طی چند روز گذشته چندین خبرگزاری به گفتوگوهای تسلا و تویوتا درباره همکاری آتی اشاره کردهاند. ظاهراً این گفتوگوها از سال پیش در جریان بوده و به مراحل نهایی خود نزدیک شده است.
اولین بار خبرگزاری چینی چوسان مدیا دراینباره خبری کارکرده بود که برگردان آن به این شرح است:
بر پایه بیانیه رسمی صنعت خودروی ژاپن، تسلا و تویوتا به دنبال توسعه مشترک پلتفرم شاسیبلند الکتریکی کوچکی هستند. گفتوگوهای مربوط به این همکاری از سال پیش تاکنون در جریان بوده است. تویوتا پلتفرم را تأمین کرده و تسلا نیز برخی تکنولوژیهای کنترل الکترونیکی و نرمافزاری را در اختیار تویوتا قرار خواهد داد.
تویوتا پادشاه خودروهای هیبریدی است اما به وضوح اظهار داشته درباره خودروهای الکتریکی با احتیاط حرکت میکند. البته این خودروساز با کمک تسلا میتواند به اهداف خود سریعتر دست یابد. اگر تسلا بتواند تکنولوژی الکتریکی را تأمین کرده و به تویوتا توانایی تولید انبوه خودروهای الکتریکی را بدهد قطعاً یک همکاری موفق را شاهد خواهیم بود. همه این موارد در حالی بیان میشوند که فولکسواگن اخیراً گفته بود از تسلا سبقت گرفته و به زودی به پیشروی بازار الکتریکیها تبدیل خواهد شد.
گفته شده اگر تسلا و تویوتا با یکدیگر همکاری کنند شاید این شرکت با استفاده از پلتفرم تویوتا یک شاسیبلند کامپکت و ارزانقیمت تولید کند. سال پیش نیز خبرهایی درباره همکاری تویوتا و پاناسونیک منتشر شده بود. در حال حاضر پاناسونیک همکاری گستردهای با تسلا در زمینه باتری خودروهای الکتریکی دارد.
ماسک قبلاً گفته بود از همکاری استقبال کرده و آماده اعطای مجوز تکنولوژیهای خود به سایر خودروسازان است. او همچنین سهیم شدن در شبکه سوپرشارژر تسلا را نیز پیشنهاد کرده است. اگرچه به نظر میرسد برخی خبرگزاریها از این اخبار سورپرایز شده و آنها را واقعی نمیدانند اما تسلا و تویوتا در گذشته نیز همکاریهایی داشتهاند.
تویوتا در سالهای قبل نسخه تمام الکتریکی راو ۴ را با استفاده از سیستم باتری تسلا عرضه کرده بود.
آرین
۱۱ فروردین ۱۴۰۰تب برقی شدن یک خوبی که داره اینه که تکنولوژی باتریها رو که خیلی وقت بود به کندی پیشرفت میکرد، سرعت داد.
تصور کنید 10 سال بعد گوشیهایی تولید بشن که دو هفتهای یکبار نیاز به شارژ کردن داشته باشند
Elmiraj
۱۱ فروردین ۱۴۰۰تویوتا که کلی آشپز ماهر در آشپزخانه قدیمیش داشت….
چی شد که دوباره دست به دامان تسلا شدن…؟!
حسین
۱۱ فروردین ۱۴۰۰حالا بذار خبر تایید بشه بعد خوشحال شو.
«گفته شده اگر تسلا و تویوتا با یکدیگر همکاری کنند شاید این شرکت با استفاده از پلتفرم تویوتا یک شاسیبلند کامپکت و ارزانقیمت تولید کند» به نظر میاد این همکاری بیش از اینکه به نفع تویوتا باشه به نفع تسلاست
تسلا خودش دست به دامان پاناسونیکه خودت هم
اینو خوب میدونی. نکنه کامنتای خوشحالی که دو سال قبل بعد خبر همکاری پاناسونیک و تسلا میگذاشتی یادت رفته؟
(JONATHAN (TESLA
۱۱ فروردین ۱۴۰۰پسر خوب ظاهرا یادت رفته
ماسک قبلا گفته بود تسلا اماده همکاری با کمپانی دیگه ای هست
گزینه روی میز برای تسلا زیاد بوده و هست برای همکاری
حتی قبلا میگفتن ممکنه با فلکس وارد همکاری ببشه
ولی برای تویوتا گزینه قابل دیگه ای وجود نداره
کسی میره سراغ تسلا که تکنولوزی لازم رو نداشته باشه
و عقب تر باشه در منبع های دیگه یکی از دلایل اینکه تویوتا بخواد با تسلا همکاری بکنه
عقب تر بودن از رقبا هست
و یه چیز دیگه این خبر منبعش از طرف تویوتا هست نه تسلا
حسین
۱۱ فروردین ۱۴۰۰متن مقاله واضحه نیازی به زیاده گویی های شما نداره. بشین لایک و دیس لایک هارو دستکاری کن. تسلا گجت ساز?
(JONATHAN (TESLA
۱۱ فروردین ۱۴۰۰به جای حرف زدن یه چند تا مقاله دیگه بخون و یه نگا به گذشته بنداز
کمپانی که سهام کمپانی رقیب رو داشت و فروخت الان هم کلی پشیمونه
تسلا نیست
کمپانی که سالانه نیم میلیون خودروی الکتریکی میفروشه تویوتا نیست
کمپانی که 2 پلتفرم الکتریکی روی خط تولید و 3 پلتفرم در دست توسعه داره تویوتا نیست
کمپانی که شبکه شارژ گسترده داره تویوتا نیست ( هرچند اینو نمیدونی تسلا قبلا گفته شبکه شارژ خودش حاظر به اشتراک بزاره )
و یکی از دلایل این همکاری هم همین میتونه باشه چون همه کمپانی ها شرکای خودشون دارن برای گسترش شبکه شارژ به غیر تویوتا و یکی دو تا ژاپنی دیگه
کمپانی که در ضمینه نرم افزار تاج پادشاهی بازار داره تسلا هست
و کمپانی که هیچ برنامه ی حداعقل مطرح شده ای نداره تویوتا
کمپانی که تکنولوژی باتری برتر بازار داره تسلا هست همچنین کلی کمپانی زیر مجوعه دیگه
کمپانی که قرارداد های تامین باتری و منابع مورد نیاز داره تسلا هست
در این جا باید بگم بازار با کمبود منابع و تامین کننده مواجه هستش
کلی نکته وجود داره که دیگه نمیگم
شما بگو حالا تویوتا چی داره ؟؟؟؟
حسین
۱۱ فروردین ۱۴۰۰واقعا خیال می کنی تویوتا نشسته که بازار رو واگذار کنه؟
پلتفرم E-TNGA داره و نیازی به پلتفرم برند دیگه نداره.
همکاری با پاناسونیک برای ساخت باتری حالت جامد که همه ازش اطلاع دارن.
برنامه مطرح شده نداره؟ یا تو میگی نداره؟ فقط تا پایان سال ۲۰۲۲ هم با برند لکسس هم تویوتا خودروی برقی روانه بازار می کنه.
اون تویوتاست که پر فروش ترین گروه خودروسازی دنیاست نه تسلا، اون تویوتا ست که متنوع ترین سبد محصولات رو داره. هیبریدی، پلاگین هیبریدی، بنزینی، دیزلی، الکتریکی، هیدروژنی. تسلا چی داره ؟ در حالی که اکثر کشورهای دنیا حالا حالا ها برق رو از سوخت فسیلی تولید می کنند فکر می کنی بازار جهانی به این سرعت به سمت خودروهای الکتریکی تغییر جهت میده که حالا تویوتا بخواد متضرر بشه یا چیزی رو از دست بده و تسلا دست برتر رو داشته باشه؟ هنوز که هنوزه مجموع فروش سالانه ی خودروهای الکتریکی به اندازه بخش بسیار بسیار بسیار کوچکی از خودروهای بنزینیه. حالا برند زیان ده مثل تسلا چی داره؟ جز سهامی که حبابی رفته بالا؟
اونی که فقط یک مدل محصول تولیدش مثل کرولا از کل تسلا بیشتر میفروشه تویوتا ست ، تسلا چی داره این وسط؟
هرگز هم خودروهای برقی نمیتونن سلطنتی مشابه خودروهای بنزینی در صنعت خودرو داشته باشن. چون از همین الان روش های جایگزینی به جای خودروهای برقی توسط همون برندهای که ادعا می کنی چیزی ندارن و برنامه ای ندارن!!! ارائه شده و اتفاقا موفق هم نشون داده. شرکت هایی که اطمینانی به آینده خودروهای برقی ندارن هم کم نیستن. از تویوتا و هوندا گرفته تا حتی پورشه که به دنبال سوخت مصنوعی هست. ولی احتمالا تسلافن ها بیشتر حالیشونه!!!
با کسی که میگه تویوتا برنامه ای نداره چیمیشه گفت؟ کسی که چهارتا مقاله خونده و نظر چهارتا جوجه کارشناس جیره بگیر وال استریت رو میخونه بعد موتورش روشن میشه واسه تویوتا تز میده میگه برنامه نداره چیمیشه گفت؟واقعا فکر کردی صنعت جهانی اینطوری میچرخه که برنامه ای ندارن یا نمی تونه؟ چی میشه گفت بهتون …!!!!؟؟؟
بهزاد
۱۲ فروردین ۱۴۰۰جاناتان دلنگران جان شما روند مطالب رو مثل همیشه مصادره به مطلوب میکنی.
در وهله ی اول منبع این خبر یک رسانه ی کره ای بوده نه سایت تویوتا و لطفا از چیزی که اطلاع دقیق ندارید برچسب نزنید.
ایلان ماسک بارها در مورد تولید خودروی ارزان گفته بود که این شرکت به دنبال همکاری با یک شریک بزرگتر هست!
تولید باطری شرکت تسلا بدون حضور شرکا مثل پاناسونیک و LG و… صفر خواهد بود و تمام منابع لیتیوم و… از تامین کننده ها میرسه و اون شماره های که رو سلول ها زده میشه داستانش متفاوته و بی جهت پیچیده سازی نکنید.
در صورت توافق یک خودرو در حد chr یا کوچکتر تولید میشه و مابقی محصولات برقی که تویوتا خواهد ساخت چجوریه؟ به نظر شما نمیتونه بسازه؟!
تمام منابع از سیر تا پیاز در اختیار تویوتا هست و این شرکت با برنامه ریزی به موقع به اهدافش میرسه و چیزی که در سرچیات شما نمیگنجه اتفاق خواهد افتاد.
لینک زیر مربوط به سال 2012 بوده و چیزی که شما داری راجب کمبود منابع یاد میکنی برای برخی خاطره ست!
https://www.wsj.com/articles/SB10001424052748704561004575013000547392886
در اون سال به دنبال منابع تشکیل دهنده ی باطری ها بودن الان در سال 2021 یکی میاد از تویوتا و کمبود منابعش ایراد میگیره.
منابع دیگری هم وجود داره از خرید معادن لیتیوم در بولیوی و شیلی و به جای اینکه اینجا به دنبال بحث های بی خودی باشید یکم اون کلمه های سرچ را گسترش بدید.
Porsche
۱۱ فروردین ۱۴۰۰دست به دامان نشده
اتفاقا برعکسه
رضا
۱۱ فروردین ۱۴۰۰ایلان ماسک سهامشو تو تسلا بفروشه میتونه کل تویوتارو بخره.بعدش میگی برعکسه.
فرامرز
۱۱ فروردین ۱۴۰۰اگه کسی باشه بخره و همه سهام دارای تویوتا سهامشون رو بفروشن بهش. اگه به این راحتی بود که اپل با این همه ثروت دست به دامن کیا نمیشد. میومد مستقیم کل صنعت آلمان رو میخرید.
مهدی
۱۱ فروردین ۱۴۰۰وات د فاز؟
داشتن تسلا رو میکوبیدن تو سر تویوتا حالا این دوتا دارن همکاری میکنن در یک سطح بازم اینا میخان تسلا رو شاخ تر همه نشون بدن؛ چرا تسلا از اشپز هاش برای تولید پلتفرم استفاده نمیکنه…
بنظرم این دوتا خودرو ساز هرکدوم در یک چیزی متخصص هستند تویوتا که پلتفرم های خیلی خوب منعطف و ارزونی داره و میسازه و تسلا که در نرم افزار عالیه
ادم نباید فقط سنگ یه خودروساز رو به سینه بزنه
آریا منش
۱۱ فروردین ۱۴۰۰هیچی میخواهد ارزیابی کند که دوباره به بازخرید سهامش در تسلا اقدام کند یا نه ، به هر حال از حق نگذریم اوایل کار تسلا بیست درصد سهامش دست تویوتا بود و خب نمیدانم چرا فروختش ولی احتمالا الان پشیمان هستند به علاوه در این قرارداد تسلا بیشتر محتاج تویوتا است تا خودروهایش را تولید انبوه برساند و میلیون خودرو بفروشد ولی تویوتا خودش در بهترین وضعیت فروش و مالی خودش است و چه این همکاری رخ دهد چه ندهد آینده تویوتا را تاثیر قابل توجهی نخواهد گذاشت . اما خب این یک منافع دو طرفه است.
رضا
۱۱ فروردین ۱۴۰۰20% میشه کل سهام تویوتا در بخش خودرو سازی
آریا منش
۱۱ فروردین ۱۴۰۰در واقع با توجه به اینکه تویوتا پر درامدترین ، پرفروش ترین و پر سود ترین شرکت خودروسازی جهان است . هشتاد درصد میشه سهام تویوتا در خودرو سازی با توجه به اینکه آکیو تویودا مدیر عامل تویوتا گفته تا ده سال آینده بیش از ۲۵ میلیون خودرو در سال خواهند فروخت پس خوبه از الان پادشاه و مالک صنعت خودرو رو بشناسید
Mr.t.e.s.l.a
۱۱ فروردین ۱۴۰۰دوستان
ما میگفتیم این همه صبر کردن و رفتن سمت ماشینای هیدروژنی و هشدار دادن از نبودن تکنولوژی هستش شما میگفتید هیتر تویوتا هستین و همه اینا حرفه و تویوتا برترین میشه و این جور داستان ها!
همکاری مشکلی نداره
ولی وقتی یه سری میان بعضی حرفای بی منبع رو میزنن باید این مطلب رو به خوبی بخونن
همون تویوتایی که میگفت ما نمیدونم اشپزخونه داریم و این چیزا تهش یه پلت فرم با تسلا توسعه داد و تکنولوژی تمام برقی رو از تسلا گرفت!
از ماژول های باتری و خود باتری بگیر تا تکنولوژی دیگه مثل موتور برقی و…
جالب اینجاست تنها بهانه دوستان این هستش که خود تسلا از پاناسونیک تکنولوژی میگیره!
در حالی که اگه یکم مطالعه داشته باشین میفهمین باتری های 2170 و 4680 و غیره تماما مهندسی خود تسلا رو دارن و تامین کننده هایی من جمله ال جی و پاناسونیک صرفا تولید میکنن چون تیراژ بالا میره و هزینه ها کمتر میشه…
که اوت هم تسلا داره نیاز خودشو برطرف میکنه و پاناسونیک هم این رو گفته که باید با بقیه شرکت ها همکاری کنه و تسلا داره خودکفا میشه توی تولید
باتری های حالت خشک رو هم خود تسلا داره توسعه میده که اون باتری ها چه دست تویوتا که با پاناسونیک هست یا دست تسلا
حداقل 5 سال طول میکشه تا قیمت و ارزونی اون باتری ها اندازه لیتیومی ها بشه
هنوز خیلی کار دارن اون ها…
همین دیروز هم تسلا برای گیگافاکتوری تگزاس خط تولید خودشو برای تولید باتری های خودش راه انداخت…
اون دوستانی که میگفتند تویوتا خودش برترین میشه و این حرفاش از سر تجربه است و تکنولوژی داره
خواهشا یکم تعصب رو کنار بزارن و واقعیت رو ببینن
صنعت جاپن ثابت کرده در مقابل تحول خیلی منعطف نیست
هوندا ماشین های برقیش رو از جی ام میگیره
تسلا هم اینطوری…
بهرحال امیدوارم این همکاری نتیجه دار باشه…
حسین
۱۱ فروردین ۱۴۰۰با تسلا پلتفرم توسعه داد؟ متن خبر واضح و گویاست .
نبودن تکنولوژی ؟ بی منبع حرف زدن؟ خبشما مبنع بده که ژاپنی ها تکنولوژیشرو ندارن. در حالی که سال ۱۹۹۷ اولین الکتریکی تولید انبوه رو ساختن!!پس نتیجه میگیریم تکنولوژیش رو ندارن!!! ( منطق یک تسلا فن)!!!
در واقع باید گفت بقیه هیدروژنی رو می کوبن چون تکنولوژیش رو ندارن. وگرنه ساختن خودروی برقی حتی از خودروی درون سوز هم به مراتب سادهتر و راحت تره و اگر هم تسلا فنا تاریخچه خودروهای الکتریکی رو بدونن ( که به نفعشون نیست بدونن) متوجه این موضوع میشن.
فعلا در خیالاتتون به سر ببرید و در این رویا باشید که تسلا به فروش ده میلیون دستگاهی میرسه (هر چند اگر خدای نکرده این خبر واقعیت داشته باشه شاید بتونه به لطف پلتفرم های تویوتا به این مهم دست پیدا کنه)
datsun
۱۱ فروردین ۱۴۰۰اولین تولید انبوه تمام الکتریک بازار ژاپن مدل تاما در سال ۱۹۴۷ بود.
حسین
۱۱ فروردین ۱۴۰۰درسته Datsun عزیز.
منظورم تویوتا بود . چون ایشون میگه تویوتا تکنولوژیش رو نداشت در حالی که سال ۹۷ میلادی اینکار رو انجام داده بود.
بازار ژاپن هم همینطور که گفتین مدل تاما رو از ۱۹۴۷ داشت.
واقعا باعث تعجب که چرا بعضی کاربرها این حرفهای عجیب رو میگن در حالی که همه میدونن کشورهای شرق آسیا یعنی ژاپن و کره و چین از پیشتازان قطعی صنایع الکتریکی و الکترونیک هستن
حسین
۱۱ فروردین ۱۴۰۰بهزاد من از دکل کره رفتم بالا؟?? کره دکل داره کسی یخوادازش بره بالا؟?خوبه اول اسم ژاپن رو آوردم.یکم رو سوادت کار کن فیک مالتی اکانت
Mr.t.e.s.l.a
۱۱ فروردین ۱۴۰۰خود همین مطلب گواه نبودن تکنولوژی و پناه بردن به سمت تسلا هستش…
اولین خودروی برقی تولید انبوه رو تویوتا ساخت؟
شوخی میکنی دیگه؟
خودروی آمریکایی ملبورن برقی سال 1922 برقی و تولید انبوه بود
خودرو های هیدروژنی دقیقا همون برقی هستن منتها با مخزن هیدروژن به جای باتری و ساخت برق از هیدروژن با اند و کاتدی که. دارن
یه مخزن هیدروژن چیز خاصی نیست والا?
بر پایه بیانیه رسمی صنعت خودروی ژاپن، تسلا و تویوتا به دنبال توسعه مشترک پلتفرم شاسیبلند الکتریکی کوچکی هستند.
توسعه مشترک…
تسلا همین الانش پلت فرم خودرو های برقی خودشو خودش ساخته.. ( در حالی که تویوتا حتی یه پلت فرم هم نداره، پس نتیجه میگیرم تویوتا محتاج علم تسلا هستش توی ساخت پلت فرم)
پس این که بگیم تسلا توانایی ساخت پلت فرم نداره رد میشه
از پلت فرم مدل اس و وای و سمی بگیر تا رودستر و…..
همش دست تسلا بوده و هست و خودش ساخته
اینم صرفا با تویوتا همکاری میکنه برای کاهش هزینه نهایی و تولید یه ماشین ارزون
در عوض تویوتا کل تکنولوژی برقی رو میگیره
یعنی هر ماشبن برقی که توسط تویوتا و لکسس تولید بشه تکنولوژی آمریکایی و تسلا داره…
فروش ده میلیونی هم میرسه
فعلا امسال پیش بینی شده که یک میلیون ماشین تحویل میده که توی q1 180 هزار تاشو تحویل داده و شروع عالی داشته
باید خوشحال باشین که ماشینای برقی ساخت تویوتا قراره تکنولوژی آمریکایی داشته باشه یا ماشینای برقی هوندا رو جی ام میسازه :)))
حسین
۱۱ فروردین ۱۴۰۰به خودت فشار نیار المیراج جان. خودروی هیدروژنی اگه ساده بود آمریکایی ها تا الان ساخته بودنش.
اون تولید انبوهی که آمریکایی ها سال ۱۹۹۲ ساختند در واقع میشه گفت به درد خودشون میخورد به خاطر مشکلات فراوانش. ولی بحث دقیقا این بود که ساخت خودروی برقی چیز خاصی نیست که کسی تکنولوژیش و نداشته باشه (هرچند شاید واسه خودروسازهای آمریکایی تکنولوژی گولاخی به حساب بیاد!!)
تویوتا محتاج علم تسلا هست توی ساخت پلتفرم؟ فعلا که متن مقاله چیز دیگه ای میگه.در واقع تسلا برای اینکه بتونه به رویای غیرممکنش دست پیدا کنه نیاز به دانش تویوتا در ساخت پلتفرم اون هم با قیمت پایین و مناسب و اقتصادی داره که یقینا باید باعث افتخار طرفدارهای تسلا باشه. همون طور که همکاری با غولی مثل پاناسونیک شعف زیادی رو در تسلا فن ها ایجاد کرد. وگرنه تسلا جز یه گجت ساز چیز دیگه ای نیست.
MOS
۱۱ فروردین ۱۴۰۰اگرم این خبر تایید بشه و واقعی باشه به نفع تسلا خواهد بود چون تسلا با استفاده از پلتفرم و خط تولید تویوتا میتونه اون ماشین ۲۵ هزار دلاری رو بسازه خود تسلا که به تنهایی در حد باد هواست هر سال داره رودستر و سایبر تراک و سمی رو به تاخیر میندازه :))))
تویوتا خودش پلتفرم ساخته و برای ساخت باتری با پاناسونیک وارد قراداد ۷ میلیارد دلاری شده هر چند که باتری های همون تسلا هم ساخت پاناسونیکه :))))
اگر تویوتا و تسلا همکاری کنن فقط در حد ساخت یکی دو تا ماشینه که اونم به نفع تسلاست
تسلا اگه خودش عرضه داشت سایبرتراک و رودستر رو به تاخیر نمی انداخت
Mr.t.e.s.l.a
۱۱ فروردین ۱۴۰۰حسین جان
فشار رو شما باید بخوری!( بنده المیراج نیستم!)
پیشرفته ترین و پرفومنس ترین خودروی هیدروژنی جهان همین الان داره توی آمریکا ساخته میشه آقای ضعف اطلاعات
10 سال صرف این شده که تحقیق و توسعه بدن این ماشبن رو
اسمشو میگم یکم اطلاعاتت بره بالا
شرکت هایپریون هستش
فورد میخواست وارد هیدروژن سازی بشه ولی مثل تویوتا نبود
کلی تحقیق کرد در این مورد و منصرف شد
طبق تحقیقات فورد تولید یک خودروی هیدروژنی
برای این که اون هیدروژن ساخته بشه و ماشین مصرف کنه
طبق تکنولوژی فعلی از طریق تغییر در ساختار گاز متان هستش
95 درصد کل هیدروژن جهان از این نوع تولید میشه که تولید. این مدلی 86 برابر آلایندگی بیشتری تولید میکنه نسیت به تولید بنزین که در نوع خودش بشدت بد هستش
آمریکایی ها دلیل دارن که سمتش نمیرن…
جز یه استارت آپ جدید که 10 ساله داره روی این کار میکنه…
اینم از هیدروژن
سال 1922 با تکنولوژی اون زمان همین که یه شرکت ماشبن برقی تولید انبوه ساخته خودش ثابت میکنه تواناییش رو
ایراداتشم ظاهرا شما خیلی آگاهی که دیدی
ما چیزی ندیدیم در موردش ??
یک بار گفتم
بازم میگم
تسلا وقتی داشت سدان فول برقی با پلت فرم الکتریکی میساخت این شرکت های فعلی اصلا تو فکر برقی نبودن…
تسلا الان برای 4 تا ماشین شاسی و پلت فرم تقریبا متقاوت داره
پلت فرم رودستر و سایبر تراک و سمی بماند که این 3 تا روی اون 4 تا میشه 7 تا پلت فرم
در حالی که تویوتا حتی یک خودروی برقی تولید انبوه با پلت فرم برقی نداره
7 تا کجا
هیچی کجا
اونی که دارا تره تسلا هستش که خودش داره برای ماشین 25 هزار دلاریش پلت فرم میسازه که اینم در مقابل حرفی که گفتی تویوتا با قیمت اقتصادی میسازه برای تسلا
خود تسلا همین الانش داره یه ماشین اقتصادی ارزون توسعه میده… اون پلت فرمی هم که تویوتا به کمک تسلا قراره بسازه برای هر دو طرف استفاده میشه و سود اصلی میره تو جیب تویوتا که صاحب پلت فرم میشه :))) تسلا 7 تا داره خودش که توی دنیای برقی بهترین هستش پلت فرم هاش…
در مورد پاناسونیک هم بگم که عزیزم
تسلا الان خودکفا شده و خودش خط تولید باتری هاشو راه انداخته و جدید ترین باتری های خودش که 4680 باشن رو خودش شخصا توسعه داده و تولید میکنه و همین الانش داره ماشیناش با این باتری میفروشه…
تنها بهانتون که پاناسونیک خط تولید داشت هم داره از بین میره :))))
هرچقدر شما فن ها مقاومت کنید
تهش خودروی های برقی تویوتا و لکسس یه تسلا هستن با طراحی بیرونی تویوتا
یه چیزی مثل سوپرایی که بیمر براتون ساخت ??
