!!!!

  2. سامان اذری

    ۱۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    عکس پنجم و ششم که صندلی ها رو خوابوندند بیشتر شبیه آمبولانس شده :)

  3. احمد باقری

    ۱۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    باالاخره این هم یه طرحی هست، همه طرحها که دیگه عالی و بسیار جذاب نیستند.

  4. سیاوش

    ۱۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (163 ديدگاه)

    این داره میاد یا داره میره :D

  5. AMIR

    ۱۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (107 ديدگاه)

    صندلی های ناراحت

  6. رهگذر

    ۱۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    بیرونش شباهت عجیبی به مدل مفهومی ده دوازده سال پیش فولکس داره!! ولی داخل مدل فولکس به شدت زیبا تر بود با صندلی هایی که راحتی درش موج میزد!

  7. great britain

    ۱۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2855 ديدگاه)

    سلام من اومدم توی این بخش یه معذرت خواهی بابت حرفی که زدم در مورد ژاپنی ها بگم گفته بودم( بمباران اتمی ژاپن کار چرچیل بود که باعثه افتخاره)!!!!!!!!!!!!!! من نمی دونم چرا این حرفو زدم واقعا معذزت میخوام امیدوارم دوست داران ژاپن منو ببخشن هم از طرف خودم معذرت میخوام هم از طرف مرحوم چرچیل!!!!!!!!!! البته این به خاطر این نیست که طرفدار پیدا کنم یه موقع بد برداشت نکنین. بازم معذرت.

  8. Archi KHAN

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    کلا با سوزوکی حال نمیکنم …
    اصلا دوستان صاحب نظر ، به نظرشون ضعیف ترین برند ژاپن کدومِ ؟؟!!!

  9. ali 436

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    خیلی نازه

  10. سینا5445

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    به نظر من جالبه و باحال
    وقتی ادم میبینتش خندش میگیره خخخخخ

  11. Ali Reza

    ۲۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (101 ديدگاه)

    یه طوریه!

  12. mehdi

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من که هر کانسپکتی میبینم عاشقش میشم اینم روش

    ولی به پدال هاش نگاه کنید چرا اینطورا

    چه جوری باید فشارشون داد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا