حدود ۱۲۳ هزار دستگاه تسلا مدل S در سراسر جهان به خاطر مشکل احتمالی فرمان هیدرولیک فراخوان میشوند.
این خودروساز آمریکایی به مشتریانی که تحت تأثیر این فراخوان قرار گرفتهاند ایمیلی فرستاده و گفته که این یک حرکت پیشگیرانه بوده و هیچ خودروی دیگری تحت تأثیر قرار نگرفتهاند. تمامی خودروهای تحت تأثیر این فراخوان پیش از آوریل سال ۲۰۱۶ ساخته شده و در برخی نمونهها خوردگی بیش از حد معمول در پیچهای فرمان هیدرولیک دیده شده است. تسلا همچنین میگوید این مشکل بیشتر در آبوهوای سردتر که از نمک جادهای بیشتر استفاده میشود دیده شده است.
اگر پیچ و مهرهها خوردگی داشته باشند راننده همچنان قادر به هدایت خودرو خواهد بود اما به دلیل کاهش یا از دست رفتن هیدرولیک فرمان نیروی بیشتری برای چرخاندن فرمان موردنیاز خواهد بود. این امر باعث میشود راندن خودرو در سرعتهای پایین سختتر و پارک دوبل سختتر شود اما روی کنترل خودرو در سرعتهای بالا که تنها نیروی کم فرمان نیاز است تأثیری نخواهد داشت.
تاکنون هیچ جراحت یا فوتی در رابطه با این مشکل گزارش نشده و تسلا به مالکان خودروها گفته که اگر هیچ مشکلی را مشاهده نکردهاند نیازی به عدم استفاده از خودرو وجود ندارد. تعمیر خودروهای یاد شده حدود ۱ ساعت طول خواهد کشید.
Rezalp
۱۳ فروردین ۱۳۹۷چیزی از ارزش های تسلا کم نشده.
KOLAH GHERMEZI
۱۳ فروردین ۱۳۹۷اگر ساکن آمریکا بودم و قصد خرید خودروی آمریکایی داشتم هرگز کادیلاک ، شورلت ، فورد ، داج و … رو ول نمیکردم از سر جوگیری برم سراغ تسلا … تسلا آخرین چیزی بود که بخوام بخش فکر کنم … خودروهای الکتریکی هنوز در اول راهن و پر از ایراد های رفع نشده … هر کس الان سراغشان بره ( با این پول گزافی که تسلا میگیره) عملا داره خودش رو قربانی میکنه تا کسانی که ۲۰ سال بعد ماشین الکتریکی سوار میشن با این مشکلات مواجه نبوده و راحت باشن
Saeed Boroomand
۱۳ فروردین ۱۳۹۷مشکل فرمان هیدرولیک ارتباطی به نوع پیشرانه نداره.
الف.ی
۱۳ فروردین ۱۳۹۷شما درست میگی ولی این مشکل برای هر خودرویی اعم از دیزلی و بنزینی و هیبریدی و … ممکنه پیش بیاد
سامان اذری
۱۳ فروردین ۱۳۹۷من تسلا رو از نزدیک دیدم
یه شاهکاره
ضمنا اگه همه مثل شما فکر کنند هیشکی ماشین الکتریکی نمیخره
در نتیجه هیچ ایرادی ازشون رفع نمیشه که هیچ بلکه همینجوری پروندشون بسته میشه
فقط اینو بگم که اگه دو دهه پیش وقتی وقتی تویوتا پروس رو معرفی کرد اگه کسی ازش استقبال نمیکرد الان هیچ خودرو هایبریدی تو دنیا وجود نداشت
(Ali (Chevy nova
۱۳ فروردین ۱۳۹۷سامان جان
اندازه تسلا چقدره
اگه بخواى با ماشىنهاى موجود در اىران مقاىسه کنى از لحاظ اندازه چقدره؟؟؟؟
سامان اذری
۱۳ فروردین ۱۳۹۷علی داش
تقریبا درحد مازراتی گیبیلی
(Ali (Chevy nova
۱۳ فروردین ۱۳۹۷من فکر ىکردم بزرگ تره
تو عکسها هىکلش بزرگ نشون مىده از نظر من
ali
۱۴ فروردین ۱۳۹۷کاملا موافقم ، اگر نگاهی ب تولید آلودگی انواع ماشین ها بکنین میبینین ک ماشین های هیبریدی کمترین آلودگی رو دارن نه برقی ها ، خودروی برقی با احتراقی فرقی نمیکنه .
برقی به جایی ک سوخت رو داخل خودش بسوزونه تو نیروگاه برق میسوزونه ک باز هم آلودگی تولید میشه ، ولی هیبریدی برق رو از ژنراتور های داخل خود ماشین تولید میکنه.
این نظر من نیست ، توی مجله خودرویی خوندم.
KOLAH GHERMEZI
۱۳ فروردین ۱۳۹۷سامان ،
شما که میگی تسلا یک شاهکاره اولا بر حسب صرفا ظاهر نمیشه گفت یک ماشین شاهکاره. ثانیا طبیعتاً وقتی اندازه ی قیمت یک مزراتی یا جگوار واسه یه ماشین پول میدی انتظار چیزی بسیار فراتر از فولکس و هیوندای و هوندا و اشکودا ( که شما اغلب در ترکیه باهاشون مواجه میشی) رو داری.
کسی با کلیت ماشین الکتریکی مشکلی نداره
سوار شدن یک تسلا مثل مسافرت با بوئینگ ۷۸۷ هست که یک دانشجوی هوانوردی اصرار داره فقط خودش هدایتش کنه.
بحث سر تسلاست که یک سری اتومبیل رو با قیمت بسیار گران روانه ی بازار میکنه و حاضر نیست با یک شرکت بزرگ مثل جنرال موتورز یا فورد یا … ادغام بشه تا از تجربیات صد ساله ی اون ها در ساخت خودرو و شبکه ی گسترده ی فروش و خط تولیدشون استفاده کنه … میخواد همه کار رو تنهایی انجام بده و به تبع اشتباهات زیادی هم خواهد داشت و خودروها رو هم بسیار دیر تحویل میده.
کسی که بخواد از ماشین الکتریکی استفاده کنه گزینه هایی بسیار معقول و با قیمت مناسب از شرکت هایی بسیار با تجربه و کاردرست در مقابل نظرش هستند ، بهترین مثالش شورلت بولته.
اوج بلاهت اینه بری پول کوروت ZR۱ رو بدی واسه یه ماشینی که ۴ سال دیگه تحویلت میدن اون موقع هم هر سال چند بار واسه فراخوان وقتت گرفته بشه و هر وقت پشت فرمونی یاد آتیش سوزی ها و یا تصادفات سیستم خودروان تسلا بیفتی.
( ذکر اسم کوروت فقط برای این بود که بگم با این پول میشه چه کار ها کرد کاری به انتخاب بین این ۲ ندارم)
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۳ فروردین ۱۳۹۷((بحث سر تسلاست که یک سری اتومبیل رو با قیمت بسیار گران روانه ی بازار میکنه و حاضر نیست با یک شرکت بزرگ مثل جنرال موتورز یا فورد یا … ادغام بشه تا از تجربیات صد ساله ی اون ها در ساخت خودرو و شبکه ی گسترده ی فروش و خط تولیدشون استفاده کنه … میخواد همه کار رو تنهایی انجام بده و به تبع اشتباهات زیادی هم خواهد داشت و خودروها رو هم بسیار دیر تحویل میده.))
امیر جان نیازی به ادغام نیست.
پس اگه اینطوریه تمام شرکت های کوچک تر باید در شرکت های بزرگتر ادغام بشن،و اینطوری حس رقابت هم از بین میره.
بعدشم منطقه ای که تسلا در اونجا ساکنه به اندازه ی کافی نابغه و شرکت های فناوری داره که نیازی به شرکت های بزرگتر نداشته باشه.
اگه تسلا یک شرکتی بود که مثلا خودروهای بنزینی یا دیزلی تولید میکرد،شاید حرف شما درست بود،ولی به مراتب تولید خودروی الکتریکی راحت تر و کم هزینه تره.
بعدشم قیمت های تسلا اونقدر ها که میگی نجومی نیست.
مثلا تسلا مدل ایکس قیمتش 10 هزارتا گرونتر از جگوار آی پیس هستش.و آئودی ای ترون هم حدود 100 هزار دلاره.
بعدشم بعید میدونم به لحاظ نرم افزاری((اونطور که شنیدم)) شرکت خاصی بتونه از سیستم تسلا بهتر باشه.
بده تسلا رودستر با یک چندم قیمت های نجومی هایپرهایی مثل ریماک مشخصات فوق العاده ای ارائه میده.
مخصوصا اون محدوده ی الکتریکی عظیم.
حتی مرده همه کاره ی درگ تایمز((Brooks Weisblat)) اگه اشتباه نکنم یه مدل ایکس داره و مدل اس((برای خودش و همسرش)).
تسلا ماشین هایی ساخته که خوب خودشو بینه جامعه مطرح کرده و واقعا هم کاربردیه.
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۳ فروردین ۱۳۹۷ببخشید اینجا میگم ولی جگوار اف پیس svr رو نمیزارید؟؟؟؟؟
Elemento
۱۳ فروردین ۱۳۹۷نظر شما هم محترمه
Mohamad
۱۳ فروردین ۱۳۹۷از اونجایی که با بلند پروازی های ایلان ماسک و خدماتش آشنایی دارم و میدونم آدمیه که بدنبال ماجراجویی و نوآوریه
تمایل دارم تسلا رو بعنوان بهترین خودروساز آمریکایی حداقل واسه خودم در نظر داشته باشم
احساس میکنم تسلای جوان در کنار بقیه شرکتهای خودروسازی آمریکایی که سالخورده و مسن هستن جای رشد و توسعه زیادی داره و هنوز جا داره که از پیله خودش دربیاد. یه همچین شرکت باحال و نوآوری در کنار اسم و رسم ایلان ماسک براحتی میتونه جذب سرمایه کنه و پروژه هاشون رو به سرانجام برسونه.
قصد دخالت در علایق، تمایلات و تعصبات آمریکایی بازان این سایت رو ندارم اما چه خوبه که تمرکز کسب اطلاعات و موضوعات مورد بحثتون حول و محور خودروسازان مثل تسلا باشه که بدنبال ساختن آینده میگردن تا ماشینای دهه 60-70 میلادی که خیلی وقته جایگاهی ندارن و اطلاعتشونم بعید میدونم زیاد بدرد بخور باشه. حداقل اگه از تسلا باشه هم میتونیم گرد و پرتون یه چیزی یاد بگیریم :))
چند ماه پیش تو پدال مقاله ای منتشر شد که البته حاصل تحقیقات میدانی بود با این عنوان که جوان های آمریکایی آرزوی داشتن چه خودرویی رو دارند که پاسخش تسلا بود و نشون میده هر نسل تفکرات خودشو داره و نمیشه بزور تاریخچه فورد و شورولت و کادیلاک رو به خوردشون داد. درسته که برندهای قدیمی اصالت و تجربه کافی دارن اما سخت بتونن دنیا را تغییر بدن و همواره یه جهش و گام بلند از دل شرکتهای جدید بیرون اومده بخصوص دنیای خودرو که روز به روز داره با تکنولوژی و هوش مصنوعی بیشتر قاطی میشه و جای درجا زدن و حرکت لاک پشتی نداره.
(Ali (Chevy nova
۱۳ فروردین ۱۳۹۷جناب محمد 100 در 100 اشتباه مىگىد
اگه همه بخوان مثل شما فکر کنن فاتحه ماشىنهاى کلاسىک خوندس
فقط خوبه بدونىد تو خوده امرىکا محصولات کلاسىک بىن جوانان بسىار محبوبه
Mohamad
۱۳ فروردین ۱۳۹۷بنده استناد کردم به مقاله معتبری که پدال ترجمه کرد که اتفاقا مربوط به جوانان خود آمریکا بود.
??GERMANY??
۱۳ فروردین ۱۳۹۷چند وقت پیش مطلبی خواندم که می گفت مالکان تسلا اهمیتی به مشکلات کیفی نمی دهند و یکمطلب دیگر می گفت طی یک نظرسنجی بیشتر از 90 درصد مالکان تسلا باز هم تسلا میخرند و محبوب ترین برند بین جوانان آمریکا و از نظر فنی و ایمنی و گارانتی و دوام بسیار عالیست. شرکت های بزرگ و با سابقه به سختی تلاش میکنند تا مشتری های خود را نگه دارند. تسلا شرکتی خلاق با آینده درخشان است و تنها شرکت آمریکایی که به آن علاقه مند هستم و احترام زیادی برایش قائل می باشم.