حسین
۱۱ فروردین ۱۴۰۰پیشرفته ترین خودروی هیدروژنی همین الان داره توی آمریکا ساخته میشه؟ هایپریون؟ همون که بدنش کپی از بوگاتی شیرونه دیگه درسته؟ تولید محدوده و با قیمت میلیوندلاری ؟ معلوم هم نیست کی ساخته بشه؟ که مدیرعامل شرکتش هم اذعان کرده بود هدف از ساخت اون ماشین توسعه خودروهای هیدروژنی هست چون اعتقاد داشت آینده دست سوخت هیدروژنیه. خخخ
اول تحقیق کن بعد نظر بده Mr tesla.
ضمنا اون زمانی که به قول خودت شروع به تحقیق برای ساخت هایپریون کردن، اون زمان هوندا داشت کلاریتی هیدروژنی میساخت (۲۰۰۹). ژاپنی ها از دهه نود تحقیق روی این خودروها رو شروع کردن و تویوتا با سرمایه گذاری های میلیاردی و بیش از شش هزار پتنت پیشتاز این زمینه به حساب میاد. برنامه های گسترده ای هم برای کامیونهای هیدروژنی در بازار آمریکای شمالی داره. کامیونهای که طبق برنامه های تویوتا تا قبل از ۲۰۲۵ به برد ۱۰۰۰ کیلومتر میرسن.
راجع به فورد هم بحث نخواستن نبود بحث نتونستن بود. نمیتوانست با قیمت مناسب خودرویی بسازه که از هیدروژن به عنوان منبع تامین انرژی استفاده کنه. اینو میگم چون واقعا نتونستن هیدروژن رو به روش های پاک تولید کنن به علت ناتوانی خودشون. در این مورد توصیه می کنم راجع به تاسیسات tri-gen تویوتا که هم برق و هم هیدروژن مورد نیاز خودروهای هیدروژنی تویوتا رو تولید می کنه مطالعه کن. راجع به simple fuel تویوتا هم که از پنل خورشیدی برای تولید سوخت هیدروژن استفاده می کنه هم مطالعه کن بعد نظر بده که آمریکا از ده سال قبل فلان کرد. نه عزیزم تنها تحقیق ده سال اخیر صنعت خودروی آمریکا این بوده که باتری و آرمیچر به هم وصل کنه اسمش رو بذاره ماشین همین.
رضا
۱۱ فروردین ۱۴۰۰هیچ کدومتون معنیه تولید انبوه رو نمیدونه.خودرو یی که خریدش حد اقل برای عموم یک کشور راحت باشه یا مثلا بالای ۱۰هزارتا تولید بشه انبوهه نه هیچیک از این ها?
حسین
۱۱ فروردین ۱۴۰۰به جای اینکه نشستی لایک و دیس لایک دستکاری میکنی برو اطلاعاتت رو افزایش بده المیراج. با اینکه تو پنج دقیقه سی تا لایک به خودت بدی پنجاه تادیسلایک به من حقیقت عوضنمیشه
Mr.t.e.s.l.a
۱۱ فروردین ۱۴۰۰نکته اینجاست
کسی که به ناک اسکوپ و دریچه های رو کردن هوا و حالت های آیرودینامیکی مشترک توی دنیای خودرو بگه کپی کاری
خود این نشون میده اون کامنت ارزش خوندن نداره!
شرط میبندم حتی یه فیلم در مورد آیرودینامیک ندیدی که میگی کپی عه…
ماشین داره تست های نهاییش رو طی میکنه و نسخه پروتوتایپش ساخته شده و در حال تست هستش و چندین بار خودش رانده شده و اومده توی نمایشگاه ها و به زودی رونمایی میشه
همین شرکت آمریکایی هم دقیقا توی همین تفکر غلط هست!
آینده به هیچ وجه برای هیدروژن نیست
منتها گفتم بدونی که اگر مبنا بر ساختنه توی این قسمت هم ادعایی ندارین جز ماشینی که شتاب 9 ثانیه ای دارع…?
درضمن
اگر یکم تعصبت رو کنار میزدی و در مورد سوخت هیدروژن تحقیق میکردی میدیدی چقدر معایب دارن
تنها خوبی این سوخت اینه که مثل بنزین میتونی سریع پر کنی مخزن رو همین
سوخت های هیدروژنی بشدت توی تولیدشون آلاینده هستن و بالاتر هم گفتم نحوه تولید رو( یه چیزایی داری صدقه سری ما یاد میگیری?)
