همکاری با سایت پدال
آیا شما هم علاقه مند دنیای پر راز و رمز و پر هیجان ماشین هستید؟ آیا دوست دارید برای نوشتن مطالب جذاب سایت پدال، به ما بپیوندید؟
اگر در آزمون و مقایسه خودروها یا اطلاعات فنی با ارزش یا در نگارش مطالب جالب خودرویی، دستی در آتش دارید، به سایت پدال ملحق شوید.
با افتخار یک نام کاربری ویژه و دسترسی سطح نویسنده را برای شما برقرار خواهیم کرد. و مطالب شما پس از آن بانام خودتان در این سایت منتشر خواهند شد.
برای آغاز همکاری یک یا چند متن را آماده کرده و برای ما ارسال نمایید. توجه داشته باشید که کپی مطالب سایر سایتها عملی نیست که مورد قبول ما و خوانندگان ما قرار گیرد. بعلاوه متنهای شما باید شیوا، با آیین صحیح نگارش پارسی و جذاب و زیبا باشند.
زمینه های مورد نظر:
- اخبار داخلی (گزارشگر-خبرنگار-تحلیلگر باسابقه)
- خودروهای سنگین
- دوچرخه و موتورسیکلت (نویسنده و مترجم با تجربه در این زمینه و امکان تست و بررسی عملی)
- هواپیما و صنایع نظامی
- طراحی وسایل نقلیه
- مسابقات (رالی، فرمول، کراس، …)
- آموزشی و فنی
- ادمین برای کانال تلگرام و سایر شبکههای اجتماعی (با سابقه-توانایی برنامهریزی و هدفگذاری-آشنا با تبلیغات-مسلط به موضوعات خودرو)
برای هرکدام از موارد ذکر شده احتیاج به یک سرپرست و حداقل یک نویسنده داریم.
درخواست میکنیم که با دقت شرایط و پیشنیازهایی زیر را مورد به مورد بخوانید و واقعاً اگر حس میکنید دارای ویژگیهای مرتبط با موضوع موردنظر کاری خود هستید با ما تماس بگیرید. توجه فرمایید که برخی از بندها برای برخی زمینههای کاری اجباری نیست.
۱- نظم و انضباط، خوشقولی: مهمترین فاکتور برای ما، همین مورد است.
۲- شوق و تعهد به کار: اصلیترین انگیزه شما برای همکاری بهعنوان یک همکار در رسانه پدال باید همین مورد باشد. غیرممکن است که شما علاقهای به چیزی نداشته باشید و آنگاه بتوانید یک مطلب عالی نوشته یا اجرا کنید. ما یک مجری، خبرنگار، نویسنده و مترجم بیروح و یک روبات ستونپُرکن نمیخواهیم.
۳- اشراف به موضوع خودرو و مخصوصاً صنعت خودروی داخلی، شرکتهای فعال و محصولات. شما باید شناخت درست و عالمانهای از دنیای خودرو یا حوزه خود داشته باشید. از قضاوتهای تکانهای پرهیز کنید، منصف باشید و ازخط اعتدال گذر نکنید.
۴- رزومه کاری: داوطلبانی که سابقه کار در رسانهها و معتبر را دارند، در ارجحیت هستند. لطفاً در ایمیلی که مینویسید، سابقه کاری خودتان را بنویسید و چند نمونه از کارهایتان را برای ما بفرستید.
۵- رعایت نکات گرامری و نوشتاری، مثلاً رعایت صحیح نقطهگذاریها، نیمفاصلهها، پاراگرافبندی درست برای نویسندگان و رعایت اصول صحیح اجرا، گویندگی، تلفظ، فن بیان برای مجری و خبرنگار
۶- ذوق و قریحه نویسندگی: نوشتن مقدمه جذاب برای هر نوشته، انتخاب عنوانهای وزین و پرکشش، سبک نوشتاری خوب، توانایی پروراندن و توسعه مطلب. همانطور که پیشتر گفتیم، ما نویسنده میخواهیم و نه یک مترجم زیردست! یک نویسنده خوب باید بتواند هر مطلب را (در صورت نیاز) با مراجعه با منابع دیگر تکمیل کند و اگر حین خواندن مطلب، حس کرد که مطلب دارای حاشیهای است که پررنگ کردن آن، مطلب را جذابتر میکند، حتماً باید این حاشیه را هم ذکر کند.
در این سایت اصلاً در پی ترجمه کلمه به کلمه مطالب نیستیم. دوست داریم که مطالب بهنوعی بومیسازی هم بشوند، یعنی متناسب با نیاز و دانش هموطنهای عزیزمان، پرداخت شوند.
۷. خلاقیت و نوآوری در اجرا: برخلاف انبوه روشهای مشابه معرفی خودروها، معرفی رویدادها، مصاحبههای خشک و بیروح، نیاز است با روشهای نو و خلاقانه با سبکهای جدید بتوان مخاطب را جذب محتوای تولیدی کرد.
۷- داوطلبان عزیز باید توجه داشته باشند که ما روی همکاری مداوم با آنها حساب باز میکنیم، اگر حس میکنید که تنها یکی دو ماه میتوانید همکاری کنید و بعد به خاطر مشکلات شخصی، تحصیلی و یا هر مسئله دیگر، میدان را خالی خواهید کرد، لطفاً با ما تماس نگیرید! ما حتی در تعطیلات آخر هفته، مناسبتی و تعطیلات نوروز هم طبق یک برنامه مشخص، به وجود شما نیاز خواهیم داشت.
۸- توانایی درک مطلب عالی زبان انگلیسی: البته ما انتظار نداریم که شما یک مترجم زبردست در حد ترجمه متون دشوار ادبی کلاسیک باشید، اما دستکم باید بتوانید مطالب و فیلمهای انگلیسی در حوزه خودرو را به خوبی درک کنید.
از آنجا که دوست داریم، بهصورت مرتب مطالب طولانی ژرف را هم کار کنیم، نویسنده باید این توانایی، تمرکز و هوشمندی را داشته باشد که مطالب طولانی انگلیسی را بخواند و چکیده آنها را با مهارت با زبانی روان و سلیس به نگارش درآورد.
۹- مهارتهای پایه ویرایش عکس و کار با سیستم مدیریت محتوای وردپرس و نیز خوشذوق بودن در انتخاب عکسها: گاهی عکسهایی که در منابع خبر وجود دارند، کمکیفیت هستند. نویسنده موظف است با جستجو، بهترین و با کیفیتترین عکسها را انتخاب کند، آنها را کمی ویرایش کند، مثلاً برش بدهد و بعد در سایت بگنجاند.
۱۰- آشنایی کافی با سئو. تیم سئوی پدال همواره درکنار شما خواهد بود تا مطالب شما ماندگاری بیشتری پیدا کرده و توسط مخاطبان بیشتری دیده شوند.
۱۱- آنلاین بودن تماموقت در بعضی از روزها: بعضی از مطالب فوری و مهم، مطالبی هستند که تاریخ مصرف دارند، یعنی اگر طی چند ساعت کار نشوند، دیگر در ساعات آتی یا روز بعد، نوشتن در مورد آنها لطفی نخواهد داشت و بهجای ارتقای سایت، باعث تنزل جایگاهش در ذهن خوانندگان خواهند شد.
۱۲- روح همکاری، خلاق بودن، توانایی پیشنهاد سوژه: ما میخواهیم «همکار» جذب کنیم و نه «کارمند»!
دوست داریم که افرادی که به تیم ما اضافه میشوند، خلاق باشند، حس کنند که در توسعه رسانه پدال سهیم هستند. به ما پیشنهادهایی برای ارتقای روندهایمان بدهند. خودشان قادر به یافتن سوژههای جذاب باشند و کار برایشان حالت رفع تکلیف را نداشته باشد.
در صورت تمایل به آغاز این همکاری، معرفی کامل خود را به آدرس پست الکترونیکی pedal.ir@gmail.com ارسال فرمایید.
با احترام فراوان
مازیار فولادی
۱۱ آذر ۱۳۹۰با سلام
من از طراحان و تسترهای خودرو هستم.
تمامی خودروهای ساخت داخل و وارداتی رو تست کردم هر گونه اطلاعاتی رو نیاز داشته باشید می تونم در سایت شما به اشتراک بذارم.
با تشکر
محسن
۱۹ اسفند ۱۳۹۰سلام
سایت واقعأ جالبی طراحی کردید با مطالب زیبا اگه امکانش هست رو ایمیلم خبرهای جدید رو ارسال بفرمایید
sajjad
۲۵ فروردین ۱۳۹۱سلام,من دوست دارم عضو نویسندگان شما بشم,من رشته مکانیک خودرو هستم و تا حدودی می تونم در زمینه آموزش کمک کنم,عاشق دو آتیشه ماشینم,اگه میشه از طریق ایمیل بهم اطلاع بدین,ممنون
رسول مومنی
۹ اردیبهشت ۱۳۹۱باسلام جهت آگاهی علاقهمندان بسیارسایت مفیدی است .
امین
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱من تو کارخونه ارگ جدید کار میکنم خواستین براتون میتونم عکسهایی از اولین قطعه تا ماشین استارت میخوره براتون بزارم رو سایت ولی توضیحاتم به قول شما شیوا با آیین صحیح نگارش پارسی و جذاب و زیبا نیست من تا اونجایی میدونم مینویسم خودتون درستش کنید ولی عکسام درس حسابیه
امین
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱راستی کارخونه کرمان موتور مدیران خودرو تو ارگ جدید بمه
سردبیر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱سلام امین جان و سایر دوستانی که محبت کرده و برای همکاری اعلام آمادگی فرمودند، لطفااز طریق آدرس پست الکترونیکی pedal.ir@gmail.com با ما در تماس باشید. با سپاس
galardo
۱۱ خرداد ۱۳۹۱با تشکر از عوامل و بازدیدکنندگان سایت پدال.عالى ترین سایت تو زمینه خودرو هستش.
علیرضا
۱۲ خرداد ۱۳۹۱سلام من یه پوستر شوخی با شرکت ایرانخودرو طراحی کردم. فکر میکنم براتون جذاب باشه. لطفاً با من تماس بگیرید.
محمد
۱۴ خرداد ۱۳۹۱سلام واقعا” جای تشکر داره که این سایت رو راه اندازی کردید چون خیلی از مردم به خاطر نداشتن آگاهی در مورد خودرو مجبور به خریداری محصولات بی کیفیت شرکتها میشن که از طریق این سایت میتونن با آگاهی به خودروی دلخواهشون برسن.برای شما دوستانی که این سایت رو در اختیار همه گذاشتید که اطلاعات و دانش خودشون رو در اختیار عموم قرار بدن ارزوی موفقیت دارم
ali.gh
۱۸ خرداد ۱۳۹۱سلام.سایت بسیار خوب وکاملی رو دارید .لطفا مقایسه خودروهای زیر 20تومن رو بیشتر کنید .خسته نباشید
سجاد
۲۵ خرداد ۱۳۹۱با سلام
اگه برای شما امکان داره یه مسابقه برای کسایی که تو کار اسپورت کردن ماشین و ازاین جورچیزها هستن ترتیب بدین نفرات برگزیده رو معرفی کنین:
1: هم جنبه تبلیغاتی داره.
2:هم یه شور و شوقی در دوستان ایجاد میشه.
3:هم شاید این خودرو سازا از طرح ها و ایدهای دوستان استفاده کنند.
4:از هدر رفتن استعداد دوستان جلوگیری بشه.
خواهید دید که چه کار قشنگی از آب در میاد…..
سردبیر
۲۵ خرداد ۱۳۹۱سلام. ممنون از پیشنهاد خوب شما. انشا ا… بزودی با موافقت یک اسپانسر برای تامین جوایزی درخور، این برنامه را عملی خواهیم کرد.
امیر
۳۰ خرداد ۱۳۹۱باسلام خدمت شماو سایت بسیارزیبایی که دارید.
من یک وبلاگ درباره ی ماشین دارم وبه کمکتون
نیازدارم لطفا درصورت امکان منو لینک کنید.
باتشکر
omidesign
۴ تیر ۱۳۹۱با سلام
من فارغ التحصیل رشته طراحی صنعتی هستم و علاقه بسیار زیادی به خودرو به خصوص طراحی خودرو و تیونینگ دارم .
خوشحال میشم بتونم با سایت پدال همکری کنم
علی
۹ تیر ۱۳۹۱سلام آقا ممنون خیلی سایت با حالی دارید .من تو زمینه ی ماشین های قدیمی و ماشین های خارجی تخصص دارم اینم ایمیلمهalli.madani@yahoo.com اگه تمایل دارید یه صفحه بزارید برای ماشین های قدیمی وخارجی من می تونم کمکتون کنم
[̲̅e̲̅][̲̅n̲̅][̲̅z̲̅][̲̅o̲̅]
۲۳ تیر ۱۳۹۱پدال جان چرا تو سایتتون ماشینی به بام پاگانی زوندا وجود داره؟ لطفا پاگانی رو هم قرار بدین مخصوصا مدل pagani zonda R سر پیچ بوگاتی رو می خوره!
kaba
۲۵ تیر ۱۳۹۱سلام و خسته نباشید به شما وتشکر از سایت عالیتون.جای یک چیز در سایتتون خیلی خالیه و کاملا به چشم میخوره.اونهم صفحه ای برای اخبار (گالری و مشخصات مسابقات ….)خودرروهای رادیو کنترل (RC CAR) هست.مخصوصا که به تازگی خودروهای آرسی جزوه زیر مجموعه فدراسیون اتوموبیل رانی و موتور سواری هم قرار گرفته.موفق باشید
kian
۳۰ تیر ۱۳۹۱سلام ممنون از شما دوست عزیز براستی به نکته بسیار خوبی اشاره کردی . تو سایتهای ایرانی من که چیزه قابل توجهی راجب آرسی پیدا نکردم امیدم اینجاست که انشالله تو پدال یه صفحه ویزه واسش بزارن میدونم خیلیها خوشحال میشن با این اقدام سایت
پارسا
۲۸ تیر ۱۳۹۱پدال جان خسته نباشی .لطف کنید قسمت موتورسیکلت را یکم تفویت کنید.فکر میکنم طرفدارهای موتور بیشتر از ماشینه!
شهاب الدین جوادی
۱ مرداد ۱۳۹۱طراح BMW یک ایرانی است !
ماجرای BMW در خیابانهای تهران ریشه در تاریخ این شهر دارد. در سالهای دهه ۶۰ و حتی اوایل دهه۷۰، BMWهای قدیمی هنوز در شهر اتومبیل قشر مرفه محسوب میشدند. بعدها برندهای ژاپنی و کرهای شهر را زیر چرخهایشان گرفتند اما میان جوانها گروهی ظهور کردند که ۲۰۰۲ BMW را با دیزاین اسپرت زیباترین خودروی جهان میدانستند. این روزها که جدیدترین مدلهای BMW در تهران نگاهها را خیره میکنند، از BMW تمام خاطرات گذشته هم تکرار میشود؛ تنها پس از مرور این همه خاطره با BMW در شهر است که خبر «طراح BMW یک ایرانی است» آدم را شگفتزده میکند! با آقای نادر فقیهزاده، طراح شرکت معروف BMW آشنا شوید.
زندگی یک آدم موفق
نادر فقیهزاده، متولد ۱۹۷۷ یعنی همان ۱۳۵۵ در تهران است. وقتی ۹ ساله بود بهدلیل ماموریت پدرش در کنسولگری ایران در فرانکفورت و هامبورگ به همراه خانوادهاش راهی کشور آلمان شد. بعد از گرفتن دیپلم به دانشگاه رفت و مدرک فوق لیسانس خود را در رشته طراحی خودرو از دانشگاه فورتزهایم Pforzheim آلمان دریافت کرد. او دوره طراحی صنعتی را در کمپانی مرسدس بنز گذراند و از همانجا همکاری خود را با شرکتهای بزرگی همچون مرسدس بنز و BMW آغاز کرد. در سال ۲۰۰۱ به گروه طراحان BMW پیوست و کریس بنگل معروف، بزرگترین طراح تاریخ BMW کسی بود که نادر فقیهزاده را مستقیما به تیم طراحی آن شرکت برد. نادر در سال ۲۰۰۱ درجه کارشناس ارشد را در طراحی خودرو از آن خود کرد و از آن پس در مسابقات طراحی خودرو در شرکت BMW حضور فعال داشت. او امتیاز طراحی چندسری از اتومبیلهای این کمپانی بزرگ را نیز از آن خود کرده است. طراحی داخلی سری ۷ BMW و طراحی بدنه نسل جدید سری ۶ همان کمپانی از جمله کارهای او در این زمینه است. فقیهزاده اکنون یکی از ۲۰ طراح مشهور BMW به حساب میآید و در کنار طراحان بزرگی همچون Adrian von Hooydonk، Karim habib و… کار میکند.
راه تواناییها و علائق تا موفقیت
دوران مدرسه در رشتههای هنری سرآمد سایرین بود و در زمان انتخاب رشته برای دانشگاه، آن رشتهای که در آن تواناتر بود، یعنی هنر را انتخاب کرد. نادر فقیهزاده همچون بسیاری از مردان دیگر عاشق اتومبیل، سرعت و رانندگی است. حتما در کودکی خیلی ماشینبازی کرده است البته این را خودم حدس میزنم؛ مگر میشود یک طراح خودرو هرگز در کودکی ماشینبازی نکرده باشد؟
او از خودمان است
نادر رابطهاش را با کشور زادگاهش قطع نکرده و تاکنون چندبار به ایران سفر کرده است. در سال ۱۳۸۵ شرکت ساپکو از او دعوت کرد تا به ایران بیاید و در کنفرانسی مراحل تولید یک خودرو در شرکت BMW را برای حضار توضیح دهد؛ نادر این دعوت را پذیرفت و این کنفرانس با استقبال بینظیر مسئولان شرکت ایرانخودرو، سایپا و عده زیادی از دانشجویان مهندسی و طراحی صنعتی مواجه شد. او معتقد است صنعت خودروسازی ایران باید بیشتر از دانش روز دنیا استفاده کرده و با جهان در تماس باشد. فقیهزاده باور دارد جوانان ایرانی پتانسیل بسیار بالایی در طراحی و هنر داشته و باید وارد روند اقتصاد شوند. او به طراحان جوان ایرانی توصیه میکند دقت خود را در دیدن پیرامون خود بالا ببرند و در طراحی انعطافپذیری داشته و با زمان پیش بروند.
رابطه بین صنعت و دانشگاه
راه یافتن نادر به شرکتهایی همچون بنز و BMW خیلی دور از ذهن نبود. در پایان هر ترم تحصیلی، نمایشگاههایی از کارها و پروژههای دانشجویان در دانشگاه محل تحصیل او برگزار میشد و مهمانان شناخته شده و صاحبنامی از شرکتهای بزرگ خودروسازی آلمان از آن نمایشگاهها دیدن میکردند. دانشجوی ترم چهار فوقلیسانس طراحی خودرو بود که در یکی از همین نمایشگاهها از سوی ۲شرکت بزرگ BMW و پورشه به همکاری دعوت شد. او بهدلیل علاقه بیشتری که به طراحیهای BMW داشت این شرکت را انتخاب کرد.
او هماکنون ۲سری طراحی تولید شده در بازار دارد، سری۶ و ۷ BMW. اگرچه شرکت BMW معتقد است طراحان داخلی خودرو نباید به طراحی بدنه بپردازند و طراحان باید در یک زمینه متمرکز شوند اما نادر توانسته توانایی خود را در هر ۲ بخش طراحی داخلی و طراحی بدنه به نمایش بگذارد و این امتیازی است که هر طراحی از آن برخوردار نیست.
خصوصیت یک طراح BMW
طراحان BMW سرمایههای این شرکت هستند؛ آنها باید بسیار رازدار باشند و در مورد فعالیتهای بخش طراحی شرکت با کسی صحبت نکنند؛ نادر هم بسیار رازدار است و به همین دلیل تاکنون کمتر از او چیزی خوانده یا شنیدهاید. یک دانشجوی طراحی صنعتی وقتی طرحهای جدید BMW را با دقت مشاهده میکرد امضای شخصی به نام نادر توجه او را بهخود جلب کرد و نادر فقیهزاده از آنجا شناسایی شد.
از او درمورد ماشین بپرس!
از مدلهای BMW در طول تاریخ تولید خودروی این شرکت ۳٫۰ CSL و مدل بسیار قدیمی ۲۰۰۰tii، M3 و X6 را میپسندد. غیراز BMW Lamborghini Reventon و Aston Martin DBS را دوست دارد و خودش یک بیام سری ۳ مدل ۳۳۰ دارد.
morteza
۱۰ مرداد ۱۳۹۱سلام- خسته نباشید – ممنون بابت سایت جالب و مفیدتون – اکر براتون امکان داشت اخبار و مطالب روزتون و برام میل کنید – با تشکر
mehran
۱۰ مرداد ۱۳۹۱با سلام
ایران خودرو باز هم افزایش قیمت داره
واقعا تحریم ها بی تاثیر بودن
نوید
۱۳ مرداد ۱۳۹۱سوال دارم
من مطلبم اماده است اگر عکس نداشتم یا مرتبشون نکردم خودتون مرتبشون میکنید؟؟؟
pourya...
۱۸ مرداد ۱۳۹۱سایت عاااااااالیهههه…..
ariya
۲۳ مرداد ۱۳۹۱اگه میشه جوابمو بدین من یه وبلاگ دارم که حدود 200 تا مطلب از جمله مقایسه،معرفی،طراحان شرکت ها و نمایشگاه ها دارم چه طوری می تونیم براتون مطلب بزارم.
ali
۱۱ شهریور ۱۳۹۱واقعا عالیه
علی
۱۵ شهریور ۱۳۹۱با سلام و تشکر از زحمات عزیزان
احتراما پیشنهاد می گردداگر بتوانید سرو سامانی به قسمت آگهی های سایت بدهید (تبلیغات و فروش خودرو) و هزینه های جهت ثبت دریافت نمائید
می توانید حق الزحمه دوستان را به راحتی پرداخت نمائید تا وب سایتتان مثل همیشه با کیفیت تر باشد و نویسندگان گرامی با ذوق و شوق بیشتری فعالیت کنند
موفق باشید
romina
۱۷ شهریور ۱۳۹۱سلام.سایت مفید وجالبی طراحی کردین ممنون بابت همه زحماتتون.
برای ارسال مطلب وهمکاری با سایت کجاباید مطالب اولیه رابفرستیم؟ تا شماتایید کنید!
فرشاد
۲۷ شهریور ۱۳۹۱با درود
همان طور که اطلاع دارید نمایشگاه اتومبیل پاریس از تاریخ ۲۹ سبتامبر تا ۱۴ اکتبر در شهر پاریس برگزار میشود.
از آنجایی که خود من علاقه مند به خودرو هستم و شغلم فتوگرافی است و ساکن پاریس هستم، میخواستم به شما پیشنهاد همکاری بدهم تا به طور کامل از این نمایشگاه برای شما گزارش تصویری اختصاصی تهیه و ارسال کنم.
منتظر پاسخ شما هستم.
nima
۶ مهر ۱۳۹۱سلامن دانشجوی کاردانی مکانیک خودرو هستم از سایت پر محتواتون ممنونم ضمن اینکه من در گروه دیزاین ای ار 4سال فعالیت دارم وخوشحال میشم درزمینه تیونینگ خودرو های مختلف کمکی به شما کرده باشم اگر مایل به کمک رسانی اطلاعتی هستید موضع مورد نظرتون رو برام ایمیل کنید ممنون
احمد
۱ آذر ۱۳۹۱سایتتون عالیه ممنون از همه دست اندرکاران
نظریان
۲۷ آذر ۱۳۹۱سلام من مشتاقم مدیریت قسمت قیمت خودرو هارو دست بگیرم اگر مایل بودید با من تماس بگیرید من مدیر پشتیانی شرکت نرم افزاری http://www.barsasoft.com هستم. ممنون