سوخت های هیدروژنی رو نمیتونین مثل بنزین زیر زمین دفن کنین و استفاده کنین چون باید در دمای بشدت سرد نگه داری بشن که برای نقاط گرمسیر اصلا مناسب نیست و همچنین دسترسی بهش سخته…
سوخت های هیدروژنی بشدت کمبود جایگاه سوختگیری دارن و این ایراد به هیچ وجه رفع نمیشه چون هیچ شرکتی جز تویوتا به فکر تولید خودروی تولید انبوه هیدروژنی نیست و تلاشی در مورد افزایش جایگاه شارژ نمیکنه…
شما میتونی انرژی که توی ساخت سوخت هیدروژن رو به کار میبری
به وسیله اون انرژی و استفاده در خودرو های برقی با باتری
هم مسیر بیشتری رو طی میکنن
هم آلایندگی کمتری دارن
هیدروژن بشدت اشتعال پذیر هستش و خطرناک!!
درضمن نه تنها فورد بلکه شرکت های اروپایی نظیر بنز و چند تای دیگه هم برنامه های هیدروژنی خودشونو لغو کردن…
چیزی که روشنه اینه این سوخت بدرد بخور نیست و تویوتا الکی داره زور میزنه عزیزم…
حسین
۱۱ فروردین ۱۴۰۰آها پس احتمالا طبق منطق تو باید مکلارن و کونیگ زگ و فراری و غیره همه شبیه هم می بودن. ببین پسر خوب المان های طراحی مشابه بین اون هایپریون آمریکایی و بوگاتی خیلی زیاده. سایت پدال هم مطلب اون ماشین رو کار کرد و اتفاقا همه کاربرهای پدال هم عقیده داشتن کپی از شیرونه.
راستی مدرک تحصیلیت رو از کجا گرفتی استاد؟ حتما برو یه مشاوره به تویوتا بده داری اینجاحیف میشی. سوخت های هیدروژنی معایبی دارند همینطور که فعلا ساخت باتری و خودروهای برقی معایب بیشتری از خودش نشون داده و البته مشکلات زیادی که خودروهای الکتریکی داشتن و دارن به دلیل همون مشکلات باتریشون کلی هم فراخوان سر این موضوع وجود داشته.
ضمنا در حال حاضر تویوتا، هیوندا، هوندا، حتی بی ام و روی خودروهای هیدروژنی کار می کنم بنز هم به طور کامل لغو نکرده (اتفاقا بی ام و برنامه های زیادی هم داره). حتی در برخی کشورهای اروپایی هم جایگاه های سوخت هیدروژن کم کم در حال گسترشه
ضمنا نخونده نظر نده چون مشخصه هیچی نمی دونی. Simple fuel تویوتا با کمترین میزان آلاینده تولید میشه. پس اینقدر حرف اشتباهت رو تکرار نکن. و باز میگم حیفه که داری اینجا تلف میشی و اون همه خودروساز از وجود مشاوری چون تو بی بهره هستن? فشار واسه تسلا فنا اونجایی زیاد میشه که تویوتا همزمان هم روی خودروهای برقی کار می کنه هم هیدروژنی و از این حیث کامل ترین سبد رو خواهد داشت.
در آخر شمارو با رویاپردازی هات راجع به تسلا و همچنین اعتماد به نفس کاذب و نظریه پردازی هات راجع به بزرگترین گروه خودروسازی دنیا تنها میگذارم .خوش باش?
MOS
۱۱ فروردین ۱۴۰۰تویوتا خودش پلتفرم E-TNGA رو حدود یک سال پیش ساخته و حتی تیزرش رو هم منتشر کرد برای باتری هم با پاناسونیک همکاری میکنه تو فعلا تو خیال این باش که میاد از پلتفرم تسلا استفاده میکنه ?
اگه این خبر درست باشه تسلا قراره از پلتفرم تویوتا استفاده کنه ?
در مورد هیدروژنم بگم وقتی بزرگترین خودروساز جهان داره روی خودرو های هیدروژنی سرمایه گذاری میکنه حتما یه چیزی میدونه
حتی اگه آینده برای خودرو های هیدروژنی نباشه به هر حال تویوتا جرأت و توانایی اینو داشته که رو یه چیز جدید کار کنه مثل بعضی از خودروسازان کپی کار نیست
MOS
۱۱ فروردین ۱۴۰۰حالا اگه مثلا چند ماه دیگه خبر اومد تسلا از پلتفرم تویوتا استفاده کرده بازم همینجوری میای اینجا حرف بزنی ؟ ?
Elmiraj
۱۱ فروردین ۱۴۰۰عزیز من حرفی واسه گفتن نداری چرا ایشونو بنام من خطاب میکنی….!!!!
.
میبینم که جدیداً دوستان جدیدی به جمع علاقه مندان تسلا اضافه شده که نه تنها سطح مطالعه شون کمتر از من نیست بلکه در بسیاری موارد بیشتر هم هست .
قبلاً کسی نبود ولی چند ماهیه که دوستان اضافه شدن و در نبود من کلی حرف واسه گفتن دارن…
و این باعث خوشحالیه…
Mr.t.e.s.l.a
۱۲ فروردین ۱۴۰۰لطف داری عزیز
درس پس میدیم ❤️
محمد
۱۱ فروردین ۱۴۰۰فرض کن خبر تایید بشه.
فرداش هم NHTSA بیاد بگه ۲میلیون راو۴ رو فراخان بدین.
قیافه یه عده که جذاب میشه دوست دارم از نزدیک ببینم??
عارف
۱۱ فروردین ۱۴۰۰این همکاری یک معامله برد ، برد . برای هر دو شرکت سازنده خواهد بود . البته از نظر من برنده اصلی مصرف کننده خواهد بود . همه به دنبال بهترین بودن خودروسازهای ما دنبال …..
رضا
۱۱ فروردین ۱۴۰۰اگر تسلا بتواند تکنولوژی الکتریکی را تأمین کرده و به تویوتا توانایی تولید انبوه خودروهای الکتریکی را بدهد قطعاً یک همکاری موفق را شاهد خواهیم بود.
اینجوری قدرت عجیبی پیدا میکنند.
میثم
۱۱ فروردین ۱۴۰۰هیچ کدوم دست به دامان اون یکی نشده
گفته همکاری مشترک
هرکدوم دارن یه چیزی میارن وسط که اون یکی نداره
NAVID۰۰۹۸
۱۱ فروردین ۱۴۰۰کسی خبر از نسل جدید باتری خودروهای برقی داره ؟!!!
دیشب داشتم یه خبر از نسل جدید گوشی شائومی میخوندم که میگفت حتی از پرچمدار اپل و سامسونگ هم در بیشتر زمینهها برتر هست ولی نکته اینجا بود :
میگفت باتری این گوشی ، دیگر لیتیوم یون نیست و از تکنولوژی جدیدی استفاده میکنه اکسیژن در اون وجود داره و اصلاً داغ نمیکنه و سریع شارژ میشه و بسیار بهینه شارژ را نِگه میداره !!!
برقی شدن خودروسازان حَتمی هست و مطمئناً تا ۱۰ سال دیگر بنزینی دیگر جایگاهی نداره !
در ایران خبر دارم رئیس شرکت کویرموتور پیشدستی کرده و کارخانهی توسعهی باتری احداث کرده و هدفش هم تامین باتری برای موتورسیکلت و احتمالاً خودروهای آیندهی نزدیک است !
میثم
۱۱ فروردین ۱۴۰۰تویوتا عین رونالدو کار میکنه
به چپ نگاه میکنه به راست پاس میده
تا دیروز جوری حرف میزد انگار تسلا دشمن خونیشه و ازش بشدت ناراحت
امروز یهو خبر میاد یک ساله داره با تسلا مذاکره میکنه
تو این یک سال هم هیچ کدوم صداشو درنیاورده بودن
اونا دارن کارشونو میکنن
بعد ما اینجا میاییم میزنیم تو سر و کله هم و همدیگه رو تیکه پاره میکنیم که کدوم بهتره و … ?????
رضا
۱۱ فروردین ۱۴۰۰بعدش میگیم چرا قیمت lx570 صفر مدل ۲۰۱۳ ۱۵میلیارده آیا حقمون نیست ساینا پلاس ۱۸۰ میلیون باشه؟
دانیال
۱۱ فروردین ۱۴۰۰احسنت به میثم حرف دل منو زدی واقعا نباید تعصب خاص روی یه برند داشته باشیم متناسب با سلیقه بهترین رو انتخاب کنیم و لذتشو ببریم دنیا دو روزه بخدا
Ramin
۱۱ فروردین ۱۴۰۰و همانا که ما اعضای پدال مشغول دعوا سر اینکه تویوتا فلانه و تسلا بهمانه هستیم….
همین بغل دست ژاپن یعنی چین خبر اومده که MG قراره کانسپت ابر خودرو برقیشو تا چند ماه دیگه معرفی کنه…. و بعد 6 ماه تولید کنه…!!
بله…. ابر خودرو برقی….
تسلا ، خودرو رودستر رو معرفی میکنه بعد گذشت 4 سال هنور نمیاد تو بازار .
شرکت های چینی یه هایپر خودرو برقی تولید میکنه. بعد 6 ماه تولید میکنن …. مثالش nio ep9 هست…. رکورد دار پیست نورنبریگ…
تمام جهان حتی همین آفریقایی ها و هندی ها پیشرفت میکنن. بعدش ماها مشغول سر و کله زدن با هم دیگه در سایت پدال هستیم…
mahan
۱۱ فروردین ۱۴۰۰تسلا و تویوتا مشکلی ندارند با هم.حرفی هم میزنند جنبه تبلیغاتی و سیاستی داریه!حتی فکر نکنم مالکینشون هم با هم مشکلی داشته باشند چون دو گروه افراد مختلف هستند فلسفه تسلا سواری با تویوتا سواری فرق میکنه.ولی امان از فن های پشت مانیتور اینا به خون هم تشنه هستند
Saman
۱۱ فروردین ۱۴۰۰همکاری تویوتا و تسلا عالی خواهد شد تویوتا که امپراطور خودرو سازان هست و تسلا هم که برترین و بالاترین تکنولوژی الکتریکی سازی رو داره و برترین خودروهای برقی رو تولید میکنه
Aryan kia
۱۱ فروردین ۱۴۰۰این شعر حکایت این روزهای تویوتاست
با دست پس میزنه با پا پیش میکشه
من خودم عاشق تویوتا هستم ولی خدایی حرف حق همینه
ایران
۱۱ فروردین ۱۴۰۰خوشم میاد کاربرا هیچ وقت بحث تموم نمیکنن آفرین ??????